Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Passie

Passie

07-08-2016 om 11:01

Vaak zo achter dingen aan moeten bellen

De laatste tijd moet ik zo achter dingen aan bellen. Bijvoorbeeld, onze zoon is in mei met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Hij mocht gelukkig al snel weer naar huis maar kreeg nog vervolgonderzoeken. Dat ging fout want fout aangemeld. Met vertraging heeft hij die uiteindelijk gehad. Had ik niet gebeld, dan zaten we nu nog te wachten. Hij heeft een verwijzing gekregen naar een academisch ziekenhuis. Dat zou 1 1/2 a 2 weken duren. We zijn 6 weken verder en nog geen oproep. Ik heb al 4 x gebeld en krijg steeds te horen dat hij een speciaal geval is, dat merk ik want nog steeds geen oproep. Morgen weer bellen, dus.
Ander iets, we zitten met een garantiedingetje. Ook al 5 x gebeld. Nu is iemand geweest (2 maanden later) en moeten we een maand wachten voordat het gerepareerd kan worden want monteur gaat eerst op vakantie. Dus 3 maanden zonneenergie in de betse maanden lopen we mis. En dat terwijl ze fout zijn geinstalleerd.
Verder is er een fout bedrag afgeschreven door een telefoonmaatschappij en daar is ook al heel wat over en weer gemaild, gechat en gebeld maar het geld hebben we nog niet terug. Nu is het geen groot bedrag, maar toch.
Ben ik nou de enige?


Parka

Parka

07-08-2016 om 11:29

dat mocht je willen

dat je de enige was.
Ik heb me pas beroepsmatig geregistreerd.
Eerst online, zo ging dat.
Daarna zou ik een email krijgen. Niets.
Gebeld: email blijven "hangen".

Daarna is mijn factuur, ondanks maanden geleden al betaald, nooit overgezet op betaald.
Weer gebeld: betaling blijven "hangen".
Ik zei toen nog: er blijft wel aardig wat hangen bij jullie en dat voor een bedrijf dat administreert en registreert.
Maar...dat kwam door mijn betaling die bleef "hangen".
Tja, of ik die had laten "hangen".

Vervolgens kreeg ik mijn registratienummer niet.
Weer gebeld.
Betaling was nog niet in behandeling genomen.
Ik zei al: blijven "hangen" zeker?
Al met al heb ik ze zo'n 5 keer moeten bellen, want toen ik in juli eindelijk mijn registratienummer had en aan de slag kon, hebben ze mijn registratienummer 3 weken terug gezet naar juni.
Dan heb ik dus een maand korter de tijd om aan de vereisten te voldoen.
Maandag maar weer eens bellen wat er dit keer is blijven "hangen".
Vast de datumknop dit keer.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

07-08-2016 om 11:50

Afschuifsysteem

Lijkt de mentaliteit van tegenwoordig wel. Het afschuifsysteem.

Zelfs mijn werkgever doet niet wat ze moeten doen. In de loop der jaren ook gehad met internetprovider, tuinman, tegelzetter, verpleeghuis van vader enz. Vooral die periodes dat alles tegelijk komt zijn zo frustrerend.

En de machteloosheid die je voelt als ze dan ook nog de schuld en verantwoordelijkheid van zich af willen schuiven naar jou. Van die nare discussies krijg je dan. Volgens mij hopen ze dat je opgeeft en dat zou soms ook het handigst zijn en een hoop ergernis schelen. Maar ja, dat principe hè?! Zit mij soms best in de weg daarbij.

Sterkte met je zoon. Al zou je het willen, daar kun je niet van denken laat maar zitten. Ik hoop dat het snel geregeld wordt.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-08-2016 om 12:55

Maak gebruik van Facebook, Twitter, e.d.

Bedrijven willen geen openbare klachten. Schrijf daarom via Facebook bijvoorbeeld wat je probleem is. Ze zitten daar 9 van de 10 keer bovenop.

Elfje65

Elfje65

07-08-2016 om 13:30

Echt niet de enige

Soms vraag ik mij zuchtend hetzelfde af.

Ja ken ik ook, helaas

Heel herkenbaar.
En de ellende is, als iets niet gaat zo als gebruikelijk is het bijna niet meer goed te krijgen. Ik heb problemen gehad met retourneren van bestellingen via internet, grote problemen met financieel adviseur, ook ziekenhuis, en momenteel een advocaat die het al maanden niet voor elkaar krijgt een simpele alimentatie berekening te maken, het lijkt wel alsof ik dit soort mensen aantrek.

En inderdaad hier ook op het werk; loonadministratie is uitbesteed maar het is hopeloos, zo veel gaat er fout.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-08-2016 om 19:03

Toevallig vorige week

Ik had een bestelling gedaan bij Praxis. Er zijn twee dozen afgeleverd met daarin verf. In allebei de dozen één emmer verf aangevuld met een hoop opvulmateriaal. Ik heb dus nog staan spitten in dat materiaal, maar helaas hadden ze de rest van de bestelling niet meegestuurd. Het heeft even wat mailtjes over en weer gekost, waarin de magazijnmedewerker ook nog aan onze eerlijkheid twijfelde volgens mij. Tijdens het laatste telefoontje kon er een genadig 'we geven u het geld terug van de niet geleverde spullen'. Ook dat heeft weer een paar dagen geduurd. En een paar telefoontjes en emailtjes van mijn kant.

Passie

Passie

08-08-2016 om 10:00

afschuiven

Dat gevoel heb ik nou ook, afschuiven, in de hoop dat ik ophang? En iemand anders het probleem mag oplossen of dat het vanzelf overgaat?
Namen en shamen op twitter, FB etc, daar houd ik niet zo van. En ik heb ook nog eens noch twitter, noch FB. Bovendien bij een ziekenhuis en een klein bedrijf heeft dat volgens mij niet zo veel zin. Alleen bij bedrijf no 3 zou dat kunnen maar daarvoor vind ik het bedrag weer te klein.
Ja, dat is ook mijn gevoel. Gaat het eenmaal fout, dan blijft het fout gaan. Sta je eenmaal ergens net verkeerd aangemeld, dan blijf je zweven in het computeruniversum.

Passie

Passie

08-08-2016 om 10:02

Inmiddels zit ik weer te wachten op een telefoontje van het ziekenhuis. Ik heb vanochtend om 9 uur gebeld en ze zouden het academisch ziekenhuis bellen en dan zouden we bericht terugkrijgen.

Niki73

Niki73

08-08-2016 om 11:33

Zelf doen

Ik zou niet wachten, Passie, maar nu alvast weer zelf bellen.

Day job

Een aardig deel van mijn werkweek ben ik bezig met achter dingen aan bellen. De wachtmuziekjes van klantenservices neurie ik 's avonds onbewust nog. Ik ga er maar van uit dat het niet goed gaat om frustratie te voorkomen. Echt ongelooflijk wat een zooitje sommige bedrijven van hun opdrachten maken. Vooral bedrijven of instellingen die geen concurrentie hebben. En dan te bedenken dat het in Nederland allemaal best goed gaat vergeleken met andere landen.

skik

Passie

Passie

08-08-2016 om 14:27

Niki

Ik ben teruggebeld. Het bleek dat er onderling heel wat afgediscussieerd is (voor ons niet zichtbaar), dat de diagnose bij het academisch ziekenhuis bevestigd is en dat er nu duidelijk is bij welke specialist zoon moet zijn (een zeer gespecialiseerde arts, niet voor kinderen maar voor volwassenen). Hij is overgedragen en we mogen dus weer wachten. Maar we weten nu de status, zullen we maar zeggen.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

08-08-2016 om 15:36

Passie

Fijn! Dat is in ieder geval iets. Hopen dat het nu allemaal wat vlotter gaat.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

08-08-2016 om 22:17

overheid, grrr!

Ik ervaar het vooral met overheidsinstanties. Helaas is er al jaren een zorgvraag in het gezin. Wat ik aan ellende heb meegemaakt met het Ciz, SVB en tegenwoordig vooral de WMO van de gemeente, je wil het niet weten. Zorg is bedoeld om te voorkomen dat je zieker wordt, maar in dit geval zou je nog zieker worden van het gedoe er omheen.

Mijn hoogbejaarde vader heeft een tijd geleden een scootmobiel aangevraagd en toegewezen gekregen. Voor dat rond was waren ze drie maanden verder (maar wel alvast elke maand die hoge eigen bijdrage incasseren, wat mijn vader stom genoeg nog gedaan heeft ook!).

En ook zaken als de Belastingdienst, en in het verleden het UWV. Ze zijn heel makkelijk in het aanvinken van een verkeerd vinkje op hun scherm, en vervolgens mag jij je in alle bochten wringen om dat vinkje weer weg te krijgen. En, zoals in het geval van het UWV, je geld te krijgen waar je recht op hebt, terwijl je vaste lasten ook gewoon doorlopen. Is dat vinkje dan eindelijk weg, dan zeggen ze: "Mevrouw, het kan nog wel drie weken duren voor u uw ziekte-uitkering weer ontvangt."

Passie

Passie

11-10-2016 om 08:41

En weer

En weer zijn we aan het wachten. Zoon is 1 1/2 maand geleden in het academisch ziekenhuis geweest. Hij krijgt een extra onderzoek. Dat onderzoek zal onder een roesje plaatsvinden. Je bent er een dag voor in het ziekenhuis. De specialist zei dat ze er haast achter zou zetten want het duurt allemaal al zo lang en zoon is een uniek geval (dat hebben we al gemerkt, zo snel gaat het, NOT).
Na 3 weken kregen we een oproep om bij de anesthesist langs te gaan. Daar zijn we geweest. Iedereen zegt dat het dan snel gaat. Ok. We zijn nu dus weer 3 weken verder en nog steeds hebben we niets gehoord. Ik ga dus er maar weer achteraan bellen vandaag. Straks is de brief in de post kwijt geraakt.
Als dit spoed is, dan ben ik benieuwd hoelang je wel niet moet wachten, als je geen haast achter je ingreep hebt. Een half jaar?

mijk

mijk

11-10-2016 om 10:16

Oh man

We hebben hier een overvloed aan administratie omdat we die van schoonvader erbij hebben wegens overlijden en van schoonmoeder wegens opname verpleeghuis en ik ben nu zo ver dat ik de paar instanties waar iets in een keer goed gaat bijna bloemen wil sturen.

De zorgverzekeraar is hier het ergs die weigert gewoon iedere factuur te betalen met een kulverhaal, na bellen gaan ze er nog een keer naar kijken en dan betalen ze uiteindelijk toch. De autoverzekeraar zegde wel polis op maar bleef blij incasso's innen. Het CIZ stuurde op 5 dagen achterelkaar een nieuwe beschikking en blijft ze naar het verpleeghuis sturen waar mijn schoonmoeder mensen blijft aanklampen hoe ze dat moet betalen..

en dan moet ik net ook nog voor de derde keer een webwinkel bellen omdat de dekbedden die ik 2 weken geleden kocht omdat het echt koud werd nog steeds niet geleverd zijn....

Mijk

Triva

Triva

11-10-2016 om 10:23

inderdaad

Je komt helemaal in de molen als je vader/moeder komt te overlijden. Wat een papierwinkel en wat een gedoe en wat een niet-meedenkendheid. Je komt er pas maanden later achter dat alle grote instellingen een aparte afdeling hebben bij overlijden. Een afdeling die dingen wel voor elkaar kan krijgen die de gewone niet kan. Erg fijn dat de gewone afdeling pas na problemen je daarheen verwijst.

Als ik voor elke keer dat ik heb gezegd dat 'dit MIJ maar 1x gebeurd en dat ZIJ dit heel vaak aan de hand hebben en dat ZIJ dus mij moeten begeleiden en niet andersom' geld had gekregen was ik rijk geweest.

Het is dat ik dan gelukkig meteen netjes met mapjes en zo begin en goed alles op orde heb want als je dat niet meteen hebt gedaan en je papieren bent kwijt geraakt omdat de post ook in de war raakt, raak je het spoor echt bijster en die problemen zijn natuurlijk nog groter als de overledene niet lekker in de plus zat met het geld maar als er achterstanden zijn.

Passie

Passie

11-10-2016 om 10:24

geloof het of niet

Net is de post bezorgd via Sandd. En daar zat de brief bij. Nu gaat het wel heel snel. Overmorgen al. Ik heb 3 x moeten lezen maar het stond er echt, 13 oktober. Nu met school even alles regelen. Dochter heeft rijexamen op hetzelfde tijdstip. Even kijken of ze gehaald en gebracht wordt door de rijschool. En anders ex maar even inzetten, als hij tenminste wil. Maar zoon krijgt in ieder geval nu eindelijk die kijkoperatie.
Mijk, dat klinkt allemaal heel erg naar, heb je de emotionele ellende en dan ook nog al dat administratieve gedoe. Succes en sterkte.

mijk

mijk

11-10-2016 om 10:27

Naar aanleiding van dit draadje

de thuiszorgorganisatie maar weer gebeld want die zouden me versie 3 van een zorgplan op sturen omdat de verzekering de rekening al sinds 10 augustus weigert te betalen.... Ze gaan mij terugbellen. Deze club doet dat wel en ik heb nog 2 terugbeltoezeggingen voor vandaag. Betekent dus dat als ik straks lekker in een werkflow zit of met mijn eigen kind bij de dokter ik hup moet omschakelen naar administratie grrrrrrrrrrrrr.

Mijk

mijk

mijk

11-10-2016 om 10:31

Passie

Wat fijn dat het nu toch geregeld is, maar wel erg snel. Weer zo'n instantie he of iedereen alles maar zo uit zijn handen kan laten vallen. Ik heb nogal wat rijexamen ervaring en ben altijd met rijlesauto naar examen gegaan...

Sally MacLennane

Sally MacLennane

11-10-2016 om 11:32

Breek me de bek niet los...

Hier geen overlijden of ziekenhuis, maar een gezin met extra zorgvraag en speciaal onderwijs. Ik had er een dagtaak bij soms om alle papieren op hun plek te krijgen.

Uiteindelijk een scanner gekocht (tegenwoordig heeft elke printer dat), alles gescand, in de cloud gezet en zoveel mogelijk digitaal afgehandeld. Zat ik in een gesprek en waren ze de papieren kwijt? Even in de dropbox en kijk eens, mevrouw, zal ik het meteen maar even OPNIEUW mailen?

Niets ontvangen? Kijk, mevrouw, ontvangstbewijs van de mail van die en die dag.

Afspraken niet nagekomen? Kijk, mevrouw, hier bevestigt u zelf mijn mail met het verslag.

Als iets mij geen geld zal kosten en ik bewijs heb dat ik heb gedaan wat ik moest doen, ga ik achterover leunen tot de boel spaak loopt (bij ziekenhuisopnames kan dit natuurlijk niet). En dan wapper ik met de bewijzen (mail, scans, noem maar op).

Onterecht geïncasseerd? Hup, storneren. Blijven ze afschrijven? Even een telefoontje met de bank en ze blokkeren het.

Ik heb in het verleden iets teveel achter falende instanties en bedrijven aan moeten rennen. Nu doe ik dat alleen als ik er echt de dupe van word. Verder mogen ze het lekker uitzoeken. Tenslotte worden zij daar voor betaald.

Het klinkt alsof ik er luchtig over doe. Maar ik ben er al een paar keer flink overspannen door geraakt

zebra

zebra

11-10-2016 om 11:52

van heel andere orde

maar toch bloedirritant. Een paar weken geleden 2 broeken besteld en via IDEAL betaald, kort erna pas gezien dat het de verkeerde maat was (had gegoogled op merk en maat) dus gelijk geannuleerd en een paar broeken bij een andere webshop besteld. Die zijn na een week aangekomen dus dat was prima. Maar het bedrag van de geannuleerde bestelling heb ik nog steeds niet terug, na mailen, chatten met de klantenservice ed. Die zijn er wel mee bezig maar het schiet niet op.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

11-10-2016 om 12:18

Ook irritant

Schoolboeken die volgens de website en de klantenservice van de boekenleverancier gewoon leverbaar zijn, niet geleverd krijgen, omdat ze toch niet leverbaar zijn volgens een andere klantenservice-medewerker. En dan horen dat kinderen die in een regio wonen die veel later naar school gaat het wel gewoon geleverd krijgen. En wij maar bellen. 20 minuten wachttijd per keer...heel gewoon. En maar kopiëren...

Passie, succes de 13e.

Passie

Passie

11-10-2016 om 16:28

Mijk en wilgenroosje

Mijk, ben je teruggebeld vandaag en ben je wat verder gekomen? Dochter heeft navraag gedaan bij de rijschool en ze wordt inderdaad gehaald en gebracht. Zoon heeft geen PTA die dag dus die kon gelukkig ook zonder problemen vrij krijgen. Ik heb ook wat kunnen regelen en kan dus mee met zoon. We gaan vroeg op pad want het academisch ziekenhuis ligt niet om de hoek en er is een grote kans dat er file staat. Ik verbaas me inderdaad ook over het feit dat je zoiets 2 dagen van tevoren te horen krijgt en men denkt dat je bam, zo de boel even kunt laten vallen om naar het ziekenhuis te gaan. En dat terwijl we al weet ik niet hoelang op die oproep zitten te wachten. Gelukkig komt Sandd hier erg vroeg, anders had ik een werkdag minder gehad om te regelen.
Wilgenroosje, bedankt!

mijk

mijk

11-10-2016 om 17:13

Mijn dekbedden zijn zowaar geleverd

Met een bos bloemen maar de club waar ik van dacht dat ze zouden terugbellen heeft dat niet gedaan.... Zucht!

mijk

mijk

11-10-2016 om 17:14

Fijn

Dat je het nog voor elkaar gekregen hebt!

Triva

Triva

11-10-2016 om 20:10

Passie

Dikke kans dat er iemand is uitgevallen en dat ze dan degene met de meeste spoed over een paar weken naar voren halen. Ik zou ze wel vertellen dat ze dat dan voortaan even moeten doorbellen want Sandd bezorgd alleen op di en vr. Het kan dus best zijn dat de post donderdag al verstuurd is!

Passie

Passie

12-10-2016 om 12:30

mijk en triva

Fijn dat je dekbedden er zijn en wel netjes, die bloemen. Over de rest zullen we het maar niet hebben. En ja, vind ik ook fijn. Alleen zijn werk moet hij nog afmelden.
Triva, de dagtekening is 7 oktober. Dus het zal inderdaad wel zoiets zijn als ertussen zijn gemoffeld. Ik ga er wel wat van zeggen.

mijk

mijk

12-10-2016 om 12:35

Brief gehad van de autoverzekering

Gecondoleerd met het verlies vab deheer Pietje we hebben op uw verzoek de verzekering stopgezet. ZIjn schadevrije jaren zijn doorgegeven aan die instantie dan kan een volgende verzekring daarnaar vragen.

Zou nou iemand die brief lezen voor ze hem versturen ???????

Mijk

Neeeeee wat een drama zo een brief. Zou misschien toch een klacht indienen. ..

mijk

mijk

12-10-2016 om 14:33

Tweede brief

zorgverzekeraar van schoonmama. We hebben geprobeerd premie te innen op rekeningnummer 123456 dit lukt niet geef het goede nummer door anders krijgt u tientje boete.

Rekeningnummer klopt wel dus maar weer de bank bellen... (die hebben rekeningnummer eerder ook al geblokkeerd omdat wij er ineens dingen op deden (maar dat mag/moet want wij zijn officieel de bewindvoerder..)

Dus nu moet ik zelf eerst uitzoeken wat het probleem is...... En dit dus vrijwel iedere dag.

Mijk

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.