Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Uw ultieme muzikale kippenvelmoment?


Aagje Helderder

Aagje Helderder

08-08-2017 om 15:59

Van de week

zat ik in de auto en had ik de cd 'The concert in Central Park' van Paul Simon en Art Garfunkel aan.

Met name de wat ingetogen liedjes emotioneren me steeds (de minder ingetogen liedjes bind ik ook erg leuk). En ik realiseerde me dat ze af en aan al jaren met me meegaan, Simon en Garfunkel, en dat er altijd wel een liefje is waar ik me op dat moment van mijn leven in herken.

Verder, ik heb een diverse smaak wat betreft muziek. Ook klassiek. Houd van de Hohe Messe van Bach, vooral het begin van credo emotioneert me. Van de Matteuspassion, als bij het openingskoor de hoge stemmen erbij komen...zo prachtig... Maar ook 'Können Tränen meiner Wangen...', 'Erbarme Dich', ach te veel om op te boekenbijlage de Mattheus...
En van Mozart: 'Exultate jubilate': nadat ik in een moeilijke periode van mijn leven zat, waarin ik steeds wel wist dat het ooit weer beter zou gaan en het daadwerkelijk beter ging!

Aagje

Kaaskopje

Kaaskopje

08-08-2017 om 16:06

Sinilind

Via jouw Miserere van Allegri kwam ik uit bij


https://youtu.be/TFJ4hN7vxWo. Alleen zocht ik naar wat in een film gebruikt is. En dat is dit:

https://youtu.be/izQsgE0L450 Deze muziek ontroert mij ontzettend.

Dus dank je wel . Misschien een beetje luguber, maar ik zou graag willen dat dit op mijn begrafenis gebruikt wordt.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

08-08-2017 om 16:19

????

...om op te boekenbijlage de.... Dat moet natuurlijk zijn ...om op te noemen bij de...

niet gezien, sorry....

Aagje Helderder

Aagje Helderder

08-08-2017 om 16:22

Duhuh

...en dat er altijd wel een liefje is...

Moet natuurlijk zijn

...dat er altijd wel een liedje is....

Suf van me, ook niet op tijd gezien...

Wilgenkatje

Wilgenkatje

08-08-2017 om 22:59

Adagio for strings

Zei m'n man meteen, toen ik Kaaskopjes link aanklikte. Ier thuis staat vaak classic FM aan. Man gaf je helemaal gelijk, trouwens !

Kaaskopje

Kaaskopje

08-08-2017 om 23:34

Wilgenkatje

Goed van hem!

Wonderlijk wat muziek met je kan doen, hè?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.