Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Dendy Pearson

Dendy Pearson

16-12-2015 om 16:35

Groot asielzoekerscentrum om de hoek


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kowalski

Ik zie op die beelden mensen met vuurwerk kloten. Wat zie jij?

skik

Kowalski, cijfers

https://www.coa.nl/nl/over-coa/cijfers

Zoals je kan zien is niet 90% van de vluchtelingen man tussen de 18 en 30 zoals jij beweert, maar 27%.

skik

Kowalski

Kowalski

06-01-2016 om 13:19

NRC artikel

http://www.nrc.nl/nieuws/2016/01/05/90-vrouwen-doen-aangifte-na-aanranding-keulen
Betrouwbare bron mensen, of niet?

En Skik: 27% tuurlijk, ik geloof het COA meteen, is ook diezelfde betrouwbare organisatie die beweerde dat de vluchtelingen allemaal hoogopgeleiden waren. Toch gek dat er volop beelden en berichten zijn van mannen, mannen, mannen, mannen, mannen, mannen, mannen, vrouw, kind, mannen, mannen, mannen, mannen, mannen, mannen, kind, mannen, mannen, mannen, mannen, mannen, vrouw, mannen, mannen, mannen, mannen, mannen......maar ja hoor Skik, 27%. Dus 73% is dan vrouw en kind begrijp ik volgens deze cijfers? Als dat waar is eet ik mijn laptop op.

En jij ziet op die beelden dan blijkbaar andere dingen dan de politie, de autoriteiten in Duitsland, de burgemeester van Keulen, de slachtoffers zelf en alle media, van Geenstijl tot Volkskrant tot NRC tot de NOS?

Jamie: "Jij beweert hier van alles en jij schijnt goed ingelezen te zijn dus ik vraag het aan jou. Als in Nederland de politie het niet aan kan komt de ME maar ze zullen toch eerst proberen met waarschuwingsschoten hun vrouwen veilig te stellen. Maar nee, er worden er gewoon minstens 90 aangerand terwijl ze toekijken? Jij gelooft dat? Ik denk dus dat het veel meer in het geniep is gebeurd maar goed ik ben niet ingelezen."

Ten eerste: wat maakt het uit of het 'in het geniep' of in het volle zicht van de politie is gebeurd? Het is gebeurd.En ja, in het volle zicht van de machteloze politie, maar in het geniep zou net zo erg geweest zijn of niet soms?
Ten tweede: Wat is nou eigenlijk de reden dat jij niet op NRC-, Volkskrant- en NOS websites gaat lezen hierover? Kun je de harde werkelijkheid echt niet aan? Ik beantwoord geen vragen meer aan jou als jij weigert simpelweg het nieuws te volgen op nota bene de MSM. Zie bijvoorbeeld de link aan het begin van dit bericht.

Angela67

Angela67

06-01-2016 om 13:32

Kowalski / leesfoutje

skik zegt: "Zoals je kan zien is niet 90% van de vluchtelingen man tussen de 18 en 30 zoals jij beweert, maar 27%."

jouw reactie: "27% tuurlijk, ik geloof het COA meteen, is ook diezelfde betrouwbare organisatie die beweerde dat de vluchtelingen allemaal hoogopgeleiden waren. Maar ja hoor Skik, 27%. Dus 73% is dan vrouw en kind begrijp ik volgens deze cijfers? "

Nee, ze zegt dus dat 73% vrouw/kind/man-boven-de-30 is.

gr Angela

Kowalski

Kowalski

06-01-2016 om 15:30

Angela

"Nee, ze zegt dus dat 73% vrouw/kind/man-boven-de-30 is."

Geloof ik ook niks van.

Inmiddels al meer dan 100 aangiftes, waarvan 75% voor aanranding:
http://nos.nl/artikel/2078921-meer-dan-honderd-aangiftes-na-aanrandingen-keulen.html

Kowalski

Kowalski

06-01-2016 om 15:34

't is trouwens

verdacht stil in dit draadje....
Bewijsmateriaal dit keer te sterk om tegen te spreken?
Of zijn (minstens) 75 door immigranten aangerande vrouwen niet zo interessant? (En het zijn er nog meer, want dit gebeurde niet alleen in Keulen maar ook in Hamburg)

Ik wacht nog op het obligate "maar nederlandse mannen randen ook regelmatig vrouwen aan" en "het piemelkoor in Steenbergen was net zo erg".

Begrijpend lezen

27% van de asielzoekers valt in de leeftijdscategorie 18-29 (dus niet de 90% die Kowalski beweert). De rest is ouder, jonger of vrouw. Zo zijn er bijvoorbeeld 13.000 minderjarige vluchtelingen, 10.000 meerderjarige vrouwen. Is gewoon te zien in de link, maar dan moet je er wel op klikken.

http://www.elsevier.nl/Nederland/achtergrond/2015/9/COA-topman-asielzoekers-verrijking-voor-samenleving-2688601W/

"Bakker zegt vrijdag tegen NRC Handelsblad dat veel asielzoekers die naar ons land komen hoogopgeleid zijn.

'Eenderde van de mensen die nu binnenkomt, is grosso modo, academisch opgeleid, eenderde op hbo/ mbo-niveau, en eenderde lageropgeleid,' zegt Bakker, sinds vorig jaar topman van het COA, na het bestuderen van de huidige stroom asielzoekers."

COA beweert dus helemaal niet dat alle vluchtelingen hoogopgeleid zijn.

Dat tot nu toe 90 vrouwen aangifte hebben gedaan wil nog niet zeggen dat de ontucht op die schaal heeft plaatsgevonden als in de media gebracht wordt. Maar jij mag het best aannemelijk vinden dat er op een plein 90 vrouwen aangerand worden door 1000 Noordafrikaanse en Arabische mannen onder het zicht van meer dan 130 onwetende politiemannen, beveiligingscamera's en omstanders.

skik

Herhaling Kolwalski

Het begint op het vluchtelingendraadje te lijken en daar ben ik gewoon klaar mee. Dat is een herhaling van zetten en op een vervelende manier een topic vullen. Hoe grover hoe beter en net doen alsof je die mensen weg kunt denken door ze hier niet te wensen en erger.
Dat voegt niets toe.

Kowalski

Kowalski

06-01-2016 om 16:05

Skik

qua percentages: whatever, wat jij wil. Ik weet wat ik zie. Maar jij gelooft het COA op hun blauwe ogen, prima.

Dan nu over op het echt belangrijke onderwerp:

"Dat tot nu toe 90 vrouwen aangifte hebben gedaan wil nog niet zeggen dat de ontucht op die schaal heeft plaatsgevonden als in de media gebracht wordt. Maar jij mag het best aannemelijk vinden dat er op een plein 90 vrouwen aangerand worden door 1000 Noordafrikaanse en Arabische mannen onder het zicht van meer dan 130 onwetende politiemannen, beveiligingscamera's en omstanders."
Heb je dit gelezen: http://nos.nl/artikel/2078921-meer-dan-honderd-aangiftes-na-aanrandingen-keulen.html ?
Wat is je commentaar hierop?
De NOS (en talloze andere media) vinden het blijkbaar net zo aannemelijk als ik.
Evenals Merkel, de burgemeester van Keulen, andere Duitse autoriteiten, de Duitse politie.
Maar jij weet het beter blijkbaar?
Alleen jij hebt het gezonde verstand dat zegt dat dit gewoon niet waar kan zijn?
Goh....

Kowalski

Kowalski

06-01-2016 om 16:14

AnneJ

Wat vind jij van de gebeurtenissen in Keulen?
Feit of fictie?
En indien feit, welke conclusies trek jij hieruit?

" Hoe grover hoe beter en net doen alsof je die mensen weg kunt denken door ze hier niet te wensen en erger."
Ik benoem alleen de feiten en ja, die zijn grof. Waar heb ik mensen weggewenst of erger?
Ja, verkrachters en aanranders ben ik liever kwijt dan rijk. Jij niet? En als het dan Nederlanders zijn dan heb ik ze het liefst in de gevangenis, en als het asielzoekers of buitenlanders zonder papieren zijn dan heb ik ze het liefst buiten Nederland inderdaad. Jij niet?
Maar in de discussie over Keulen heb ik volgens mij nergens geschreven dat ik deze mensen weg wil denken, laat staan erger. Al is dat wel zo. Maar ik had het nog niet geschreven.

Als jij een beter idee over hebt over deze kwestie, dat (in tegenstelling blijkbaar tot wat ik schrijf) wél wat toevoegt, hoor ik dat graag van je.
Maar helaas, je bent er klaar mee. En met jou blijkbaar de meeste mensen hier.
Jammer.
Maar ja, het is ook zo moeilijk om hier nog een politiek correcte draai aan te geven.

Kowalski

Kowalski

06-01-2016 om 17:31

Skik

Misschien moet je minister Asscher ook even bellen of mailen, want die weet ook nog niet dat het allemaal sterk overdreven is, die berichten over een massa-aanranding:
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/asscher-seksueel-geweld-keulen-huiveringwekkend

Hortensia

Hortensia

06-01-2016 om 17:35

Keulen

Ik was er niet bij, maar ik heb geen reden om te twijfelen aan de gemelde gebeurtenissen. Als dit inderdaad het geval is, moet dat aangepakt worden. En stevig. De beelden moeten bekeken worden, de daders bestraft.

Ik vind het overigens wel opmerkelijk dat er zo weinig telefoonbeelden online zijn gezet, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik de welles-nietesdiscussie niet meer op de voet volg en liever op mijn eigen gezonde verstand af ga zonder zwartwitdenken. Er hoeft maar ergens een vluchteling een scheet te laten en hij gaat meteen viral op de social media.

Soft gedrag van het gezag is absoluut fout! Vrouwen aanraden zich aan te passen met carnaval idem dito! Hier moet echt stevig lik op stuk beleid in de vorm van gepaste straf. Wat dat betreft hou ik mijn hart vast. Maar dat is niet de schuld van de vreemdelingen.

Maarrrrrrr....

Hoe representatief zijn deze galbakken (die ik net zo walgelijk vind als de ongenuanceerde "minder, minder"- en "daar moet een piemel in"-schreeuwers) voor de gehele vluchtelingenpopulatie in West Europa...?

Ik ga niet doen alsof er niets is gebeurd daar, maar ik weiger me mee te laten sleuren door de massahysterie.
Ik hoop dat men in Duitsland echt ballen laat zien en niet gaat roepen dat de vrouwen beter moeten oppassen straks met carnaval, want dan krijg ik rode vlekken voor mijn ogen.

Maar deze etterbakken zijn niet representatief voor alle vluchtelingen.

Eerst

'Moet het dan perse eerst jou of je dochter(s) overkomen voor je het licht ziet?' Nou ja, dat is dan al zo'n keer of vijf gebeurt. Park, café, straat, straat en nog eens straat. Alleen wel allemaal witte, noord-europese mannen.
Het licht dat ik daardoor gezien heb is het volgende: de straat is ook van mij. Een mooi verhaal van Golda Meïr. Na een toename van het aantal verkrachten (in Israel) werd er in het parlement gediscussieerd over het instellen van een avondklok. Er leek overeenkomst te worden bereikt: de avondklok zou ingaan. Toen zei Golda Meïr: voor mannen.
En zo is het precies: als mannen niet op een goede manier gebruik kunnen maken van de publieke ruimte, dan zullen er aan hen beperkingen moeten worden opgelegd. Maar mij niet uit welke kleur die mannen hebben. Het lijkt me overigens niet wenselijk om verkrachters etc. zomaar terug te sturen naar het eigen land: daar wonen ook vrouwen en die vrouwen hebben ook recht op bescherming.
Met carnaval een avondklok instellen voor alle mannen, zodat vrouwen eindelijk eens vrijuit feest kunnen vieren. Dat lijkt mij een goede oplossing.

Ik deel overigens de mening van Mirjam: het verhaal is bizar. Ik geloof best dat er iets gebeurt is. Maar het is vreemd dat er geen enkel videobeeld is verschenen, terwijl iedereen van alles vast legt, zeker op dat tijdstip op een openbare plek. Het is vreemd dat mensen zoveel details weten van de daders, dat de politie zelfs bij controles de asieldossiers heeft gezien, maar dat niemand vervolgens weet wie de daders zijn. Er zal toch wel één agent zijn die een naam heeft onthouden.

Als dit een nieuwe vorm van georganiseerde criminaliteit is, overgewaaid vanuit het Tarhirplein in Egypte, dan is dat waar we ons druk over moeten maken op de wijze waarop elke vorm van georganiseerde misdaad wordt aangepakt.

Tsjor

Waarom

Ik maak veel typefouten, maar om 'gebeurd' nu steeds met een =t= te schijven is al te gek.

Tsjor

Wat Tsjor zegt.

"Als dit een nieuwe vorm van georganiseerde criminaliteit is, overgewaaid vanuit het Tarhirplein in Egypte, dan is dat waar we ons druk over moeten maken op de wijze waarop elke vorm van georganiseerde misdaad wordt aangepakt."

Precies. En niet alle vluchtelingen over één kam scheren, ze demoniseren en roepen dat de grenzen dicht moeten. Want dat gaat niet helpen.

skik

Kowalski

Kowalski

07-01-2016 om 07:48

Skik

Inmiddels al overtuigd dat het toch echt wel gebeurd is allemaal, daar in Keulen? (en meerdere plaatsen in Duitsland). Zelfs Mark Rutte gelooft het blijkbaar....dus toch niet zo overdreven en ongeloofwaardig achteraf, die massa-aanranding onder het oog van de politie.

"Precies. En niet alle vluchtelingen over één kam scheren, ze demoniseren en roepen dat de grenzen dicht moeten. Want dat gaat niet helpen."

Beetje zwak weer, doen alsof 'de tegenstander' dit heeft gezegd. Ik zal de eerste zijn om te zeggen dat uiteraard niet alle vluchtelingen aanranders/verkrachters zijn. Bij lange na niet. Echter, wat wél het geval is voor 90% (snel Skik, weerleg dit percentage!) van de migranten die hierheen komen, is dat het moslims zijn. En de Islam is nu eenmaal een zeer vrouwonvriendelijke ideologie. Lees hier eens wat een moslima er over zegt: http://opiniez.com/2015/06/07/mona-eltahawy-versus-wegkijkend-polderfeminisme/
"Terwijl er in Nederland vrouwen zijn die door hun echtgenoten in elkaar worden geslagen, opgesloten in huis en behandeld als slaaf, wordt er hier gepleit voor de vrijheid van vrouwen om zichzelf te onderdrukken door een boerka te dragen. Terwijl er in Nederland vrouwen en meisjes zijn, die worden mishandeld en zelfs vermoord, omdat ze de familie-eer bezoedeld zouden hebben, wordt er gejeremieerd over glazen plafonds. Alles om maar te vermijden dat vrouwenhaat van in Nederland levende moslims aan de kaak wordt gesteld."
En om díe reden is het een slecht idee om honderdduizenden (Samsom) of een miljoen (Duitsland) moslims hier binnen te halen, die weer bovenop de groep komen die hier al woont en die nu al slecht integreert, op enkele uitzonderingen na. En deze mensen een papiertje laten tekenen, dat ze onze normen en waarden moeten onderschrijven, of een cursusje of foldertje geven over hoe carnaval hier werkt, gaat natuurlijk geen ene donder helpen. Als we het in 40 jaar niet voor elkaar hebben kunnen krijgen bij moslims die hier al wonen...

Qua grenzen dicht: gelukkig zijn er toch steeds meer landen die dit wél doen, ondanks alle beweringen dat dit niet kan of niet zou helpen, nu alleen hopen dat Nederland er ook op tijd mee is, want naarmate de migranten Duitsland, Zweden etc niet meer in kunnen, gaat Nederland natuurlijk de sigaar worden.

Angela67

Angela67

07-01-2016 om 07:57

kowalski

wat een ontzettend irritante manier van 'overtuigen' heb je.
Ik weet niet of je irl een baan hebt waarbij je weinig of veel invloed hebt, maar de toon die je hier gebruikt heeft alleen het tegenovergestelde effect.
Je verwijt iedereen het niet te geloven, maar zelf ben je steeds ongeloofwaardiger aan het worden. Holier than thou zeg maar.
gr Angela

Kowalski

Kowalski

07-01-2016 om 08:14

percentage mannen onder asielzoekers

Skik, gisteren heb ik je link naar COA niet geopend, maar vandaag wel, en als ik hier kijk: https://www.coa.nl/nl/over-coa/cijfers, dan zie je daar (als je een stukje naar beneden scrolt), een tabel genaamd "Aantallen personen in de opvang naar leeftijdsgroep op 4 januari 2016"
Er worden alleen absolute aantallen genoemd, dus heb ik zelf de percentages uitgerekend.

Tot 16 jaar: ongeveer gelijk aantal jongens en meisjes
12 t/m 17 jaar: 72,5% jongens
18 t/m 29 jaar: 72,5% mannen
30 t/m 39 jaar: 73,2% mannen
40 t/m 49 jaar: 71,4% mannen
ouder heb ik niet uitgerekend, nog steeds meer mannen dan vrouwen
totaal: 33040 mannen, 14724 vrouwen, dat betekent 69,2% mannen.
Dus geen 90% maar zeker ook geen 27% zoals jij zei. Hoe kom je in godsnaam aan dat percentage?

Kowalski

Kowalski

07-01-2016 om 08:16

Angela

Probeer eens in te gaan op inhoud in plaats van 'manier van overtuigen'.
Weerleg de feiten, als ze volgens jou niet kloppen.
Ja, de boodschap is klote, maar don't blame the messenger.

Kowalski

Kowalski

07-01-2016 om 08:19

en Angela

Ben je ook zo boos op de moslima die zulke gemene dingen over moslim(mannen) heeft gezegd?
Heeft zij ook zo'n irritante manier van overtuigen?
http://opiniez.com/2015/06/07/mona-eltahawy-versus-wegkijkend-polderfeminisme/

Kowalski

"Inmiddels al overtuigd dat het toch echt wel gebeurd is allemaal, daar in Keulen? (en meerdere plaatsen in Duitsland). Zelfs Mark Rutte gelooft het blijkbaar....dus toch niet zo overdreven en ongeloofwaardig achteraf, die massa-aanranding onder het oog van de politie."

Dat laatste is meen ik een autoriteitsargument, en bovendien in die categorie ook nog eens bijzonder weinig overtuigend (Rutte gelooft wel meer onzin). Maar dat terzijde, richten we ons even op het begin.

Het is allemaal echt gebeurd daar in Keulen. Wat dan? Dat tientallen vrouwen zijn aangerand door een groep van 1000 mannen? Met die aantallen begon dit deel van de discussie, en als ik jouw posting #204 goed lees nam jij dat allemaal voetstoots aan. Met name dat verhaal van die 1000 man was voor mij, en vermoedelijk de meeste mensen hier, reden om de eerste berichten met de nodige scepsis aan te horen.

En zie, wat bericht de Volkskrant vandaag: er zijn in totaal 150 aangiften gedaan, waarvan een kwart (dus een kleine 40) van aanranding, en 2 vrouwen zouden zijn verkracht. In die horde van 1000 mannen gelooft volgens mij helemaal niemand, behalve jij dan nog misschien.

Dus hoezo is "het" allemaal gebeurd? Wat is "het"? geen massale aanrandingen door een horde van 1000 man in elk geval. Wel meerdere aanrandingen, mogelijk in georganiseerd verband. Heel akelig, maar dat was niet waar jij op inzette. En hoe groot die groep mannen dan uiteindelijk was blijft onduidelijk. Het lijkt mij ook niet ondenkbaar dat er meerdere onderling niet verbonden groepjes bezig zijn geweest. Zes man hier, vijf man daar...

Dus ja, er zijn akelige dingen gebeurd in Keulen. Maar ik geloof niet dat iemand dat hier ontkend heeft. Al zou jij graag zien van wel.

Groeten,

Temet

Kowalski

Kowalski

07-01-2016 om 13:30

Temet

Ik ben gewoon verbijsterd door wat jij hier schrijft....echt ongelofelijk dat zulke toch echt wel intelligente vrouwen (zoals blijkt uit andere berichten hier op OO) zo enorm dom/naief/ontkenned kunnen zijn op dit gebied.
Dus er zijn 'maar' 40 vrouwen aangerand? Oooh, waar hebben we het dan over?
En nee, natuurlijk zijn die niet door 1000 man tegelijk aangerand, pfff, alsof ik dat beweerd heb? Er was een groep daar aanwezig van zo'n 1000 man, en binnen die groep waren inderdaad (vele) subgroepjes actief met aanranden en beroven. De rest stond erbij en keek goedkeurend toe. Deed in ieder geval niets om de vrouwen te helpen. Zo goed omschreven?

Dit staat vandaag in NRC:
http://www.nrc.nl/nieuws/2016/01/07/politie-had-situatie-in-keulen-niet-onder-controle
"Vrouwen moesten zich een weg banen tussen een grote zwaar beschonken mannenmenigte. Vrouwen werden omsingeld en seksueel bejegend en beroofd.

Vrouwen werden radeloos, huilend en bang aangetroffen, staat in het politierapport. "

Dus wat is nu eigenlijk je punt? Het is precies gebeurd zoals eerst beschreven, maar toen geloofde men het hier niet, want onder het oog van de politie? Politie had geen waarschuwingsschoten gelost? Zoveel mannen? Paar dagen later pas in het nieuws? Nee joh, dat gebeurt toch niet in het echt? Gelukkig, dan kunnen we het met een gerust hart fijn negeren verder.....

En nu blijkt het dus wél zo erg geweest te zijn, en nog kan men het hier niet toegeven.
Gaan we muggenziften over dat ik heb gezegd 1000 man en het waren er maar 999.
Of beweren dat ik heb gezegd dat ál die 1000 man tegelijk aan het aanranden waren.
Kom op zeg.

Kowalski

De toekomst zal zelf wel uitwijzen of politieke beslissingen goed uit pakken.

Juist door de anonimiteit van een forum kunnen deelnemers bij hun standpunt blijven. Je ziet elkaar niet zoals tijdens een vergadering, je kent elkaar niet zoals tijdens een verjaardagsvisite. En dan kan je je afvragen waarom je tijd steekt in iets dat niet zal veranderen.

Er wordt je ook een toon verweten. grappig , er is wel zwaardere gehaktbal taal voorbij gekomen waar niets van gezegd werd. ( behalve dan door jou)
Dus joh, laat dit draadje toch gaan..

Kowalski

Kowalski

07-01-2016 om 14:19

Flanagan

Ik vind het moeilijk om dit draadje te laten gaan, omdat ik al meer dan 10 jaar op OO meelees en soms schrijf, en altijd blij was met het hoge niveau waarop hier geschreven werd. Over allerlei onderwerpen werd en wordt hier heel genuanceerd en diepgaand geschreven, en dit forum heeft me dan ook veel geleerd door de jaren heen. Een soort forum voor de 'meer intelligente medemens/vrouw'.
(en ja, ik zie de ironie, dat ik juist iemand ben die dit niveau naar beneden haalt in jullie ogen)

Maar kijk, toen de discussies jaren geleden nog gingen over zaken als borstvoeding of flesvoeding, en wel of niet werken als moeder, kon ik me er allemaal niet zo druk over maken. Linksom of rechtsom komt het allemaal wel goed.
Maar nu gaat het om iets dat onze hele maatschappij ernstig bedreigt, en men wíl het simpelweg niet zien. En nu komt het volgens mij níet vanzelf goed.

Zo frustrerend, en vandaar waarschijnlijk ook mijn soms wat minder aangename toon. Ik wil denk ik mensen virtueel door elkaar schudden en zeggen: kijk nou eens gewoon! open je ogen! haal die roze bril van je neus!

Ja, misschien heb ik geen gelijk en mijn 'tegenstanders' hier wel. Dat hoop ik! Maar dat denk ik niet. Omdat ik jaar na jaar steeds meer bevestiging zie van wat ik al jaren zie aankomen. De gebeurtenissen in Keulen bijvoorbeeld, verbazen en schokken mij niet eens. Het is precies wat ik verwacht had dat vroeg of laat zou gebeuren. En let wel: dat wíl ik niet, dat mijn 'voorspellingen' uitkomen, zodat ik dan triomfantelijk kan zeggen: ik zei het toch! Ik leef ook liever in een wereld van bloemen, regenbogen, roze eenhoorns en alleen maar lieve, aardige, zich aan onze normen en waarden aanpassende moslims.

Jaina

Jaina

07-01-2016 om 15:25

Groepen

Natuurlijk zullen niet al die 1000 mannen tegelijk bezig zijn geweest met het aanranden en beroven van vrouwen maar het zullen er toch wel een flink aantal zijn geweest. Die mannen zullen daar ook niet massaal als een groep zijn gekomen en ongetwijfeld kennen ze elkaar heus niet allemaal. Ik stel me zo voor dat het gaat om kleinere groepen die daar naar het plein zijn getrokken om rotzooi te trappen met elkaar. Misschien is er wel een afspraak over gemaakt tussen sommige mensen of misschien is dit gewoon een natuurlijk punt waar men heen trekt. En in een sfeer van alcohol, vuurwerk, passieve politie ontstaat dit dan. Het zou me op zich niks verbazen als het deels van te voren afgesproken is. Niet dat al die 1000 mannen dat samen hebben afgesproken maar wel dat kleinere groepen/bendes daar heen zijn getrokken met het idee om te roven en andere rotzooi te trappen. Of het aanraden vooropgezet plan was weet ik niet maar het zou best kunnen. In elk geval sprak er bijzonder weinig respect uit voor vrouwen. Dat is een eigenschap die mannen wel vaker hebben.

Er lijkt me geen enkele reden om te twijfelen aan het waarheidsgehaltes van de aangiftes.Het lijkt me niet dat 150 vrouwen onafhankelijk of als samenzwering hebben afgesproken om eens fijn aangifte te gaan doen.

Aanranding komt vaak voor en vaak doen vrouwen geen aangifte omdat ze denken dat het er bij hoort, bang zijn niet serieus te worden genomen (klopt helaas regelmatig) of omdat ze denken dat ze het zelf hebben uitgelokt. Dit is geïnternaliseerd in de maatschappij.

Wie de daders zijn is een ander verhaal. Het lijken volgens de berichtgeving inderdaad allochtonen te zijn. Of het recente immigranten of asielzoekers is niet bekend. Hoogstwaarschijnlijk zal het geen homogene groep blijken te zijn maar zal het bestaan uit immigranten die er langer zijn en wat nieuwkomers.

Overigens lijkt me dan weer niet dat je de lijn kan doortrekken naar alle immigranten of alle asielzoekers. Ten eerste weten we nog niet welke nationaliteiten hierbij betrokken waren maar ik heb niemand iets horen zeggen over Afrikanen bijvoorbeeld dus die waren er blijkbaar niet bij betrokken. Daarnaast heeft zich dit alleen in Duitsland voorgedaan terwijl er ook genoeg andere landen zijn met recent een flinke immigratiegolf. Daar hebben zich deze incidenten niet voorgedaan. Er is dus blijkbaar ook iets in Keulen (misschien bestaande bendes?) waardoor juist de situatie daar zo was. Ten derde hebben de daders in elk geval al een ding gemeen met elkaar: het zijn allemaal (vooral jonge) mannen dus we kunnen in elk geval al veilig Dus om een direct verband tussen deze toestand en recente vluchtelingen te leggen is nog wat voorbarig. We zullen eerst moeten zien welke mannen hier precies bij betrokken waren en hoe dit ontstaan is voordat je daar enige conclusies aan kan verbinden.

Overigens als hier inderdaad asielzoekers bij betrokken waren dan hoop ik dat ze per direct teruggestuurd worden. Ik weet niet in hoeverre dat juridisch mogelijk is in Duitsland maar anders moet dat mogelijk gemaakt worden. Met dit soort acties zou je het recht op asiel moeten verspelen. Criminelen toelaten lijkt me niet nodig.

Kowalski

het ging over een groep van 1000 man, éen groep dus, van 1000 man, die zich bezighield met allerhande narigheid. Dat was volstrekt ongeloofwaardig en werd dus ook niet geloofd.

Er zouden honderden vrouwen door deze enorme groep zijn belaagd. Ook dat was ongeloofwaardig. Op zichzelf is het nog niet direct ongeloofwaardig dat er honderden vrouwen zijn belaagd, wel dat al die honderden vrouwen door dezelfde, en dan nog zo enorme groep zouden zijn belaagd, en dat dat allemaal dan ook niet leidt tot massale politieactie en ook nog eens pas dagen later aan het licht komt.

En dus geloofden wij het niet. En terecht. Want zo is het niet gebeurd.

En nu kom jij met dat het wel zo erg was, en dat wij dus fout zitten.

Laat ik een vergelijking maken.

Kowalski "Heel Nederland wordt al dagenlang volledig ontwricht door horrorwinter"

Forum "nou, heel Nederland? Volledig ontwricht? Horrorwinter? Is dat wel zo?"

Media: scholen dicht, ernstige verkeersoverlast, veel blikschade, een dode, door ijzel in de drie noordelijke provincies

Kowalski: Zie je wel, ik had gelijk.

Tja.

Veel plezier met je gelijk.

Groeten,

Temet

Kowalski

Kowalski

07-01-2016 om 16:13

Hoe dan?

Je schrijft: zo is het niet gebeurd.
Nu even heel serieus: wat bedoel je nu?
Alle bronnen, van radio 1 tot nrc tot nos tot volkskrant zeggen van wel.
Wat is nu het belangrijke verschil tussen 'mijn' en hun verhaal? Ik begrijp het eerlijk waar niet.
En waarom weer die sneer naar mijn gelijk, jij wil net zo goed jouw gelijk halen

Nu nog een belangrijkere vraag: wat vind jij hier nu eigenlijk van, van de gebeurtenissen in Keulen zoals die zich hebben voorgedaan?
Hebben die iets met de Islam als vrouwonvriendelijke ideologie te maken of niet?
En ja, disclaimer, ik weet dat er hopen moslimmannen zijn die dit soort dingen nooit zouden doen.
Maar degenen die het nu wel gedaan hebben: is hun totale gebrek aan respect voor vrouwen, en zeker westerse vrouwen, (mede) een gevolg van de positie van de vrouw zoals die in de Islam is en de haat van veel moslims tov het westen?

Siebje

Siebje

07-01-2016 om 16:25

Kowalski

Kowalski, ik heb het idee dat je muurvast zit, omdat je niet los kunt komen van je eigen referentiekader. Kortom, je bent / leest alleen kritisch als het in je straatje past. Het is denk ik wel goed je hier bewust van te zijn. Een voorbeeld:

Meisje wordt als achtjarige onzedelijk betast in het zwembad. (Dit komt trouwens heel vaak voor, net als aanrandingen in bussen, disco's, enz. Misschien eens met wat vrouwen spreken over hun ervaringen?)
Er zijn voor jou in dit draadje twee mogelijkheden:
1) de dader was van noord-Afrikaanse afkomst. Jij zegt: zie je wel, zei ik toch, wat erg voor het meisje, hoe durven jullie vrouwen dit te bagatelliseren, optreden, laat ze zich aanpassen aan onze waarden!
2) de dader was autochtoon. Jij zegt: dit valt onder het obligate "maar Nederlandse mannen randen ook regelmatig vrouwen aan". Punt. Net zoals je de voorbeelden van Tsjor negeert: kennelijk is een ongewenste autochtone hand in het kruis van een Nederlandse vrouw niet iets om je over op te winden.

Vrouwen in West-Europa zijn aan de lopende band slachtoffer van aanrandingen en verkrachtingen. Er wordt bijna geen meisje groot zonder dat ze onzedelijk betast is. Laten we de gebeurtenissen in Duitsland gebruiken om deze misstand eens aan te gaan pakken. Zodat dat criminele volk in Keulen en toekomstige daders de boodschap krijgen dat je met je tengels van meisjes- en vrouwenlijven af te blijven hebt. Helaas is dat niet bepaald de boodschap die door alle autochtone jongens uitgedragen wordt. Vraag maar aan de dochter van Tsjor. Of aan willekeurig elk meisje van 20.

nou

Ik lees op verschillende plekken dat het om veelal beschonken mannen gaat.
Dan zijn het dus in ieder geval geen echte moslims… Dus nee, met de islam heeft dit niets te maken.

Kowalski

Ik heb in mijn eerdere postings al aangegeven waar de verschillen zaten tussen jouw (oorspronkelijke) verhaal en het uiteindelijke verhaal. Lees het zonodig nog eens.

En wat ik wel vermoedde, maar gelukkig nooit ervaren heb, wordt bevestigd in het onderstaande: als er massahappenings zijn, worden er vrouwen aangerand. En daar heb je helemaal geen moslims voor nodig.

Zie hier. Maar dat geloof je vast niet, want het is van Joop, dus links, dus fout. Maar toch.

http://www.joop.nl/opinies/65893

met verwijzingen naar aanrandingen in Alkmaar en Spanje.

Er zijn nou eenmaal hopen mannen die het kennelijk geen probleem vinden om vrouwen te bepotelen. Althans niet als ze ermee weg kunnen komen.

Gebrek aan respect voor, en geweld tegen, vrouwen is wijdverbreid. Dat is in sommige gebieden erger dan elders. Het kan zijn dat in die ergere gebieden vaker een moslimmeerderheid woont. Zegt nog niet dat het de schuld van de islam is. Over de vrouwvriendelijkheid van de gemiddelde Egyptische Kopt maak ik me weinig illusies. De positie van vrouwen in India is ook in de hindoegemeenschap vaak niet geweldig, om het voorzichtig uit te drukken. En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Ik geloof ook niet zo in '*de* positie van *de* vrouw in *de* islam. Dat is net zoiets als het hebben over *de* positie van *de* vrouw in *het* christendom.

Dus als je het hebt over geweld tegen vrouwen is islam misschien een deel van het probleem, maar naar mijn idee dan toch maar een klein deel. Maar ja, als je niet het geweld tegen vrouwen als het grote te bestrijden probleem ziet, maar de islam zelf, dan maakt dat natuurlijk niet zoveel uit.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.