Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Emmawee

Emmawee

20-12-2010 om 21:42

Inschrijven OO meeting 5 februari 2011


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
NaShA

NaShA

06-02-2011 om 14:45

Klinkt allemaal gezellig

jullie hebben weer veel lol gehad.

Tihama

Tihama

06-02-2011 om 14:51

Hahaha

Nee hoor, niks wishful. Ik ben zo ontzettend blij dat ik géén babies meer heb of krijg. Ik vind mijn kinderen geweldiger worden naarmate hun woordenschat groeit, ik hoef echt het brabbelstadium niet meer terug.

Mijn fuchsiaroze blazer zat in de was, vandaar dat ik in babyroze was

Tihama

Minet?

Daarbij denk ik altijd aan een poes. Maar niet die poes.

Nou, voortaan Menit dan maar. Dat is veilig denk ik. Waaraan doet dat ons denken, hm. Iets Arabisch? Of een Menhir?

Verdorie, dat gegoogle ook altijd.

margje van dijk

margje van dijk

06-02-2011 om 14:59

Nou, tihama,

Ik doelde meer op de *intelligentie* die een moeder met een baby blijkbaar ten deel valt, refererend aan je eigen gestuntel met je geheugen en de hulp die je daarbij van Biene kreeg

Anyway, ik zeg maar niks, want ik kan me uberhaupt nooit ook maar iets herinneren op het moment dat ik dat graag wil. (En nee, ook geen babywens meer).

Margje

Jeetje wat moet ik nog zeggen?

Ik kwam binnen, en ondanks dat ik geen van allen kende, kwamen jullie me bekend voor. 'Eigen' is me misschien wel de beste omschrijving.
Ik kwam naast Niny te zitten die niet zo ver weg scheen te wonen. En Coby riep direct uit de ze mee veel ouder en dikker (want kook graag) ingeschat had. Nou, dat was dus een compliment. Polly begreep mijn nick; want uit Finding Nemo. Ik moest haar overtuigen dat ik écht zo heette (eh, geen compliment?) en later hoorde ik dat er iets jonger uit zag dan ik in het echt was. Nou, kon ook zo in mijn zak! Dat ik niet zo'n bekende ben van het forum komt omdat ik meestal onder een andere nick post. Een schot voor open doel; ik werd direct gebombardeerd tot Toosje! Gelukkig hoorde ik die avond dat meerdere die titel kregen, ook bij minder duidelijke aanwijzingen hahaha.
De legging was inderdaad bij mij aanwezig, maar blijkbaar niet van het verschrikkelijke soort, want ik moest iedereen er op wijzen. Savon begreep dat ik die met de Dubarry laarzen was (één van mijn stokpaardjes), Margje en Niny hebben me heerlijk bijgepraat over de do's en dont's van het (moes)tuinieren; conclusie het was een rotzomer, daar lag het aan. Guinevere klaagde dat ik over boer zoekt vrouw zat te praten terwijl ik in het culinaire hoekje wilde zitten. Heb er toen nog wat recepten tegen aangegooid om de schade te beperken. Lidwientje heeft me haar nick uit de doeken gedaan, en ik heb alleen maar glazig gekeken. Ik heb helaas maar één flard van Hamelen gezien ooit op tv en dat liedje. Maar desondanks kwam ze me helemaal Lidwienig voor. Tihama had een écht Tihama-hoofd. Valt niet uit te leggen, tenzij je in mijn hoofd woont. (niet doen, beetje druk daar), Egberdien blijkt fanatiek hoorn-blazer te zijn en met mijn man en vader als muzikant schiep dat enig verband, en verder lekker weg zitten kletsen. De rok van mij was inderdaad te kort, is ie altijd, komt door mijn benen. Maar de proef met de hand onder de bil werd door enkele die avond glasrijk doorstaan. Mijk had haar durfjurk aan en daar had ze veel profijt van. Niet je moestuin wegdoen hoor Mijk; gewoon 220 eromheen zetten, geen kat meer te zien straks. En dankzij haar advies ga ik muurkasjes bouwen tegen een zonnige muur. Tomaten zal ik krijgen. Of volg ik Margjes tip op om tussen de bomen touwtjes te spannen en daar doperwten, peulen en boontjes te laten groeien?

Kortom genoeg stof om een hele poos over na te denken. En ik zal eens wat vaker een knuppel in het OOL-hok gooien, dan weten jullie wie Dorry1 is (er is er namelijk maar één).

Dorry

Vergeet ik wel nog

Vergeet ik wel nog te zeggen dat ik blijkbaar niet de enige was die 's avonds na afloop nog trek had in het één ander. Heb een halve bak volle kwark weggewerkt, met vanillevla. Ik had die avond nl. nog een extreem lange wandeling naar de parkeergarage. Dorry de slimme had nl. haar tomtom de weg laten wijzen naar de parkeergarage, vanuit het restaurantje. Ahum, stond ik vor de ingang waar je met de auto naar binnen moest, maar daar zat een rolluik voor. Moest ik helemaal omlopen naar de voetgangers-entree waar je ook dient te betalen. Nou, eind goed al goed, 300 calorieen verbrand. En die moesten er weer bij.

Terpi

Terpi

06-02-2011 om 15:46

Kostelijk!

Ik heb me werkelijk kostelijk geamuseerd! Dat er eyecandy was in de vorm van smakelijke dokters maakte het geheel nog leuker maar ook zonder dat was het wat mij betreft erg geslaagd. Ik zit nu nog na te blozen over de vele complimenten die ik kreeg na mijn afvalrace van de afgelopen maanden en dat ik zelfs tot tienermoeder werd gebombardeerd. Dat ik op enig moment Toosje was is een twijfelachtige eer
Minet, waar je nu mee komt als nicks is volgens mij allemaal nattevingerwerk hahaha, blijf maar lekker je spannende zelf!
En Genista, dat schiet niet op met ons he, maar leuk om in elk geval sinds lang weer eens irl te kunnen kletsen want daar ging het tenslotte allemaal om.
Heerlijk was het weer om mijn vertrouwde chatvriendinnen te zien en ook erg leuk om 'nieuwe' mensen te ontmoeten... ik kan niet wachten tot er weer een meeting komt!

Minat

Minat

06-02-2011 om 16:12

Natte-vingerwerk

De uitdrukking Natte-vingerwerk heeft na gisterenavond ineens een heel andere betekenis gekregen! Ik kan het niet meer met droge ogen uit mijn strot krijgen.......

PS Is Minat iets? En dan uitspreken met een bekakt accent??

Emmawee

Emmawee

06-02-2011 om 16:47

Gons-hoofd

Oef... ik ben zo gaar! En ik moet nog een heel stuk rapportage schrijven vanavond (werken op zondagavond is zoooo zondig... of eigenlijk: zonde!). Ik houd me hier dus verder stil vandaag, maar wilde wel alvast even laten weten dat ik het ook weer ZO SUPERLEUK vond gisteren. Daar laat ik het even bij voor nu.
Groetjes!! Maw.

Tihama

Tihama

06-02-2011 om 17:05

Schuldig

Ik voel me schuldig, Minat. Had ik nu maar gezwegen....

Tihama

fladder

fladder

06-02-2011 om 18:26

Haarvraagje

Wie was nou degene met dat mooie donkere haar en die lichte lok erin? Ik vond dat zo ontzettend mooi!!!

Massi Nissa

Massi Nissa

06-02-2011 om 20:16

Wat mij opviel

Fladder, dat was inderdaad rode beuk, met die prachtige lok. Details die mij erg zijn bijgebleven van gisteravond: de bijzondere jurk van Petr@, de rust die van Niny uitging, de vrolijke levendigheid van Jet Burg (in het Engels zou je zeggen dat ze 'effervescent' is), het ontroerende verhaal van Savons dochter, het gezichtje van Bienebaby, het feit dat Margje geen theezakjes had, de mooie handen van Asa, hoe Polly aanvoelt alsof je al met haar in de kleuterklas zat, de klassieke schoonheid van Lidwientje, hoe Guinevere de verpersoonlijking is van haar nick (minus middeleeuwse jurk), waar ik Genista toch eerder heb gezien (of toch niet?), hoe iemand me de groeten deed van Talia en ik me pas thuis realiseerde dat dat Terpi moet zijn geweest, de prachtige haren van Egberdiens oudste, hoe ik niet aan cobi kon uitleggen hoe ik me haar had voorgesteld (kon ik maar tekenen), hoe Beemer geen Gooische Vrouw bleek maar juist een stoere venus, hoe vertrouwd en gemakkelijk om mee te praten Izar meteen bleek, dat Emmawee uitstraalt hoe lief ze is, Tihama in het roze (wat ik niet helemaal begreep, was dat iets met een kleurenconsulent, of was dat weer iemand anders?) en in elk geval een buitengewoon charmante verschijning, Dorry die in Amerika zeker haar ID had moeten laten zien voor ze een glas wijn had gekregen, zo jong lijkt ze, Fladder die ik slechts in een flits heb gezien maar graag had willen spreken, en nog zoveel anderen die ik vast de volgende keer leer kennen.
Ik ben voor een picknick!
Groetjes
Massi

Ik ga een picknickdatum picken

..en dan wel met 2 reserves.

Eind mei, begin juni denk ik.

Fladder, het was goed om je te zien. Jammer dat ik je niet gesproken heb.

Ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat je heel veel mensen niet spreekt bij een meeting. Maar het was dus niet persoonlijk dat ik niet iedereen af geweest ben. En ik heb het heel erg leuk gehad.

Over die picknick open ik wel even een apart draadje.

Polly Shearman

Polly Shearman

06-02-2011 om 20:24

Massi

"hoe Polly aanvoelt alsof je al met haar in de kleuterklas zat"

ik had mijn Aaifoon pak niet aan toch??

Zeg minet

Ik kon vroeger Monet en Manet al niet uit elkaar houden, ga jij het nu nog ff 3x zo moeilijk maken? Nee toch?

Jet Burg

Jet Burg

06-02-2011 om 20:55

Mooi woord effervescent

Dus ik google het (had er nog nooit van gehoord) en ik krijg als eerste vertaling: Bruistabletten

Massi

>>Dorry die in Amerika zeker haar ID had moeten laten zien voor ze een glas wijn had gekregen, zo jong lijkt ze< <

Hahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Ik ren hier stuiterend door het huis. Ik jong? Heb je mijn rimpels van dichtbij gewoon niet gezien. In de VS heb ik overigens nooit mijn ID hoeven laten zien...

Dorry

Sascha2

Sascha2

06-02-2011 om 21:31

Hahaha jet

Ik zat net te bedenken dat ik het engelse woord niet ken, maar dank voor de vertaling

Petr@

Petr@

06-02-2011 om 21:58

Mijn verslagje....

Ik sluit mij aan bij alle voorgaande schrijfsters... het was gezellig!
Ook de rit naar Amersfoort met Polly, Jet en Niny was gezellig. Nog even een omweg gemaakt om Mickey te verrassen en dat is goed gelukt.
Het is altijd even spannend om het restaurant binnen te stappen, maar dan is het fijn om met z'n vieren binnen te komen. Omdat we op tijd waren konden we rustig iedereen bekijken die binnenkwam ))
Biene was er al met mini Biene en ik kan beamen dat ze goed gelukt is. Wat een lief, mooi en rustig kindje!
Toen we allemaal binnen waren was het net een kippenhok. Ik had meelij met de mensen die daar nietsvermoedend probeerden gezellig een hapje te eten. Ondertussen kwebbelden wij er lustig op los. Ik ben een paar keer van stoel verwisseld, maar heb niet met iedereen gesproken, maar wel met veel! Ik had er een zere keel van aan het eind van de avond.
Dit was mijn 6e meeting dus ik ken inmiddels wel wat mensen van gezicht, maar het was ook erg leuk om nieuwe gezichten te zien, zoals Mijk (leuk mens!). Of met iemand te praten met wie ik een vorige meeting niet veel gesproken heb, zoals Fladder (ook een leuk mens).
Onze chauffeuse heeft ons weer veilig naar huis gebracht, waarvoor nogmaals dank!

Polly Shearman

Polly Shearman

06-02-2011 om 22:01

Nogmaals

Bromvlieg??? waar zat je, wat had je aan?? en waarom??

ik dacht echt dat ik iedereen wel gezien had...

heb jij haar binnen zien komen petr@??

Petr@

Petr@

06-02-2011 om 22:04

Heeft Bromvlieg misschien haar vorige nick gebruikt? Ik heb geen vlieg gezien!

He, polly!

Wie vraagt nou aan een Bromvlieg wat-ie aan had! Dat gáát toch helemaal niet met die vleugels! En harige poten horen er bij mij gewoon bij. Dat scheelt weer een hoop trammelant.

En waar ik zat?
Weleens een vlieg lang stil zien zitten?

Polly Shearman

Polly Shearman

06-02-2011 om 22:57

Maak me gek

Ik ben slecht in raadsel achtige spelletjes. Ik weet wel dat bob evers er was. Heb jij die ook gezien?

Beemer

Je bent gewoon weggevlucht toen ik er eindelijk aan toe kwam om de chathoek op te zoeken En toen ik er eindelijk zat, heb ik ook nog steeds geen woord met Minet/Manet/Menit/Minat/Munit kunnen wisselen. Hoe dat kan, vraag ik me nog steeds af. Hoe kun je twee stoelen vandaan zitten bij iemand met wie je geweldig kunt kletsen (zo is uit de afgelopen jaren gebleken) en dan kans zien er NIET mee te praten?
Terpi, ik moet je een bekentenis doen. Bij het allereerste binnenkomen heb ik zelfs op je kaartje moeten kijken voor ik doorhad wie je was. Dus ófwel je bent heel erg veranderd sinds de laatste keer dat ik je zag (wat overduidelijk te lang geleden is, ik heb niet voor niets deze meeting naar een datum gedramd die jou ook uitkwam ), ófwel het is gewoon echt te lang geleden dat we elkaar zagen. Of een combinatie van, however, het was fijn je weer 'ns te zien.
Gelukkig Savon, dat je nu over je meetingangst heen bent. We vallen best wel mee in het echt

Minat/munit/menit/etc.

Minat/munit/menit/etc.

07-02-2011 om 09:58

Genista

Inderdaad, het enige dat ik jouw heb gezegd is hallo bij binnenkomst? Ik was een poosje buiten vanwege een inkomend telefoongesprek, toen ik terugkwam was 'mijn stoel' ingepikt door Purk ( je neemt haar mee maar.......pffff) en heb ik genoegen moeten nemen met die van haar. Het was een gigalawaai (dat hoef ik je niet te vertellen) en ik vond het al knap dat ik degene naast me kon verstaan. Laat staan 2 stoelen verder....ik heb het niet geprobeerd.
De picknick is dus een uitstekend idee! We hebben hier ten noorden van de prachtige IJssel ook erg leuke picknick plekken! Daar zal het dan vast en zeker lukken

Dat moet het zijn, menit

Ik snap anders ook niet hoe we dat voor elkaar hebben gekregen Maar nieuwe meetings, nieuwe kansen, we blijven het vlijtig proberen.

Het viel echt heel erg mee

en achteraf snap ik helemaal niet waarom ik me nou eigenlijk van te voren zo druk zat te maken. Tenslotte was het ergste scenario dat iedereen heel eng was, nou dan was ik gewoon weer in de auto gestapt. Suffe muts hè om me van te voren zo in de zenuwen te werken!

Ik had graag nog even met Puck van de spelletjes gekletst, maar dat kwam er niet van. Volgend jaar dan maar of de picknick, kan ook nog. En er was ook een mol-verslaafde, maar ik weet niet meer wie dat was. Ik heb het er wel met Egberdien en Dorry over gehad (leuke aflevering gisteren hè Egberdien!), maar er was nog een ultieme molfan, wie was dat nou?

Dorry, wat heb je een leuke winkel! Woonde je maar wat dichterbij dan had ik zeker een workshop bij je gevolgd.

mijk

mijk

07-02-2011 om 14:25

Ik was het!

Savon. Het was ons ontsnappingsplan voor als 'ze' allemaal eng waren.

Mijn man zei van te voren: "je moet maar zo denken als iedereen heel eng is, hoef je nooit meer dat forum op en dan hou je zeeën van tijd over!"

Mijk

P.S. Dorry ik dacht hetzelfde als Savon dus ik denk dat er ook een quiltmeeting moet komen

Mijk

jij was het die het ook zo eng vond. Ik kan jou wel voor me halen geloof ik.

Klopt wel wat je man zei, nooit meer op OOL en ik had echt tijd over. Dan had ik nu de uien kunnen halen voor de hutspot vanavond of ik had de droger leeg kunnen halen of ik had kunnen zuigen (geroosterd brood gegeten en ik hoor het knisperen als ik loop), maar nee, in plaats daarvan loop ik even wat draadjes langs.

Ik las op de site van Dorry ook iets over quiltweekenden maar ik kon in de gauwigheid niets vinden daarover. Vertel eens Dorry.

Zonder reclame te maken voor mijk en savon

Nou, zonder dat ik reclame wil maken, maar op verzoek van minstens twee forumleden; mijn quiltweekenden!
Die zijn komende maart alweer, en helaas al hartstikke vol. We gaan naar een gezellige Brabantse boerderij waar we logeren en het hele weekend quilten. We nemen eigen werk mee en op verzoek doe ik een workshop. Het is altijd dolle pret want vele kennen elkaar door de quilt-weblogs die we bijhouden. Ik verhuis een gedeelte van mijn winkeltje en dan kun je dus in de pyjama tot diep in de nacht shoppen! Dit jaar nemen we een kok mee (vorig jaar deed ik dat óók nog) en op bourgondische wijze wordt je dan verwend. Het hele weekend door wordt iedereen verrast met kleine kadootjes tijdens diverse loterijen. We laten aan iedereen elkaars werk zien wat weer tot nog meer inspiratie zorgt. Vorig jaar deed ik dit voor het eerst en dit jaar zat binnen 24 uur 80% van het weekend al weer vol.

Maar kunnen we niet een brei-meeting houden? Dan kan ik ook nog wat leren. Vandaag zijn er drie bollen sokkengaren binnen gekomen....

Dorry

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.