Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

21-12-2014 om 22:16

Meest verschrikkelijke film ooit?


ramptoerisme

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2121303/The-Hunger-Games-rating-Shocked-youngsers-walking-movie.html

"Despite being aimed at young teenagers, The Hunger Games includes several disturbing scenes.
An especially brutal part of the 142-minute film depicts a bloodbath in which many of the young contestants die at the start of the games.
Later, a boy is mauled by a pack of mutated dogs before being shot in the head with an arrow to put him out of his misery.
Elsewhere, a girl of 12 is speared through her abdomen by a rival, while another scene features a teenage girl’s skull being smashed with a rock as she tries to slash the heroine’s throat.
One teenager snaps a younger boy’s neck before throwing his limp body on the floor."

Net als de Passion of the Christ, ook zo'n gewelddadige film.
Ik heb er verder ook geen verklaring voor, maar ik vind het ziek.

Geef mij maar the sound of music.
Even kijken wat er op 2e kerstdag is te zien voor mooie familiefilm met de visite.

Ad Hombre

Ad Hombre

24-12-2014 om 09:54

AnneJ

Je weet toch wel waar Katniss' naam vandaan komt he?

Ik vind de Hunger Games wel te pruimen. Een beetje een high budget remake van het aloude SF genre, maar ik heb de boeken en een zomervakantie met plezier gelezen. Leuk voor mijn zoon als hij iets ouder is.

Gisteren nog met hem 'The Day of the Triffids' afgekeken. Klassieke Britse SF in een modern jasje. Ik vond het boek destijds fantastisch als puber. Mijn zoon van acht vond de (BBC) film ook prachtig.

filmfan

filmfan

24-12-2014 om 09:57

Ik zou het niet weten (mulholland drive)

Maar dat men hier over elkaar heen rolt om the Hungergames verbaast me nogal. Hij is onder tienermeisjes (mijn dochter) razend populair. En dat heeft niks met ramptoerisme te maken. Fantasy/ nare toekomst is momenteel er in bij de jeugd. Divergent, de Mazerunner en nog wat zijn nu in. Dochter verslindt de boeken en wil dan de film zien. Ik lees en kijk (soms) mee. En ik snap de populariteit heel goed. Ik heb de boeken ook in een ruk uitgelezen en vond the Hungergames films gaaf. In mijn tijd las ik 1984 en brave new world enz; die vond ik ook gaaf.

En Mulholland drive vond ik nou juist een prachtfilm! Net als ander werk van David Lynch (Twin Peaks!) Maar ook Blue Velvet, Wild at Heart en Lost Highway. Allemaal films waarbij de bioscoop na de pauze een stuk leger was. Niet erg toegankelijk blijkbaar...
Maar dat is nu juist zo mooi; als filmmaker ben jij de baas over het verhaal; alles is mogelijk! Ook als het in het echt niet zo is. Ik vind het altijd gaaf als een filmmaker de randen daarvan opzoekt. En logisch dat er mensen afhaken; iedereen zijn ding toch.

Ik ben ook LOTR fan en we gaan met Kerst naar de Hobbit. Heerlijk! Maar ergens snap ik wel als mensen het saai vinden, alhoewel het ook weer een ding is waarbij mensen zich beter dan anderen lijken te voelen als ze niet meedoen aan de oppervlakkige gekkigheid. Ik merk dat sommige mensen zich er te goed voor voelen.

Slechte films ken ik niet van naam; die kijk ik nooit af en vergeet ik weer. Of het zijn de Barbie films die mijn kinderen eindeloos vaak hebben gekeken (maar dan ken ik vooral de soundtrack omdat ik er wel bij was maar niet keek).
Ik kijk sowieso nooit meer films direct van een tv uitzending, waarom zou ik?

dat zal het dan wel zijn filmfan

Ik ben te dom voor Mulholland drive en voel me te goed voor LOTR

En wat fijn voor jou dat jij daar allemaal geen last van hebt!

vera

vera

24-12-2014 om 10:11

stom

Met dochter naar de film gegaan en er was een vriendinnetje mee, dat uiteindelijk mocht kiezen. Het werd....de lego movie! (Meisjes waren 11 en zelf waren we die fase al lang en breed voorbij, ik hield er te weinig rekening mee dat dat niet bij iedereen zo is)
Jee. Heb heel wat kinderfilms gezien met de kinderen toen ze klein waren en soms best een bezoeking, (vaak juist niet!) maar dit sloeg alles. Wat een drukte, wat een geschreeuw. En wat jammer ook, zoon is enorme legofan en dit wierp wat mij betreft wel een smetje.
Dochter deed nog aardig en net alsof ze m wel aardig vond, thuis bleek van niet. (Haha, ik maakte me al zorgen)

Tine Winkel

Tine Winkel

24-12-2014 om 10:25

Hongerspelen

kreeg mijn oudste toen ze in de brugklas van een groep vriendinnen. Ik schrok wel van de covertekst, maar alle meiden bleken het boek al gelezen te hebben. Een van de moeders gaf aan dat het boek minder heftig is dan je zou denken. Mijn dochter en ik hebben beide eerst het boek gelezen en daarna de film. In de film is het geweld 'platter'. Dochter gaf aan dat ze de voorkeur gaf aan het boek, 'omdat je dan ook leest waarom de hoofdrolspeelster iets doet of wat ze van iets vindt'.
Als je zo een opsomming geeft van alle gruwelscenes klinkt het idd wel heel heftig, AnneJ, niet echt een gezellige kerstfilm, maar zeker niet de meestverschrikkelijke film ever (was voor mij een zombie-movie in de jaren 80, tsss, wat een braakfilm)

Triffids Hombre


https://www.youtube.com/watch?v=Xs0K4ApWl4g
Orson Welles's War of the World

http://www.fantasymedia.nl/content/download-gratis-sciencefictionhoorspel-de-triffids-en-1984

Als hoorspel!
Radio blijft leuk en intiem.

Ad Hombre

Ad Hombre

25-12-2014 om 16:56

AnneJ

Leuk. We hebben al een stuk of 60 luisterboeken, dat vinden ze ook heel leuk. Downloaden of lenen in de bieb en dan rippen. Sommige boeken kunnen ze bijna navertellen.

Ik heb een stel van die hoorspelen gedownload en op de mediaspeler gezet. Eens kijken of ze het leuk vinden.

Theme war of the worlds


https://www.youtube.com/watch?v=L4ZQHguIh80
tadadadadadada, tadadadadadada, tadada, tadada.

Herinneringen. Nu weer terug naar de Da Vinci Code. RTL7
Altijd mooie oude films met Kerst.

Theme2

The chances of someone coming from Mars. Are a million to one they say. The chances of someone coming from Mars. Are a million to one. But still they come!

Tip van OOL

Overgenomen van de Family Factory.

"Ga naar de bieb om een spannende luister-CD te lenen. Haal thuis alle kussens naar beneden, doe alle lampen uit en alleen de kerstboomlampjes en kaarsen aan. Even lekker luisteren!"

Suze

Suze

25-12-2014 om 22:36

OT: hoorspelen (Ad Hombre en AnneJ)

Ja, goed plan, of het er snel van komt hier in huis is de vraag - ik vaak te druk om te regelen en de tijd ervoor te nemen anderen denk ik teveel aan beeld gekluisterd), maar probeer het een keer.

Even een andere vraag aan jullie: ik heb eens (jaren geleden) een hele gave film over een hoorspel gezien, waarbij mensen dachten dat het echt was. Supergaaf. Kennen jullie de titel toevallig?

Wikipedia?

http://nl.wikipedia.org/wiki/The_War_of_the_Worlds_%28radio%29

Ik weet van geen film, maar misschien herken je iets op de wikipedia pagina?

"Welles wilde zijn hoorspel zo realistisch mogelijk maken. Het 60 minuten durende hoorspel bestond dan ook voornamelijk uit nieuwsberichten die verslag deden van de Martiaanse invasie. Dit veroorzaakte grote paniek bij veel luisteraars, die dachten dat Amerika echt aangevallen werd. Welles werd hierdoor in een klap beroemd.

Welles’ bewerking is vermoedelijk het meest succesvolle radiodrama in de geschiedenis."

"Who's Out There? NASA-film van rond 1975 met commentaar op het hoorspel van Orson Wellles en buitenaards leven."

Thursday Next

Thursday Next

25-12-2014 om 23:02

suze

Dat moet war of the worlds geweest zijn, toen het hoorspel daarvan werd uitgezonden zorgde het voor paniek in de VS omdat mensen dachten dat het echt was. Het hoorspel begint met een "echte" nieuwsuitzending.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-12-2014 om 23:27

Wat een grappige wending is dit

Blijkt maar weer dat er veel meer verschrikkelijke films zijn dan ik wist. En Home Alone vind ik juist wel weer erg grappig. Ook voor de 10e keer.

Hier staat De Da Vinci Code ook op. Mooie film, maar ik heb hem al een paar keer gezien. En ik heb het boek gelezen, dus ik geloof het onderhand wel. Mijnheer Twijfelvuur zit echter aan de buis gekluisterd.

Vanmiddag trouwens via Netflix een stuk van The Good Girl gezien, met Jennifer Aniston. Na een halve film was ik het eigenlijk wel eem beetje zat. Weer iemand met een triest, uitzichtloos leven, die keuzes maakt die ik echt niet kan volgen. Weet iemand hier toevallig of dit nog beter wordt, of kan ik mezelf de 2e helft beter besparen?

Tink

Tink

25-12-2014 om 23:59

helaas Ginny

Ik ken die film niet. Maar ben sowieso al niet dol op Jennifer Aniston dus ik zou mezelf de 2e helft besparen om die reden

Verschrikkelijke films? Allerlei films in het genre Dumb & Dumber, foute Amerikaanse kerstfilms (enige uitzondering: Love Actually), en flauwe humor zoals in Wayne's World. Daar ben ik ooit serieus bij in slaap gevallen in de bioscoop.

Lord of the Rings en The Hobbit vind ik dan weer geweldig, en The Hungergames ook. De boeken zijn nog beter trouwens, idd omdat je daarin meer te weten komt over het waaróm. AnneJ, je moet echt deel 1 minstens eens lezen, dan begrijp je het beter. Kan het je echt aanraden.

amk

amk

26-12-2014 om 00:25

volkskrantfilmdag2014

5 films op 1 dag en alleen de laatste was mooi. Nebraska

Van de rest werd je of verdrietig (the reunion) of suicidaal (Han Gong-Ju)

Voor mij een concept om niet meer te doen.

Ik snap het wel Tink

Maar je mag je voor- en afkeuren gewoon hebben. Ik heb nog een paar andere boeken in de aanbieding. Die ik liever eerst lees.
Zo ben ik indertijd ook naar de expositie van de zus van Maxima geweest in het Cobra Museum: Love/Romance.
Onwel van geworden. Vervormde gepijnigde onherkenbare of uitvergrootte lichaamsdelen.
Ook zoiets. Body Worlds. Ook niet aan mij besteed. Noemen ze: The Happiness Project. Daar heb ik toch echt andere beelden bij.
http://bodyworlds.nl/

Gewoonweg verschrikkelijk.

Tango

Tango

29-12-2014 om 23:05

Bean

Van de week zag ik Mr. Bean nog langskomen. Na 5 minuten heb je dat ook wel weer gezien vind ik. Maar ik weet dat er mensen zijn die ook dat geweldig vinden.

Lucerna

Lucerna

29-12-2014 om 23:51

War of the worlds

Het boek is geweldig, het album (dubbel-LP OF -CD) is een meesterwerk. Maar de film met Tom Cruise is een afgrijselijke verkachting van het verhaal. Het is dat mijn gezelschap hem beslist wilde afkijken, anders was ik in de pauze de bios uit gelopen. Brrrr, wat een fabelachtig slechte film.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.