Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bossfan

Bossfan

10-06-2016 om 09:25

In de rij voor Bruce Springsteen?

Ik ga dinsdag naar Bruce Springsteen (Malieveld). Nou is het alweer even geleden dat ik naar een rockconcert ging. Laatste keer waren de Stones, aantal jaar geleden. Toen heb ik uren en uren in de rij gestaan om na het openen van de hekken naar het voorste vak te sprinten. Is gelukt dat had echt wel wat, om zo dichtbij te staan.

Maar ik krijg nu de indruk dat dit concert anders van opzet is. De hekken gaan om 15. 00 uur open en het Malieveld "beschikt over uitstekende horecafaciliteiten". Klinkt meer als een festivalterrein waar iedereen heel relaxt rondloopt dan als een wedstrijdje vooraan zien te komen.

Wat denken jullie? Is hier iemand nog onlangs naar Bruce Springsteen geweest? Is er een voorste vak waarvoor het idd handig is om in de rij te gaan staan?


Kaaskopje

Kaaskopje

10-06-2016 om 09:37

Leuk

Ik ben ook al jááren niet naar een concert geweest, maar mijn dochter is naar Indian Summer geweest en vertelde dat daar Foodtrucks staan met behoorlijk gevarieerd en goed eten. Niet goedkoop. Drinken is ook met normale horecaprijzen.

Het Malieveld is toch ook meer een festivalterrein dan bijvoorbeeld De Kuip? Ik denk dat het tijdens het concert zelf meer een kwestie is van 'ik sta goed, dus ik ga hier niet meer weg', dan dat je aan je plaats vast zit.

angel3

angel3

10-06-2016 om 09:51

malieveld

Ik ben tijdje terug naar coldplay geweest op het malieveld. De opzet zal wel hetzelfde zijn.
Daar werd er niet gesprint naar het voorste vak. Wij waren wel echt vroeg. Vervolgens gingen we naar het eerste vak. Daar kreeg je een bandje. Daarna gingen we gewoon lekker rondlopen want er zijn allerhande foodtrucks inderdaad en wc s etc.
Op tijd weer terug met het bandje naar het voorste vak.
Het voorste vak was alsnog best een groot vak dus als je daar dan weer vooraan wil staan dan moet je wel op tijd weer in dat vak terug zijn.

Dus als de hekken om 15 uur open gaan dan zou ik wel zorgen dat ik er dan was. Stones....Bruce....ik voel een verschil in populariteit ook. Dus ik gok dat het meevalt.

Bossfan

Bossfan

10-06-2016 om 09:56

Aha dus toch een vak..

Er is dan ws wel een vak. Bij de Stones kreeg je idd ook een bandje, en daarmee kon je dus steeds in en uit dat vak.
Maar: ik heb toen een uur of 6 in de rij gestaan, en vervolgens heb ik me echt kapot gerend.
Jij zegt tegen 15.00 uur aanwezig? Ik was al van plan om er om een uur of 12.00 te gaan staan, maar dat is wellicht niet nodig? Ik zie er ook een beetje tegenop, het gaat de hele dag regenen en ik ben ook alweer een paar jaar ouder

Hoe laat was jij dan bij Coldplay?

Vesper Lynd

Vesper Lynd

10-06-2016 om 12:14

Verschil in populariteit?

Angel, ik probeer te bedenken hoe je dat bedoelt Persoonlijk hoef ik nog niet gratis naar Coldplay, vind ik de Stones heel aardig en zou ik zeker naar Bruce willen als ik naar zo'n groot concert zou durven.
Normaal ga ik voor een zitplaats want ik ben echt een angsthaas met menigten. Mijn dochter heeft laatst wel vooraan gestaan bij een concert. (Pentatonix dus heel braaf publiek).

Kaaskopje

Kaaskopje

10-06-2016 om 12:41

Vesper

Ik moest er ook even over nadenken, maar het gaat natuurlijk niet om hoe populair een band of artiest voor iedereen apart is, maar hoe populair ze in het algemeen zijn. Omdat de Stones een fanschare hebben vanaf het eerste uur tot heden, is de kans groot dat er meer bezoekers van hun concerten te tellen zijn. Ik zou daar geen behoefte aan hebben, nooit gehad ook. Ik ben wel naar Bruce geweest.

Als ik gratis naar Coldplay mocht zou ik meteen op de trein stappen. Ik vind de tickets gewoon te duur. Ik zou graag geld toe krijgen voor de Toppers, haha.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

10-06-2016 om 12:48

Ik dacht dat Angel bedoelde dat Coldplay het populairst is van de drie. Ik denk dat het in het algemeen Stones op 1 is, dan Bruce en dan Coldplay. De Toppers trekt mij wel, gezellig.

angel3

angel3

10-06-2016 om 13:39

vesper

Nee ik bedoel het in algemeenheden. Volgens mij ligt nederland plat zodra de Stones komen. Ik denk dat dat bij Coldplay en Bruce veel minder is. Mijn persoonlijke mening is niet zo relevant. Maar ik kan me voorstellen dat het rennen en dringen was bij de Stones en dat dat nu bij Bruce mee zal vallen.
Het hek was al open bij Coldplay en toen hadden we toch nog plek in het voorste vak. Ik denk dat ik er pas om 16 uur was. We gingen niet voor het voorste vak maar zagen ineens: huh kijk dan er is nog plek!
Het was wel echt binnen no time uitverkocht dus in die zin toch ook redelijk populair

Appeltaart

Appeltaart

10-06-2016 om 14:23

Pinkpop

Ben op Pinkpop geweest met de Stones (2014) en daar hadden ze een voorste vak afgeschermd met in- en uitgang via tourniquets. Die tourniquets telden het aantal mensen wat binnen gaat in het eerste vak: vol is vol en dan kun je het tourniquet niet meer door (blokkeert). Als je dus in het eerste vak wilde staan en zeker wilde zijn van een plekje, moest je er dus wel in blijven staan (afhankelijk van de populariteit van de artiest). Als je eruit loopt en je wil er later weer in, kan het zijn dat het vol is. Het mooie was dat ze rondom dat eerste vak een corridor hadden gemaakt voor de hulpdiensten, en als je daarachter dan tegen het hek ging staan had je echt perfect zicht: niemand voor je (want corridor), hoogstens een van de gasten van de beveiliging/hulpdiensten, en niet uren staan wachten in een vak waar niet eens water is, laat staan andere eten en drinken.

Weet niet hoe dit er nu uit ziet, maar ik vond het een onverantwoorde oplossing. Mensen (voornamelijk jonge grietjes) blijven uren in het eerste stuk staan voor hun idool, hebben niets te drinken en dat bij 36 graden destijds.

Bossfan

Bossfan

10-06-2016 om 14:31

Appeltaart

Nee, dat klinkt niet zo veilig idd. Bij het Stonesconcert waar ik was, werkten ze dus met bandjes. dat is veel beter, want dan kun je gewoon heen en weer.

Angel3, dat klinkt veelbelovend, tegen 16.00 uur nog plek vinden in het vak! Ik denk, ook met het oog op de weersvoorspelling, dat ik toch maar niet om 11.00 uur al in de rij ga staan. Als ik tegen 14.00 aankom, kan ik er vast nog wel in. En anders heb ik pech. Er zullen vast ook wel grote schermen zijn en zo'n concert is altijd leuk natuurlijk.

angel3

angel3

10-06-2016 om 15:41

laat je het weten?

Ik ben nu natuurlijk wel heel nieuwsgiering hoe het gaat worden. Laat je het weten? veel plezier. Leuk wordt het sowieso en het weer kan echt nog wel veranderen.

Bossfan

Bossfan

10-06-2016 om 17:40

Ja doe ik!

Ik breng na woensdag (want ik blijf een paar dagen daar) verslag uit

Kaaskopje

"Ik zou graag geld toe krijgen voor de Toppers, haha."

Ik zou nog niet eens naar de Toppers willen als ik er dik voor betaald werd. Nou ja, vanaf een ton valt er over te praten.

skik

Kaaskopje

Kaaskopje

11-06-2016 om 00:30

Haha Skik

Zolang het over de Toppers gaat ben ik omkoopbaar. Ik ken genoeg mensen die er sowieso al heen gaan, dus dan haak ik gewoon bij hun aan. )

vooraan staan

Ik ga geregeld naar een concert, maar ik hoef niet per se vooraan te staan. Hoewel dat in een kleine zaal natuurlijk best leuk is. Ik vind belangrijkste dat je op een plek staat waar je geluid goed hoort en waar rest van publiek ook voor de zanger of band komt. Met een beetje pech sta je tussen mensen die het vooral gezellig vinden om hun vrienden te treffen, wat te drinken en vooral op luide toon hun wederwaardigheden uit te wisselen. Waarom zij geld uitgeven voor een concertkaartje is mij een raadsel.

Bossfan

Bossfan

11-06-2016 om 19:47

Eerlijk

Gezegd ga ik naar Bruce Springsteen óók voor het visuele aspect

Nou

Dat het met de drukte mee zou kunnen vallen kan jullie nog wel tegenvallen hoor. Het is uitverkocht en er zijn maar liefst 67500 kaarten verkocht wat ik echt super veel vind voor het Malieveld.

Bossfan

Dan zit er inderdaad niks anders op om heel vroeg aanwezig te zijn. Zoals Groentje al aangaf er zijn erg veel kaarten verkocht. Dus het zal dringen worden vooraan.

Lang en breed

Ik zou best vooraan willen staan maar omdat ik lang en breed ben voel ik mij bezwaard tegenover iedereen die kleiner is en achter mij staat. Dus laat ik zoveel mensen voor dat ik steeds verder naar achteren schuif.

Mijn even lange (maar stuk smallere) dochter heeft daar maling aan en probeert zoveel mogelijk vooraan te komen. Daarvoor gaat ze uren voor aanvang in de rij voor de ingang zitten. De concerten van de bandjes waar zij fan van is worden voornamelijk bezocht door mede-zestienjarigen. Je denkt dat dat een catfight wordt over wie nou eerst was, maar ze nemen een watervaste stift mee, schrijven zelf het nummer van volgorde van aankomst op hun hand en gaan dan gezusterlijk de liedjes zingen tot de deuren open gaan. Ik heb haar zojuist uitgezwaaid toen ze vertrok naar Pinkpop, het zou mij niet verbazen als ik haar op televisie pontificaal vooraan zie staan bij All Time Low.

skik

Ikke

Ikke

12-06-2016 om 09:13

Ze staan er nu al

In verschillende internet en krantenberichten heb ik gisteren kunnen lezen dat er nu al mensen in de rij staan voor het concert
http://nieuwsnl.org/denhaag/2016/06/12/19238-bruce-springsteen-fans-staan-nu-al-bij-malieveld.html

Als ik naar een concert gaat sta ik graag vooraan aan het hek. Of dat lukt hangt van het concert af. Bij U2 stonden we er bijvoorbeeld al om 11.30 toen stonden we bijna vooraan maar niet aan het hek. Maar als we naar de vrienden van Amstel gaan, gaan we meestal een uur van te voren en dan zijn we ruim op tijd om vooraan te staan.

vooraan staan

Ik ben vrij klein, kans dat ik echt veel zie bij een concert is redelijk klein. Alleen in hele kleine concertzalen lukt het wel om vooraan te staan. Bij grotere zalen als Paradiso of Paard van Troje ga ik bijna altijd op balkon staan. Ik vind nadeel van helemaal vooraan staan (bij van die megaconcerten als Bruce Springsteen) dat je nogal vast staat. Idee dat je niet weg kunt, benauwt mij.

Olivia

Olivia

12-06-2016 om 09:26

lang en vooraan

Ja, dat lang zijn dat ken ik en ik ben ook wat breder dan vroeger. Maar er zijn tegenwoordig genoeg mensen die een stuk langer zijn dan ik dus ik voel mij niet meer zo bezwaard. Vroeger viel ik op qua lengte, tegenwoordig een stuk minder. Maar toch kan het nog wel vervelend zijn voor lange mensen. Een vriend van mij is 1.93 en die krijgt vaak opmerkingen en zelfs duwen en trappen in zijn knieholte. Hij is er inmiddels immuun voor geworden.
En vooraan staan, dat is afhankelijk van het concert. Is het een wat intieme setting, dan vind ik vooraan wel fijn. Dan zie je de artiest wat beter. Gaat het om spektakel, dan vind ik ietsje afstand wat fijner want dan heb je meer overzicht. En met de schermen van tegenwoordig kun je wat er op het podium gebeurt, een stuk beter. Bij een Bruce Springsteen gaat het meer om podiumperformance, dan vind ik vooraan leuker, bij een Rammstein vind ik ietsje afstand leuker. Bij Major lazer (vrijdag gezien) vind ik afstand fijner, bij Paul McCartney vanavond vind ik dichtbij fijner maar dat zal wel niet lukken.

Triva

Triva

12-06-2016 om 10:28

maar

je kunt, als je lang bent maar beter vooraan staan want dan kijk je omhoog. Als je achteraan staat kijk je meer horizontaal.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-06-2016 om 15:09

Lang zijn

Ik ben ook lang en dat kan zijn voordelen hebben. Op het veld heeft lang zijn beslist zijn voordelen. Ik ervaar niet dat je als lang mens beter vooraan kunt staan dan in het midden, want iedereen kijkt even horizontaal op een vlak terrein en juist als je vooraan staat en het belangrijk wordt om over iemand heen te kijken, sta je voor zijn beeld. Hoe meer je vooraan staat, hoe meer men ook op elkaar gepakt staat. Op een tribune kan lang zijn ook storend zijn, ook al loopt een tribune best stijl naar beneden. Als je de pech hebt om vlak achter een boomlange vent te zitten, heb je aan het eind van de rit een scheve nek van het eromheen tureluren. Als je los op het veld staat, kun je nog een beetje heen en weer stappen als dat mogelijk is. Ook al ben ik lang, er zijn altijd nog langere mensen, dus ik praat ook vanuit die kant met ervaring.

Bossfan

Bossfan

16-06-2016 om 13:58

Hoe het was....

Ik citeer maar even uit de Volkskrant:
"Te veel om te verwerken, laat staan om op te schrijven". Ik zou niet weten waar ik moest beginnen, dus jongens, lees de recensies, bekijk wat youtubejes, dan krijg je een indruk. Ik ben er nog van ondersteboven.

En waar ik stond? IN de pit!! Was al vroeg in Den Haag, kon vooraan in één van de rijen gaan staan. Hele dag gewacht, na opening van het hek keihard gesprint naar ingang van het vak, wat denk je? Vak dicht. Die eerste 1000 mensen (die een nummer hadden getrokken de dagen ervóór) stonden er, en verder was er nog een handjevol toegelaten. Geloof ik, het was erg onduidelijk allemaal, maar het zat muurvast. We zijn wel 10x weggestuurd, met de mededeling dat "de bandjes op" en "het vak vol" was. We konden met eigen ogen zien dat dat niet waar was. Of het nou ontmoedigingsbeleid was (veel mensen dropen af), of een misverstand, ik weet het niet. Maar ik heb vreedzaam standgehouden, ben gewoon blijven staan en uiteindelijk....ging opeens de pit weer open. En toen was ik er dus.

Het was, zonder overdrijven, het beste en meest indrukwekkende concert dat ik ooit heb meegemaakt. Mooier wordt het nooit meer.


https://www.youtube.com/watch?v=UppepldkoUk

Sally MacLennane

Sally MacLennane

16-06-2016 om 17:38

Ik begrijp je helemaal!

Ik heb hem in 1988 gezien. Stond toen ook behoorlijk vooraan. En het is niet te beschrijven. Met geen pen! Prachtig om te zien hoe hij, toch al op pensioengerechtigde leeftijd, al zo lang alles plat speelt!

Kaaskopje

Kaaskopje

16-06-2016 om 17:55

Ha wat leuk Sally

Wij waren er ook in 1988. Ik was toen zwanger van ons zoontje en ik vond dat bij nader inzien niet zo'n geweldig combinatie. We stonden op de tribune en die tribune deinde op en neer door het gespring. Maar een fantastisch concert was het zeker.

Split

Split

16-06-2016 om 20:52

dat was in de Kuip toch?

Ik was er ook, helemaal bovenaan aan de zijkant en zag hem van een grote kist afvallen, waarop hij een mooie rol maakte, doorspeelde, opstond en weer verder ging

Sally MacLennane

Sally MacLennane

16-06-2016 om 21:26

Klopt

Dat was in de Kuip. Meerdere dagen, als ik me goed herinner. Ik was op de eerste dag. Het was enkele dagen nadat Oranje de EK had gewonnen en tussen de nummers door zong iedereen OLEEEE OLEEEEE OLEEEE!
Bruce hoorde dat een paar keer aan, grijnsde zijn bekende grijns, vroeg zich hardop af wat dit was, en speelde het vervolgens na op zijn gitaar.

Ik herinner me ook dat het regenachtig was, die maand, maar juist die dag was het warm en zonnig.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-06-2016 om 21:30

Jaaa!

Dat herinner ik me ook nog!

Sally MacLennane

Sally MacLennane

16-06-2016 om 21:32

Kaaskopje!

Zo zie je maar, het is een kleine wereld

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.