Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

school is er om de kinderen dom te maken!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ongelooflijk

90 berichten terwijl de beginposter alleen maar zendt en niet wil ontvangen. Doet me een beetje denken aan Onno.
Die heeft ook eens mij geantwoord dat ik het niet zou begrijpen en dat hij daarom mijn vraag niet zou beantwoorden. Lekkere drogreden!
Ik vind het jammer dat de schrijfster van dit idee zo hard tekeer gaat want op zich is het een interessant idee om school of onderwijs anders in te richten en na te denken over een manier waarop het voor ALLE kinderen goed is. Vooral op dit forum komen nog weleens schrijnenede verhalen langs van kinderen die niet in de middenmootmal passen en de huidige ontwikkelingen lijken te gaan in de richting van dat iedereen die een beetje anders is zich maar moet aanpassen om in die mal te passen. (Oei, gekke grammatica)
Maar goed, ik ga er niet eens over nadenken want met de openingspostmevrouw/meneer valt niet te discussieren.

Bianca

Bianca

22-01-2014 om 09:17

haha

Ja mensen die het systeem in stand houden neem ik niet serieus heer .

Maar inderdaad zonder verplicht onderwijs zou ik ook vanaf mijn 8e (oid) aan het werk zijn gezet. Zo lang geleden is het nog niet hoor, dat kinderen verplicht waren om mee te werken, omdat de fabrieksarbeiders anders niet genoeg hadden om van rond te komen. En het beetje geld wat ze hadden moest ook nog voor een groot deel aan de kerk worden gegeven.

Zelfs mijn eigen moeder heeft nauwelijks onderwijs genoten en daardoor heel wat kansen gemist. Toen ze 14 was ging ze al naast de huishoudschool schoonmaken bij rijke mensen omdat er thuis te weinig geld was. Doorleren was niet voor haar soort mensen, en zeker niet bedoeld voor meisjes.

Dat systeem van toen deugde ook van geen kanten. Dan is het nu toch wel veeeel beter!

als

Als school kinderen dom maakt en geluk is met de dommen dan moeten kinderen wel heel gelukkig zijn.

Ely

Ely

22-01-2014 om 19:52

Duh, vraag

Stel nou dat we hierin mee willen gaan. Hoe los ik dat dan op? Ik bedoel, leerplicht enzo. Hoe heb jij dat dan opgelost met jouw kinderen?

heeft Duh wel kinderen?

dat vraag ik mij wel heel erg af. Is Pindar niet een of andere idioot die stennis schopt op fora?

Dalarna

Dalarna

23-01-2014 om 08:01

hmm

Ik heb volgens mij nog niets Nederlandstaligs gezien waar Pindar mee komt, heel vreemd om zo klakkeloos Amerika met ons landje te vergelijken.

Pindar

Pindar

23-01-2014 om 14:57 Topicstarter

Tsja, jammer maar het is niet anders....

Blijkbaar zijn er veel mensen hier die het niet willen beseffen hoe enorm dom en a creatief school maakt. en mensen die zeggen dat ik het alleen over amerika heb lezen nu niet bepaald goed mijn postings.

Wel, je moet het zelf weten hoor, als je je kindje naar een school wil brengen waar ze de ziel doden, de creativiteit afnemen, hem of haar dommer maken, etc ga je gang maar.

Je kan natuurlijk in de verdediging schieten maar ook dan heb je mijn postings niet goed gelezen.

Je kan natuurlijk ook eens iets anders proberen.

Maar ik zie dat met veel mensen hier niet gebeuren.

Deze zitten hopeloos vast ik dit achterlijke systeem

Maar nee, DAT mag je niet zeggen!

Vooral geen slapende hondjes wakker maken.

Common Core Standards: Is This A One-Size Fits All Type Of Education? – Dumbing Down Our Kids:


http://www.youtube.com/watch?v=xMVu0zreQ68&feature=player_embedded

En je ziet hoe hard mensen hier hun best doem om zichzelf te verblinden om maar vooral niets te hoeven 'zien'.

ik lees hier vooral veel 'angst' in.

Met vriendelijke groeten

Pindar

Dalarna

Dalarna

23-01-2014 om 15:37

niet Amerikaans

nee niet Amerikaans en vervolgens gooi je er weer iets niet-Nederlands in....

Geef ook eens antwoord op hoe we het moeten aanpakken dan? De LPA ontwijken, naar het buitenland emigreren en dat allemaal voor een school die niet zo creatief is... een kind zit meer uren thuis wakker te zijn dan op school hoor dus tijd zat om dat te doen wat je wil.

Je kunt natuurlijk

in de medezeggenschapsraad gaan
crea-bea hulp op school worden
een spreker zijn op een ouderavond

je kunt het ook breder oppakken

en columns gaan schijven over je hiaten in een krant
een blog opzetten
een schoolsysteem ontwerpen en op het ministerie van onderwijs aanbieden

Je kunt er ook een essay over schrijven
Zorgen dat je in DWDD of P&W komt

ideeen genoeg om jezelf te profileren en een statement te maken "en public"

Succes met al je te maken ontwikkelingen!

bibi63

bibi63

23-01-2014 om 15:56

duh

Ja, we weten het nou wel.... Maar van jou weten we niets......(kinderen? hoe oud? welke school? Hoe zou jij het willen aanpakken? enz enz) In ieder geval kom je niet erg intelligent over, je roept iets, onderbouwt niets, komt met vage filmpjes (dat is geen eigen inbreng), niks constructiefs, oplossingsgerichts en vooral je gaat nergens in op concrete vragen van anderen. Dom (dat zal jouw school wel schuldig aan zijn geweest...)
Bibi

bibi63

bibi63

23-01-2014 om 16:02

vervolg: reacties op jouw laatste posting

"Wel, je moet het zelf weten hoor, als je je kindje naar een school wil brengen waar ze de ziel doden, de creativiteit afnemen, hem of haar dommer maken, etc ga je gang maar."
- zoals al eerder gezegd: we hebben keuze in soorten scholen (vrije school, Jenaplan, Dalton enz)

Je kan natuurlijk in de verdediging schieten maar ook dan heb je mijn postings niet goed gelezen.
- nee geen verdediging, maar concrete vragen aan jou, waar je geen relevante antwoorden op geeft. Jouw postings zeggen niets, geroep, maar geen relevante discussie

Je kan natuurlijk ook eens iets anders proberen.
- tja, natuurlijk, maar hoe dan?

Maar ik zie dat met veel mensen hier niet gebeuren.
- nee, jouw geroep is niet direct aanleiding, zonder onderbouwing.

Deze zitten hopeloos vast ik dit achterlijke systeem.
- tja, ik kan ook niet zomaar niet gaan werken, omdat ik niet aan het 'systeem' mee wil doen. En wat dan?

Maar nee, DAT mag je niet zeggen!
- je mag alles zeggen, maar je moet het wel onderbouwen én met haalbare ideeen komen.

Bibi

Pindar

Pindar

23-01-2014 om 16:03 Topicstarter

Jasam

Je hebt er overduidelijk niets van begrepen

en mensen zoals bibi63 met haar vragen ook niet.

Het is heel simpel hoor.

Als je kinderen gek gemaakt worden op school wil je ze dan nog naar school sturen of niet?

verder begrijpt men ook niet dat ik (of een ander) nooit in DWDD zullen komen omdat daarachter dezelfde krachten zitten die de scholen 'bestiren'!

Maar laten we eens heel eerlijk zijn nu,

men WIL het hier eigenlijk gewoon niet zien en stopt zijn/haar hoofd zeer zeer zeer diep in het zand.

en men gaat een zeer ziek systeem verdedigen.

Het zij zo.

Succes met uw kinderen.

Met vriendelijke groeten

Pindar

bibi63

bibi63

23-01-2014 om 16:09

pffff Duh

Je maakt jezelf nu echt belachelijk. Stop er gewoon maar mee en kies je eigen weg. Mijn kind wordt niet gek op school. En jij bent blijkbaar wel gek op school geworden. Jammer voor jou. En "Bibi met haar vragen...." Ja inderdaad, dat is logisch als je hier een stelling neerzet. Maar blijkbaar heb jij dat niet geleerd: vragen beantwoorden en discussies aangaan (niet op school, niet van je tante, niet op straat, en niet vanuit jezelf), een gemiste kans.
Bibi

hahaha!

Ik begrijp meteen dat jij nooit in DWDD zult komen hoor!

ik wou het net gaan zeggen, volgens mij de de TO slachtoffer van het systeem dat hij/zij beschrijft

@Pindar

Ja dat weet ik.
Ik weet ook dat je hier op het verkeerde adres aan het posten bent.
Als je iets wilt bereiken en veranderen zul je het bij de ontwerpers van ons schoolsysteem moeten gaan proberen.
Of denk je dat je hier genoeg volgers kunt vinden die met deze sumiere informatie terstond hun kinderen van school gaan halen?
Als je wat duidelijker bent in wat er precies, in jouw ogen, de kinderen gek maakt en op welke manier je dat zou kunnen veranderen en wat de aanpak dan zou kunnen zijn, zou ik je posting serieus nemen.

Stenna

Stenna

23-01-2014 om 16:44

dom he

De dooddoener: "Je hebt er overduidelijk niets van begrepen" als reactie op vragen waar je geen antwoord op weet is een flauw trucje. Dat terugslaat op jezelf, want leg het dan duidelijker uit, door de vragen te beantwoorden.
Maar met datzelfde antwoordtrucje kun je wel heel goed in DWDD hoor, want Mart Smeets kon dat ook.

Pindar

Pindar

23-01-2014 om 20:50 Topicstarter

Tsja

@bibi

Je snapt het echt niet en ja je kind is vergeleken met wat mogelijk zou kunnen zijn zwaar verminderd in zijn/haar mogelijkheden door de scholing.

en nee, men moet dit aanpakkken op ouder nivrau.

waarom? DAAR ligt de kracht en de hoeveelheid.

En buiten de structuur stappen van dit onzinnige en achterlijke en dommakende systeem.

Zucht ja ik weet het, men slaapt liever in nederland.

Maar ach, het zijn uw kinderen maar, toch?

Met vriendelijke groeten

Pindar

bibi63

bibi63

23-01-2014 om 21:09

Echt duh

Je maakt jezelf steeds belachelijker. En nee, ik 'snap' het echt niet.... En eindelijk geef je eens antwoord op een (door jezelf) gestelde vraag: "waarom? DAAR ligt de kracht en de hoeveelheid." Nou, dat is duidelijk, toch? Daar hebben we wat aan.
In ieder geval is mijn schoolgaande puber al een stuk intelligenter en wereldwijzer dan jij en kan ik met haar een onderbouwde discussie voeren. Dus ik hou maar gewoon op school....
Bibi

Stenna

Stenna

23-01-2014 om 22:27

uitleggen = begrijpen

Je kunt niet steeds roepen dat wij het niet begrijpen en tegelijk geen antwoord geven op vragen die we stellen om het beter te begrijpen. We kunnen geen gedachten lezen. Wie zijn dus die mensen die erachter zitten en ook DWDD bepalen?

Ik zie het al Stenna

"Je kunt niet steeds roepen dat wij het niet begrijpen en tegelijk geen antwoord geven op vragen die we stellen om het beter te begrijpen."

Zeker láng op school gezeten Stenna, dat je zelf niet meer kan nadenken en verwacht dat iemand je de antwoorden voorkauwt? ;0) Helemaal verpest door het systeem, dat brein van jou. Net zo als bijna bij het kind van Pindar gebeurde. Die was zo geniaal dat de juffen hem niet begrepen, zijn antwoorden en oplossingen waren zoveel creatiever dan de standaardantwoorden die hij volgens het gekmakende, dommakende systeem moest geven. Tja, en toen ging hij zich steeds meer verzetten tegen zoveel dommigheid en uniformiteit, dat hij een beetje ging rebelleren. En dat vonden de juffen dan weer niet zo leuk, die wilden hem maar door het malletje duwen. Gelukkig zag Pindar wel dat het allemaal aan school lag en niet aan haar special snowflake, want Pindar is natuurlijk ook niet van gisteren. Zij doorgrondt wat wij, makke schapen, allemaal niet zien.

skik

sociocratische school

ha, zonet een stukje op tv gezien over de enige 'sociocratische school' in Drente. Daar zaten welgeteld 3 puberjongens op. Een wist zich op vrij eenvoudige wijze te drukken voor een opdracht die de juf had bedacht (want hij had goede argumenten waarom hij het niet zou gaan doen) en een andere jongen meende dat Pakistan een stad in Turkije was.

Het was in ieder geval geen regulier onderwijs

Pindar

Pindar

24-01-2014 om 09:38 Topicstarter

wel

Het wordt steeds duidelijker dat je hier sommige dingen niet eens mag denken.

En het enige wat ik hier doe, en heb dat ook gezegd, is de aanname dat scholen 'goed' zijn eens ter discussie stellen.

Maar sommige hier schieten alleen al bij het horen in een enorme irrationele stress die duidelijk veelzeggend is.

School maakt je kind stupide, en een gehoorzaam achterlijk slaafje wat netjes meehobbelt in een door en door ziek systeem!

Maar zoals gezegd, het is Uw kind, doe er mee wat U wilt.

pffffffffff

Met vriendelijke groeten

Pindar

Bianca

Bianca

24-01-2014 om 10:24

Jemig, nou begin ik ook af te haken Duh

Ik heb heel erg het gevoel dat je er zelf helemaal niks van begrepen hebt. Ook naar school geweest zeker?

Je komt steeds met hetzelfde verhaal.

Wij lezen /begrijpen het niet.

Wij vragen om een oplossing aan te dragen (of hoe zie jij dat?). zelf zijn we daar te dom voor (want ook naar school geweest).

En je vertelt weer je verhaal met een zelfde soort filmpje (waarvan er honderden op YouTube te zien zijn...)

En dan beweer je weer dat we het niet willen begrijpen en we niet goed lezen (en de filmpjes niet hebben gezien)
Dit laatste doet me erg denken aan mijn oude leraar wiskunde....

En dit alles nog een keer....

Het gevoel "troll" zwelt hier nogal aan.
Ben jij echt?

discussie

Je mag hier alles ter discussie stellen, maar dat doe je helemaal niet. Je blaat maar wat en hebt -dat wordt steeds duidelijker- eigenlijk helemaal niets te melden.
Best wel sneu.

@Duh, zo ken ik er nog meer

Ach we zijn er nog niet, wacht maar tot de New World Order zich heeft ingenesteld, dan krijgen we de echte slaafjes, kinderen die bij geboorte al gechipt worden.

De angstpromotie ervoor is al geruime tijd aan de gang, laat uw kinderen chippen, dan kunnen ze, als ze ontvoerd worden, getrasseerd worden. Wat helemaal hun uitgangspunt niet is, maar dat vertellen ze er niet bij.

Voor uw veiligheid....., luisteren we telefoons af, voor uw veiligheid plaatsen we overal camera's, voor uw veiligheid....

Control the mass!

Dalarna

Dalarna

24-01-2014 om 14:04

Duh

Iemand die geen antwoorden op de vragen van de dommeriken geeft maar wel roept dat we er niets van snappen is nou niet echt een voorbeeld van iemand die weet wat hij of zij wil en ook recht van spreken heeft.

Stenna

Stenna

24-01-2014 om 15:43

help

Wat mag je hier dan niet denken, Duh? Haal de reactie eens aan die dat zegt: dat je niet mag denken wat jij denkt? Dat zegt echt niemand. Alleen: zoals Skik al zegt, ik ben nogal dom geworden door school en ik onderken mijn beperking. Dus ik heb even jouw hulp nodig om echt te begrijpen wat je zegt. Want inderdaad, je hebt gelijk: ik begrijp het niet. Wie weet, sluit ik me wel helemaal aan bij jouw beweging, maar dan moet ik eerst wel snappen wat het doel is? Dus open mijn domme ogen voor de werkelijkheid, alsjeblieft, en help me het antwoord te vinden: WIE zit erachter? WAT moeten we doen?

vlinder72

vlinder72

24-01-2014 om 17:52

Stress

Ik volg dit draadje vanaf het begin met belangstelling. Ik schiet helemaal niet in de stress. Integendeel ik zit te wachten op een jip-en-janneke-uitleg waarom onze scholen zo slecht zijn voor kinderen. En wat dan een goed alternatief zou zijn.

Verwijzingen maar websites gebruik ik niet. Ik verwacht dat Duh zelf met een goede uitleg komt (zegt een moeder met vier schoolgaande kinderen).

rode krullenbol

rode krullenbol

24-01-2014 om 19:31

Wat als?

Ik hou er rekening mee, dat Pindar tegen grote problemen is opgelopen bij de opvoeding van zijn kind(eren). Wat als ernstige psychiatrische klachten een belangrijke rol in zijn verhaal spelen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.