Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

mr Right, mrs Always Right


Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

30-08-2016 om 20:05

Die trap

Dus...

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

30-08-2016 om 20:06

Oh laugh

Foei toch....

Li

Li

30-08-2016 om 20:18

Jaren 70

Deze blijft voor mij leuk:

"Ooit een normaal men ontmoet? En, beviel het?"

Die zou ik nou wel op zo'n tegeltje willen hebben. Helaas een beetje lang voor van die houten letters.

Of deze hele diepe:

"Home is ... where the Wifi connects automatically".

Tonny

Tonny

30-08-2016 om 22:41

nou, dan is mijn werk ook 'home'

want daar zijn mijn telefoon en wifi ook op slag dikke vrienden.

Ook erg

Meubelen met tekst, zoals op een boekenkast het woord "Books", dat vind ik ook heel erg.
Laatst kwam ik een kussen tegen bij vrienden met de tekst "geniet van het leven". Ik houd überhaupt niet van het commando "genieten".

Stenna

Stenna

30-08-2016 om 23:49

nou ja

laat die mensen toch. Ik snap juist niet waarom je aan andermans interieur of smaak zou ergeren of zo denigrerend over moet doen. Hebben wij dan geen vreselijke dingen in huis, zijn wij volledig vrij van alle trends en hypes? En is dat beter?

marinade

marinade

31-08-2016 om 06:44

Fijne vriendin

..... Die hier de Xenos/Blokker/Action-inrichting en het facebookgedrag van haar vriendin affakkelt. En het tegelijkertijd zo handig vindt omdat het zo geen moeite kost om een verjaardagskado te bedenken. Gewoon iets van de schappen rukken in een van de bovenstaande pauperparadijzen en klaar ben je.
Klopt het woord vriendin wel in je posting? En zeg je ook dat je haar snuisterijen niets vindt als ze een aanwinst laat zien.
Bah, wat een vertoon van (vermeende) esthetische superioriteit in bovenstaande postings, dit gaat niet over mooi/niet mooi maar over morele superioriteit. Helemaal eens met Stenna.

vlinder72

vlinder72

31-08-2016 om 07:05

marinade. huh?

Waarom moet ik alles dan mooi vinden van iemand?

Wij hebben een totaal andere smaak. Dat betekent toch niet dat ik dan iemand niet leuk of aardig kan vinden. En zij vindt mij ook leuk. Maar ik begrijp van jou dus dat je alleen met iemand bevriend kan zijn als je elkaars smaak deelt en oe en ah roept bij alles dat je ziet. Dit is een forum hè. Ik heet geen vlinder. En ik hou ook van lekker anoniem ietwat overdrijven.

Ik geef toch juist aan dat er heel veel.mensen zijn die dat soort spreuken wel leuk vinden. En dat ze daarom massaal verkocht worden. Dat is hun goed recht. Maar mensen mogen toch ook zeggen dat ze het stom vinden.

Mij interesseert het geen biet of iemand anders iets dat ik gekocht heb en in mijn huis zet leuk vindt. Ik ben niet zo onzeker en ik heb die bevestiging van andere mensen niet nodig. Jij blijkbaar wel. Mijn vriendin ook niet trouwens.

Lees trouwens voor de grap het boekendraadje eens. Daar zul je zien dat hier wel een bepaald publiek schrijft. Niemand zegt daar dat ze alleen Saskia noort of baantjer lezen maar juist alleen voor veel mensen veel te moeilijke literaire hoogstandjes aanraden. Zegt genoeg denk ik.

Li

Li

31-08-2016 om 09:26

Narcis

Dat op commando genieten doet me denken aan mensen die net met pensioen waren en zeiden: "wij genieten van ons pensioen". Maar ze klonken niet bepaald vrolijk toen ze dat zeiden. Misschien bedoelden ze "wij genieten een pensioen", of verandert de uitdrukking "genieten van" van betekenis de laatste tijd.

Li, Pandora/Carmiggelt

Wij hadden vroeger thuis een sticker met die tekst op de wc hangen. Die sticker is van Stichting Pandora die zich inzet voor mensen met een psychische of psychiatrische stoornis en de quote is van Simon Carmiggelt.

http://www.stichtingpandora.nl/jcms/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=23&Itemid=49

Helaas is de webwinkel sinds 2012 gesloten anders had je zo'n poster kunnen bestellen.

skik

Taxi

Taxi

31-08-2016 om 09:52

Vlinder

Dat vind ik het grote nadeel aan OOL.
Ik zat gister al te denken: jeeee weer iets wat in de lijst van "hoe omschrijf ik een OOL-er" past.

"Daar zul je zien dat hier wel een bepaald publiek schrijft." Het woord alleen al, bepaald publiek en ik durf zelfs te beweren dat het in elk geval voor een groot deel niet klopt.
Ik zit niet in dat hokje, ik hoef dat "ons"-gevoel niet ik raak er claustrofobisch van, ik ben niet politiek links, ik kook met pakjes als ik dat wil, ik hoef op vakantie geen sobere campings zonder vermaak, ik houd niet van wandelen in de bergen, ik houd niet van sterker dan ooit, producten mogen van mij wat kosten, ik heb geleerd maar op deze keer na roep ik dat nooit hardop, ik denk niet elke dag aan het milieu, ik roep niet iets om erbij te horen, ik deel niet de mening van veel roeptoeters hier over vluchtelingen, opvoeding zonder grenzen, tolerantie en vul de lijst maar aan.
Ik herinner me dat volgens mij MN/MVL ooit eens een draadje begon over dé OOL-er. Misschien kan die lijst herzien/aangevuld worden.

Lieverdje

Lieverdje

31-08-2016 om 10:12

ah, de mooie-vriendin-ben-je-dan-toer

Gaan we weer, je mag alleen maar jezelf iemands vriendin noemen als je heel oprecht alles waardeert aan die vriendin. Wat een onzin, we zijn toch niet allemaal hetzelfde? En een beetje de draak steken met andermans smaak wat betreft het interieur is niet het belangrijkste in het leven lijkt me, dat moet je toch kunnen hebben. Ik word heel erg blij van mijn zelfgebreide sokken en zelfgeteelde aardappeltjes en er zijn heus wel mensen die daar grapjes over maken, nou en. Daarom vind ik mijn sokken en aardappeltjes nog niet minder leuk hoor, die mensen weten niet wat ze missen

Misschien ben je niet geschikt als vriendinnen als je geen (zelf)spot kunt verdragen of die humor niet hebt.

Triva

Triva

31-08-2016 om 10:13

eens

ik schrok ook van de neerbuigendheid hoe er over die letters hier gepraat wordt, alsof het over een minderwaardig onderontwikkeld volk gaat.

Een ex-buuf van mij heeft ook haar hele huis vol met letters maar ik ken niemand die een ander zo goed en fijn uit de brand kan helpen. Nee ze is niet hoog opgeleid maar het is gewoon een fijn mens.

Ja ik weet dat je de keuzes van anderen niet mooi hoeft te vinden maar moet het zó neerbuigend gebracht worden?

Triva

Triva

31-08-2016 om 10:14

Stenna

' Ik snap juist niet waarom je aan andermans interieur of smaak zou ergeren of zo denigrerend over moet doen. Hebben wij dan geen vreselijke dingen in huis, zijn wij volledig vrij van alle trends en hypes? En is dat beter?'

Helemaal mee eens maar ik snap dan niet dat je op de eerste pagina zegt dat je 'dekbedhoezen met letters stom vindt'...

Triva

Ik kan toch niet nalaten op te merken dat jij degene bent die de link 'huis vol met letters - laag opgeleid - *maar* het is gewoon een fijn mens' in dit draadje brengt. Volgens mij heeft geen van de vorige posters dat gedaan.

Kom op. Er zijn trends, en er zijn mensen die sommige van die trends afschuwelijk vinden. Waarom die arme zielen niet af en toe hun frustratie mogen afreageren door lekker ongenuanceerd tegen die trends tekeer te gaan ontgaat mij volledig. En ja, dat doe je achter de rug van degenen met wie je op zich een goede band hebt maar die een voor jou verfoeilijke smaak hebben. Wel zo netjes. Je gaat mensen niet in hun gezicht zeggen dat je vindt dat ze hun huis afschuwelijk hebben ingericht (of een raar kapsel hebben; of vreselijk lelijke schoenen hebben gekocht; of hele vieze dingen eten)

Groeten,

Temet

vlinder72

vlinder72

31-08-2016 om 10:33

Taxi o.t.

Dat denk ik ook niet taxi. Ik denk soms ook dat mensen een bepaald beeld neerzetten. Beetje overdrijven. Thuis gewoon de Linda en de libelle lezen maar vervolgens net doen alsof je alleen de laatste literaire werken leest.

Met pakjes koken. Voorgesneden groente kopen. Op vakantie naar een hele grote camping met wel 1000 plaatsen en daar gewoon van genieten. Mijn kinderen zitten op het vmbo en de havo. Ze zijn niet hoogbegaafd en ze hebben ook geen label. Mijn man is geen narcist. Eigenlijk heel saai allemaal.

Ik hou alleen niet van spreuken. Maar dat mag volgens mij. Commentaar leveren op iemands interieur zal ik echt niet doen. Dat is mijn zaak toch niet,

Ik vind het alleen wel jammer dat als je ergens op reageert iemand het nodig vind om zo heftig te reageren en mij daarna af te kraken. Ik lees hier al zo'n 14 jaar mee. Ik denk dat ik maar weer terug ga naar lezen en niet meer reageren. Draadjes openen durf ik al jaren niet meer. Niet iedereen is zo goed in nuances aanbrengen. Ik niet blijkbaar.

Gelukkig ben ik in het echt heel lief.

Li

Li

31-08-2016 om 10:45

skik

Dankjewel, weet ik ook weer wat meer! Hij blijft leuk .

Mijn eigen versie voor op een tegeltje is: "Normal is overrated", maar ik kan het niet goed vertalen en vind een tekst in het Engels een beetje overdreven, zo van "kijk mij eens, ik praat over de grens". Hoewel in dit draadje het Engelse woord "Home" dan weer als teken van een lage opleiding wordt gezien, dus boeit het allemaal niet en ga ik gewoon die tekst ergens neerzetten

Taxi

Taxi

31-08-2016 om 10:47

Vlinder

Dat jij net die woorden zegt, waaraan ik gisteren heb gedacht is toeval, dat ie niet persoonlijk. Ik reageer op het zomerkoldergeleuter waarbij een groep wordt weggezet als belachelijk, iets wat de laatste tijd vaker voorkomt. Dat maakte dat ik (valt nog wel mee toch) verbaal mijn afschuw wilde uitspreken. Dat mag ik net zo goed.
Dat ik daarna van hetzelfde gedrag wordt beschuldigd is toch het om- en wegdraaien van waar het om ging. Wie zich niet aangesproken voelt gaat gewoon verder.

Of je leest of schrijft moet je zelf weten. Dat je lief bent geloof ik best. Ik ook, maar ik ben hier niet om lief gevonden te worden.

Tonny

Tonny

31-08-2016 om 11:14

te veel van hetzelfde

(ik weet niet of ik al als Bromvlieg in deze draad heb geschreven en ga dat ook niet terugzoeken; pff had ik maar niet aan twee nicks moeten beginnen)

Trends die eerst grappig en origineel lijken, komen meestal op gegeven moment in een fase van 'poehee, nu wordt het teveel van hetzelfde'- en dan komt er weer wat anders.
De starters van een trends worden gewaardeerd en/of bewonderd, maar degenen die laat aanhaken, hebben de pech met wat laatdunkendheid te worden bekeken - vooral door trendsetters denk ik, of door mensen die sowieso ernaar streven (soms tevergeefs, want we zijn allemaal kinderen van onze tijd) alle trends van hun lijf te houden.

Dat we hier met louter geschreven tekst opereren maakt het weleens lastig nuances aan te brengen en/of elkaar goed te verstaan. Niet opgeven!

Over tien jaar kopen we vast geen tafels van sloophout meer. Veel te veel gedoe, al die kruimels in de kiertjes, en zien we daar al een insectenhotel?
Vind het trouwens best jammer dat Home zo wordt afgeserveerd, heb vorig jaar nog een gezellig tafellaken geknutseld met in het midden de geborduurde letters 'Home is where your heart is'. Zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens was beter geweest? Maar ja, wie heeft nog een tikkende klok in deze digitale tijd...

Pioen

Pioen

31-08-2016 om 11:21

trends

Ik ben niet zo van de trends, merk ik steeds meer. Mensen die trendgevoelig zijn zullen mij huis wat saai vinden, denk ik. Ik ben ook niet kapot van die woorden of spreuken overal. Ik zal ook geen produkten daarmee kopen. Ik zag laatst een beker met hotel mama. Nee, niet mijn ding.
Skik, die poster vind ik dan weer wel leuk maar zou hem niet snel zelf aanschaffen maar de tekst bevalt mij wel.
En verder leef ik lekker mijn ding, ik kan hele ingewikkelde dingen lezen maar ik kan ook enorm genieten van de nieuwste Elizabeth George. Ik kok vers maar ook met pakjes, ieder zijn ding.

Li

Li

31-08-2016 om 11:24

Ooooh Tonny...

Die uitdrukking van dat klokje heb ik altijd vreselijk gevonden, er stijgt zo'n spruitjeslucht uit op. In jouw geval zou ik ook zeker voor de Engelse uitdrukking gaan, die is veel mooier. En hij betekent ook net iets anders, vind ik: de liefde staat centraal in plaats van de vertrouwde omgeving. Voor mij mag je ook wat knutselen hoor Maar liever inderdaad geen insectenhotel, net zoals ik geen spijkerbroeken met gaten erin koop. Ik ga er altijd van uit dat de kinderen die gaten zelf wel voor elkaar krijgen en tot nu toe hebben ze me niet teleurgesteld.

Jaina

Jaina

31-08-2016 om 11:32

Lelijk

Ik vind dat soort teksten in het huis ook lelijk, van die woorden als LOVE, HOME, HAPPY... of van die posters/muurschilderingen met huisregels (die neerkomen op lachen, knuffelen, vergeven). Niet alleen heel niet erg origineel (bedenk zelf wat regels) maar ook gewoon niet mooi. Een ouderwets tegeltje met zo'n spreuk als 'van het concert des levens krijgt niemand het program' vind ik dan wel weer grappig (al heb ik het zelf niet).
Teksten met Mr Right en Mrs Always Right en dat soort humor komt er ook niet in. Vind ik ook niet leuk.
Het grootste deel van de Xenos snuisterijen vind ik niet mooi. Niet omdat het Xenos is maar omdat die gewoon altijd dat soort trends volgen.

Wat ik ook lelijk vind is als mensen de woonkamer in een portrettengalerij van zichzelf omtoveren met enorme canvasvergrotingen van foto's van huwelijk, gezin, gelukkig stel...Een grote foto van de kinderen snap ik nog wel maar alle muren vol met alleen jezelf, geliefde en gezin vind ik dan weer helemaal niks.

Overigens zegt dit alles dan weer niets over hoe de persoon is. Een heel lieve dierbare vriendin heeft zo'n portrettengalerij. Dat zegt niks over haar karakter verder maar alles over mijn en haar smaak.

Ongetwijfeld zijn er ook velen die onze inrichting of bepaalde details niet mooi of zelfs afschuwelijk zullen vinden.

Lieverdje

Lieverdje

31-08-2016 om 11:37

Insectenhotel

Die hebben we voor de beestjes, niet vanwege de trend. Ook veel bijentrekkende planten, is mooi en nuttig voor de beestjes

Maar waarom dan weer Engels, en waarom klinkt 'home is where your heart is' beter dan 'zoals het klokje thuis tikt?' Ik vind het allebei truttig, en dan zou ik eerder voor de Nederlandse versie kiezen omdat dat de moedertaal is. Het enige voordeel van de Engelse versie voor wat betreft het borduren is dat de tekst korter is.
En ja, dat mensen hun huis volhangen met Engelse teksten vind ik toch een beetje dom, vaak weten ze niet van alle spreuken wat het precies betekent. Overigens vind ik mensen die op die manier bijvoorbeeld filosofen citeren om intellectueel over te net zo dom hoor.

Jaina

Jaina

31-08-2016 om 11:42

Lieverdje

Ja dat vind ik ook altijd wat bevreemdend. Dan kiezen mensen voor een Engelse spreuk waarvan er een prima Nederlands equivalent bestaat omdat het Engels dan schijnbaar beter of filosofischer klinkt en Nederlands als ouderwets en saai wordt gezien. Maar in feite is dat natuurlijk helemaal niet zo. In het Engels klinkt het net zo tuttig. Er is geen enkele reden om Engels te gebruiken. Kan je net zo goed Duits of Spaans gebruiken.
Alleen als je rechtstreeks iemand citeert dan zou ik gaan voor de originele versie of als je bijvoorbeeld dichtregels wil gebruiken.
Maar bij een algemene spreuk zou ik dan weer voor de Nederlandse variant gaan en als je dat stoffig/ouderwets vind klinken dan is de Engelse variant ook stoffig/ouderwets en kan je het dus beter niet doen
Of wel natuurlijk wat retro kan ook weer hip zijn tegenwoordig

Li

Li

31-08-2016 om 11:54

ieverdje

Wij hebben hier ook een insectenrestaurant hoor, een ren vol raar onkruid waar bijen en hommels helemaal wild van worden. Dat insectenhotel van mij verwees naar Tonny's tafel van sloophout.

Overigens wel apart dat mensen elkaars interieur echt vreselijk vinden. Ik vind het juist leuk om een totaal ander interieur te zien en heb daar nooit een oordeel over. Zoals die vriendin met haar hypermoderne design-interieur. Zou niks voor mij zijn, ook niet zonder kinderen, maar het is wel schitterend. Maar ja, ik doe dan weer enorm pietluttig over taalgebruik. Zo heeft iedereen wel iets onredelijks.

Lieverdje

Lieverdje

31-08-2016 om 13:09

Iets niks vinden of niks vinden

Ach, er zit toch ook verschil in wat we niks vinden of niet kunnen waarderen? ik snap niet waarom je niet zou mogen oordelen over andermans smaak, vanuit jezelf gezien. Niet dat je eigen smaak perse beter is, maar je mag toch wel iets niet mooi vinden en het daar over hebben, of daar lol om hebben. We waren in de vakantie nog in een toeristenoord waar van die winkels waren vol met meuk, best hilarisch. Mag je zeker ook weer niet grappig vinden.

Als professional vind ik dat dan weer niet zo handig. Ik heb een tijdje verkeerd in designkringen waarin alles wat het klootjesvolk draagt, in de tuin zet en voor het raam hangt wordt afgekeurd.

Li

Li

31-08-2016 om 13:25

Ach

daar kun je dan ook wel weer om lachen, toch? Mensen die alles afkeuren hebben ook wel wat grappigs, vind ik.

Stenna

Stenna

01-09-2016 om 00:03

Triva, en inconsequente ergernissen

Ik bedoelde met "stom" de lakens, die ik zelf niet zou willen hebben. Niet de mensen die ze wel hebben. Ik krijg kriebels van neerbuigende zinnetjes over "mensen die dit of dat hebben/doen". Maar het is een beetje inconsistent, dat is waar.

Om dan toch nog wat inconsistenter te zijn: als ik me dan al erger, dan aan die binnenkijkjes in de NRC (nu afgelopen) bij "mensen met" (ja nu doe ik het ook) design interieurs, die in een oude fabriek of school wonen, en "niks van Ikea hebben". Snobs. Ben gek op Ikea en ook gek op gewone mensen die van gewone Blokker versiersels houden en met z'n allen in hun burgerwoning onze samenleving overeind houden.

Triva

Triva

01-09-2016 om 09:09

precies stenna

Helemaal eens. Juist met spulletjes van de Xenos en de Blokker kun je nog eens wat wijzigen en dat doen die mensen dan ook: van gansjes naar tweelingpotten naar letters

Dekbedden

Dekbedden om iemands plaats aan te geven, hebben wij niet in huis. Ook geen koffiemokken met tekst of een vaste plek voor de schoenen van iemand in het bijzonder. En al helemaal geen vaste stoel.

Soms kom je bij mensen op visite en ga je op een stoel zitten waarna opgemerkt wordt dat die de stoel de stoel
des heres is.. Maar je mag gerust blijven zitten. Dat doe je dan meestal niet meer want de boodschap is duidelijk.
Of je schenkt koffie in een beker met een 'verkeerde' naam, wordt er ook vaak genoeg een opmerking gemaakt in de trand van; hé, dat is mijn beker niet'. Sommige rechten worden niet duidelijk aangegeven, maar bestaan wel.
Dat is dan nog lastiger dan een tekst op een dekbed.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.