Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tigress

Tigress

21-07-2013 om 22:31

Hitte (jaaa, het hete draadje is er weer)

O, wat hebben we er naar verlangd in de te koude 1e helft van dit jaar.
Maar ik behoor tot de groep mensen die hoger dan 23 graden al te warm vinden en ik weet zeker dat ik niet de enige ben. Ik ben ook nog eens in de overgang en stijg op van alle opvliegers. (Die volgens mij sterker en vaker optreden als het warm is) Verder baal ik van de plaknachten omdat het in huis nauwelijks afkoelt. De minimumtemperatuur wordt bereikt bij het ochtendkrieken en dan zit de nacht er voor veel mensen toch al op. Ik heb een zwaaiewaaier (ventilator) naast mijn bed, maar die helpt maar ten dele. Ik lig onder een laken want ik kan niet slapen zonder een soort van dek. Ik ben reuze blij met mijn Lat-relatie want ook nog een ander warm lijf in mijn bed, dat trek ik niet!
Ik zit half comateus met mijn voeten in een afwasteiltje met koud water in een kamer met alweer een zwaaiewaaier. Ik weet dat er mensen zijn die dit weer helemaal het einde vinden en cromakuren (zonnebaden) in tuin, balkon op strand. Met de juiste factor opgesmeerd uiteraard.
Medestander en tegenstanders meldt u! Koele tips welkom.


Merel

Merel

21-07-2013 om 22:58

Hele huis?

Is het hele huis zo warm? Ik merk dat het bij ons boven warmer is dan beneden. Nu heb ik er niet zo'n last van maar zoon die op zolder slaapt, die verplaatsen we nog wel eens op dit soort hete dagen. Desnoods leggen we zijn matras gewoon in de woonkamer als dat de koelste plek zou zijn.
We hebben hier thuis echter een bedrijf aan huis met airco (alleen daar) dus zoon gaat van de zolder met zijn matras naar de bedrijfsruimte voor de nacht en in de ochtend verhuizen we het matras weer terug. Zoiets zou ik dus doen op hete dagen. Of doe iets anders geks, matras op het balkon ofzo? (met klamboe? Als je maar slapen kan)

mix

mix

21-07-2013 om 23:00

Ja hoor hier ook te warm

het is hier ook altijd wit of zwart met het weer, waar je de ene dag 14 graden hebt kan het de dag erna 16 graden hoger zijn. Nou dat is een omslag voor je lijf toch?
Hier ook liever 23 graden met een zonnetje en zacht windje.
Kun je overal van genieten en toch nog bewegen.
Bovendien schiet de natuur iets langzamer omhoog en hoef ik iets minder gebruik te maken van mn allergiemedicatie. Ik druppel, slik, spray, vernevel me wat af momenteel.
Slapen is een ramp, elk half uur wakker (nachtelijk zweten doe ik normaal al, nu drijf ik de tent uit) en overdag dus niet goed uitgerust. Door de hoge vochtigheidsgraad meer last van mijn aandoening, wat inhoudt dat ik veel pijn heb.
Buiten komen doe ik bijna niet, in de tuin zitten vind ik te warm dus ben nog zo wit als in oktober. Het lijkt wel of ik er minder goed tegen kan nu ik ouder word (46), wie weet stukje overgang erbij?
Gelukkig heb ik er op het werk in een koelcel heel weinig last van. Morgen mag ik weer!

Kaaskopje

Kaaskopje

21-07-2013 om 23:07

Zo min mogelijk bewegen

of fietsen, dat zijn zo'n beetje de activiteiten die je bij dit weer het beste kunt doen. En voor wie werkt, kan het werk ook een toevluchtsoord betekenen door de geavanceerde klimaatbeheersing aldaar. Geen raam open het hele jaar en af en toe een totaal verkeerd afgestelde thermostaat, maar in de zomer heb je dan wel wat: koelte. (Zo was dat bij ons...)
En als het etenstijd is, vooral niet te ingewikkeld doen. Sla, stokbroodje erbij, stukje vlees, champignons meebakken, heerlijk. Diepvriespizza (nee niet zelf in de vriezer gaan liggen), beetje sla erbij, klaar. Of Italiaanse bol: een Italiaanse bol of kaiserbol, brood licht besmeren met kruidenkaas of Philadelphia, rucola erop, plakjes komkommer en tomaat en natuurlijk salami. Of patat halen. Dat mag ook wel een keer als het zo warm is

pooh bear

pooh bear

21-07-2013 om 23:14

Ook

Kan er oom niet zo goed tegen heb nooit goed tegen de warmte gekund.
En in de zon liggen kan ik al helemaal niet tegen. Ik heb een lichte huid en ben zo verbrandt. Ik vind er ook niks aan.
Met deze warmte alles wat ik wil doen in de ochtend of in de avond doen.
En inderdaad fietsen is vaak wel lekker met dit weer.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

21-07-2013 om 23:34

Bakje koud water

Zet een bakje ijswater onder je ventilator, er wordt dan koude lucht verspreid. Verder veel thee drinken en goed scherp eten. Voor je lichaam is het temperatuurverschil niet zo groot en zal meer afkoelen dan wanneer je aan de koude cola en het ijs gaat. Lauw douchen.
Andere stof voor je lakens doet ook veel. 's Ochtends de deuren open voor de koelte, daarna ramen en gordijnen dicht. Als je het echt niet meer houdt ga je lekker in de supermarkt zitten, kan je nog koffie drinken ook.

Rosa van der Zanden

amk

amk

21-07-2013 om 23:48

Pot dicht houden

alles pot dicht houden en pas om een uur of 10 zet ik alles tegen elkaar open. Als ik dan weer wakker wordt doe ik de warme kant dicht en zo blijft het prima te doen. Ik slaap zelfs gewoon onder mijn zomer dekbedje.

even ano

even ano

22-07-2013 om 00:20

Nu is het heerlijk!

Ik kan er ook slecht tegen, want ik heb een chronische ziekte die alleen maar erger wordt boven de 25 graden, maar gelukkig hoef ik de komende dagen de deur niet uit. Ik heb vanmiddag al op bed gelegen in een potdicht afgesloten huis. Tot grote teleurstelling van de kinderen, die ik een middagje aan het water had beloofd, maar het ging echt niet.

Ik heb na zonsondergang wel een tijdje buiten gezeten, het koelde heerlijk af en nu staat alles tegen elkaar open, door te tochten, gelukkig staat er wat wind. Ik geniet nu van de tocht in huis, even bijkomen!

Nog even twee dagen doorbijten, woensdag wordt het alweer wat normaler en ik hoorde dat het daarna zelfs echt koel wordt.

En vooral heel dankbaar zijn dat het vakantie is, zodat ik niet over mijn grenzen word gedwongen door werk, afspraken, school en andere verplichtingen
Deze hitte is goed voorspeld dus ik heb mijn koelkast en diepvries al volgeladen, zodat ik ook niet naar de winkels hoef.

Ik weet dat hier iemand meeleest die steunkousen gebruikt. Hoe kom jij die dagen door? Ik heb ze harder nodig dan normaal, maar het zit zo akelig en onaangenaam en ik krijg het er alleen maar warmer en benauwder door. Maar zonder ontplof ik bijna!

P

P

22-07-2013 om 05:19

Joepie nu mag ik!

Ik klaag niet in kou en regendraadjes dus ik mag nu weer, joepie!

Ik ben zo ontzettend blij met ons huis met klein keukenraam op het zuid-westen en de woonkamer en tuin op het noord-oosten. Zo heerlijk koel! Iedereen is jaloers als ze hier komen met hun huis met tuin op de hitte....

We zitten dus heel veel binnen en bijna de hele dag hebben we schaduw tegen het huis. We hebben heerlijk in de schaduw kunnen eten buiten maar ik kom niet verder als het niet hoeft dan huis en schaduwplekje.

Men wat loop ik tegen een muur op in die hitte en wat was ik blij dat het zaterdag heel erg bewolkt was met mijn enige postrondje van de hele week!

Van mij is 23 graden ook de max hoor!

Wie geniet er nu van dit weer? Zijn er wel mensen die dit geweldig vinden?

Fiorucci

Fiorucci

22-07-2013 om 08:17

Tigress

Inderdaad, overgang en hitte...ideale combi...not.....

Fiorucci

Fiorucci

22-07-2013 om 08:19

Werken

Helaas werk ik gewoon bij ander mensen thuis, waar het dus niet koel is en geen airco. Dus werken in slow motion dan maar en een extra pauze.

Berber.

Berber.

22-07-2013 om 08:26

Ja hoor, die zijn er. Ik. Ik geniet. Hoewel ook weer niet op de hierboven geschreven manier (bakken in de zon) maar ik vind het heerlijk. Ik pas me er wel (zo veel als mogelijk) op aan maar ik hoef ook weer niet niks te doen. En mijn huis houd ik koel. Als ik wakker word gaat alles heel even tegen elkaar in open, dan gaan ramen en gordijnen dicht en pas in de avond weer open.

Berber.

Berber.

22-07-2013 om 08:33

Overigens

Begrijp ik ook best dat er mensen zijn die het niet trekken. Vooral voor ouderen mensen in kleine flatjes is het echt niet te doen. Het mag dus best een graadje of vijf minder, hoor.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

22-07-2013 om 08:36

Ik geniet hier ook van. Tuin op het zuiden en ik zit dan heerlijk onder mijn parasolletje een boekje te lezen. We hebben een zwembad in de tuin en daar vermaken de kinderen zich.
De kunst is gewoon zo min mogelijk doen en daar heb ik geen moeite mee

Tigress

Tigress

22-07-2013 om 08:59

Warm huis

Ik woon in een apartementje/flatje dus alles is gelijkvloers. Wel heb ik voor en achter een balkon waarvan de dubbele deur open kan zodat het tegen elkaar in kan doortochten. Dat heb ik gisteravond en vanochtend gedaan. Helaas heb ik door budget tekort geen gordijnen of andere zonwering. (behalve in de slaapkamer) Normaal is dat geen probleem, ik hou wel van een licht huis. Op het grotere achter balkon heb ik wel een parasol en die staat de ergste zon op te vangen. Gisteren een beddewas gedaan zodat grote natte lappen voor enige verkoeling zorgde. Maar dat ga ik niet elke tropische dag doen.

Tigress

Tigress

22-07-2013 om 09:04

Ramadan

Dan ook nog ramadan in deze tijd. Hoe doet een moslim dat met deze hitte als je zelfs niet mag drinken overdag? Ik heb collega's die aan ramadan doen maar ik wil/durf het eigenlijk niet te vragen. Ze hebben het volgens mij al moeilijk genoeg en als ik daar naar vraag ben ik bang dat ze nog meer naar een verkoelende slok verlangen.

Tip voor tigress

Hoi,
Als je geen gordijn hebt is het ideaal om je raam met reddingsdeken te beplakken. Scheelt bij ons op zolder echt een paar graden.

http://www.trademed.nl/new/EHBO/REDDINGSDEKEN-GOUD-ZILVER/?utm_source=beslistslimmershoppen&utm_medium=cpc&utm_campaign=beslist&utm_content=discarded

En zal je de kop niet kosten. Ook bij iedere buitensportzaak te vinden.

Oh en wat de hitte betreft

Ik heb me sufgenoten ronde de 25 graden, maar nu wordt het me te heet. Iets met gekookte hersenen krijg ik dan .

Wat ik me nog afvroeg, hebben we die aangename warmte 22-25 graden, amper gehad de afgelopen jaren? Ik herinner me vooral hittegolven of bijna-hittegolven. Dan moet ik me echt erg gedeisd houden.

Mgoed, gaat helemaal goed komen want wij gaan op vakantie de koelte opzoeken. Wel met veel zon, maar in de Alpen kan je prima zon hebben met 15 graden. Of vooruit, 18. Heerlijk!

Merel

Merel

22-07-2013 om 09:31

Koel huis

Vroeger hadden we een flatje met het raam (gevelbreed) op het zuiden, daar moest ik dus het gordijn dichthouden en voelde je je zo opgesloten met dit warme weer, maar nu hebben we een woning die (net als bij P) precies goed ligt. Ik hoef nergens de gordijnen zelfs dicht te doen, in de ochtend komt de zon een beetje achter binnen (achter is zuid-oost) dan draait de zon naar het zuiden en ligt alleen de tuin in de volle zon en staat de zon zelf op het huis van mijn buren, niet op onze muur. Tegen de avond (rond 19.00 uur begint te zon voor naar binnen te schijnen) maar is ie lang zo warm niet meer en hoef ik het rolgordijn maar 1/4 naar beneden te doen om er geen last van te hebben. Ideaal, ik kan kijken en genieten van het mooie weer vanuit een koele woonkamer, lekker de tuin in wandelen als ik even zin heb (ga niet in de zon zitten, ja alleen voor 5 minuten) en dan lekker weer achter onder de parasol of op een schaduwplek dicht bij de achterdeur, maar binnen is het nog het beste vertoeven. Dus ja, ik vind het eigenlijk best prima zo (voor mij dan)

lisbeth

lisbeth

22-07-2013 om 09:41

Heerlijk

Ik geniet, hoe warmer hoe beter. Ik heb niet snel last van warmte, ik functioneer prima. Ik kan juist niets met kou, dan verstijft mijn hele lichaam.
Van mij mag het nog wel even zo blijven

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tigress

Tigress

22-07-2013 om 09:48

2006

Dat was het jaar met de laatste officiële hittegolf. Er waren er dat jaar trouwens twee! Ik heb toen nog in een kas gewerkt. Dat was heel erg. Ik liep rond te zweten en zag er uit als een verzopen rode kat. Kon zo meedoen met de miss wet t-shirt verkiezing. Werken van 7 uur 's ochtends tot 3 uur 's middags met af en toe een pauze. Op de allerheetste dag kregen we een waterijsje dat in no time veranderde in limonade. Afzien dus. Ik wil echt werken voor mijn centen, maar er zijn grenzen. Nooit meer in de kas geweest.

Puf puf

Zit nu in Parijs waar het vandaag 34 graden gaat worden. In de metro is het koeler dus dat gaan we vandaag veel doen. Musea hebben vaak airco Slapen vind ik moeilijk, het koelt nauwelijks af en ramen openzetten betekent op deze drukke kade aan de Seine herrie. Maar..
Ik klaag niet want Parijs is de zomer is zooo mooi!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tesah

Tesah

22-07-2013 om 10:25

Vakantie

gelukkig is het vakantie. Tot vorige week met 28 kinderen in een veel te hete klas gezeten. Dat is pas echt erg. Hoe ze scholen ( dit is nieuwbouw) nog zo kunnen bouwen zodat er maar twee raampjes een centimeter of 20 kunnen openklappen is me een raadsel. Het was er boven de 30 graden, arme kinderen en arme juf... Naar buiten gaan is niet altijd een optie aangezien er 17 klassen naar buiten willen. Ik had vreselijk veel medelijden met de kinderen die aan de Ramadan meededen. Ze hebben zich er zo goed aan gehouden, maar ik had het zo met hen te doen, zonder een druppel water.

Mijn huis is redelijk koel. We wonen bij het strand dus er komt altijd een frisse zeewind in de avond, dat is heerlijk. Overdag alles dicht en in de avond alles tegen elkaar open en dan lucht het wel door.

Vorige week heb ik wel nog een hardloop wedstrijd gelopen, dat was pittig en dat doe ik niet meer, 10 km willen rennen binnen een uur bij 32 graden

Ik heb niet meer zoveel moeite met de hitte. Vroeger vond ik het veel erger, maar toen klaagde ik er ook meer over. Een familiekwaal... Nu laat ik het over me heen komen en ik kan er veel beter mee gaan. Maar het scheelt natuurlijk ook dat ik nu bij zee woon en niet meer in het vaak veel te warme zuiden van het land.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-07-2013 om 11:51

Werkloos zijn

heeft zijn voordelen. Ik ben wel blij dat ik nu thuis ben. Anders had ik pas over een week vakantie gehad

Tarte Tatin

Tarte Tatin

22-07-2013 om 11:58

Genieten

Alhoewel ik normaal van dit weer regelmatig hoofdpijn krijg, valt het me dit jaar mee. Ik geniet met volle teugen. Ik ben toevallig net twee en een halve week vrij en leef op het plaatselijke strandje. Mensen wat en weer. De zolder kom ik niet op, de rest van het huis, met tuin op het zuiden, hou ik koel. Om 6.00 gaan alle ramen open. Tegen de tijd dat de warmte komt doe ik ze dicht en pas in de avond weer open. HEERLIJK.
Eerlijk is eerlijk: als ik nu geen vakantie had zou ik geklaagd hebben

Alles potdicht

Ik heb gewoon het hele huis potdicht. Inclusief de gordijnen... Zelfs boven het kleine gangraampje afgeplakt met een badlaken. Ook alle slaapkamerdeuren dicht.
Het is hier binnen nu 23 graden. En w.s. wordt het niet meer (is mijn ervaring)grootste gedeelte van de dag.
Doe ik alles los, deur, ramen etc. dan wordt het zo 27graden.
Pas vanavond met koken loopt het wat op.Tot 24/25 graden.
Vanavond zet ik alles open rond 22.00 uur en tegen elkaar...Lekker doortochten.
Alleen bij oudste is het te warm (zolder) die slaapt dus op de logeerkamer.
Best uit te houden dus hier.
groeten albana

Vic

Vic

22-07-2013 om 12:28

Niet klagen

Je mag klagen over kou óf over hitte en ik ben een kouklager, en ik heb ook vele malen liever 30 graden dan 0. Het blijft hier in huis niet echt koel, zo rond de 25 graden maar voor overdag is dat prima te doen. En verder heel rustig aan, want bij al teveel activiteit breekt het zweet me uit. Straks lekker boodschappen doen en extra lang blijven hangen op de koelafdeling, en morgen weer naar kantoor waar het 20 graden is.

Heerlijk

Ik gedij prima bij dit weer! Heb al heerlijk in de tuin gewerkt. En nu mogen mn nek en schouders , die het grootste deel van het jaar pijnlijk zijn, heerlijk ontspannen in de zon . Zonnebakken is mijn hobby niet, maar dit weer ... Heerlijk!

Ik geniet ook!

Wel grotendeels in de schaduw maar toch vandaag met dochters naar 't strand geweest. Wel vroeg, en om half 3 weer terug - dan ben ik er wel klaar mee .
Er stond een heerlijk briesje, dus prima uit te houden. Ik loop dan vooral hele einden met voeten in de branding, of zit onder de parasol te lezen, echt bakken is niet mijn ding.

In de tuin is het me nu ook te heet, ook al wonen we aan het water. Er is geen zuchtje wind. In huis is het juist heerlijk koel. 'S Nachts slapen we wel met een ventilator, en dat is prima te doen - alleen hoorde ik daardoor vanmorgen de wekker niet .
Ik heb jaren in Italie gewoond, en geniet er enorm van als we hier ook van die heerlijke zomeravonden hebben.
Mijn beide ouders (84) en schoonmoeder (88) hebben er wel meer moeite mee dus het mag idd wel wat graadjes minder.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Yta Chalne

Yta Chalne

22-07-2013 om 20:10

Ausgezeichnet

Heerlijk, deze warmte. We zijn vanochtend om acht uur al vertrokken voor een bergwandeling, omdat we niet op het heetste moment van de dag wilden lopen, en wat is dat fantastisch. Een warme zomerse vroege ochtend in de bergen, mooier kan het leven haast niet zijn. Van mij mag het nog heel, heel lang zo blijven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.