Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tas op tafel-ergernis

Nav de post hierboven: Ik erger me er aan als een vriendin of kennis komt koffiedrinken ofzo en dan haar handtas pontificaal op tafel plant. Ik vind dat zo raar overkomen. Doen jullie dat ook bij anderen?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

13-06-2013 om 19:48

Geen ergernis

Wij doen het zelf allemaal.

Nee

Nee, ik doe dat niet. Om de simpele reden dat ik geen handtas gebruik.

Nou ja, ok, ik heb er wel eentje en in de spaarzame gevallen dat ik die gebruik leg/hang ik die waar het uitkomt. Maar meestal gebruik ik dat ding als ik uitga, ben ik dus in openbare gelegenheden, dus hangt-ie aan mijn lijf om de kans op diefstal te verminderen.

Maar normaal gesproken zit mijn halve aardse bezit in de diverse jaszakken . En ik heb een werktas, die wordt in voorkomende gevallen op de grond of een naastgelegen stoel geparkeerd.

Groeten,

Temet

Limi

Limi

13-06-2013 om 21:13

Nee

Ik heb ook geen handtas, dus ik doe het zelf niet. Bezoek hier zet het meestal op de grond naast hun voeten of naast zich op de bank. Of zelfs in de gang.

Als er een te grote tas op tafel stond zou ik hem er zelf afhalen. Desnoods omdat ik zogenaamd iets anders op die tafel moest zetten.

Maylise

Maylise

13-06-2013 om 21:17

Nee

Daar erger ik me eigenlijk niet aan. Ik zet zelf mijn tas meestal naast me op de bank/stoel als ik bij anderen ben. Soms op de grond maar daar schijn je arm van te worden volgens bijgeloof dus dat doe ik voor de zekerheid maar niet

Berber.

Berber.

13-06-2013 om 21:45

Neuh

Mijn vriendinnen gooien ook regelmatig hun (levensgrote) tassen op mijn tafel maar ik heb daar nog nooit een snipper ergernis over gevoeld. Ze lezen trouwens dan weer niet mijn rondslingerende post maar schuiven dat achteloos opzij. Of gooien er tassen op.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

13-06-2013 om 22:21

Nog nooit gezien

Maar ik zou me er vreselijk aan ergeren. Op de een of andere manier vind ik het ook vies. Sommige collega's zetten wel even hun tas op tafel in de teamkamer en gaan dan hun eten halen. Snap ik niets van.

Rosa van der Zanden

ijsvogeltje

ijsvogeltje

13-06-2013 om 22:23

Nee

Nee hoor, kan ik mij echt niet druk maken. Om eerlijk te zijn: ga eens bij jezelf ten rade hoe het komt dat soort soort onbenulligheden jou zo bezighouden. Leven en laten leven zou ik zeggen.
(wat zijn er de laatste tijd veel draadjes van mensen die zich zo ergeren aan anderen: 4-jarige buurjongetjes, dikke mensen en nu weer handtassen... Tjonge.)

Kaaskopje

Kaaskopje

13-06-2013 om 22:50

Vies?

Ik zet mijn tas als het even kan nooit op de grond, juist omdat ik er rekening mee hou dat ik mijn tas op tafel, stoel of bank moet kunnen zetten. Dus zelfs zware boodschappen zet ik liever niet op de grond. Die gaan gelijk aan mijn fietsstuur of als het echt niet anders kan even toch op de grond bij de fiets. Dit is echter een grote boodschappentas en die zet ik dan weer niet of zelden op tafel neer. En als wij gaan eten maak ik de tafel even schoon. De katten mogen er namelijk ook op liggen.

Nee

Ik erger me er alleen aan dat mijn dochters hun schooltassen en jassen op de eettafel kwakken als ze uit school komen en die er nog liggen als ik de tafel wil dekken.

skik

Geen ergenis

Ik zet mijn handtas op een eetkamerstoel. Niet op tafel bij een ander, vind ik niet fris. Als een ander het wel bij mij doet stoort het me niet.

Ella2007

Ella2007

14-06-2013 om 08:49

Doe het zelf ook maar....

Ik zet mn handtas vrijwel nooit op de grond. Zeker niet nu ik een witte leren heb gekregen......en zeker niet buiten. Ik beschouw een tas een beetje als verlengstuk van mijn jas. Die leg ik ook niet op de grond.

amk

amk

14-06-2013 om 09:00

Echt niet

tassen horen op de grond of op de kapstok, maar niet op tafel, tenzij je ze op dat moment aan het inpakken bent, maar dan heeft de stoel nog de voorkeur. En als ze op de grond staan, dan onder een stoel of in een hoekje ivm struikelen.

Evanlyn

Evanlyn

14-06-2013 om 11:31

Ophangen?

Ik hang mijn tas meestal bij mijn jas, want ik ga ervan uit dat er geen dieven tot het door mij bezochte huishouden horen. Of hebben jullie die tas nodig als je binnen bent?

Maar als iemand anders een tas op tafel legde, zou ik dat geloof ik geen probleem vinden. Dat ze hem niet op de grond willen leggen snap ik wel, dat doe je ook niet in een stal (waar onze huiskamer vrij veel van weg heeft, behalve dat je hem 's avonds helaas niet kan schoonspuiten).

Vic

Vic

14-06-2013 om 11:56

Op de grond

Mijn tas staat altijd op een vaste plek, naast de bank op de grond. Ook als ik bij anderen ben zet ik hem altijd op de grond. Ik heb hem ook regelmatig nodig als ik thuis ben, omdat mijn portemonnee, agenda en telefoon er in zitten.

Staat ie dan niet in de weg?

Hebben jullie dan allemaal van die grote tafels dat je er geen last van hebt dat er een grote tas op wordt gezet, ruimtetechnisch zeg maar?

Geen probleem

Kan me hier werkelijk geen seconde mee bezighouden geloof ik. Hoewel dit soort draadjes me wel altijd aan het twijfelen brengen. Hoeveel mensen in mijn omgeving ergeren zich wel niet aan mij? Of aan mijn kinderen?
n@nny

neteret mut

neteret mut

14-06-2013 om 15:37

Hoe groot is groot

Mijn handtas is geen A4 formaat maar ook geen avontasje en er zit oa mijn mobiel in, dus daarom graag meestal bij mij in de buurt. In de praktijk thuis vaak niet op de grond, soms op een kastje dan weer op een tafeltje of op een klein voetenbankje. Aan de kapstok hangen zou ik niet eens opgekomen zijn. Op de eettafel ook wel een tijdje, staat daar pas in de weg als we gaan eten of als er iets anders daaraan gedaan moet worden (naaimachine, knutselwerk) Ik heb meer last van 2 pubers die daar rondhangen met hun laptop zodra ze thuis zijn (ze willen daar zitten omdat het internet in hun kamer slechter is volgen hen). Bij een ander zou ik mijn tas naast mij op de grond uit de weg zetten, niet zomaar ergens op tafel of kastje. Dat ik hem thuis niet op de grond zet heeft geen andere reden dan dat een tafel of kastje hoger is en dus makkelijker te pakken, op de grond zetten vind ik geen probleem al zal ik wel opletten of er geen modder/ water / viezigheid ligt.

Yta Chalne

Yta Chalne

14-06-2013 om 18:39

Ha!

Ik ben helemaal niet zo van de ergernissen, maar het viel me juist afgelopen week op dat verschillende collegae de gewoonte hebben hun tas op hun bureau te zetten. En dat vind ik op de een of andere manier enórm storend. Die grote balen op tafel vol met persoonlijke rotzooi, en dan een collega die daarachter opduikt. Echt geen gezicht.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-06-2013 om 19:36

Even terug naar het begin

Over welke tafel heeft Karin het eigenlijk? als iemand bij mij komt en die zet zijn/haar tas op de salontafel, dan zou het mij wel storen. Die tafel is op dat moment bedoeld voor kopjes, koekjes en dergelijke. Maar als de visite de tas op de eettafel zet, terwijl wij rond de salontafel zitten, zou me dat dus echt niet uitmaken. En mochten we toch bij de eettafel gaan zitten, dan zou ik vragen of de tas ergens anders mag.

Vind het wel een leuke vraag

een handtas hang ik meestal over de punt van de stoelleuning of zo. Grotere tassen staan op de grond naast de stoel.
Heb nooit koffievisite gehad die de tas op tafel zette. Helemaal niet zoveel koffievisite trouwens Oh ja oma, maar die houdt haar tas als het even kan op schoot. Of naast haar stoel.

Ik vind het nooit zo fris als tassen die meereizen in het OV en daar geregeld op de grond staan (rugtassen van de jeugd, verschoningstas kleinkinderen - haha, nu weten jullie wie ik ben) bij thuiskomst op de (lege) eetkamertafel worden geplant. Ik zet ze zonder nader commentaar op de grond. Niet dat het helpt hoor

Aan de kapstok hang ik ook weleens een handtas. Maar 's avonds neem ik hem mee naar boven. Op een kwaaie dag kregen we ooit een insluiper en die graaide alles wat rond de kapstok aan waardevols lag en stond mee. Helaas van alles, die ochtend. Maar dit is zwaar o.t.

Karin*

Karin*

14-06-2013 om 20:32 Topicstarter

Eetkamertafel

Het gaat om de eetkamertafel, maar daar zitten we dan ook aan koffie te drinken. Omdat we een woonkeuken hebben zitten we daar vaak voor de gezelligheid.Ik heb het me ook afgevraagd waarom ik me eraan erger. Waarschijnlijk omdat het te dominant overkomt ofzo? Alsof je je vlag ergens plant? Weet het zelf ook niet precies. Gelukkig ben ik blijkbaar niet de enige.

Vic

Vic

14-06-2013 om 20:45

Dominant

Dominant, ja daar kan ik me wat bij voorstellen. Een klein tasje (A5-formaat) zou dan nog wel kunnen, maar zo'n hutkoffer als waar ik mee loop wil je niet op tafel. Ik doe dat incidenteel als ik iets zoek, of als ik op het punt sta weg te gaan.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-06-2013 om 01:44

Als het pontificaal naast de kopjes neergezet wordt zou ik ook vinden dat de tas van tafel moet. Niet vanwege 'vies', maar inderdaad vanwege 'erg aanwezig'. Zeker met mijn eigen tas, dus geen boodschappentas, ben ik erg netjes. Die vind ik dus echt niet te vies voor op tafel, dus dat doe ik thuis met een gerust hart

mix

mix

15-06-2013 om 10:30

Tas

nou als er een vriendin komt dan schuif ik met 1 arm alles wat op de tafel ligt naar de zijkant.
Ik begrijp nu pas (net als, wie was het, n@nny?) dat er echt mensen zijn die de pest aan mij kunnen hebben vanwege allerlei ongeschreven/zelf geintroduceerde regels waarvan ik het bestaan niet wist.
Misschien is de vloer wel gewoon te vies om een tas op te zetten?
Niet geintimideerd zijn karin, t is maar een tas, 1 zetje en hij ligt op de grond.

Joly

Joly

15-06-2013 om 11:51

Eetkamertafel

Karin,ik denk dat het is door waar jouw eetkamertafel staat.Een makkelijke plaats om je tas op te zetten.Is bij ons ook zo.Veel mensen komen door de achterdeur,lopen via de keuken de woonkamer in,bij ons ga je dan links richting zithoek,maar als je rechtdoor loopt ,loop je tegen de eettafel aan.Dus daar wordt de tas opgelegd,jas uitgedaan,die wordt soms over een stoel gegooid soms opgehangen in de hal.Sommige pakken als ze terug komen hun tas en nemen die mee naar de zithoek,andere laten hem liggen.Ik doe het zelf ook,ook als ik ben gaan winkelen,tassen met aankopen worden op tafel gezwierd.Ik heb een vriendin met altijd en grote tas en ook meestal en sjaal,die zwiert alles op de tafel,groe tas,sjaal,sleutelbos ernaast.Ik maak me er niet druk om.Als we aan tafel gaan zitten ,zet ik de tas op een stoel.

Karin*

Karin*

15-06-2013 om 18:15 Topicstarter

Wegzetten

Tja, iemand anders' tas gaan wegzetten, dat doe ik niet zo gauw. Staat ook weer raar vind ik.
Enne. .. het is niet brandschoon op de vloer, maar schoon genoeg om een tas neer te zetten, en je kan je tas ook op de stoel naast je zetten toch?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

15-06-2013 om 19:44

Karin

Karin, volgens mij is het probleem dat jij voor jezelf hebt bepaald wat de norm is: tas NIET op tafel. Je verwacht dat anderen zich volgens jouw norm gedragen en stoort je eraan als zij dat niet doen. Maar hoe moeten jouw bezoekers weten welke ongeschreven regels in jouw huis gelden? Als je dit echt een issue vindt, dan zul je naar jouw omgeving moeten uitspreken dat dit voor jou belangrijk is.

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

15-06-2013 om 19:49

Eigenlijk nooit bewust over nagedacht

Maar ik heb er de afgelopen twee dagen toch eens over nagedacht en op gelet. Ik heb niet al te grote handtassen, afhankelijk van de gelegenheid.
Ik zet de tas eigenlijk bijna nooit op tafel. Niet op de salontafel, niet op de eettafel. Geen reden voor om dat niet te doen, alleen maar: daarom niet
Op de vloer: hangt van de lokatie, de tas en de inhoud af. In een openbare gelegenheid en buiten zou ik alleen een boodschappentas op de grond zetten. Een handtas zou ik op een leegstaande stoel zetten of aan de rugleuning (tenzij er gevaar is voor gauwgappers), anders laat ik hem schuin over mijn schouder (ene schouder andere heup) hangen of ik neem hem op schoot. Ik denk dat ik een klein handtasje (formaat "uitgaan" voor mobiel, wat geld en zo) misschien wel op tafel zou neerzetten als ik uit eten was, zo'n klein tasje.
Op visite zet ik mijn tas meestal op de grond "uit de loop", onder de stoel of tafel of aan mijn voeten, zelden op een stoel en nooit op tafel. De vloer moet wel héél goor zijn als ik er over zou twijfelen en ik heb zoiets maar zelden meegemaakt (dan moet je dus denken aan een gevalletje "hoe schoon is jouw huis" of "mijn leven in puin").
Zelf heb ik geen probleem met tassen op tafel, merk ik bij mezelf. Ik haal er regelmatig een doekje over (de tafel dan) dus mocht andermans tas onverhoopt een bacillenconcentratie zijn, dan veeg ik dat vanzelf weer weg en het is waarschijnlijk ook wel goed voor onze weerstand .

Wel een leuk onderwerp om over na te denken - zonder ergernissen gelukkig!

Tineke

Tineke

15-06-2013 om 19:57

Opvoeden

Ach, op school voed ik de kinderen ook op met 'geen tassen op tafel', dus thuis gaat dat in een moeite door. Ik vrees dat ik het bezoek dat tassen op tafel zet, ook behandel als schoolkinderen. Ook trouwens als ze jassen aan de stoel hangen, of met modderschoenen naar binnen willen.

Karin*

Karin*

15-06-2013 om 20:37 Topicstarter

Ijsvogeltje

Volgens mij heeft iedereen (in zijn eigen huis) zijn eigen normen. En er blijkt erg verschillend over gedacht te worden, net als bij de post hierboven over prikborden lezen en kaarten bekijken. Ook die mensen hebben allemaal hun eigen norm.
Ik kijk bijv ook altijd bij mensen wat voor boeken ze in hun boekenkast hebben... misschien vinden ze dat ook wel niet kunnen, is ook wel nieuwsgierig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.