Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Passie

Passie

07-08-2016 om 11:01

Vaak zo achter dingen aan moeten bellen


mijk

mijk

12-10-2016 om 15:16

Vervolg bankellende:

mijn bloeddruk zit nu door het plafond. Mijn man heeft net een uur met de bank gebeld. De bank heeft mijn schoonmoeders rekening geblokkeerd. Maar, en nu komt ie, ze willen niet zeggen waarom. Dan moet ie met alle papieren naar kantoor komen. Er mist een formulier maar ze willen niet zeggen welke. We zijn in Augustus bij elkaar opgeteld al 4,5 uur in zo'n kantoor geweest terwijl we eigenlijk of bij schoonmoeder in het verpleeghuis of bij schoonvader in het hospice wilde zijn. Alle formulieren mee dubbel gekopieerd. Bewindvoerdersverklaring van de rechtbank enzovoort enzovoort. Een maand probleemloos gebankierd en nu dit.......

Kan echt wel janken. Man heeft geweigerd om naar kantoor te gaan (hij zit namelijk al op een kantoor waar ze hem betalen om te werken niet om de administratie van zijn moeder te doen). Ze hebben beloofd dat er iemand hoger in de boom belt.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

12-10-2016 om 16:14

mijk

Sterkte er maar weer mee... Ik zucht met je mee.

Je moet echt je volledige vakantie opnemen om dit soort zaken af te kunnen handelen Ik zou een officiële klacht indienen en als ze daar niets mee doen, toch echt richting Radar of Kassa gaan. Men komt te makkelijk weg met dit soort slappe acties! Het kost ons als klant/cliënt/consument bakken energie, tijd en ook geld (heen en weer rijden, inkomstenderving). Eventueel de uren in rekening gaan brengen inclusief vervoerskosten wil ook nog wel eens helpen, is mijn ervaring.

Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Vraag hen eventueel om advies.

Wat de autoverzekering betreft: stuur een zakelijk briefje terug met de vraag of de verzekering ook geldig is in de hemel? (even los van het feit of je er in gelooft of niet). Of dat men geen gebruik meer wenst te maken van de verzekeraar omdat rijden vanuit een kist/urn niet toegestaan is (sorry, dit klinkt heel bot, maar soms is dat de enige manier om tot ze door te dringen).

Oudcollega van me heeft na de zoveelste poging om een verzekering op te zeggen na overlijden van zijn moeder (waarin de post steevast aan háár geadresseerd werd) een andreswijziging gestuurd (dat was toen nog een soort briefkaart) met daarin een tekst als "nieuw adres: begraafplaats Dit en Dat, veld zeven, graf twaalf".

Toen viel het kwartje pas.

Triva

Triva

12-10-2016 om 16:23

Passie

'Triva, de dagtekening is 7 oktober. Dus het zal inderdaad wel zoiets zijn als ertussen zijn gemoffeld. Ik ga er wel wat van zeggen.'

Precies wat ik bedoel, op donderdag 6 oktober hebben ze dit bedacht en dachten ze dat je ruim op tijd de brief kreeg (zaterdag) maar nee want ze versturen met Sandd... Misschien moet je ze inderdaad uitleggen dat Sandd dus maar twee keer per week bezorgd en dat het ook vrijdag had kunnen aankomen!

Li

Li

12-10-2016 om 22:39

Sally

Dat hoeft niet te helpen hoor. Wij kennen iemand waarvoor de post na de adreswijziging inderdaad netjes bij de begraafplaats is bezorgd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.