Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Overvol leven?

Dit las ik net ergens in een column, over het prive leven van een dame met een meer dan fulltime baan:
"
Naast haar werk is ze een actief en fanatiek sporter: ze loopt hard, schaatst, golft, kitesurft en squasht. Voor die laatste sport is ze zelfs gevraagd mee te spelen in de herencompetitie. Ook geeft ze hockey- en looptraining op de club van haar twee kinderen."

HOE past dit allemaal in een dag? Hoe ziet je week er dan uit?
Gewoon even nieuwsgierig. Volgens mij leven nl meer mensen zo


Je vergeet nog n stukje

Ing maakt daarnaast kleurrijke schilderijen op groot formaat, als vrij werk en in opdracht.

Hemf

Hemf

01-06-2017 om 21:03 Topicstarter

Haha

Ja die ook nog. Onbegrijpelijk.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

01-06-2017 om 21:23

Misschien...

Heeft ze een huishoudster, een kok en een kinderoppas?

niet slapen

Er zijn mensen die structureel met zes of minder uur slaap per nacht toekunnen. Dat scheelt ook.

Helaas ben ik daar niet een van.

En ze zit vast ook niet op OOL. Scheelt ook een slok op een borrel

Groeten,

Temet

Tine Winkel

Tine Winkel

01-06-2017 om 22:10

ik snap dat ook nooit

weet ook nog wel, bij de basisschool van mijn kinderen. Een moeder met een fulltime baan, studie, 4 kinderen en dan deed ze ook nog de ouderraad en verschillende dingen op school (bibliotheek en zo). Ik snap niet waar ze de tijd vandaan haalt - of de energie...

Hoe meer ik doe

Hoe meer ik doe, hoe meer energie ik krijg. Een soort stok achter de deur is daarbij wel noodzakelijk. Toen ik net thuisblijfmoeder was met vier kinderen onder de 7 deed ik alles wat je maar kan doen op thuisblijfmoedergebied en ging me dat makkelijk af omdat je door jonge kinderen 'geregeerd' wordt. Het moet, en het moet nú. Dan blijf je vanzelf wel aan de gang en alert. Maar toen de kinderen ouder werden, niet meer naar school gebracht hoefden te worden en hun behoeftes ook wel even uitgesteld konden worden kakte ik in. Denk aan hele dagdelen in flodderkleren op de bank. Maakte toch allemaal niet zoveel uit. Nu werk ik vier dagen, sport ik vijf keer per week twee uur, doe ik een studie, klus m'n huis mooi en voel ik me een stuk energieker dan toen ik bankhanger was. Gelukkig kan ik met structureel 6 uur slaap per nacht toe. Maar zoveel als die vrouw uit het verhaal van de openingspost doet, daar ben ik dan net weer te lui voor. En ik vakantieweken kan ik weer extreem inactief worden.

skik

Pug

Pug

02-06-2017 om 07:41

poeh

Ik lig al 9,5 uur in bed en ben 1 tot 1,5 uur ervoor al niet meer productief. Dan heb ik nog maar 13 uur op een dag.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

02-06-2017 om 08:00

slaap

Ik denk ook dat het in de hoeveelheid slaap zit. En ik herken mijzelf in de posting van Skik. Hoe meer ik doe, hoe meer energie ik heb. En hoe efficiënter ik ben. En met 5 of 6 uur slaap kom ik een heel eind. Ik had nu een heel drukke week, en ben vrijwel iedere nacht pas tussen 1 en 2 gaan slapen. En om 7 uur (of eerder) weer op.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

02-06-2017 om 08:18

Je kunt alles overdrijven joh

Ik ken die column niet, wie schreef dat ?

Het is een gegeven dat de meeste mensen tot meer dingen komen naarmate ze het drukker hebben. Maar je kunt alles overdrijven.
Daarnaast kunnen er in je omgeving dingen gaan spelen waardoor zoveel persoonlijk vertier er niet in zit.

Als mantelzorger van een bejaard persoon zul je echt een tandje minder gaan, want zo iemand wordt doodmoe en gefrustreerd van zo'n rits rats roets type dat even langs vliegt.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

02-06-2017 om 09:18

Ze bestaan echt

Ik heb ze ook gekend, de "rits rats roets types", en ik was altijd stinkend jaloers op ze. Maar ik denk dat je je er gewoon bij neer moet leggen als jij dat niet kunt. De niet-rrr-types hebben vast weer andere talenten!

Lekker overdrijven

Ik ken het artikel ook niet maar ik ken wel mensen die soms zichzelf zo kunnen verheerlijken terwijl de waarheid best tegen valt. Of de 'ik snoep overal wat van'-types door anderen hun boontjes te laten doppen. Dat zie je ook in het bedrijfsleven: de manager pronkt met het werk van een werknemer want de manager is zo bedreven in delegeren maar zet wel zijn/haar naam eronder.

Verder doe ik doe ook aan gewichtheffen. ( manden vol wasgoed of loodzware stofzuiger de trap op sjouwen) . Of doe ik aan bergbeklimmmen ( een steile bergwandelng met spelonken in de zomervakantie).
Mag ik graag wielrennen ( keihard fietsen naar het station om de trein te halen)
Zet ik mij 2x per week in voor de maatschappij als activiteitenvrijwilliger voor bejaarden zodat ze niet vereenzamen. Maar wat ik allemaal nog meer doe, ga ik echt niet in een column aan de man brengen. Ik hoef geen schouderklopje.
Dus een column over hoeveel een ander ook voor elkaar weet te boksen, neem ik met een zak zout.

Wel sprak ik eens en vrouw waar zij de tjd vandaan haalde omdat ze echt heel veel deed en tegen alles ja zei. Ze vertelde dat ze adhd-er was, en gewend om veel op te pakken. Ze ervaarde het zelf niet als veel want het was haar manier van leven. Alleen hing ze dat niet aan de grote klok.

Weinig slaap

Hoewel ik er prima op functioneer denk ik toch dat ik me beter zou voelen als ik wat meer zou slapen. Maar ik krijg het niet voor elkaar om op een normaal tijdstip naar bed te gaan. Vanaf 22.00 uur barst ik namelijk van de energie terwijl ik daarvoor me echt wel brak kan voelen als ik geen buitenshuize activiteit heb. Ik ben wel eens 'jaloers' op mensen die elke dag om 23.00 uur in hun mandje liggen. Zo lekker regelmatig en gediciplineerd.

skik

Even rekenen

Zoals femh al in de OP schreef: hoe past dat allemaal in een week?

Meer dan fulltime werken zal dus minstens negen uur per dag zijn. Met wat reistijd erbij minimaal tien uur. Op twee clubs training geven, vier uur per week. Nou zal die dame vast niet het hele jaar door al die sporten wekelijks beoefenen, maar als hardlopen en squashen haar vaste sporten zijn gaan daar ook aardig wat uurtjes in zitten. Kitesurfen en golfen lijken me behoorlijk tijdrovende activiteiten. Laten we zelf sporten en training geven op een uur of tien per week houden. Vijf uur per week schilderen als je daar enigszins serieus mee bezig bent? Met zes uur slaap per nacht, dan zitten we al aan 107 uur. Dan zijn er nog 60 uur per week over, 8,5 uur per dag voor gezin, huis en een sociaal leven. Zo op papier lijkt het eigenlijk wel heel goed te doen, maar ik word wel al een beetje moe als ik die opsomming lees.

skik

Jaina

Jaina

02-06-2017 om 11:07

Tijd

Tijd is ook een rekbaar begrip. Een aantal jaar terug had ik het op papier drukker dan nu, alle kinderen woonden nog thuis, ik had nog jonge kinderen een fulltime baan en een vrij aardig sociaal leven. Die kinderen zijn inmiddels groot of bijna, een deel woont allang niet meer thuis en vragen veel minder tijd. Ik heb nog steeds dezelfde fulltime baan en dat zelfde sociale leven. Ik doe ook niet meer aan activiteiten. Toch heb ik het nog even druk als toen. Althans zo voelt het. Ik ben denk ik wat minder efficient geworden, ik doe over zaken wat langer, ik stel de prioriteiten minder scherp, doe vaker nutteloze dingen, combineer minder zaken met elkaar...
Bepaalde dingen doe ik nu wel vaker zoals met vrienden op stap en dergelijke. Maar op zich doe ik niet heel veel meer dan 10 jaar terug.Op papier heb ik het dus rustiger maar in de praktijk voelt het niet rustiger.

Pug

Pug

02-06-2017 om 13:13

skik

Ik weet niet of het gedisciplineerd is als ik er om 21:30 in lig; ik red het gewoon niet langer. Als mijn man niet thuis is ga ik vaak al eerder. Dus het is echt niet zo van 'nu stop ik met alle leuke dingen en ga naar bed', wat mijn idee van gedisciplineerd meer is.

Antje

Antje

02-06-2017 om 16:27

Hier ook pug

Ik kom om half zeven uit mijn werk en tussen acht en negen lig ik in mijn bed. Van veel leuke aktiviteiten kan ik alleen maar dromen.

Wat je leuk vind

Als die mevrouw het werkelijk allemaal zo leuk vind dan lijkt het me mogelijk. Ik zou het nooit willen maar ik heb vee slaap nodig (zeker 8 uur per nacht) en ik kan slecht tegen tijdsdrukte. Haasten is voor mij echt niet leuk, ik raak er werkleijk depressief van.
Daarnaast ben ik meer iemand die "kijkt" naar het leven. Zeker niet altijd, maar ik vind het heel fijn om vaak een stap achteruit te doen en te kijken naar mensen/dingen/ met al mijn aandacht.
Sini

Wilgenkatje

Wilgenkatje

02-06-2017 om 20:48

wie is nou die columniste?

Ik wil het zelf wel even lezen !

Ik

Doe ook graag veel en slaap veel

Ik werk 0.8 heb 8 kids met alle taxi activiteiten die daarbij horen (7x in de week brengrn/halen)

Ik sport maar 1 keer per week, doe een universitaire master, hobby nog wat het en der en help op school van de kids, daarnaast natuurlijk soort van sociaal leven, veel mensen vinden dat veel, ik niet!

Wat ik niet doe: veel tv kijken (alleen vrijdagavond), we hebben geen netflix uit zelfbescherming, schoonmaken (door hulp) koken, tuin, onderhoud huis en auto, was opruimen, kleine boodschappen tussendoor (man)

Wat ik wel doe: wassen in het weekend, meeste was hangt te drogen en 1 was in de droger, boodschappen voor de hele week, sporten als mijn kinderen sporten (ik kijk dus niet bij hen) mijn hobby's zijn niet dagelijks of wekelijks, evenals mijn sociaal leven niet, contact met vrienden via app veelal als ik met ov reis naar werk. Master doe ik aan de open universiteit dus ik bepaal zelf tijd, ik zit in de mr op de school van mijn kinderen dus dat is ook niet wekelijks.

Ik ga meestal slapen tussen 22 en 23 uur, soms later en als ik slaap moet inhalen eerder, uitslapen doe ik zelfen vanweg de kinderen, in weekend maximaal 8 uur, doordeweeks 6 30/7.00 uur.

Dus ik doe ook veel, maar niet alles even veel, ik heb weken dat ik 3 avonden weg ben, de andere avonden studeer en in de weekenden achter de pc zit te studeren en andere weken dat ik elke avond thuis ben en in het weekend met de kids in de tuin.

Hemf

Hemf

02-06-2017 om 21:07 Topicstarter

Geen column

Het was niet echt een column, wilde het even snel omschrijven.
Ik zat eens te googlen op een oud collega. Ik google af en toe uit interesse oude bekenden. En kwam haar naam toen tegen op de site van een bedrijf. Daar werden verschillende medewerkers uitgelicht. Zij vertelde ook wat over zichzelf.

Amsterdamse

Amsterdamse

02-06-2017 om 22:09

Groot gezin

Heeft ze ook nog eens veel kinderen?
Want dan weet ik misschien wie het is.

Amsterdamse

"Gewoon" twee kinders stond er in de OP.

skik

Amsterdamse

Amsterdamse

02-06-2017 om 23:19

Inderdaad

Twee kinderen, overheen gelezen.

Nena

Nena

02-06-2017 om 23:49

ach

Ook ik heb een vol leven met 4 dg werken, veel sporten (bij periodes 5-6 uur pw echt sporten maar meer kwijt met alles eromheen), vrijwilligerswerk, dingen met school/voor kinderen, huishouden, boodschappen, onderhoud huis, sociale dingen.
In drukke tijden ga ik soms om 12 uur of later naar bed.

Inderdaad, weinig tv kijken.

Ik denk dat sommige mensen meer energie hebben, slecht nee kunnen zeggen (veel leuk vinden/willen doen), gedreven en betrokken zijn en inderdaad met minder slaap af kunnen.

Hoewel ik vaak veel doe en het druk heb (zeker in vergelijking tot veel vriendinnen, hoewel die toch ook echt geen saai leven hebben), is het pas stressig of voelt het eerder al "te veel" aan, als er "gedoe" is, "zorgen" e.d. Veel sporten geeft juist energie en is juist prettig als je stress hebt.

Bij TO denk ik dat ze niet alles sporten evenveel doet, schaatsen in de winter, golfen als er geen schaatsen is en misschien af en toe in het weekend. Kitsurfen vooral tijdens de vakantie.

En mensen die doen alsof de dame in de openingspost ermee pronkt. Zeg dat niet te snel. Kan goed zijn dat degene die haar interviewde er gewoon naar vroeg (en doorvroeg) en ze gewoon eerlijk vertelde. Journalisten vinden het ook wel leuk om het zo op te schrijven zodat het nog heftiger lijkt dan het misschien feitelijk is.

Nena

Nena

02-06-2017 om 23:58

De "column"

Hier kan je het hele verhaal lezen:

https://www.ing.jobs/Nederland/Over-ING/Ontmoet-ons/Onze-mensen/Persoon/Ingrid-Ing-de-Bruijn.htm

Voor wie echt nieuwsgierig is: je weet nu wie het is. Dus bel haar en vraag gewoon: Hoe past dat nou allemaal in een week? .

Ik denk dat ze alles goed georganiseerd heeft, veel hulp en dat de andere dingen niet allemaal wekelijks gebeuren.

En voor diegenen die jaloers zijn: ik zou het niet doen. Jezelf vergelijken met anderen en je dan minder gaan voelen is volgens mij een zinloze bezigheid.
Vooral proberen het leven voor jezelf zo in te vullen dat je er zelf tevreden mee bent. Iedereen is anders. Niet iedereen heeft dezelfde mogelijkheden (slaapbehoefte, financieel, qua gezondheid, mantelzorg, extra zorg voor kinderen etc. etc.).

Mijntje

Mijntje

03-06-2017 om 07:43

tegelijkertijd

Dat kitesurfen en schaatsen doet ze natuurlijk niet tegelijkertijd Verder woont ze in Wassenaar (even veroordelend: maar daar wonen de rijkste inwoners van NL) en ze zal vast niet erg bewerkelijke kinderen hebben. Of ze krijgt later de klacht dat ze te weinig aandacht kregen

tijd

Ik ben meer ochtendmens dan avondmens en ga daarom meestal rond 23 uur naar bed. Goed om te lezen dat ik daarmee gestructureerd en gedisciplineerd ben Dat ben ik helaas niet en daarom kan ik zo'n vol leven ook niet aan. Deze mevrouw staat waarschijnlijk ondanks alle goede voornemens om boodschappen voor hele week te doen, niet bijna iedere dag na werk toch weer in de rij bij de kassa van de AH. Of komt er op laatste moment achter dat de afspraak de volgende dag niet op kantoor is maar buitenshuis (80 km verderop) zodat je toch niet eerst even langs de huisarts kan. Of gaat een rondje hardlopen en vergeet sleutel mee te nemen en blijken kinderen al naar school te zijn. Tel daarbij dat mijn kinderen in dit opzicht erfelijk belast zijn en dan is duidelijk dat niet voor iedereen zo'n vol leven is weggelegd.

Ely

Ely

04-06-2017 om 16:25

Keuzes keuzes

Als ik mijn leven op een bepaalde manier opsom klinkt het vast ook 'overvol' maar ik waak ervoor dat het niet zo voelt. Andersom word ik erg onvrolijk van een leger leven. Door ziekte heb ik echt geregeld van het gas af gemoeten en ook daardoor heb ik mezelf leren kennen.

@MarSy: even nieuwsgierig en geen oordeel: acht kinderen? Tegenwoordig wat ongebruikelijk dus gewoon benieuwd of je daar bewust toe gekomen bent?

Bennikki

Bennikki

04-06-2017 om 23:38

Omg

Ik kijk naar het verhaal op de site en ze is ook nog knap, slank(maar dat zat er dik in met al dat gesport) en goedgekleed én ze heeft de perfecte naam!
Petje af. She wins at life

Mijntje

Mijntje

05-06-2017 om 08:03

wat we niet lezen

Maar dat ze last heeft van aambeien, haar man vreemd gaat, ze gebrouilleerd is met haar zus, haar zoon blowt, haar vader drankzuchtig is, ze zich schaamt om haar cellulitus enz. enz. dat schrijven ze er natuurlijk niet bij Misschien wil je helemaal niet in dat hoofd zitten (zeer waarschijnlijk

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.