Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

NL: de 51e VS-staat?

Moet ik dat nu echt inhoudelijk onderbouwen?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

22-08-2017 om 09:41

Angela

Yvan draaft nogal door en voelt zich daarbij de slimme geleerde tegenover een dom publiek en dat is niet handig. Maar dat is wat anders dan trollen, zoals eerder gezegd werd. Hij heeft een mening, daar hoef je het niet mee eens te zijn.

Het restaureren van een tafel kan uitermate belangrijk zijn, maar dat is het verleden ook. Ik zit regelmatig op Facebook in discussies over van alles en nog wat en daarbij blijkt regelmatig dat enige kennis van het verleden wel nuttig was geweest voor sommigen.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

22-08-2017 om 09:57

Kaaskopje

"Yvan draaft nogal door en voelt zich daarbij de slimme geleerde tegenover een dom publiek en dat is niet handig. Maar dat is wat anders dan trollen, zoals eerder gezegd werd. Hij heeft een mening, daar hoef je het niet mee eens te zijn."

Klopt. Iedereen heeft recht op een eigen mening en iedereen mag die hier plaatsen. Dat kan echter ook zonder anderen omlaag te halen. Menig discussie weet hij aan te grijpen om zijn frustraties over de ontelbare domme mensen hier op het forum te spuien. Ik heb het al eens eerder gezegd: "Geef Yvan een eigen draadje". Net als jeugdzorg en honden. Dat maakt het makkelijker om hem niet tegen te komen.

Om de sneren, arrogantie en minachting van Yvan kunnen we hier op OO niet meer heen. Hij zit overal. Jij stapt over die houding heen. Veel anderen storen zich er wél aan.

Li

Li

22-08-2017 om 09:58

Ach

ik denk dat hij een stoornis heeft waar hij zelf meer last van heeft dan wij. Geduldig zijn dus maar.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-08-2017 om 10:32

Wilgenroosje

Ik ben erger gewend op Facebook. Daar krijg je eelt van ).

Wilgenroosje

Wilgenroosje

22-08-2017 om 10:47

Kaaskopje

Misschien moeten we Yvan dan naar Facebook verbannen. Daar schijnt deze manier van discussiëren dus normaal te zijn. Blij dat ik niet aan Facebook doe. En als ik wel Facebook had, zou ik mensen als Yvan zeker blokkeren. Dat is Yvan wellicht al te vaak overkomen en dan is een forum als dit een ideaal alternatief.

Ik vind het buitengewoon jammer dat forummers draadjes waarin Yvan opduikt gaan mijden. Ik lees net dat ik niet de enige ben die hem zoveel mogelijk ontloopt. Yvan duikt nogal vaak op, dus er wordt nogal veel gemeden. Dat kan ervoor zorgen dat reacties die wél waardevol zijn, niet gegeven worden. Zonde!

Hij haalt de essentie van discussies weg, door steeds met hetzelfde verhaal te komen. (Hij is slim en wij zijn dom). Geeft niks, mag hij vinden, maar niet in heel veel draadjes tegelijk graag. Zijn standpunt is mij inmiddels duidelijk. Zijn respectloze manier om zijn standpunt duidelijk te maken ook.

Li

Li

22-08-2017 om 12:01

Joh

probeer geduld te hebben en vriendelijk te blijven...hij kan het waarschijnlijk niet helpen. Zijn posts passen niet in het profiel van een "gewoon" zelfvoldaan type.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-08-2017 om 12:33

Blokkeren, blokkeren

Dan moet iemand het toch echt bonter maken dan Yvan. Maar goed, ik ben niet de hoeder van Yvan, dus tot zover mijn 2 centen hierover .

Wilgenroosje

Wilgenroosje

22-08-2017 om 12:50

Blokkeren

Ja, haha. Ik had er in eerste instantie nog een achter staan, maar door wat knip- en plakwerk is dat verdwenen. Had geen puf om dat nog toe te voegen, maar dat had ik beter wel kunnen doen, want nu voel ik me alsnog verplicht om het een beetje te nuanceren.

Neemt niet weg dat ik:

""Ik vind het buitengewoon jammer dat forummers draadjes waarin Yvan opduikt gaan mijden. Ik lees net dat ik niet de enige ben die hem zoveel mogelijk ontloopt. Yvan duikt nogal vaak op, dus er wordt nogal veel gemeden. Dat kan ervoor zorgen dat reacties die wél waardevol zijn, niet gegeven worden. Zonde!"",

wél meen zoals het er staat.

Tot zover mijn bijdrage aan het fenomeen Yvan. Het is me een week of 6 gelukt daadwerkelijk alles waar Yvan opdook weg te klikken. Ga het gewoon weer opnieuw proberen.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-08-2017 om 12:51

Wilgenroosje

Duidelijk hoor.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

22-08-2017 om 13:14

mijn 2 centen

Alles wat aandacht krijgt groeit. Melden bij forumbeheer werkt misschien beter.

Yvan

Yvan

23-08-2017 om 10:25 Topicstarter

Het paradoxale feit doet zich voor

dat het wegklikken van een onwelgevallige mening, niet wezenlijk verschillend is van de weigering om het eigen verleden onder ogen te zien...

Een eigen verleden is steeds, tegelijkertijd, groots en morsig. Er is weinig reden om het dood te zwijgen.

Astrid

Astrid

26-08-2017 om 11:08

niet de enige? Nergens last van. Offtopic

Gelukkig leven we hier op het forum nog redelijk met het motto dat iedereen mag meedoen.
Ondanks dat komt het regelmatig voor dat het liefst ondertussen mensen trekkend én voor anderen sprekend, mensen worden weggepest.
Ik vind dat bijzonder storend.
Als je het niet kunt handelen, dan moet de ander weg en dan liefst met de groep er bovenop.
Bah, wat een laffe manier.
Niet iedereen hier discussieert tactvol, dat is niet alleen aan "een Yvan" of aan een wie kent ze niet: ".....". Het is ook nog eens vreselijk meta en dat mag niet.

Ik vind Yvan niet in elke draad een prettig schrijver. Hij is wel altijd bereid heel ingewikkelde dingen uit te leggen en heeft van bepaalde zaken veel verstand. Daarom is hij voor mij een waardevolle mede-forummer. Wat ik niet wil lezen lees ik niet. Ik skip hier zoveel schrijvers waarmee ik niets heb of waar ik het nooit mee eens ben. Het kan hoor, wordt een gewoonte.
Heb wel ergere dingen gezien hier die meldenswaardig zijn aan forumbeheer, schei nou gauw uit zeg. Vaak bleven deze dingen nog gewoon staan ook.

Ik vind het een akelige tendens, dat forummer bashen. Doet me denken aan mijn pestverleden eerlijk gezegd. Dan heb ik liever iemand die even met een botte bijl hakt en dan iets zinnigs zegt dan mensen die op een heel sneaky manier vele malen agressiever zijn.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

26-08-2017 om 11:12

Astrid

En bedankt hoor. Ik ben weg.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

26-08-2017 om 11:14

Doei

als iemand me in het dagelijks leven aanspreekt op de manier waarop Yvan dat doet, zeg ik daar ook iets van. Mag kennelijk niet. Maar je boodschap is duidelijk. Doeg. Het was ( meestal) leuk.

Mieke

Mieke

26-08-2017 om 11:37

Astrid

De manier waarop Yvan reageerde op mijn bericht met zo'n vreemde insinuatie op het eind kan niet. Ik voel mij daar niet prettig op. In draadjes waarin Yvan mee doet zal ik nu niet reageren.

Inhoudelijk vind ik zijn berichten prima. Zijn reacties op mensen niet. Ik hoef het niet met hem eens te zijn. Dat maakt mij dan niet dom. Om maar iets te noemen.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

26-08-2017 om 11:38

Tot besluit

Ik moet nog een deel van mijn irritatie kwijt.

""Ondanks dat komt het regelmatig voor dat...........mensen worden weggepest.
..........""

Triest dat jij dit als wegpesten ziet en alles waar Yvan anderen voor uitmaakt wel normaal vindt. Is dat geen pesten? In ieder geval is het bewust kwetsen. Hij weet immers inmiddels wel wat veel mensen van zijn sneren vinden.

""Als je het niet kunt handelen, dan moet de ander weg en dan liefst met de groep er bovenop.
Bah, wat een laffe manier......""

Ik vind jouw reactie ook tamelijk laf en besluit dan ook dat ik de eerste ben die weg moet van jou, omdat ik wel vaker kritiek heb geleverd op de onsympathieke, minachtende, respectloze manier waarop Yvan zich uit. Kennelijk vind jij het normaal om je zo te laten aanspreken.

""De rest van de groep."" Wie bedoel je allemaal?

""Dan heb ik liever iemand die even met een botte bijl hakt""

Ik vind juist dat Yvan, en in je bericht jij ook, met de botte bijl hakken.

Als je nog zo zit met je pestverleden dat je de kritiek op Yvan's denigrerende, kwetsende, respectloze en zeer onvriendelijke opmerkingen als pesten ziet, moet je daar misschien eens mee aan de slag. Yvan kwetst en jij nu ook.

Ik kan hier nog veel meer over schrijven, maar ik log nu uit. Ik maak me te boos en dat ben jij me uiteraard niet waard. Groetjes. Ik ben weg.

Astrid

Astrid

26-08-2017 om 13:05

Wilgenroosje, laatste x offtopic

Jij moet niet weg, dat doe je helemaal zelf. Ik ben ook niet schuldig aan een beslissing die jij maakt, maar er wordt gesuggereerd en vaker, dat Yvan zijn biezen moet pakken, dat hij zijn langste tijd hier heeft gehad, dat er maar eens wat meldingen gemaakt moeten worden en dat is slechts een kleine greep van de laatste tijd. En als er eentje durft, komen er meer. Dapper.

Verder heb ik gezegd dat ik hem in sommige draadjes niet prettig vindt discussieren, maar dat vind ik wel van meer mensen.
Ik vind het soort oproepen, dat hij maar weg moet wezen misplaatst arrogant, zeker als er dan mensen bij worden betrokken: ik ben niet de enige die.... Wees dapper en praat voor jezelf.

Ik vind het misselijk als je daarna zegt dat ik maar eens met mijn pestverleden aan de slag moet.
Je probeert me daarmee op een in jouw ogen zwak punt te pakken en daarna verdwijn je op hoge poten, log je uit, ga je weg enz. Dat is pas laf: in het rond slaan, dan wegrennen als het lastig wordt en de ander de schuld geven.

Moet jij weten, je raakt me er niet mee. Dat doet hij ook niet. Wel het groepsgedrag als mensen achter 1 persoon aangaan.
Dat herkén ik. Het raakt me niet.

Als we dan draadjes hebben over pesters en gepeste kinderen, dan vind ik het best vreemd dat mensen daar verbaasd over kunnen zijn.
Ze leren het echter van hun omgeving.

Maar goed, dit lees je dus niet meer en nooit meer blijkbaar.

annie

annie

26-08-2017 om 13:05

eens

Met Astrid, hoewel dit net weer zo 'kliekerig' overkomt en dat is zeker niet de bedoeling. Maar je verwoordt mooi hetgeen dat de laatste tijd door mijn hoofd ging maar wat ik lastig te verwoorden vond.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-08-2017 om 14:37

In zoverre eens met Astrid

dat ik veel minder moeite met Yvan lijk te hebben dat gemiddeld zo lijkt te zijn, dus melden aan forumbeheer is wat mij betreft totaal niet aan de orde. Is dat mijn Facebook-eeltlaagje wat ik inmiddels gekweekt heb? Yvan lijkt wat meer empathie te willen ontvangen dan hij kan geven, daar probeer ik maar doorheen te lezen. Ik vind niet dat Yvan gepest wordt overigens. Ik hou het al erg lang vol op OO en dat is niet altijd omdat ik met iedereen even goed overweg kan, maar gewoon stug volhouden .

Wilgenroosje

Wilgenroosje

26-08-2017 om 15:03

Kan het niet laten

In de eerste plaats ben ik blij dat jij, Kaaskopje, net als ik vind dat Yvan niet gepest wordt.

Mijn eeltlaag is misschien wat dunner, doordat ik niet op Facebook zit. Ik ervaar de denigrerende manier van schrijven van Yvan wel als storend. Zinnige dingen die heel soms hij zegt, vervagen door de rottoon die hij vaak aanslaat.

Dan nu nog even het volgende, vooral voor Astrid.

Als best trouw OO'er kon ik het niet laten om toch nog even in te loggen om te kijken of er nog reacties kwamen.

En ik begrijp je niet. Wat maakt dat Yvan ons voor van alles en nog wat uit kan maken zonder dat daar door jou, Astrid, óóit op gereageerd is. Juist als je zo gevoelig bent voor pestincidenten snap ik niet dat je de maandenlange nare opmerkingen van hem normaal, hooguit niet zo vriendelijk vindt en daarentegen de reacties daarop als pesten ziet. Ik vraag me dan ook af of je alles van Yvan altijd gelezen hebt.

Hij maakt wel degelijk vaak kwetsende, beledigende opmerkingen en ik heb daadwerkelijk lang mijn best gedaan om alle draadjes met hem te negeren. Het werden er alleen wel erg veel. Het is niet voor niets dat er in de relatief korte tijd dat Yvan hier meeschrijft stukjes van hem door het forumbeheer verwijderd zijn. Regelmatig is door forummers, aan Yvan gevraagd of hij zijn toon wat wil matigen. Hij weet dus dat hij mensen raakt. Dan toch doorgaan met deze uiterst onsympathieke manier van schrijven zou je dan ook kunnen zien als treiteren. Daarop reageren niet.

Het raakt me wat je schreef. Je draait de boel om. De treiteraar, voor zover je daar van kan spreken, mag van jou doorgaan en degenen die daarop reageren zie je liever vertrekken. Dat is ook pesten. Je richt je pijlen op de verkeerde.

Net als dat jij je irritatie tegen ons mag uiten, mogen anderen dat over Yvan doen. Maar dan vind je het in één keer pesten. Ik snap het echt niet.

Ik ben blij dat mijn opmerking over je pestverleden je niet raakt, want zo was die opmerking ook absoluut niet bedoeld. Ik begrijp alleen je houding niet en vandaar mijn advies, wat misschien een beetje anders overkwam dan bedoeld.

Mijn besluit staat wel vast. Ik ga hier weg. Niet teveel eer voor jou trouwens. Zie jouw onterechte beschuldiging van pesten slechts als druppel. Niet als oorzaak. Ik klikte de laatste tijd toch al veel weg, om bijv. Yvan's beledigingen te ontlopen. Jouw onterechte verwijten aan de verkeerde personen maakt het definitief. Het ga je goed. (En dat meen ik)

Aster

Aster

26-08-2017 om 18:20

Dit zie je niet meer

maar ik vind het jammer dat je weggaat. Het ga ook jou goed! Ik vind het spijtig dat iemand die zich bij mijn weten nooit beledigend heeft uitgelaten vertrekt, omdat ze wordt beschuldigd van pesten als ze uitspreekt dat ze het zonde vindt dat er reacties waarschijnlijk niet gegeven worden omdat mensen geen zin hebben zich te laten beledigen door Yvan. Ik hoop dat je je bedenkt. In ieder geval wil ik niet dat je weggaat in de gedachte dat mensen het ermee eens zijn dat jij ophitst jegens Yvan.

Bennikki

Bennikki

26-08-2017 om 18:26

Hé Wilgenroosje

Je bedoelt toch hopelijk dat je weggaat uit dit draadje? Niet dat je weggaat van het forum? Dat zou ik wel heel jammer vinden. Ik ben het ook met je eens in je reactie op Astrid. Yvan is degene die kwetst en schrijft op een hele denigrerende manier. Ik heb er ook al 2 keer wat van gezegd maar hij reageert er niet op en gaat gewoon op dezelfde voet door. Astrid zal het nu wel 'laf' vinden dat ik het met je eens ben "als er eentje komt, volgen er meer. Dapper' maar mag dat dan niet? Mag niemand zijn instemming betuigen, want dan is het 'pesten' en 'laf'? Kom nou zeg.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-08-2017 om 20:07

Kwetsen

Door hoe Yvan reageert kan ik me wel voorstellen dat het kwetsend is. Zonde, want ik heb oprecht de indruk dat Yvan zinvolle bijdragen levert of kan leveren, maar het is de toon die de muziek maakt.

Astrid

Astrid

26-08-2017 om 22:39

Lezen

Mijn reactie was een algemene, van de voorbeelden die ik noemde en wat maar een kleine greep was, was er slechts 1 van Wilgenroosje; een voorbeeld, meer niet. Ik heb háár niet direct beschuldigd, maar de tendens van als groep tegen 1 persoon blijven mekkeren en op een vrij agressieve en dreigende manier. De strekking van die berichten was het wegkrijgen van de persoon, klaar.
Wilgenroosje betrekt mijn hele post op zichzelf, begint daarna vrij laag te sneren en voelde zich duidelijk aangesproken. Dat is haar keus, dat mag ze.
Maar nu niet net doen of ik háár nu weggepest heb. Het enige waar ik tegen ben is als groep blijven hameren op 1 persoon en daar blijf ik bij. Wie zich aangesproken voelt voelt zich vast niet voor niets aangesproken en wie dat niet zo ervaart zal het een worst zijn wat ik zeg.

En al twee x eerder heb ik de manier van discussiëren van die persoon als onprettig benoemd in sommige discussies ( net zoals ik dat bij anderen ook kan hebben), dus er is niets omgedraaid.

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

26-08-2017 om 22:58

Bericht van het Forumbeheer

Beste forumbezoekers,

ik wil deze draad graag sluiten omdat ik denk dat het elkaar over en weer beschuldigen nergens toe leidt.
We zijn hier, in het algemeen, met allemaal volwassen mensen die, weer in het algemeen, verstandig handelen. Iedereen heeft natuurlijk zijn of haar eigen stijl van reageren en zijn of haar eigen opvattingen en zolang het niet tegen de forumregels is, mag dat ook allemaal gewoon geuit worden.
Uiteraard valt er weleens wat verkeerd, al dan niet zo bedoeld. Dat kan altijd naar het forumbeheer gemaild worden en dan spreken wij iemand er op aan als het inderdaad tegen de regels is.
Wij van het forumbeheer zijn geen kleuterjuffen, we gaan niet bovenop elk ruzietje zitten en we gaan ook niet mailen dat iemand dingen niet mag zeggen.
Als wij berichten krijgen en wij zijn het eens met de kritiek, mailen we de betreffende persoon en wijzen hem of haar op de forumregels en merken we op dat het vaak de toon is die de muziek maakt.
Pas als de persoon in kwestie het echt te bont maakt, krijgt hij of zij een waarschuwing en daarna eventueel een blokkade. Maar dan zijn we al heel ver.
Kortom, hier kan veel en het beheer gaat niet constant de boel corrigeren. We laten het aan uw eigen goed fatsoen en inschattingsvermogen over of dat wat u schrijft ook kan en gezien het succes van en de, in het algemeen, plezierige sfeer op dit forum werkt dat goed.
Mocht u zich toch overmatig storen aan iemand en dat kan natuurlijk altijd, negeer dan die berichten. In het dagelijkse leven zult u ook die mensen mijden die op uw zenuwen werken en zo kan dat hier ook.
Ik wens u nog veel plezier en weinig ergernis op dit forum.
Met vriendelijke groet,

Heidi Sour
Forumbeheer
------------------------------------------------------
[email protected]
www.ouders.nl

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.