Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
02-10-2008 om 22:05
Vandaag was ik eens in een IRL discussie en iemand vroeg me of ik ooit wel eens van mening verander. Tjonge, dat was een goede vraag. Ik ben nu NOG aan het bedenken wanneer en waarover ik eens van mening veranderde Dat wordt een slapeloze nacht zo, denk ik.
Dus dan vraag ik het maar aan jullie: zijn jullie wel eens van mening veranderd? Waar ging het over? En waar kwam dat door? Door de buitengewoon goede argumenten van de tegenstander? Maar had je die dan over het hoofd gezien? Doordat je ouder bent geworden, en vooral wijzer? Doordat je dingen hebt meegemaakt waardoor je andere inzichten kreeg?
Ik denk dat ik het wel in opvoedingsdingen moet zoeken, daar zal ik wel redelijk vaak in van mening zijn veranderd. Gewoon omdat je je voor je in die situatie kwam moeilijk kunt voorstellen hoe het is en hoe je het gaat doen.
09-10-2008 om 21:30
Nah
Ik denk toch nog even verder dan Malou/Mamalou. Het is 'm toch niet. Zie je nu hoe lastig dat is, zo'n nick? Het moet natuurlijk een welluidende, volwassen nick zijn, maar er moet ook iets van een knipoog in zitten, hij mag niet lastig te typen zijn (zoals mama-van-louiza wel is, van te voren nooit aan gedacht). En je zult zien, op een dag ben ik al die twijfels zat en word ik alsnog Suzy Strijkijzer ofzo.
Groetjes
Suzy
09-10-2008 om 21:31
Suzy kan trouwens ook niet
Wel leuke associaties met Suzy Creamcheese, maar het akelige pluizige enkelbijtertje van onze buurvrouw heet ook Suzy. En ik strijk nooit. Zucht.
09-10-2008 om 23:13
Mama van louiza
Ik heb zelf een tijdje geen posting kunnen afsluiten zonder p.s. Dus voor mij zou ik het toen wel weten:
OOps !!
Ik vrees toch dat je zelf iets moet verzinnen. Laat je 't even weten?