Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

MerelR

MerelR

11-05-2016 om 22:01

Gelukkig is het mooie weer bijna over

en zit iedereen weer gewoon binnen want man wat heb ik me kapot geërgerd aan onze tokkieburen die de hele dag buiten de radio aan hebben staan, de godganse dag visite hebben, iedere dag barbecueën met voornamelijk stinkende vette zooi wat een rotlucht verspreidt.
Nog meer mensen die zich hebben gestoord aan hun herrieburen of ben ik de enige?


in elk geval waren het vast rustige pinksterdagen

Mén wat was het kkkoud!!!

(*nu zaten je gezellige buren vast binnen te gourmetten met Hazes op stand 30)

MerelR

MerelR

17-05-2016 om 18:59

Nou bromvlieg...

Ze waren niet thuis want ze zaten op een hardcore-festival. Dus eigenlijk had het best mooi weer mogen zijn :p

Lieverdje

Lieverdje

19-05-2016 om 09:43

plantsoenendienst

ik heb geen last van buren (ook vrij rustige buren met vrij doorsnee bbq/klus/muziekgedrag. Alleen hondjes van 2 deuren verderop die blaffen tegen elke mug) en veel katten in de buurt, wat in de zomer nog wel eens stankoverlast geeft want die beesten poepen overal; als je ze al uit je tuin hebt weten te weren poepen ze wel aan de andere kant van de afscheiding en dan ruik je het nog. Dat is wel erg vies

De gemeente daarentegen....... al het plantsoenonderhoud gaat gemotoriseerd en dat maakt me een herrie. We wonen in een prachtige groene buurt, en helaas hoort daar een heleboel kettingzaag- en stripperlawaai bij. En elke week bladblazers in de herfst inderdaad. Ik ben wel voor het creëren van extra banen in de groenvoorziening! Iedereen een hark en een snoeischaar ipv die lawaaidingen. Nog beter voor het milieu ook....

eindelijk normale buren

Vaste lezers herinneren zich vast nog wel de vreselijke taferelen die wij hier een paar jaar geleden hadden. Gelukkig hebben we sinds een jaar of twee normale buren, waarmee normale afspraken te maken zijn. Gezellige mensen, die gewoon werken en door de week op een normale tijd stil zijn. Op feestjes nodigen we elkaar uit, dat lost meteen de eventuele overlast op.
De vreselijke pubers van de achterburen zijn aan het opgroeien en eentje is er inmiddels het huis uit. Nu nummer twee nog en dan hebben we daar ook rust. Maar met het vertrek van nummer 1 is de herrie meer dan gehalveerd. Zij hebben overigens nieuwe buren gekregen die het lawaai niet erg waarderen en inmiddels met buurtbemiddeling aan de slag zijn gegaan, ook over het eeuwig blaffende hondje. Wie weet wat dat nog oplevert.
Al met al is het hier 100% beter dan een paar jaar geleden, dus laat de zomer maar komen.

Elfje65

Elfje65

20-05-2016 om 09:20

Lieverdje

Het klinkt of je in mijn buurt woont. Inderdaad de herrie van de gemeente! En altijd op die ene dag in de maand dat ik vrij ben. Nou ja, dat lijkt zo. Beginnen ze om half 8 hun spullen naast mijn huis uit te pakken. Eerst even sigaretje roken, de voetbalwedstrijd van de vorige avond doornemen, oordoppen op en hup gaan mwt de elektrische schaar. Trouwens, hadden laatst 's nachts een stroomstoring in de straat. Van 00:00 tot 03:30 uur een graafmachine laten draaien met zwaailicht, vind ik ook niet fijn. Waarom nou even niet uizetten als je m niet gebruikt.

Hortensia

Hortensia

20-05-2016 om 09:29

Grrr, ja, de gemeente...

Ik werk veel vanuit huis. Ooit woonde ik op 1 hoog, pal boven een groenstrook. Met mooi weer deed ik de balkondeur open. Heerlijk!

Maar het was of ze het roken: als ik telefonisch klantcontact moest hebben (ging op afspraak dus kon niet even wachten) of me even goed moest concentreren werden massaal alle bladblazers en elektrische snoeiers die de gemeente rijk was, onder mijn balkon aangeslingerd!

Die vuurdoornhaag van 80 cm hoog moest echt elke maand bijgesnoeid worden, elke tak moest apart gesnoeid worden want hij mocht absoluut geen 81 cm hoog worden.

Bladblazers moesten ook als er een volle 5 Beaufort stond te waaien en de weersverwachtingen zeiden dat dat voorlopig nog wel even door zou gaan. Hoezo, dweilen met de kraan open...

Nyntje

Nyntje

29-05-2016 om 23:35

kan mij niet warm genoeg zijn

Oh, ben jij mijn buurvrouw? Die durft ook niet naar buiten als het boven de 20 graden komt wahaha.
neehoor, heerlijk, kan mij niet warm genoeg zijn. Tuurlijk zijn er grenzen, maar geniet in je tuin, bbq hoort erbij, ook een muziekje moet kunnen. Maar probeer gewoon een beetje rekening met elkaar te houden en erger je niet te veel. De mooie dagen in nederland zijn schaars. Voor je het weet zitten we weer 8 maanden binnen.
en als je er echt niet tegen kan, verhuis naar een flat of een huis waar je geen buren hebt.

Fransien

Fransien

30-05-2016 om 09:02

zucht

Afgelopen weekend was het weer raak bij de buren. Weer die stomme barbecue, rose-gegiegel, kratten bier met dito volume en inderdaad, er is weer tegen mijn huis/voordeur aangekotst.

Nou gun ik de buren heus een feestje en barbecue kan ik op zich prima hebben, maar kots van een ander wat ik mag opruimen zorgt bij mij voor een heel slecht humeur.
Ik ga eens kijken of ze vandaag aanspreekbaar zijn, gisteren hadden ze een enorme kater als ik het gesnauw aan de andere kant goed inschat.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.