Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Leen13

Leen13

10-11-2015 om 18:24 Topicstarter

Niet aangesproken Ad

Die opmerking 'xenofielen' is ongepast, niet passend, dus daar voel ik me uiteraard al niet door aangesproken.

Ad Hombre

Ad Hombre

10-11-2015 om 18:38

AnneJ

Bij gebrek aan een beter woord, daarom staat ie tussen aanhalingstekens. Nou, kom op AnneJ, je weet wie ik bedoel. Denk jij dat politieke partijen massapsychologen in dienst hebben die dit allemaal plannen en de bevolking tegen elkaar uitspelen?

Leen13

Leen13

10-11-2015 om 18:49 Topicstarter

Ik weet het niet Ad

Sinds Jack de Vries bekend werd als spindokter van het CDA snap ik pas een beetje dat het hier tegenwoordig ook gaat om image en afrekenen.
Mijn vader had vroeger nogal eens bestuursfuncties en zelf heb ik me ook in het verenigingenwerk gestort maar er is een dimensie bijgekomen lijkt het wel. Die vroeger ook al door sommigen prima beheerst en ingezet werd maar nu kun je je er in scholen.
Zou me niets verbazen als er ook massapsychologen in de denktank zitten. Alles is per slot marketing en manipulatie geworden.
Maar ik weet het toevallig niet.
Ik weet wel dat we in mijn zorgketen een 'communicatiemedewerker' kregen voor de bij elkaar gefuseerde kolos. Dat leek me toch handiger om dat geld aan 2 bejaardenverzorgenden te besteden, maar dat moest ik anders zien.
Ik geef er de voorkeur aan om er toch zo mijn eigen mening over te houden.

Leen13

Leen13

10-11-2015 om 18:59 Topicstarter

Hillhorst

Ik ben benieuwd naar het boek van Hillhorst. Ik heb hier dezelfde verwarring hoe je voor je idealen en je partijprogramma kunt gaan terwijl je het cynisme en de machtspolitiek er bij cadeau krijgt. En misschien moet je inderdaad wel meewerken aan nog meer slecht gedrag als verdeel en heers om je te handhaven.
Anders krijg je zelf wel de zwarte piet. O pardon, andere uitdrukking zoeken.

Ik vind het in elk geval intrigerend dat hij dat nu onderzoekt waar hij zelf op gestruikeld is. En hij legt het vooral bij zichzelf.

mirreke

mirreke

10-11-2015 om 20:16

Hij legt het bij zichzelf, die Pieter

of liever: hij legt het bij het feit dat hij veel te idealistisch en te weinig 'realistisch' of liever cynisch was.

Ik vind dat schokkend. Als politici al niet meer idealistisch mogen zijn...

mirreke

mirreke

10-11-2015 om 20:20

Ad Hombre

Als ik iets walgelijk vind is het snerend en schamper wegzetten van mensen en hun argumenten of betoog. Of het nu mezelf betreft of een ander, daar gaat het niet om. Door deze houding aan te nemen en minachtend te doen, hoef je er ook niet meer serieus over na te denken, en maak je het anderen ook moeilijker. Je maakt het tot een karikatuur en mist volledig de nuance. Je kijkt niet naar wat ik precies schrijf, maar benadrukt een onderdeel ervan.
Het spijt me, en ik zeg het nooit, maar ik heb geen zin meer om met zo iemand te communiceren of van mening te wisselen.

Miraya

Miraya

10-11-2015 om 20:27

massapsychologen zijn niet nodig

'Denk jij dat politieke partijen massapsychologen in dienst hebben die dit allemaal plannen en de bevolking tegen elkaar uitspelen?'

Geen idee. Maar ik weet wel zeker dat partijen als de PVV, de VVD én de SP hun stemmen proberen te winnen door te polariseren. Bij PVV is dat (iets van) buitenlander/moslim/barbaar tegen Nederlander/christen/beschaafd. Bij de VVD is het hardwerkend/veelverdienend tegen loser (grofweg iedereen die hup nodig heeft van de staat, kijk hoe neerbuigend Rutte deed over mensen die ontslagen waren en 'meteen' naar de UWV renden om zich in te schrijven). Bij de SP is het de rijke hoogopgeleide tegen de arme sloeber.
Je hoeft geen psychologen in dienst te hebben om te proberen mensen het gevoel te geven dat ze anders (=beter) zijn dan de anderen en dus op jouw partij moeten stemmen.

mirreke

mirreke

10-11-2015 om 20:39

Miraya, precies

Dat klopt natuurlijk. In deze tijd hebben we echter iemand/mensen/leiders/partijen nodig die verbinden, en niet die polariseren. Wellicht dat politiek niet meer voldoet... maar ja, wat dan? Eigenbestuur van kleine groepen.., ik heb er wel eens iets over gelezen ergens. Organisch.

Ook dit artikel is interessant: over dat als politiek/regering/overheid zich ergens mee bemoeit, het eigenlijk altijd kapot wordt gemaakt, terwijl het zonder die bemoeienis juist vanzelf verloopt. Idee is dan dat het bestuursapparaat er tussenuit zou moeten.

Wel interessant, vind ik zelf: http://www.respublica.org.uk/disraeli-room-post/2014/11/05/triple-whammy-cripples-public-services/

Ad Hombre

Ad Hombre

10-11-2015 om 21:41

mirreke en hortensia

"Als ik iets walgelijk vind is het snerend en schamper wegzetten van mensen en hun argumenten of betoog. Of het nu mezelf betreft of een ander, daar gaat het niet om. Door deze houding aan te nemen en minachtend te doen, hoef je er ook niet meer serieus over na te denken, en maak je het anderen ook moeilijker. Je maakt het tot een karikatuur en mist volledig de nuance. "

Als ik iets walgelijk en gevaarlijk vind zijn het wel mensen die overal een oppermachtige regisserende kracht in denken te ontdekken. Godwin is al aan de orde geweest, maar zo begonnen de nazi's ook, Alles was geregisseerd door het internationale jodendom. We weten allemaal hoe dat afliep.

mirreke:
"En dit is zo dom. Want juist door die versplintering, door het wij/zij-denken, daardoor krijgen de machthebbers steeds meer macht, en worden er steeds meer dingen doorgedrukt die wij niet willen en die ons nog verder in het slop brengen..."

Hortensia:
"Er is volgens mij keihard sprake van "verdeel en heers" en wij laten ons daar enthousiast door meeslepen."

Natuurlijk. Wilders vindt helemaal niet wat hij vindt. Rutte doet alleen maar of hij niet weet wat hij moet doen. Ze doen alemaal maar alsof, vanwege de verdeel en heers en omdat de massapsychologen in hun dienst ze adviseren zo te handelen. Logisch toch?

Of je het nou leuk vindt of niet het is samenzweringsdenken en daarmee een enorme oversimplificatie van de wereld. Juist in de vluchtelingencrisis zie je dat politici eigenlijk niet weten hoe ze erop moeten reageren (behalve Wilders dan misschien). Als je denkt dat daar een verdeel-en-heers plan achter zit ben je toch echt een beetje simpel

Ad Hombre

Ad Hombre

10-11-2015 om 21:43

mirreke

"Het spijt me, en ik zeg het nooit, maar ik heb geen zin meer om met zo iemand te communiceren of van mening te wisselen."

Goed joh. Zijn er dan verder nog mensen over waar je het mee oneens bent of communiceer je alleen nog maar met mensen met dezelfde mening?

De ontluisterende realiteit.

Kijk en huiver. Als je durft.

Vast teveel gevraagd voor de wensdenkers hier.


https://www.youtube.com/watch?v=kwl5kyjLGT8#t=386

Miraya

Miraya

11-11-2015 om 07:28

welnee Ad

'Als ik iets walgelijk en gevaarlijk vind zijn het wel mensen die overal een oppermachtige regisserende kracht in denken te ontdekken.'

Het gekke is dat Mirreke dat helemaal niet zegt. Die beschrijft een algemene tendens die zichtbaar is. Dus zonder daar een bewust, megalomaan, gemeen, vooropgezet volksmennend genie achter te zien. Dus waar haal jij dat dan vandaan?

Ad Hombre

Ad Hombre

11-11-2015 om 10:29

Miraya

Als je het over 'de machthebbers' hebt (terwijl we eigenlijk een wisselende set politici/partijen hebben die onderling behoorlijk verschillen - PvdA VVD CDA SP PVV) en die vervolgens van een 'verdeel en heers' politiek beschuldigt ben je volgens mij aan het samenzweringsdenken.

Misschien nog niet van het Illuminatiniveau maar het is een begin. JE ziet patronen en plannen die er gewoon niet zijn.

Mark74

De grenzen zijn nu nog open, dus als je al dat geld van jou niet kwijt wil, dan neem je het toch gewoon mee? Naar Spanje bijvoorbeeld, of Portugal, of Frankrijk. Moet je wel snel doen, waant dadelijk zijn de grenzen weer dicht.

Tsjor

[verwijderd door forumbeheer: niet inhoudelijk]

Miraya

Miraya

11-11-2015 om 17:34

nee Ad

'Als je het over 'de machthebbers' hebt'

Daar heb ik het niet over. Daar heb alleen jij het over.

'Je ziet patronen en plannen die er gewoon niet zijn.'

Ik zie patronen, maar die plannen komen echt uit jouw fantasie voort. Er is niks vooropgezets aan, jij maakt er complotten van.

Je kunt natuurlijk nog 100 keer mensen woorden in de mond leggen die ze niet gezegd hebben, maar daar wordt je echt niet geloofwaardiger van. Integendeel.

Ad Hombre

Ad Hombre

11-11-2015 om 19:51

Miraya snapt het even niet meer

"'Als je het over 'de machthebbers' hebt'

Daar heb ik het niet over. Daar heb alleen jij het over."

'Je' in algemene zin. Jij nam het op voor Mirreke weet je nog en die schreef, zoals ik zorgvuldig citeerde in #610, 'de machthebbers'. Misschien had ik moeten schrijven 'Als zij het over de machthebbers heeft' om je niet in verwarring te brengen.

"'Je ziet patronen en plannen die er gewoon niet zijn.'"

Wederom ging het over Mirreke's uitspraken (en die van Hortensia). Jij stak je neus in die discussie, weet je nog? Laten we er dan van maken 'Ze ziet patronen en plannen die er gewoon niet zijn'

"Je kunt natuurlijk nog 100 keer mensen woorden in de mond leggen die ze niet gezegd hebben, maar daar wordt je echt niet geloofwaardiger van. Integendeel."

Is Nederlands wel je moedertaal?

@Ad

[verwijderd door forumbeheer: niet inhoudelijk]

mirreke

mirreke

12-11-2015 om 00:21

Dit dus...

[verwijderd door forumbeheer: niet inhoudelijk]

Ad Hombre

Ad Hombre

12-11-2015 om 06:59

mirreke

[verwijderd door forumbeheer: niet inhoudelijk]

Miraya

Miraya

12-11-2015 om 07:44

forumbeheer gemaild

ik heb forumbeheer gemaild. De bijdragen #617 en #620 gaan alleen maar over mensen afzeiken en voegen inhoudelijk niets toe.

Kowalski

Kowalski

12-11-2015 om 09:36

ik lig

[verwijderd door forumbeheer: niet inhoudelijk]

Hi Miraya

[verwijderd door forumbeheer: niet inhoudelijk]

Voor de politiek-correcten hier.

Goed verhaal!

"Nederlanders is altijd ingeprent dat “wij” Nederlanders een tolerant volk zijn. Het probleem doet zich nu voor dat die tolerantie is doorgeslagen. De indoctrinatie van deze doorgeslagen versie van tolerantie is een dusdanig eigen leven gaan leiden, dat iedere ander denkbeeld wordt weggezet als -minimaal- intolerant.

De doorgeslagen vorm van tolerantie (in mijn ogen gewoon eigenpijperij) is niets anders dan een dwangbuis van politiekcorrecte denkbeelden die worden ingezet om de Nederlandse bevolking op het policor spoor te houden. Ook al leidt die tolerantie tot de ondergang van eigen cultuur en eigen nationaliteit.

Het is dan ook hoog tijd om intolerant tegen tolerantie te worden. Waarom moeten Nederlanders tolerant zijn tegen denkbeelden die juist de tolerantie om zeep willen helpen? Tolerantie is de bijl aan de wortel van onze beschaving, ik zeg het u.

De doorgeslagen vorm van tolerantie is niets anders dan een dwangbuis

We moeten tolerant zijn tegen politici in Den Haag die het volk minachten, we moeten tolerant zijn tegen duizenden immigranten die onze cultuur verwerpen, we moeten tolerant zijn tegen allerlei media, die ons hun waanidee van een parallelle werkelijkheid dag in dag uit door de strot drukken. We moeten tolerant zijn tegen zogenaamde intellectuelen die het klootjesvolk wel even komen vertellen wat er gedacht moet worden.

Werp deze dwangbuis af en wordt intolerant om tolerantie weer in het juiste perspectief te plaatsen, een juiste balans te vinden. Kom in verzet. Wees niet bang, we zijn met velen, we zijn een meerderheid die nu nog zwijgt, maar die er naar snakt om gehoord te worden. Wij zijn het opgejaagde wild en worden weggezet als racisten, xenofoben, fascisten, tokkies, islamofoben. Het is de hoogste tijd om van positie te wisselen, om te gaan jagen in plaats van opgejaagde te zijn.

Het wordt tijd dat we ons de Nederlandse tolerantie weer toe-eigenen

Kunt u de druk van de opgelegde policor niet meer aan? Laat van u horen, keer op keer. Geef de moed niet op, ga naar inspreekavonden, teken petities, maak spandoeken, ga de straat op, ga stemmen iedere keer als u kunt stemmen.

Laat u zich niet intimideren door camera’s, door zogenaamde antifa’s, door huisbezoeken van de politie, door politici en door allerlei media. U heeft het recht aan uw kant. U strijdt voor de goede zaak. U wilt dat Nederland herkenbaar Nederland blijft.

Dat is niet nationalistisch, dat is niet fascistisch, dat is niet xenofoob, of islamofoob. Dat is gewoonweg uw gezonde verstand dat spreekt en dat gezonde verstand eist een plaats op als het gaat om de EU, om Zwarte Piet, om islamisering van de maatschappij, om immigranten.

U wordt niet getolereerd door de politiekcorrect intoleranten. Zij zijn het die van tolerantie een schijnvertoning hebben gemaakt. Het wordt tijd dat we ons de Nederlandse tolerantie weer toe-eigenen door… intolerant te zijn!"

Bron: http://opiniez.com/2015/11/11/een-aanklacht-tegen-doorgeslagen-tolerantie/

Kowalski

Kowalski

12-11-2015 om 09:45

foutje

[verwijderd door forumbeheer: niet inhoudelijk]

gatver

[verwijderd door forumbeheer: niet inhoudelijk]

@Kowalski

[verwijderd door forumbeheer: niet inhoudelijk]

Je hebtgelijk hoor Jippox

[verwijderd door forumbeheer: niet inhoudelijk]

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.