Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Jip

Jip

18-11-2012 om 12:57

Oudere met piercings


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

22-11-2012 om 19:27

Jippox

Waarom zou het kiezen voor een tattoo niet rationeel zijn? Ik vind het bij uitstek iets waar je heel goed over na moet denken. Daarom zal een kind van mij ook nooit gelijk toestemming krijgen, ga eerst maar eens goed nadenken wat je wilt, leg de afbeelding die je kiest een half jaar weg en kijk dan of je deze nog steeds mooi vindt tegen die tijd.

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

22-11-2012 om 19:29

Jade

En ik kan uit eerste hand vertellen dat jij géén aso ordi type bent, integendeel!

Ely

Ik vind het niet zo netjes om iemands woorden (bewust of onbewust, al geloof ik niet dat jij zo slecht kunt lezen) verkeerd te interpreteren en/of te verdraaien en dan te stellen dat dat mijn overtuiging is.
Nogal onsmakelijke manier van discussiëren vind ik dat.
Ik heb nu geloof ik wel zo'n beetje alles gezegd hierover wat ik er over te zeggen heb. Het was reuze leerzaam.

Fiorucci

Fiorucci

22-11-2012 om 19:30

Marinade

Ik zal nooit zeggen: ik vindt het gewoon mooi, omdat ik lang niet alles mooi vindt op dat gebied. Zo zag ik ooit bij Miami Ink een man die portretten van zijn opa en oma op zijn onderbeen liet zetten. Beetje dom, want er groeide best veel haar op zijn onderbenen...en dus loopt hij nu rond met het gezicht van oma, waar haar uitgroeit..

Ely

Ely

22-11-2012 om 20:51

'Ik associeer tatoeages met bepaalde (eerder genoemde) bevolkingsgroepen en ook al hoor je totaal niet bij zo'n groep, in mijn ogen kies je er voor om daar wel bij te horen wanneer je kiest voor een tatoeage'

Het spijt me zeer Jippox maar dan zal het toch beslist aan mijn leesvaardigheid liggen. Want bedoel je dan niet met bovenstaand dat ik als tatoeage drager heb gekozen om bij een 'bepaalde bevolkingsgroep' te horen? En dan is mijn conclusie dat dat dus onbewust is gebeurd want ik was me er nooit van bewust dat ik dat heb gedaan?

Of val je over het feit dat ik verkeerd had onthouden dat jij de term 'bepaalde bevolkingsgroep' gebruikt en ik iets zeg over 'lager'? Dat was wel een fout van mij. Al ben ik wel nieuwsgierig welke bevolkingsgroep dat dan is waar ik onbewust bij hoor en of jij -nu je toch zo eerlijk en open bent- niet ook zelf met 'bepaald' niet bedoeld dat dit een bevolkingsgroep is waar je -zeg maar- niet tegenop kijkt. Dat blijkt tenslotte uit je tekst.

Dat je zo struikelt over mijn posting en vervolgens afhaakt verbaast me. Je bent nogal uitgesproken in je mening maar zodra je verkeerd begrepen wordt komen er grote woorden (onsmakelijk) en peer je hem? Is dat chique in 'jouw bevolkingsgroep'? Want dan snap ik dat ik die niet ken.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

marinade

marinade

22-11-2012 om 20:59

Fio

Haha, ik zie het voor me! Maar voor jezelf is "ik vind het gewoon mooi" toch genoeg. Of het een huilend zigeunerjongetje is of een Kandinsky. (leuke tattoo-opdrachten)

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Snuggle's

Snuggle's

22-11-2012 om 21:26

Hokjes/jippox

Jippox je zegt gij die niet in hokjes denkt werpe de eerste steen. En daar zul je vast gelijk in hebben. Iedereen heeft zo zijn bewuste of onbewuste vooroordelen. Maar wat mij zo verbaast is dat jij dit vooroordeel van jezelf weet en dat kennelijk prima vindt.
Als ik een vooroordeel bij mezelf ontdek probeer ik juist om hier meer over na te denken en bij stil te staan omdat ik weet dat mensen niet in hokjes te plaatsen zijn. Of in ieder geval dat ik dit niet wil, dat ik mensen per stuk wil 'beoordelen' op wie ze zijn. En dit oordeel wil ik zeker niet baseren op zoiets basaals als lichaamsversiering, kleding of hoofddoekjes.

Maar jij hebt dus zoiets van als ik iemand met een tatoeage zie denk ik 'jij bent er zo een', en vindt dit dus gewoon prima van jezelf?

Mussie

Mussie

22-11-2012 om 22:18

Tjonge jonge ely

jij maakt een grote fout met je 'lager'. Dat geef je zelf toe. En vervolgens trek je zo van leer. Over chique gesproken zeg. Dat je überhaupt het woord lager gebruikt, vind ik al dubieus. Zegt me wel iets over jou manier van denken. Maar dat zal wel weer een vooroordeel zijn.

Mussie

Mussie

22-11-2012 om 22:24

Meelopers

Ja! Die ken ik ook! Mensen die nu ineens wel een tatoeage hebben (ik blijf toch zo'n moeite hebben met het woord tattoo, en dan vooral als het utgesproken wordt met de klemtoon op de eerste lettergreep, vind ik ook al ordinair), terwijl ze ze vroeger lelijk vonden.
Ik moet wel erg lachen om de theorie dat het straks juist iets voor oudere mensen is, ik denk dat daar heel wat in zit. Maar ach, ook alles wat ik wel leuk vind is iets voor ouderen, volgens mijn kinderen.....

Ely

Ely

22-11-2012 om 22:58

Ach mussie

Nee, chique is t niet, maar dat pretendeer ik ook niet.
Ik vind het een mooi woordspelletje. Jippox gebruikt : een bepaalde bevolkingsgroep, ordinair, volks en dat dat in mijn kop blijft kleven dat ze het woord 'lager' bedoelt ligt ongetwijfeld aan mij.
En de en passant melding van Wilders is natuurlijk zuiver toevallig, ze had ook Greenpeace supporters kunnen noemen, dat ze daar een bepaald beeld bij heeft. Wilders is gewoon maar een voorbeeld toch?

Ik blijf het boeiend vinden dat als een verschijnsel zich uitbreid onder meerdere bevolkingsgroepen iemand zijn vooroordeel vervolgens uitbreid over die groepen ipv zich afvraagt of het niet tijd wordt anders te gaan kijken.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ely

Ely

22-11-2012 om 23:35

Transactionele analyse

Ik moet me er toch eens in verdiepen, was dit nou een dramadriehoek? Jippox als aanklager, ik als slachtoffer oa, Jippox als slachtoffer en Ik de aanklager, mussie als helper. Zoiets?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Wouw ely

Je bevestigt al mijn vooroordelen! Dank!
Groeten van een tevreden hokjesdenker

Ely

Ely

23-11-2012 om 08:31

Klopt jippox

Maar dat heeft niks te maken met wat ik schrijf, deze posting had je al klaar kunnen hebben staan vanaf het moment dat ik schreef dat ik een tatoeage heb

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Chic

Even geheel terzijde, het is chic, niet chique. Alleen in de verbogen vorm is het chique.

Vergelijk: 'Een tatoeage is niet chic' en 'Ik vind dit geen chique opmerking'.

Catou

Ik citeer uit een bericht van Maylise: "Een tatoeage is niet perse ordinair of aso maar zeker als de tatoegae op een opvallende plaats is zal het een reactie bij mensen uitlokken.Dat kan positief of negatief zijn maar uiteraard zullen anderen je indelen in een categorie.Tatoeages worden nu door een meer divers publiek gedragen maar het oorspronkelijke beeld van mensen met tatoeages (zeelui,motorrijders, volkszangers) blijft natuurlijk wat hangen"
Daar verwees ik dus naar.

Lang geleden,

zo'n vijfentwintig jaar, liet een collega zich tatoeeren. Iedere keer een stuk, mooie Japanse kleurige tatoeages, draken, bloemen etc. Een hele stoere neef van mij, toen zeer actief in het krakerswereldje, had prachtige tribals op zijn armen. Het paste bij collega en bij neef, die tatoeages en ik vond het ook mooi. Maar nu laten zo veel mensen zich versieren met vaak lelijke afbeeldingen en piercings, ik vind er persoonlijk niks aan. En ja, ook ik deel ze dan in bij de categorie 'meelopers'.

Natuurlijk niet ely

Het heeft alles te maken met wat je schrijft. Want als je nou op een beetje beschaafde manier iets zinnigs had weten te formuleren, dan zou het mijn beeld toch niet bevestigd hebben?

Vic

Vic

23-11-2012 om 10:05

Tja

Toen ik jong was was ik ook een heel stuk sneller met mijn oordelen, en ik zal niet ontkennen dat ik ook wel eens heb gedacht 'oh, ben jij er zo een'. Ik zal niet beweren dat ik nu volkomen zonder te oordelen door het leven ga, aard van het beestje, maar het getuigt wel van simpelheid om mensen zo in hokjes in te delen. Oei, dat is ook een oordeel Nou ja, uiteindelijk zullen we allemaal wel wijzer worden.

Hombre

Hombre

23-11-2012 om 10:23

Chick

Niks om tegen hoor, Chris.

Tja

Ik vind deze hele discussie eerlijk gezegd weinig chic (dat had je ook in mijn commentaar kunnen lezen). Iedereen gaat in het verste hoekje zitten en is allang gestopt om naar elkaar te luisteren.

Chris

Hombre

Echt waar, bestaat die nog?

Chris

Terpi

Terpi

23-11-2012 om 12:08

Waar ik aanstoot aan neem...

Is het gegeven dat de openingsposting rept over een 'oudere' van 40 jaar. Hahahahahhaa, ik voel me een jonge moeder van bijna 40, heb tatoeages en piercings. En dat in een leidinggevende functie waar mensen mij als voorbeeld zien

lizelot

lizelot

23-11-2012 om 13:25

Mijn mening en die van mijn dochter

Ik ben ruim 40 plus met tatoeage.Ik was tot mij 16de en lief braaf meisje met lange londe haren en schattige jurkjes aan.Toen ging ik in verzet.Ik mocht geen oorbellen,dus had ik er ineens 4 in elk oor.Ik kreeg een "ordinaire"vriendin met een tatoeage.Ik mocht niet met haar omgaan,omdat ze die tatoeage had,want dat was iets voor hoeren.Dus ik had een week later ook een tatouage.Hij zit niet op een Altijd zichtbare plaats,daardoor weten veel mensen het niet.Jaren terug ging ik met mijn dochter mee op een schoolreis,daar was ook en zwembadbezoek bij.Wat een sensatie de moeder van .......heeft en tattoo!!!!!En ik werd meteen door een aantal mensen in een hokje geplaatst.Mensen waar ik al jaren mee omging zagen me ineens anders.
Mijn dochter wil ook graag een tatoeage.Ik leg haar uit hoe mensen op mij reageren,de reaktie van klasgenoten,juffen en moeders op mijn tatoeage tijdens de schoolreis,kan ze zich nog goed herinneren.Maar ze zegt ook
dat het nu anders is.Dat het inderdaad vroeger iets was voor zeelieden en hoeren.Maar dat het in deze tijd heel normaal is.Dat ik misschien nog een uitzondering ben,straks in het bejaardenhuis met een tatoeage op mijn rimpelige oude vel.Wat natuurlijk geen gezicht is.Maar als mijn dochter straks in het bejaardenhuis zit,zit heel het bejaardenhuis vol met oude mensjes met een rimpelige verbleekte tatouage.
Verder ben ik het wel eens met Jip.Ik heb dan wel geen dolfijntje of leeuwekop.Maar een tatouage is ook modegevoelig.Ik heb een ouderwetse tatouage.Ik ga hem niet veranderen,laat hem ook niet verwijderen.Maar ik had wel graag iets wijzer geweest vroeger.En het in vakjes stoppen.IK weet niet,ik merk dat ik soms ook mensen met een tatoeage in een vakje stop,maar andere weer niet.Het is het plaatje in zijn geheel.Maar doen we dat stiekem niet allemaal,mensen in vakjes stoppen.

Brave moeder

Brave moeder

23-11-2012 om 13:25

Wat een ophef

Wat een ophef allemaal. En waar hebben we het over; over de keuze om wel of niet een tattoo te nemen. En of dat dan "ordi" is of niet. Waarom gewoon niet leven en laten leven?

Ik kan niet voor iedereen spreken die een tattoo heeft. En ja, je ziet veel verschillen en ja...je ziet ze bij alle soorten en maten mensen. Een tattoo nemen om ergens bij te horen is niet de juiste reden. Een tattoo neem je omdat je er door gefascineerd bent en omdat het je aanspreekt. Geloof het of niet maar een tattoo kan helend werkend en bepaalde gevoelens een plaats geven.

Ik vind het 1 van de mooiste kunstvormen die ik ken. En ja; ik heb ze zelf ook. En ja: ik ben een brave moeder (haha). En ja; heeeeeeeeeeel veel mensen bekijken me zeer afkeurend als ik op het strand loop of in het zwembad ben. Want, wat loopt daar toch voor een gekleurde doos rond en dan die arme kinderen die er bij horen! Maar ik krijg ook heel veel complimenten over mijn tattoos en leuke verhalen te horen. Daar moet je tegen kunnen. Dat moet bij je karakter passen.

Ik hou er niet van om mensen in hokjes te plaatsen. Het is zo ontzettend makkelijk om mensen om hun uiterlijk neer te sabelen vind ik. Want iedereen heeft wel iets waar men commentaar op kan hebben. Zeker als men in zwemkleding loopt . Wat dacht je van: een blubberbuikje, hangvellen, uitgroei, schimmelnagels, een muffe zweetlucht, putjes en bleek vel, slecht bijgewerkte bikini-lijn, een oud vaal badpak. Haha: noem maar op.

Ik ben trots op mijn lichaam en mijn tattoos. En ik hoop dat onze Anouk nu eindelijk eens een statement gaat neerzetten op dat suffe Eurosongfestival met die geweldige stem én die geweldige sleeve van 'r!

lizelot

lizelot

23-11-2012 om 13:26

Oeps,niet jip maar hombre

Ik ben het dus eens met Hombre,dat een tatoege wel modegevoelig is.

Terpi

Terpi

23-11-2012 om 13:39

Catou

hahahaha, dat zou wat wezen ja Toch nog een kans om in een hokje te horen. Maar nee, wat ik doe is nog veeeeel erger, ik ben teamleider in de *fluisterstem aan* jeugdzorg maar dat is iets wat ik tegenwoordig bijna niet meer durf te zeggen want het hokje waar de mensen van jeugdzorg in zitten is nog veel enger dan het hokje van de ordi's met tatoeages.

lizelot

lizelot

23-11-2012 om 13:54

En jip

Vergeet ik nog antwoord te geven op jouw vraag.
Het verbaast mij ook.Nu ben ik dus ruim 40 plus en ik merkte wel dat mijn vriendinnen en ik in een soort midlife crisis kwamen rond ons 40ste.We hebben er hartelijk om gelachen,want ik kon niets verzinnen,had alles al gedaan en meegemaakt.Maar de 1 ging op motorles en kocht een motor.De ander werd verliefd en gedroeg zich als puber.De ander nam niet 1 maar meteen 3 tatoeages.We wilde allemaal weer maatje 36 en lang haar.En verder ging ik juist meer de rust opzoeken.Nu zijn we weer een aantal jaar verder en hebben we geaccepteerd dat we nooit geen 20 meer zullen zijn.

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

23-11-2012 om 14:05

Meelopers...

Ja, er zijn genoeg mensen die een tattoo, sorry, tatoeage nemen omdat ze mee willen doen met "de rest".

Maar wees eerlijk... Hebben we niet bijna (ik zeg: bijna!) allemaal iets van een meeloper in ons? Kijk eens naar ons kleedgedrag, naar de manier waarop we ons huis inrichten, dat soort dingen!

Opééns heeft "iedereen" Timberlands, Uggs (sorry ), een Blond-servies in de kast, Riviera Maison (of daarop geinspireerde) dingen in huis, een abonnement op de Happinez (oh nee, tegenwoordig is de Flow in ), knalrood haar en driekwart broek met puntschoenen (zo'n 10 jaar geleden), een kattenbakgrindtuin (zogenaamd onderhoudsarm), steigerhouten tuinmeubelen, Uggs (opnieuw: sorry ) en noem maar op.

En daar is niks mis mee. Ik betrap me er zelf ook wel eens op
Probleem met een tatoeage is dat je die niet bij het aanbreken van het nieuwe seizoen kan wisselen
Maar voor de rest zie ik eerlijk gezegd weinig verschil. In alle lagen van de bevolking

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

23-11-2012 om 14:08

Foutje

Twee keer Uggs vind zelfs ik te erg! Die ene Ugg mag je vervangen door Crocs. Met dezelfde excuses

tonny

tonny

23-11-2012 om 15:36

Individualist

ach, we kunnen ons allemaal wel verbeelden dat we superindividualistisch bezig zijn, maar dat valt tegen; we zijn kinderen van onze tijd en gaan mee met wat er leeft in de samenleving. De een wat meer dan de ander, maar als je fotoboeken bekijkt van tien of twintig, dertig jaar geleden dan zie je dat het zo is.

Tattoo's en piercings zijn al een tijdje in en daarom steeds gewoner. Op een dag raken ze weer uit wellicht. Al zullen die tattoo's overleven tot aan het eind van de levensloopbestendige woning, en de piercings eindigen in een laadje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.