Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Dalarna

Dalarna

13-11-2013 om 13:13

Marktplaats

Het valt mij op dat daar waar je vroeger spelletjes zo kwijt was via marktplaats er nu haast niet meer naar gekeken wordt laat staan op geboden. Sinds augustus heb ik een behoorlijk verzameling neergezet maar alleen de thinkfun spellen waren zo weg.

Wat valt jullie op op marktplaats?


Tink

Tink

14-11-2013 om 22:28

Wiske

Jij schrijft "Ik gebruik de bieden vanaf functie. Mensen kunnen alleen een bod plaatsen dat minstens het bedrag is dat ik heb ingegeven. Dus als ik 5 euro instel kunnen ze ook geen 50 cent bieden. Ik krijg misschien minder biedingen, maar het zijn wel normale biedingen. En ik ga altijd direct akkoord als ik dan een bod krijg."

Oh ja hoor, dat kunnen ze wel. Want weet je wat ze dan doen, dan mailen ze je gewoon met een lager bod

Ik mail altijd heel vriendelijk terug dat ze in de advertentie kunnen lezen dat bedrag X mijn minimumprijs is (ik schrijf het er in de advertentie letterlijk bij, want veel mensen gebruiken een app en daarin is het niet altijd duidelijk dat het 'bieden vanaf' is) en doorgaans komen mensen dan met "oh dat had ik niet gezien, nouja dan laat maar/dan wil ik het voor die prijs ook nog hebben".
In beide gevallen even goede vrienden

Ik ga meestal ook snel akkoord als ik een bod krijg dat op of net boven mijn vraagprijs ligt.

Tink

Tink

14-11-2013 om 22:50

en verder

Mij is opgevallen dat kleding per pakket als een trein gaat (bv meisjeskleding maat 74 ofzo) terwijl losse kledingstukken voor geen meter lopen.

En ook dat je soms geduld moet hebben. Er zijn advertenties die ik er 4-5x opnieuw op heb moeten zetten nadat ze verlopen waren, en waarvoor heel veel mensen een veel te laag bod deden per mail. Maar ik heb volgehouden en mijn spullen uiteindelijk verkocht voor de prijs die ik wilde.

Overigens bij ophalen aan de deur nog nooit een vervelende ervaring gehad, alleen maar leuke gesprekken.
De vervelendste was nog een persoon waarmee ik een prijs overeen was gekomen en die vervolgens ter plekke toch lager wilde bieden, want ze wilde bij nader inzien toch iets anders. Tja, dan niet, even goede vrienden. Uiteindelijk nam ze het ding toch mee voor de afgesproken prijs dus het zal wel een trucje zijn geweest om toch nog af te dingen.

Oh en mensen komen bij mij nooit verder dan de hal, ik zet daar alles klaar.

Aiselle

Aiselle

15-11-2013 om 07:35

wel lastiger

Dan moet ik *alles* gaan wegen en evt meten voor ik het erop zet. Nu doe ik dat alleen als er naar gevraagd wordt.

Maar goed, ik heb eens iets veranderd en ben benieuwd of nu minder mensen zullen bieden op dingen van 1 euro die niet door de brievenbus passen.

Bianca

Bianca

15-11-2013 om 10:41

Mijn favoriete winkel

Is eigenlijk Marktplaats.
Al ik kleding nodig heb dan kijk ik altijd eerst daar even. Ik heb nog maar een keer echt een miskoop gedaan, daar stond zgan bij, maar dat was zwaar versleten en niet meer draagbaar. Wie weet kan ik van de stof nog iets maken.

Ik laat ook alles opsturen eigenlijk, en betaal gewoon de verzendkosten.
Mocht het tegenvallen of niet passen, dan zet ik het weer op Marktplaats. Dat is nu twee keer gebeurd.
Veel kleding past gewoon door de brievenbus, dus dat scheelt verzenkosten.
En verkopen doe ik ook. Zeker met kleding die ik nooit meer draag.

En bepaalde merken schoenen koop ik ook. Van die merken dat ik weet dat de maat klopt. Zo heb ik mijn favoriete laarsjes gekocht.

Verder verkopen we hier ook regelmatig speelgoed, fietsen, schaatsen, skeelers enz. De dingen waar kinderen uitgroeien zeg maar.

Het is niet om rijk van te worden, maar veel spullen zijn toch zonde om weg te gooien. Ik vind kostendekkend al goed, je doet toch moeite. Van speelgoed mogen mijn kinderen het geld zelf houden; het is immers hun speelgoed. Ik betrek hun dan ook bij de biedingen; of ze het bod hoog genoeg vinden.

Het valt mij wel op dat je vaker een bod krijgt en er nooit meer reactie komt. Zelf doe ik zoiets nooit. Mocht ik een bod doen en het toch niet willen dan laat ik dat weten. Kleine moeite toch?

Rafelkap

Rafelkap

15-11-2013 om 11:02

ook mijn favoriete winkel

Mijn jongens hebben nu bijna dezelfde maat, dus het leven is duurder, gelukkig is er marktplaats met veel nog goede en leuke kleding. Broeken koop ik wel nieuw in de winkel, die moet ik zien (zoon 1 smal, zoon 2 moet het wijd en hoog genoeg zijn ivm luier). Voor mijzelf koop ik soms ook kleding.
Ook speelgoed.
Voor zelf kleding verkopen ben ik wat lui, om voor elk t-shirtje naar het postkantoor te moeten. Voor grotere dingen (speelgoed) doe ik het soms wel, boeken verkoop ik op bol.com
Voor sommige dingen is een enorm aanbod en die worden slecht verkocht.
Ik heb eigenlijk heel veel goede ervaringen.

Tink

Tink

16-11-2013 om 00:34

Rafelkap

Daarom verkoop ik kleding als pakket, per maat. Foto erbij van alle onderdelen van het pakket, en een omschrijving wat er allemaal in zit (3 broeken, 6 shirts... etc.). Ik tel de items die erin zitten en reken ongeveer 50 cent per item.
Er kan héél veel in een doos onder de 10 kilo . Hoef je maar 1x naar het postkantoor en je bent meteen een hele berg kwijt.
En of ik de boel nou naar de kledingcontainer sjouw of naar de post, weinig verschil. Nu vang ik er nog wat voor.

Alleen jassen verkoop ik apart, daar wil ik meer voor hebben dan 50 cent per item.

Rafelkap

Rafelkap

16-11-2013 om 07:46

Tink

Dat is wel heel handig (voor de verkoop), maar als koper wil ik liever geen pakket. Wel twee of drie leuke truien bv.

Ik ga het ook meer weer eens proberen, als ik hier lees dat iemand 500 euro kan verdienen (!), dat is toch wel erg leuk.

Knurf

Knurf

16-11-2013 om 08:25

kledingpakket

vaak zie ik op marktplaats kledingpakketten met verschillende maten. Dat vind ik zo raar. Waarom zou ik een truitje maat 110 willen als ik op zoek ben naar een rok maat 140? Of andersom trouwens.

http://www.marktplaats.nl/a/kinderen-en-baby-s/kinderkleding-overige/m733874693-mega-groot-pakket-kleding-meisje-maat-116-122-128-134-140.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

per stuk of per set of per pakket

Ik verkoop kleding per stuk of per set. Dameskleding in de grote maten (44+) verkoopt erg goed was mijn ervaring. Ik heb sommige dingen die ik als set kocht en droeg ook als set verkocht. Bijvoorbeeld een tuniek samen met het shirtje dat er perfect onder past qua kleur.
Kinderkleding in kleinere maten verkocht ik wel vaak per pakket, vooral als het geen merkkleding was. Merkkleding (bijv. Gaastra, Esprit, Vingino etc.) stukken verkopen meestal los ook erg goed. H&M, C&A, Hema etc. gaat samen in een pakket, per maat of dubbele maat.

Knurf

Zo'n pakket is interessant als je 2 meisjes hebt die bijvoorbeeld in maat 110/116 en 122/128 zitten. Dan heeft de jongste ook eens iets anders aan als dat de oudste had zonder dat het je een rib uit je lijf kost om 2 garderobes te kopen.
Als het voor jongens was geweest had ik misschien ook wel geboden.

Dalarna

Dalarna

16-11-2013 om 09:46

pakket

Zo'n pakket kun je natuurlijk ook kopen als je dochter net in de kleinste maat zit. Het lijkt wel alsof jullie een hele garderobe van 1 maat in de kast hebben liggen? Dat is voor bovenkleding toch helemaal niet van belang? Een maatje groter, een maat die klein valt, iets oversized, iets wat krapper valt....

Knurf

Knurf

16-11-2013 om 12:32

nou Dalarna

'Het lijkt wel alsof jullie een hele garderobe van 1 maat in de kast hebben liggen?'

Ik weet natuurlijk niet hoe groot jouw huis is, maar ik word niet vrolijk bij het idee dat ik maat 140 op zolder klaar heb liggen terwijl mijn dochter in maat 100/116 past. Het kan wel drie jaar duren voor mijn dochter daar in zou passen! Dan is het stoffig, uit de mode en verteerd.

Dalarna

Ik heb toch liever dat de kinderen gewoon goed passende kleding dragen. Staat een stuk verzorgder naar mijn mening.
Maar ik heb ook de ruimte in huis om iets nog even weg te leggen. Dat ligt gewoon op de bovenste plank van de kledingkast. Zo doe ik dat met mijn zomerkleding zelf ook. Wegvouwen en bovenin de kast leggen. We hebben 1 meter breed aan kastruimte per persoon en nog 1 extra meter kast voor al onze jassen, handdoeken, reserve beddengoed etc. Misschien hebben we ook gewoon weinig kleding, maar het is genoeg voor ons.

Dalarna

Dalarna

16-11-2013 om 16:00

aha

Dat zal dan wel weer bij jongens horen maar ze hebben wel eens een broekje maat 86 aangehad terwijl ze al 116 lang waren en toen ook shirts maat 134 droegen. Zo groot is dat verschil nu ook weer niet en ik zou er ook vanuit gaan dat sommige maten klein vallen. Helemaal niet begrijpen waarom iemand dat verkoopt snap ik dan weer niet Stoffig? Hoezo, leg je het op een open plank ofzo? Verteerd? Hoe kom je erbij? Uit de mode? Tjonge is dat een issue bij kinderen?

Geen plek in huis? Gut ja dat zou wel lastig worden, ik kreeg hele vuilniszakken vol van ouders neefjes van mijn zonen, erg fijn. Zelfs schoenen die amper gedragen zijn en die gingen eerst keurig achter het schot op zolder en nu is de stroom wat minder geworden en past het inderdaad gewoon op een plank in de kast.

Aiselle

Aiselle

16-11-2013 om 16:10

niks doorelkaar bij jullie dan?

Mijn kinderen dragen meerdere maten tegelijk. Goed passende kleding van bijvoorbeeld 110 t/m 128. Vooral broeken zijn standaard twee maten kleiner dan de shirts.
Ik vraag me altijd af hoe iemand dan een pakket van alleen maar 110 kan samenstellen waarvan alle kledingstukken een kind van rond de 110cm precies passen. Hier zou dat bij mijn volstrekt normaal gebouwde kinderen echt niet lukken.
(En kleding bewaren kan prima. Mijn jongste scheelt 3 jaar en draagt bijna alles van de oudste. Soms gaat er een broek met een gat weg, maar shirts gaan door. Je ziet er niets van.)

Knurf

Knurf

16-11-2013 om 20:29

nou

'Stoffig? Hoezo, leg je het op een open plank ofzo? '

Ja, ik heb op zolder geen dichte kasten.

'Uit de mode? Tjonge is dat een issue bij kinderen?'

Dat kun je niet menen! Mijn dochter heeft maat 140 en is 11, bijna 12. Echt wel dat mode relevant is!

Dalarna

Dalarna

17-11-2013 om 09:25

Knurf

Tja mijn kinderen dragen als ze 12 zijn maat 164 en hoger en nee die hebben zich nooit druk gemaakt over mode. No way dat ik bij spijkerbroeken kijk naar mode en kleuren ofzo, daar maak ik mij zelf ook niet druk om. Je kunt het jezelf zo moeilijk maken als je zelf wil maar zoals ik al zei, ik koop al lang niet meer op marktplaats maar mijn zoon van 14 trekt gelukkig ijskoud de truien aan van zijn neef en zelfs de oude (in leeftijd) maar prachtige trui van de kringloop.

Als ze zich druk zouden maken om mode gaan we meteen over op kleedgeld

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-11-2013 om 09:35

Jongens en meisjes Dalarna

Mijn oudste, een jongen, heeft zich nog nooit druk gemaakt om wat ie aan had.als het maar lekker zit dan is het goed genoeg. Voor hem ook echt geen broeken met loshangende bretels ofzo. Hooguit een Bjorn Borg onderbroek voor boven zijn broek, daar hecht ie wel belang aan.

Bij mijn middelste, een meisje, ligt dat heel anders. Die heeft een duidelijk beeld over wat ze wel en niet aantrekt, al van kleins af aan. Daar doe je helemaal niks aan, als ouder. En voor kledinggeld vind ik haar nog te jong. Ze is 11.

Gelukkig hebben ze bij de H&M ook hele, leuke, hippe en toch betaalbare kleren....

Knurf

Knurf

17-11-2013 om 09:35

Dalarna

'ls ze zich druk zouden maken om mode gaan we meteen over op kleedgeld '

Raad eens wat mijn dochter vanaf 1 januari krijgt?

Tink

Tink

17-11-2013 om 17:07

pakketten

Oh, maar ik maak ook echt geen pakket van maat 110 t/m 140 . Gewoon per maat, bv maat 74 jongenskleding. En daar zit dan idd wel eens een broek of shirt bij met een andere maat in het etiket, maar het is wel in datzelfde seizoen gedragen door mijn kind, dus past het bij die maat.
Sommige kleding koop je ook gewoon met een etiketje erin met bv 74/80 erop. Als er dat veel zijn zet ik het pakket bij maat 74 (de kleinste van de 2 zeg maar) op MP en in de titel 'kledingpakket maat 74/80'.

Rafelkap, ook als je maar 3 truien wilt kan zo'n pakket handig zijn. Ik vraag niet meer dan 50 cent per item, dus zelfs als je de rest niet kunt gebruiken heb je toch die 3 truien voor € 1,50

Ik doe de merkkleding die ik heb er trouwens gewoon bij, vind het teveel werk om die dingen los op MP te zetten .
Ik zet dan wel in de advertentie welke merken erbij zitten.

wat levert dat nou echt op?

Wat levert die verkoop van kleren nou echt op? Als k hier lees van 50 cent per item dan denk ik al snel 'lamazitte'. Veel van wat mijn kinderen dragen is al tweede- of meerderehands, een deel gaat kapot of wordt vies, kortom: een flink deel van wat ze afdanken is ongeschikt voor de verkoop. Wij hebben een paar mensen in onze omgeving die onze afdankertjes dan weer in dank aannemen, dan geef ik die paar dingen net zo lief weg, hoef ik ook geen moeite te doen met MP. Of vinden jullie het gewoon ook leuk om te doen?

Van Manda heb ik wel eens begrepen dat die een redelijke opbrengst had, maar die verkocht dan ook merkkleding. Aangezien ik te gierig ben om die aan te schaffen (een enkel mazzeltje bij de outlet daargelaten) heeft dat voor ons ook geen zin.

Maar goed, ik moet nu toch eens op MP gaan aanbieden. Geen kleding, maar ik heb een autostoeltje en een loopfiets en dat is dan nog wel de moeite. Hoop ik.

groeten,

Temet

nog een bestemming voor tweedehandsjes (ot)

Bij H&M krijg je nu voor elke plastic zak met afgedankte kleding een kortingsbon van 15%. Geldig tot 31 december.

De knappe afdragertjes geven we weg, de vodden gaan nu dus naar H&M. Tot die actie afgelopen is. Maar goed, ik dacht, ik meld het even, voor wie die actie nog niet gezien had.

Groeten,

Temet

Temet

Het hangt er erg vanaf wat je verkoopt en in wat voor staat het is.
Ik ben afgevallen en heb de te grote kleding verkocht. Dat leverde honderden euro's op. Maar dan heb ik het ook over een hele garderobe met dameskleding die er nog netjes uit zag. En ja, mensen zijn dan best bereid om voor een zgan winterjas van Promiss 20 euro te betalen, of 5 euro voor een shirt. Al met al telt dat op. En van de opbrengst heb ik kleinere kleding voor mezelf gekocht, voor een groot deel ook op marktplaats en in de lokale tweedehands winkel.
Kinderkleding liep minder goed, maar nog steeds wel 5 euro voor een Gaastra shirt.
Ik (ver)koop al jaren veel op marktplaats. Zolang het er nog goed uit ziet (niet verwassen, niet verkleurd, zonder vlekken en gaatjes) probeer ik het te verkopen. Het meeste raak ik ook wel kwijt, de rest gaat in de kledingcontainer.

amk

amk

17-11-2013 om 20:10

goh Knurf

ik krijg regelmatig een tas vol kleren van een college. Haar dochter is 5 jaar ouder en gemiddeld iets langer dan die van mij. Het ligt hier dus zeker een jaar of 4 in een goed afgesloten bak voor ze het aan kan.
Tot nog toe is ze bij met bijna elk stuk wat er in zit. En daarna maken haar zusjes er ook nog ruzie om.

Tot nog toe wil ze ook dat ik haar kleding 's morgens uit zoek. Denk dat ik nog wel even toe kan met 2e hands kleding die ze niet zelf uit zoekt.

Dit is wel iets waar ik niet zo snel aan zal toegeven. Een gegeven paard kijk je niet in de bek en het is ook uit milieu overwegingen dat ik nauwelijks nieuwe kleding koop. Ook niet voor mijzelf trouwens.

Knurf

Knurf

17-11-2013 om 20:19

klopt AMK

'Tot nog toe wil ze ook dat ik haar kleding 's morgens uit zoek.'

Tot twee jaar geleden vond mijn dochter dat ook fijn, hoefde ze zelf niet na te denken. Maar inmiddels niet meer, kinderen blijven geen onmondige wezentjes.

Tink

Tink

17-11-2013 om 20:24

Temet

Het levert mij in elk geval op dat ik er nog iets voor vang (pakket van 25 stuks is toch mooi € 12,50), dat ik geen kleding die nog goed is in de kledingcontainer hoef te stoppen en het is ook wel een leuke sport, dat verkopen op MP

Volgens mij levert zelfs merkkleding nu niet meer op wat het destijds deed (in de tijd van die draadjes van Manda, zeg maar). Het is wel crisis, en mensen willen vaak voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Ik heb ook baby- en peuterspeelgoed verkocht, 2 dozen vol voor 1 prijs. Het wipbeest dat we in de tuin hadden staan. Het mini glijbaantje. Te kleine fiets. Autostoeltje. Maxicosi. Onze oude box, echt een opknappertje maar een a.s. opa was er heel blij mee. Kinderbedje, commode, etc. etc. En kledingpakketten dus. Al met al heeft dat toch al best wat geld opgeleverd hoor!

Tink

Kijk, daar ga je al. Ik vind het dus geen leuke sport, vooralsnog, anders was ik er wel al aan begonnen. En ik heb nooit 25 stuks kinderkleding tegelijk in de aanbieding. Als ik tien stuks van redelijke kwaliteit in éen maat tegelijk heb is het al heel wat, volgens mij haal ik zelfs dat niet. Da's dan dus max 5 euro. Mwah, dan geef ik het net zo lief weg aan die ene collega of de achterbuur. Hoe ik ook geen foto te maken, afspraken te maken, thuis te blijven, etc.

Overigens hebben wij hier sinds een paar jaar tweejaarlijks een kledingverkoop ten bate van de voedselbank. Als die is maak ik ook altijd een rondje door de kasten van de kinderen en lever een zakje in (en koop zelf ook weer een paar stukken a 50 cent).

Volwassenkleding aanbieden op MP heeft al helemaal geen zin. Ik ben niet modebewust, en draag mijn favoriete kleding vaak ook nog af tot op de draad. Ook daarvoor geldt dus: die hoogstenkele keer dat ik wat redelijks wegdoe gaat het wel naar die voedselbankverkoop.

Maar goed, gelukkig zijn er nog wel mensen die het de moeite waard vinden dit soort dingen op MP te doen, want daar zijn anderen dan weer erg gelukkig mee.

Groeten,

Temet

amk

amk

18-11-2013 om 14:27

knurf

Ik denk dat het ook uit maakt wat je om je heen ziet. Haar vriendinnen en hun ouders dragen net als ik overigens vaak 2e handskleding.

Onmondig is mijn dochter zeker niet want als er een nieuwe maat te voorschijn gehaald wordt dan geeft ze zeker haar mening en niet alles komt in de kast. Maar pas daarna gaan we kijken wat er nog nodig is. En dat wordt in overleg opgescharreld, maar meestal niet nieuw.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.