Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Stenna

Stenna

22-06-2013 om 01:23

Tv stilte

Bah, wat mis ik toch mijn vaste programma's om de dag mee in en uit te luiden! Vandaag de dag bij het ontbijt en Pauw en Witteman voor het slapen. Verveel me te pletter 's ochtends vroeg. Dat idiote zomerreces, dat in mei begint (is het dan soms al zomer?!) en tot in september duurt. Ik dacht altijd dat de verwende presentatoren zo lang vakantie wilden. Maar er was pas een discussie over op de radio, en toen bleek dat de presentatoren er ook van balen en ook helemaal geen salaris krijgen in die maanden. Het is een ordinaire bespaarmaatregel van de (publieke) omroepen.
Weg er mee!


Berber.

Berber.

22-06-2013 om 07:50

Stenna

Helemaal eens.

amk

amk

22-06-2013 om 09:38

ik dacht dat je een tv stilte had ingelast, geen tv kijken.
Dat hebben wij gedaan en inmiddels weten we dat kwartetten onder het eten niet handig is, maar liedjes zingen wel. Tv staat ergens in een kast en als we tv willen kijken moeten we eerst een verlengsnoer zoeken en alles aansluiten. Is even wennen, maar we houden nu zeeen van tijd over. Een tv loze zomer is niet zo'n ramp.

liora

liora

22-06-2013 om 09:44

Heel erg

Ja het is heel erg, ik ben totaal uit mijn doen...

Veel films en series kijken dan maar, maar ik lig hopeloos achter, heb geen mediaplayer of externe harde schijf of al die andere dingen die ik nodig heb.

Primavera

Primavera

22-06-2013 om 10:24

Afkicken

Uit bovenstaande berichtjes krijg ik toch zo het idee dat sommige dames nodig wat moeten afkicken. Hoezo moet je je ter pletter vervelen als je favoriete programma's er een tijdje niet zijn?
Er is ook leven buiten de tv, hoor. Die zomerstop lijkt me heel gezond om mensen dat te laten beseffen. Het fijne daarvan is dat je ineens een stuk vrijer bent om je dag in te richten en je tijden niet meer aanpast aan wanneer er wat op de tv komt.
Wij zijn nou denk ik zo'n anderhalf jaar tv-loos. Dat kwam aanvankelijk omdat ze hier op digitale tv overgingen en ik geen zin had op het budget voor kerstcadeaus aan een decoder uit te geven, terwijl die twee weken later natuurlijk weer allemaal in de aanbieding zouden liggen. Twee weken later lagen ze inderdaad in de aanbieding, maar meer omdat er functioneringsproblemen waren en het niet erg duidelijk was welke nou goed functioneerden en welke niet. Na een maand was dat eindelijk duidelijk, maar toen beseften we ons inmiddels dat we die hele tv helemaal niet misten. We hadden zeeën van tijd meer en merkten dat we ondanks dat we altijd het idee hadden weinig te kijken ineens toch veel vrijer waren in onze dagplanning. Ongemerkt stem je toch etenstijden e.d. op je favoriete programma's of series af. Ook valt het me op aan hoeveel minder reclame we nu bloot staan.
Kortom bij ons werd uitstel afstel en dat was exit tv. We hebben er nog geen moment spijt van gehad.
Nouja en als je echt niet zonder kan dan is er vast wel iets interessants te vinden via uitzending gemist of zo

Radio1 en detectives

Radio1 kan een vervanger zijn van nieuwsprogramma's?
En via uitz gemist kun je bakken programma's terugkijken, ik hou zelf de detectives niet meer bij omdat er dagelijks nieuwe bijkomen!

Maar ik vond het ook jammer dat dwdd zonaar weg was, al kijken we het steeds korter en qas het meer een 'ijkpunt' geworden a la: 'kinderen naar bed, even samen zitten en het staartje dwdd kijken'. Eigenlijk missen we het programma dus niet, maar eerder het moment.

Laatst wel een potje rummikub gespeeld op dat moment en dat was een stuk leuker dan het smoelwerk van jan mulder, dat is niet te ontkennen

P

P

22-06-2013 om 11:21

Radio 1?

Ik luister als ik werk altijd naar radio 1 maar ik word bang.... zo bang..... voor de tour de france!

Hombre

Hombre

22-06-2013 om 11:32

12 jaar tv loos

Is echt een hele verbetering. Alles wat we kijken (max 1 uur/dag) downloaden we (meestal) of zoeken we speciaal op op uitzending gemist (vrij zeldzaam).

Twaalf jaar terug gingen we een jaar op reis en na die periode merkten we dat we eigenlijk de hele TV-routine kwijt waren. Voelt eigenlijk een stuk beter en die gewonte geven we ook door aan de kids. Niet passief afwachten wat er langskomt op Zappelin, maar actief zoeken wat je wilt zien en dan nog met mate.

Stenna

Stenna

22-06-2013 om 11:42

Hoho, even aanvulling

Ik ben bepaald niet t.v. verslaafd of heb geen leven buiten t.v. hoor! In feite kijk ik heel erg weinig, nog geen uur per dag. Maar wat ik echt heel erg mis is eventjes de actualiteit, een kwartiertje 's ochtends bij mijn ontbijt, voor ik naar het werk ga. Dat is het moment dat ik me nu verveel, niet de hele dag!!
Het beetje dat ik kijk, is ook altijd actualiteit dus. Verder niks, films of series heb ik geen geduld en geen tijd of interesse voor. Dan lees ik eigenlijk liever iets.

liora

liora

22-06-2013 om 12:11

Ik wel

Ik heb geen leven buiten de tv, hopelijk begint alles snel weer!

Stenna

Stenna

22-06-2013 om 12:40

Liora

Hihi, Liora, misschien moet je gaan gamen. Kun je ook een heel leven mee invullen (tipje van zoon)

Berber.

Berber.

22-06-2013 om 14:04

Nou

Ik lig niet huilend in een hoekje hoor, maar als die zon nou eens wat beter zijn best deed vond ik het misschien ook net iets minder jammer. Daarbij vind ik gewoon dat het idioot lang duurt. Dat is toch ook eigenlijk niet meer van deze tijd? De wereld draait doorrrr, ook in de zomerrrr.

Gelukkig heb ik na Mad Men, Dexter en Borgen een nieuwe fijne serie gevonden voor het broodnodige couchpotatoën.

Berber.

Berber.

22-06-2013 om 14:08

Radio

Ik luister heel veel naar de radio (afwisselend naar Radio 2 of 3FM) en de Tour de France op de radio vind ik dan juist weer erg leuk. 'NOS radio tourflits, tourflits...'

Kaaskopje

Kaaskopje

22-06-2013 om 14:48

Haha stenna

Ik ben het met je eens! Ik denk wel dat de presentatoren soms vervangende programma's doen, dus of zij ook al die maanden zitten te duimendraaien is vast niet voor allemaal het geval. Maar voor mij als kijker is het armoe.
Maar dat dit niet voor iedereen geldt bleek afgelopen week. Mijn dochter is er blij mee. De Lama's zijn in de herhaling gegooid bijvoorbeeld. Vindt zij helemaal leuk. Zij heeft het juist gehad met avond in avond uit DWDD en zo. Maar het kan mij niet snel genoeg (wat de tv betreft, niet voor het weer!) weer 'normaal' worden.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-06-2013 om 14:53

Gelukkig is er ook radio2 en zo

Kaaskopje

Kaaskopje

22-06-2013 om 14:59

Primavera

Ongemerkt stem je toch etenstijden e.d. op je favoriete programma's of series af. Ook valt het me op aan hoeveel minder reclame we nu bloot staan. ===
Als je je leven helemaal inricht rond de tv, ben je naar mijn idee ook niet echt handig bezig. En als je een digitale ontvanger met harde schijf, vast ook beschikbaar in jouw land, op een gunstig moment had aangeschaft, had je de reclametijd kunnen inperken en had je zelf kunnen bepalen wanneer je naar iets wilt kijken. Wat niet wegneemt dat je natuurlijk zelf mag weten of je de tv afschaft of niet) En wat misschien ook meespeelt is dat het weer bij jou waarschijnlijk gunstiger is dan bij ons. Als je vaak buiten kunt zitten, scheelt dat natuurlijk wel.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-06-2013 om 15:01

Massa's tijd overhouden

Ik snap nooit dat mensen als argument voor 'niet tv-kijken' aanvoeren dat ze zoveel tijd overhouden. Wat doe je dan met al die opeens beschikbare tijd?

Vic

Vic

22-06-2013 om 15:58

De godganse dag

Ik vind het ook een beetje tegenvallen met de tv-programma's, en er is op het moment niets waar ik voor thuis blijf. Voor pubers ligt dat heel anders. Volgens dochter is er de hele dag wel iets op tv. Dat klopt, met TLC kun je wel een vermakelijk dagje vullen. Eerlijk gezegd kan ik daar ook wel met plezier naar blijven kijken, Extreme Cheapskates, I didn't know I was pregnant, Teen mums, Secretly pregnant, etc.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-06-2013 om 16:02

Tlc

TLC gaat inderdaad wel. Dat staat hier ook regelmatig aan als de dochters tv kijken.

Ja de tour.. De tune vind ik leuk en de chansons ook. En de finish. Op mijn vorige werk was het een leuke afleiding tijdens saaie klusjes, ik word er wrs nostalgiach van als ik t straks weer hoor

Berber, wat is je next best serie dan?
Ik tel af tot ik dexters allerlaatste seizoen kan meekijken (via amerikaanse site) en dan is ook the Killing weer begonnen - beetje veel van t zelfde: Seattle, veel regen enz.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Monique D*

Monique D*

22-06-2013 om 16:19

En die vervelende herhalingen..

Dan denk je: goh, wat leuk, Red Mijn Vakantie is weer op tv! En dan blijkt dat dit een herhaling is van vorig jaar... en zo is dat ook met andere programma's en films.. Men moet de zomertijd vullen met herhalingen totdat het nieuwe seizoen weer begint. En dat duurt zeker zo'n 4 maanden..
Gelukkig heb ik ook nog een leven zonder de tv!

ilsepilse

ilsepilse

22-06-2013 om 16:28

Code 370

of zo op zondag vind ik wel een mooie belgische serie!

P

P

22-06-2013 om 16:51

Uhh kaaskopje

Als ik tijdens mijn werk radio 1 prefereer waarom denk je dat ik dan gewoon zonder problemen naar radio 2 zou gaan luisteren?

P

P

22-06-2013 om 16:52

O monique dank je wel!

Red mijn vakantie is ons favoriete programma in de zomer (geen groter vermaak dan leedvermaak ...) we hebben tot nu toe alle afleveringen gemist door verkeerd opnemen dus ik ben erg blij met wat je zegt.

P

P

22-06-2013 om 16:53

Nu we het toch over series hebben

Heeft iemand de laatste aflevering die sbs6 uitzond van de followers nog en heeft iemand de eerste paar afleveringen van de huidige serie van Breaking Bad (nu dus op tv)?

Vic

Vic

22-06-2013 om 17:14

The following

Die serie hebben wij ook gevolgd. De eerste aflevering heb ik uitgezet want die was te gruwelijk, maar daarna werd het echt spannend. Halverwege de een na laatste aflevering werd het weer te eng, dus de laatste hebben we ook niet gezien. Wel heb ik de afloop gelezen op wikipedia

Berber.

Berber.

22-06-2013 om 17:24

Vertigo

Game of Thrones.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-06-2013 om 17:44

Als je de Tour de France vreest lijkt het mij voor de hand liggen dat je tijdelijk uitwijkt naar een andere zender

Mea Proefrok

Mea Proefrok

22-06-2013 om 22:04

En, berber?

Wat vind je er tot nu toe van? (Heb alle boeken van GoT gelezen en seizoen 1 gezien).

Stenna

Stenna

22-06-2013 om 22:06

Aha

dat ga ik dan ook eens doen, op mijn autoradio. Luister in de auto 's ochtends altijd naar radio 1 (inderdaad, ook weer actualiteit) maar haat werkelijk de tour de france (en de WK voetbal, schaatsen, olympische spelen, eigenlijk alle sportverslaging op t.v. of radio. Niet sporten zelf, haar hou ik van). Dus ga dit jaar maar eens Kaaskopjes tip opvolgen en radio 2 zoeken.
Leuk hoor wat jullie noemen, als je van series houdt dus. Maar als je, zoals ik, alleen actualiteit- en nieuwsprogramma's kijkt, dan is dit toch wel een heel saaie tijd. Kan het wel begrijpen en uithouden als het bijv. 3 of 4 weken zou zijn, een soort bouwvak. Of zelfs 6 weken, soort schoolvakantie. Maar ruim 3 maanden?! Waaris dat voor nodig zeg.

P

P

22-06-2013 om 23:14

Kaaskopje

Als er geen Pauw en Witteman is raad je ook iemand aan om naar die verkiezing van volkszangers 'Bloed, Zweet en Tranen' te gaan kijken?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.