Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Kaaskopje

Kaaskopje

09-10-2013 om 00:59

Huisdieren


Paddington

Paddington

15-10-2013 om 11:45

Oja, vergeet ik bijna de cavia's van mijn dochter

3 heren om precies te zijn en ongelofelijk maar waar, het gaat prima tussen de heren.

Ook cavia's

Als kind had ik een cavia en toen mijn kinderen graag huisdieren wilden, hebben we cavia's in huis gehaald, nu ook 3 een castraat met 2 zeugjes. Ze hebben een ruime ren om in rond te rennen en je blijft dan lachen hoe ze achter elkaar aanzitten. En ik ben regelmatig jaloers op ze als ze zo lekker liggen...

Ook cavia's

Als kind had ik een cavia en toen mijn kinderen graag huisdieren wilden, hebben we cavia's in huis gehaald, nu ook 3 een castraat met 2 zeugjes. Ze hebben een ruime ren om in rond te rennen en je blijft dan lachen hoe ze achter elkaar aanzitten. En ik ben regelmatig jaloers op ze als ze zo lekker liggen...

Inanna

Inanna

15-10-2013 om 13:29

Lotto

Vogels zijn zo leuk, helaas is mijn man allergisch. Vroeger hadden we altijd grasparkieten, los in de huiskamer, heel gezellig.

Ik heb dus jaren ratten gehad en ook dan krijg je vreemde reacties als je er mee naar de dierenarts gaat. Een nieuwe kost maar 5 euro, dan ga je toch niet naar de dierenarts. Kan ik zo kwaad om worden, alsof de band met mijn huisdier afhankelijk is van wat ik er voor heb betaald.

Fiorucci

Fiorucci

15-10-2013 om 19:30

Inanna

Echt ingewikkeld is het houden van spinnen niet. Ze kunnen overigens behoorlijk oud worden, vooral de vrouwtjes, 25 jaar is geen uitzondering. Ze worden alleen gehouden, alleen een kenner weet hoe ermee te kweken. Een volwassen vogelspin eet een a twee levende krekels per week, en de bak hoef je niet vaak te verschonen. Er is zeker een risico dat het op termijn niet zo spannend meer is, dat is zo.
Ik vind ze zelf heel interessant, de mooie webben die sommige soorten spinnen, het proces van vervelling, etc.
Er zijn een aantal soorten die heel geschikt zijn als beginnersspin.
Als je zoon dit serieus overweegt,is er genoeg info te vinden op internet, en ik persoonlijk koop liever een spin van een liefhebber dan in een reptielenwinkel.

Jujube

Jujube

17-10-2013 om 15:26

Hond

Wij hebben een hond van nu 9 maanden; we hebben hem gekocht toen hij 8 weken oud was. Wij vonden onszelf echt kattenmensen, maar aangezien ik vreselijk allergisch ben voor katten hebben we uiteindelijk, ook omdat de kinderen het graag wilden, een hond genomen.
Het is een kruising, waarschijnlijk zit er Labradoodle in en Friese Stabij (okay, Labradoodle is geen officieel ras).
Maar we zijn dus allemaal heel erg dol op hem. En mijn man, die zei alleen katten leuk te vinden, is helemaal idolaat van onze hond. Hij ziet er ontzettend leuk uit (zwart/witte krullenvacht, omhoogstaande sabelstaart) en is heel gezellig en enthousiast.
Tip: direct beginnen met puppytraining. Wij doen dit bij de dierenbescherming. Verder meteen veel met de pup doen, zoals bij andere honden op bezoek, bij mensen met katten langs gaan, geregeld meenemen in de auto en/of in een krat/mand voorop de fiets, zodat hij went aan al deze dingen en niet angstig wordt.
Groet,
Jujube

Kaaskopje

Kaaskopje

17-10-2013 om 18:04

Leuk Jujube

dat jullie zo van de nieuwe hond genieten. Het lijkt me een mooie hond. Wij hebben ooit een kruising Labrador/Boxer gehad. Prachtig beest. Het leek net een zwarte boxer, maar dan iets breder door de labrador-invloed.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-10-2013 om 18:07

Parkietjes

Wij hebben in het verleden ook konijnen en parkietjes gehad. In een jaar hadden we van alles een nest. Toen was er geen hond bij, maar wel katten, konijnen en de parkieten. Geweldig leuk om allemaal eens mee te maken. Maar vervolgens is er wel meteen een knoopje gelegd in zaakje van meneer konijn en moederpoes ging ook onder het mes.

tonny

tonny

19-10-2013 om 08:28

treurig moment

Gisteravond is ons enige, eerste en laatste (denk ik) huisdier doodgegaan. Ons konijn Pavarotti. Al jaren luisterend naar Paffert. Hij is ruim 9 1/2 jaar geworden, de laatste twee weken was duidelijk dat hij aan zijn eind was, maar het afscheid kwam toch onverwacht (pfoe, dat lijkt wel een advertentietekst). En wel heel raar, ik was op een heel jolige personeelsavond in een meezing-gelegenheid toen mijn man sms-te. Dochter (de eigenaresse van het beestje) was net thuisgekomen, die is als kamerbewoner lang niet elk weekend thuis - en ze vond het diertje dood onder het hok toen ze hem voor het naar bed gaan nog wat lekkers wilde geven.

Ze had 'm in een doosje met stro mee naar haar kamer genomen en kwam hem zonet, voor ik naar mijn werk ging vanochtend, even laten zien. Brr, wat is dood dan dood.
Straks wordt-ie begraven (als vader en dochter tenminste een goeie schep kunnen vinden) want vanmiddag komen de kleinkinderen logeren, het is toch wel wat raar om hen te verwelkomen met een konijnenuitvaart. Als ze hier gisteren al waren geweest, was dat heel anders.

En dan vanmiddag de tuin opruimen. De ren slopen, het versleten hok uit elkaar halen, de tegels schrobben.

Ah, wat jammer dat-ie er niet meer is. Het was zo'n uniek, lief tam beest.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-10-2013 om 13:59

Tjonge wat een leeftijd!

Paffert moet een goed leven bij jullie gehad hebbben!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.