Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Huurprijs onder de veertig meter losgelaten


Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

08-10-2016 om 16:36

Maar Ad toch

Dat kun je toch niet maken! Je snapt toch wel wat jouw vertrek uit de buurt statisch doet voor je ex-buurtgenoten?!

Ad Hombre

Ad Hombre

08-10-2016 om 16:52

Ginny

Ik ga natuurlijk de hoogste prijs voor mijn huis vragen, ik ben tenslotte geen onmens

mirreke

mirreke

08-10-2016 om 17:18

heel erg aso ja

superaso, kun je wel stellen

Vesper Lynd

Vesper Lynd

08-10-2016 om 18:25

Op zich wel een aardige vraag

Wie moet er in de kleine arbeidswoninkjes in volksbuurten en matig onderhouden flats wonen als je daar niet de mensen met de laagste inkomens in wilt huisvesten?
Hier in het dorp staan overigens prachtige sociale huurwoningen. Een stuk beter dan mijn rijtjeshuis met hypotheek van 1150 euro per maand.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

08-10-2016 om 19:08

Aso's

Ik weet niet goed hoe ik het moet verwoorden, maar rijke mensen zijn vaak op een andere, subtielere, maar niet minder onbeschofte manier asociaal. Kinderen met hun PC Hooft-tractor naar school brengen en met hun auto het fietspad blokkeren, zodat kinderen op de drukke weg moeten gaan fietsen. En dan die hooghartige, minachtende blik als er iets van gezegd wordt bijvoorbeeld...

Gelukkig heb je zowel onder de rijke, als onder de arme mensen heel veel fijne types. Maar ook hele nare. Bij de mensen die in de goedkopere wijken wonen valt dat veel meer op, omdat zij vaak met veel meer mensen dicht bij elkaar wonen. De mensen met een enorme lap grond om hun huis wonen minder op elkaars lip, minder geconcentreerd en vallen dus veel minder op. Wil niet zeggen dat ze niet minstens net zo erg zijn. Dat zblijken misschien, als ze in een 20 onder 1 kap komen te wonen, wel de ergste te zijn.

Een grasveld waar 50 kinderen spelen, geeft meer "overlast" dan hetzelfde veld waar er maar 3 rondrennen. Dus mijn mening: er leven in beide groepen evenveel aso's. Bij de ene groep valt het alleen meer op, omdat het er meer op hetzelfde stukje grond moeten wonen.

Taruh

Taruh

08-10-2016 om 19:15

kleine arbeiderswoninkjes

nou dat is nou precies waar ik naar opzoek ben, maar ze zijn gewoon niet te koop/te huur

Ik hoef geen huis van 100+ m2, 40 is wel voldoende voor ons 2 persoonshuishouden. Maar gezien mijn inkomen kom ik daar niet voor huur in aanmerking.

Het kleine arbeiderswoninkje kan nog wel eens heel gewild worden nu het tiny house een opmars maakt.

Ad Hombre

Ad Hombre

08-10-2016 om 19:23

Wilgenroosje

Dat is zeker een deel van het verhaal, maar in een villawijk wonen in het algemeen geen criminele motorclubleden. En de criminaliteit per wijk loopt ook flink uiteen. Het woord probleemwijk is ook niet voor niks uitgevonden, dat begrijpen we allemaal wel.

Tussen mijn vorige huis en het huidige woonden we een tijdje in een flat. Je weet wel, buren boven, onder, rechts, links en dan nog vier op de hoeken (da's al gauw acht buren). Dat was echt niet leuk dus vrijstaand stond al snel helemaal boven ons lijstje met eisen.

Nu heb ik eigenlijk twee buren en allebei op ca 10m afstand met de huizen tussen de tuinen gepositioneerd. Dus als die kans al gelijk was (en dat is ie niet) had ik alleen daarom al 4 keer minder risico op een aangrenzende aso en dan nog een veiligheidszone van een metertje of tien. Dat scheelt echt enorm. Het enige dat rest zijn af en toeherrie makende hangjongeren (gelukkig niet structureel) en af en toe een feestje (idem).

Toch maar eens op zoek naar dat hutje op de hei...

Wilgennroosje

Wilgennroosje

08-10-2016 om 19:37

Een hutje op de hei is vast ook niet alles hoor. Komt de herder langs met zijn kudde en voor je het weet ligt je hele tuin vol met schapenkeutels.

Ad Hombre

Ad Hombre

08-10-2016 om 19:48

Wilgenroosje

Ze houden wel lekker je gras kort toch?

Leen13

Leen13

08-10-2016 om 19:48 Topicstarter

Criminele buurten

Je moet wel uitkijken en je contacten bij de politie goed bevragen want in sommige duurdere buurten wonen juist veel criminelen die wel het geld hebben om zonder hypotheek een villa of luxeappartement aan te schaffen.
In Amsterdam zijn Ijburg en Buitenveldert daar bekend mee geworden.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

08-10-2016 om 19:51

Haha

Ja Ad, zo had ik het nog niet bekeken. Scheelt een hoop werk.

Ad Hombre

Ad Hombre

08-10-2016 om 20:34

AnneJ

Ja, inderdaad, van die penozatypes.
Ik zal er op letten.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-10-2016 om 11:41

Vrijstaand huis

Dat lijkt mij heerlijk. Ik voel mij al bevoorrecht met mijn 2 onder 1 kap overigens. Ons huis voldoet totaal niet aan goedkoop is minder goed. Het is zo enorm goed geïsoleerd dat het in de zomer altijd te warm in huis blijft. Dat is dan weer een nadeeltje. Maar burenoverlast kun je hier amper hebben.In ons geval heeft de gemeente zich actief ingezet om de bouwkosten zo laag mogelijk te houden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.