Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Help!!!!

Hoi moeders,

Ben inmiddels 38 jaar en een alleenstaande mama van 2 pubers. Weet sindskort dat ik zwanger ben werd gewoon ongesteld maar anders kwam er ook pas later achter met 9 weken. Ben nu bijna 12 weken en twijfel zo erg. De vader die wilt er niks mee te maken hebben en ik vind het eigenlijk zielig om het weg te halen want het hartje klopt etc. Nu is de vraag wat is wijsheid elke dag ben ik zo emotioneel kan niet helder nadenken. Moet ik het weghalen? Kan ik dat wel aangezien de baby al ja aan het springen is in me buik? Vind mezelf ook al wat ouder? Ik hoor continu zijn woorden in me hoofd. Wat voor nut heeft dit kind?? Jij gaat dit alleen doen is je eigen verantwoordelijkheid wil er niks mee te maken hebben!!!! We waren er beiden bij en heb dit niet express gedaan want zei altijd wil nooit meer kinderen en nu overkomt me dit. Wat is wijsheid. Ik heb dit uiteraard met me pubers besproken en die vinden het helemaal geweldig me ouders idem dito. Ik schaam me omdat ik het WEER alleen moet gaan doen. Weet het allemaal niet meer 😪😭. Ze zeggen waar 2 zijn kan een 3e ook bij maar ben zo bang. HELPPPP WAT IS WIJSHEID???? Wie heeft hier ervaring mee en hoe is het gegaan of gaat het nu?

Een verdrietige mama😪


ik zou even een nipttest laten doen en dan weer verder denken. En ook de 13 weken echo nu je toch al zo ver bent.

Tjee, wat een schrik! Ik kan me je paniek goed voorstellen. 

Je kunt een afspraak maken bij het Fiom om over je opties te praten.
Je kunt ook een afspraak maken bij een abortuskliniek, daar kunnen ze je vertellen wat en hoe, en gaat je wachttijd alvast lopen.

Verder vind ik de vader een enorme druiloor. Als hij geen kinderen meer wil, heeft hij 2 opties: een knipje zetten of nooit meer seks. Simpel.

Marianne76 schreef op 18-06-2024 om 11:47:

Verder vind ik de vader een enorme druiloor. Als hij geen kinderen meer wil, heeft hij 2 opties: een knipje zetten of nooit meer seks. Simpel.

Die optie was er voor haar ook gewoon hoor. 

Nick90 schreef op 18-06-2024 om 12:36:

[..]

Die optie was er voor haar ook gewoon hoor.

Ja, maar voor vrouwen is het een hele buikoperatie, voor mannen een simpel knipje, dat is het grote verschil.

Marianne76 schreef op 18-06-2024 om 12:49:

[..]

Ja, maar voor vrouwen is het een hele buikoperatie, voor mannen een simpel knipje, dat is het grote verschil.

Ook voor mannen is het geen simpel knipje. En om jezelf voor een scharrel te laten steriliseren is nogal veel gevraagd.

Marianne76 schreef op 18-06-2024 om 11:47:

Verder vind ik de vader een enorme druiloor. Als hij geen kinderen meer wil, heeft hij 2 opties: een knipje zetten of nooit meer seks. Simpel.

Dat is wel heel drastisch. Er kan gewoon iets mis gaan, ook al denk je het nog zo goed geregeld te hebben. Ik vind de man in kwestie meer een enorme druiloor dat hij zijn verantwoordelijkheid niet neemt nu het toch mis is gegaan (of althans, er een onbedoelde zwangerschap is).

Nick90 schreef op 18-06-2024 om 13:02:

[..]

Ook voor mannen is het geen simpel knipje. En om jezelf voor een scharrel te laten steriliseren is nogal veel gevraagd.

En voor vrouwen is het ook geen "enorme" buikoperatie. Maar goed, we dwalen af.

Marianne76 schreef op 18-06-2024 om 11:45:

Je kunt een afspraak maken bij het Fiom om over je opties te praten.
Je kunt ook een afspraak maken bij een abortuskliniek, daar kunnen ze je vertellen wat en hoe, en gaat je wachttijd alvast lopen.


Dit inderdaad. 
Bespreek het TO, zodat je dingen een beetje op een rijtje krijgt. Het is erg overspoelend op dit moment en een beetje hulp, luisterend oor en advies kun je goed gebruiken.
Je moet vooral de juiste keuze voor jezelf maken, niet wat een ander wil.

🙏

Nick90 schreef op 18-06-2024 om 13:02:

[..]

Ook voor mannen is het geen simpel knipje. En om jezelf voor een scharrel te laten steriliseren is nogal veel gevraagd.

Doe je niet voor die scharrel, dat doe je voor jezelf. Als je geen kinderen wil van een scharrel moet je er geen sex mee hebben, anders is er altijd een kans.

Nick90 schreef op 18-06-2024 om 13:02:

[..]

Ook voor mannen is het geen simpel knipje. En om jezelf voor een scharrel te laten steriliseren is nogal veel gevraagd.

Vrijwel alle mannen in mijn omgeving hebben het laten doen. Het is even onaangenaam, maar vooral het idee vooraf, zeggen ze. Ze hebben er tussen een halve en twee dagen een beetje last van, een trekkerig gevoel. En jij denkt dat niet aan te kunnen, Nick? Een beetje vent neemt zijn verantwoordelijk en doet dit als hij geen kinderen meer wil. Inderdaad niet voor je scharrel, voor jezelf!

Marianne76 schreef op 18-06-2024 om 15:16:

[..]

Vrijwel alle mannen in mijn omgeving hebben het laten doen. Het is even onaangenaam, maar vooral het idee vooraf, zeggen ze. Ze hebben er tussen een halve en twee dagen een beetje last van, een trekkerig gevoel. En jij denkt dat niet aan te kunnen, Nick? Een beetje vent neemt zijn verantwoordelijk en doet dit als hij geen kinderen meer wil. Inderdaad niet voor je scharrel, voor jezelf!

Nou gelukkig hoef ik me daar nooit zorgen om te maken.

Moederkareltje schreef op 18-06-2024 om 10:01:

ik zou even een nipttest laten doen en dan weer verder denken. En ook de 13 weken echo nu je toch al zo ver bent.

Neem ook je moeder en of vader mee naar de 13 weken echo en kijk even of alles gezond is en wacht de nipt uitslag af. Als je dan met je moeder en of vader kan bespreken hoe zij jou praktisch kunnen ondersteunen kan dat ook al meer rust geven. Heb het er ook met de pubers over. Kindje huilt heel veel ook snachts. Soms vraag ik of jullie even kunnen oppassen. Ik ben dan heel vaak moe en misschien wat chagerijnig. De baby kan dan niet meer weg, ze hoort bij ons. We zijn een team met zijn vieren. Je kunt het sowieso, een sterke vrouw die het al twee gedaan heeft. Luister naar je gevoel uiteindelijk. Kun je het kindje als het helemaal gezond ligt te dartelen wachtend opdat het leven gaat beginnen weg laten halen?

Moederkareltje schreef op 18-06-2024 om 15:44:

[..]

Neem ook je moeder en of vader mee naar de 13 weken echo en kijk even of alles gezond is en wacht de nipt uitslag af. Als je dan met je moeder en of vader kan bespreken hoe zij jou praktisch kunnen ondersteunen kan dat ook al meer rust geven. Heb het er ook met de pubers over. Kindje huilt heel veel ook snachts. Soms vraag ik of jullie even kunnen oppassen. Ik ben dan heel vaak moe en misschien wat chagerijnig. De baby kan dan niet meer weg, ze hoort bij ons. We zijn een team met zijn vieren. Je kunt het sowieso, een sterke vrouw die het al twee gedaan heeft. Luister naar je gevoel uiteindelijk. Kun je het kindje als het helemaal gezond ligt te dartelen wachtend opdat het leven gaat beginnen weg laten halen?

Maar ook als de NIPT zegt dat alles goed is, zegt dat nog niet dat het kindje helemaal gezond gaat zijn (laat staan blijven) - denk je dat ook (weer) aan te kunnen?

Alias1 schreef op 18-06-2024 om 15:56:

[..]

Maar ook als de NIPT zegt dat alles goed is, zegt dat nog niet dat het kindje helemaal gezond gaat zijn (laat staan blijven) - denk je dat ook (weer) aan te kunnen?

Garanties zijn er nooit. De twee testen/onderzoeken(nipt en 13 weken) zijn er om een boel iig uit te sluiten. Als je zo gaat denken kun je beter binnen blijven met genoeg water en brood en een zaklamp met 100 batterijen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.