Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

MerelR

MerelR

11-05-2016 om 22:01

Gelukkig is het mooie weer bijna over

en zit iedereen weer gewoon binnen want man wat heb ik me kapot geërgerd aan onze tokkieburen die de hele dag buiten de radio aan hebben staan, de godganse dag visite hebben, iedere dag barbecueën met voornamelijk stinkende vette zooi wat een rotlucht verspreidt.
Nog meer mensen die zich hebben gestoord aan hun herrieburen of ben ik de enige?


Vesper Lynd

Vesper Lynd

11-05-2016 om 22:06

Gut

Ik vind het heerlijk dit weer. Van mij mag dat het hele jaar aanhouden.
Misschien moet je zelf iets gaan doen, zodat je je niet de hele dag aan je buren kunt ergeren.

Tijgeroog

Tijgeroog

11-05-2016 om 22:07

Nou...

Dan blijf je met lekker weer toch ook gewoon binnen zitten, dan valt het niet zo op?

Ja, mijn buren hebben ook gebarbecued, en visite gehad en er spelen veel kinderen in de tuinen. Die van mij ook trouwens, maken ook wel eens herrie. Maar ik heb wel wat beters te doe dan me daar zo aan te ergeren. Heb lekker in m'n hangmat een boek gelezen, genoten van de warmte, van al het licht. Doet me goed, en de rest neem ik dan maar op de koop toe. Van ergeren word ik ook niet gelukkig.

het is pas mei hoor

Er komt hopelijk nog heel veel buitenweer.

Je hebt deze buren pas, of er zijn al verscheidene overlastgevende zomers gepasseerd?

Burenoverlast is altijd groter bij zomers weer. Ramen en deuren staan open waardoor je meer geluid hoort, mensen leven meer buiten en dat geeft lawaai en geur/stank van barbecue, vuurkorven, buitenkachels, gillende kinderen in opblaasbadjes en ga zo maar door.

Je kunt drie dingen doen: verhuizen naar een appartement of zo, of naar een vrijstaand huis, ergens aan de rand van een dorp.
Je kunt ook vaker dan je nu gewend bent bezoek uitnodigen en ook in de tuin gaan leven.
Of je kunt je concentreren op andere zaken dan je buren. Wat je aandacht geeft, groeit.

Oh ja en een vierde keus: klagen op OO. Als dat helpt

40er

40er

11-05-2016 om 22:08

nou

Niet aan de buren ofzo, maar alleen aan het benauwde warme weer. Ik kan er zo slecht tegen....

Taxi

Taxi

11-05-2016 om 22:19

wat is er

Wat is er zo tokkie-achtig aan BBQ en een radio aan, visite enz?
Ik geniet ervan dat de mensen weer wat levendiger worden eigenlijk.
En natuurlijk zijn niet ieders geluiden de mijne en klinkt niet alles me als muziek in mn oren.
Maar om daar dan als een tokkie over te gieren op een forum..neuh.

MerelR

MerelR

11-05-2016 om 22:22

@bromvlieg

Jij snapt het

dc

dc

11-05-2016 om 22:22

juist heerlijk

Ramen aan de kant van de tuin hou ik gewoon dicht als er gebarbequed wordt. Verder vind ik het heerlijk, al het leven om me heen. Zou willen dat ik wat minder werkte en me wat vaker in de tuin kon gaan ergeren

Vesper Lynd

Vesper Lynd

11-05-2016 om 23:35

Buren

Ik erger me ook wel eens aan mijn buren, maar dat ligt toch vooral aan mij. Mijn buurman was altijd erg uithuizig in de zomer. Sinds begin vorig jaar heeft hij een vriendin (voor het eerst in 50 jaar), en ze is vrijwel gelijk bij hem ingetrokken. Vriendin is nogal een gezellige kwebbelkous en in de zomer zitten ze de hele dag in de tuin (buurman is beroeps-ww'er en zij werkt drie dagen). En maar kwebbelen, de hele dag door, van het niveau 'schatje, liefje, ik ben zo blij met je' (braak).
Ik heb dus vorig jaar geen enkele keer in de tuin gezeten omdat ik het een vervelend idee vind dat zij ook alles van mij kunnen horen (ik zit daar in mijn eentje te typen, of zo, dus het slaat nergens op).

Stenna

Stenna

11-05-2016 om 23:58

mooie weer

ook blij dat het weer even voorbij is zo. Geen last van buren, maar van hevige hooikoorts. Werd er helemaal ziek van de laatste weken, lijkt wel erger dan ooit, zelfs met medicatie. Nu kan ik ten minste ook weer even naar buiten.

Half a twin

Half a twin

12-05-2016 om 08:00

Altijd last van de buren

Binnen of buiten het maakt geen verschil de buren veroorzaken altijd geluidsoverlast. Onze huizen zijn gebouwd om de naoorlogse woningnood op te lossen. Extreem gehorig. Ik hoor alles van de buren.
Zelf hou ik daar dus rekening mee. De wasmachine draait niet in de nacht. Deuren doe ik behoedzaam dicht. Bij de buren gaat iedere deur met een knal dicht. De kinderen denderende trap op en af en nu met het mooie weer en de laatste dagen vakantie wordt er al vanaf 7.30 buiten gespeeld met de nodige herrie en jankpartijen.
Ik kan slecht tegen dat hele warme weer, slaap dan ook slecht en dan erger ik mij ook meer aan die voortdurende kakofonie van geluid.
Heel stilletjes hoop ik dat het morgen vanaf plusminus 17.00 uur stortregent. De voorgaande drie jaar hadden de buren dan een feestje en bij een beetje weer een barbecue met tig gasten en nog veel meer bier en heel veel herrie.

Hortensia

Hortensia

12-05-2016 om 09:14

Ik ben tolerant, behalve...

Wonen binnen de bebouwde kom in een rijtjeshuis (waar ik, na een aantal jaar te kleine flat zeer dankbaar om ben) heeft nou eenmaal als keerzijde dat je buren hebt. Ook hier jengelende kinderen, pubers met de ergste muziek op standje oorlog, honden die al aanslaan als je met je ogen knippert en moeilijk te kalmeren zijn...

Ik kan daarmee leven. Zelf tuinier ik met een muziekje bij de hand (niet op standje oorlog - aan het eind van de tuin hoor je het nog amper), mijn hond zegt ook wel eens woef, ik draai mijn wasmachine (weliswaar in de bijkeuken) ook in de goedkope uren en toen mijn kinderen nog thuis woonden liepen ze ook niet op hun tenen de trap af (ondanks mijn eeuwige commentaar daarop).

We zijn met ons allen tamelijk tolerant naar elkaar toe.

Maar er is één ding dat me in de gordijnen jaagt. Tuingereedschap met een motor. Bladblazers (in een stadstuin! Get a life! Blad is juist goed voor de grond!). Hogedrukreinigers. Dat soort dingen. Die janken aan één stuk door (blijkbaar werken ze minder efficiënt dan met de hand blad harken of onkruid tussen je tegels wegplukken). Waardoor ik mijn muziekje niet meer kan horen (zoveel power heeft het speakertje van mijn telefoon niet).

Leven en laten leven, ik doe er verder niks mee, men heeft nou eenmaal het recht zijn tuin mechanisch te onderhouden ipv met de hand en de verkoop zorgt weer voor werkgelegenheid bij de lokale Gamma. Maar toen ik afgelopen weekend weer iemand zo'n kreng hoorde aanzetten (ik ben blijkbaar de enige in de buurt zonder zo'n ding) wist ik: dat wordt vandaag weer binnen zitten i.p.v. lekker in de tuin de Giro volgen op mijn laptop.

Bbq

Bbq

12-05-2016 om 09:18

Ja hoor

Snap dat helemaal. Mijn naaste buren zijn van het type normale leef- en woongeluiden. De overlast komt van net iets verder weg. Dit wordt een rustiger zomer, want de lawaaimaker is (*******)overleden. Ik schrijf dit maar onder een n nick, want ik schaam me wel een beetje dat ik schrijf wat ik denk. Mijn kinderen dachten dat deze mensen altijd ruzie maakten, tot ik ze vertelde dat dit hun manier van communiceren was.

tja

Hier hebben we een nogal hoog gehalte aan klus-verslaafde buurtgenoten. Dus ik kan mij ook wel eens ergeren aan al die herrie. Als het al te bar wordt, pakken we de boel in en gaan we picknicken op de hei. Dat is juist zo fijn, dat dat weer kan met dit mooie weer!

Hortensia

Hortensia

12-05-2016 om 09:22

klussen is nog tot daar aan toe

Mijn buurman heeft een schuur die nooit klaar is en een boormachine om schroefjes erin en weer eruit te halen. Maar dat zijn geluiden waar ik nog wel mee kan leven. Er zit veel stilte tussen de herrie.

Bladblazers, hogedrukspuiten en zo janken aan één stuk door.

Hoewel ik in tijden van stress, als ik minder kan hebben, ook die borende buurman een stroomstoring toewens

Half a twin

Half a twin

12-05-2016 om 09:27

Tuingereedschap met motor

Gebruik je niet tijdens mooi weer!!!
Bij zo'n gemoterroriseerde heggeschaar, bladblazer, strimmer of wat dan ook is het heel verstandig om jezelf te beschermen met stevige schoenen, handschoenen een veiligheidsbril en dat is toch veel te warm als de mussen toch al van het dak vallen?
Hier wordt de hogedrukreiniger gebruikt op een druilerige dag, heeft ook voordeel voor mij, hoef ik de ramen niet na te lappen. De heggeschaar op een koele dag, beter voor de heg en voor jezelf!
Bovendien vriendelijk voor de buren, die kunnen buiten zijn met mooi weer.

Ik onderga de meeste herrie gelaten, zal er voor 23.00 niks van zeggen, het is inderdaad de prijs die je betaald voor het wonen in een rijtjeshuis binnen de bebouwde kom. Hoewel ik het wel een fatsoensnorm vind dat je rekening houdt met je buren. Zo'n feestje als ik in mijn vorige post noemde gaat dan door tot een uur of 03.00 en dat hakt er bij mij echt goed in. Slaapgebrek is voor mij een aanleiding om een epilepsie-aanval te krijgen met alle ongemakken vandien en dat wil ik gewoon voorkomen dus rond de klok van elven ga ik meestal wel beginnen te verzoeken of het wat zachter kan.

Hortensia

Met het 'klussen' hier bedoel ik meer: zaagtafel, schuurmachine, gevel reinigen, cementmolen, enz. Daar zit niet al te veel stilte tussen…
En dan inderdaad allemaal ook nog gemotoriseerd tuingereedschap.

caton

caton

12-05-2016 om 09:35

tegenovergesteld

als ik in de tuin zit en die geluiden allemaal hoor, dan denk ik juist: wat is iedereen hard aan het werk en wat zit ik hier lekker niets te doen. En dan sla ik nog maar eens een bladzijde om van mijn boek of blad. Echt, het kan me niet storen die bladblazers of andere geluiden. Het enige waar ik me wel eens aan erger is als de pubers van de buren in het zwembad gaan en dan zoveel mogelijk boeren laten (de jongens) of zoveel mogelijk hoge gilletjes uitstoten (de meiden).

bladblazers en hogedruktreinigers - vreselijk!

Als mensen weer als vanouds met de bezem en water aan de slag gaan, hebben ze meteen wat broodnodige beweging. En het scheelt elektriciteit en water.

Het motto 'gemak dient de mens' blijkt sterker.

bromvlieg

Dat verbaast mij ook wel. Ik vind het juist heerlijk om in de tuin te 'lummelen', beetje onkruid wieden, snoeien, gras maaien en de randjes met een grasschaar knippen… Het is heel meditatief eigenlijk.
Maar als je het met herrie apparaten gaat doen is dat rustgevende effect toch helemaal weg? Dan wordt het net werk, lijkt mij.

Maar goed, ik verbaas mij ook over de explosieve toename van het aantal ebikes. En dan voor een steeds bredere leeftijdsgroep. Misschien zit dat wel een beetje in dezelfde hoek: Het kan met een motortje, dus het moet ook met een motortje.

Limi

Limi

12-05-2016 om 09:58

roken

Ik vind het geluid van de buren niet erg, maar wel dat ik de ramen en deur aan de achterkant niet kan openzetten zonder dat de rook van hun (schoon)kinderen binnenkomt.
Alle drie hun kinderen zijn het huis uit, maar alle drie hebben ze ook al weer een paar maanden hier gewoond omdat ze tijdelijk geen woonruimte hadden. En van de 5 (schoon)kinderen roken er 4.

Hortensia

Hortensia

12-05-2016 om 10:07

Jippox

Ja, dat zijn heftige gereedschappen. Dan bof ik maar met mijn borende buurman

hortensia

Het vreemde is ook dat het wel lijkt of ze elkaar ermee besmetten. De ene buur heeft zijn aanbouw nog niet af of de volgende begint weer. Bizar!
Gelukkig hebben onze naaste buren nu een kind, dat lijkt de expansiedrift op bouwgebied wat te temperen...

Lieke

Lieke

12-05-2016 om 10:30

terreur

Ik noem het zelfs terreur van het mooie weer. Die apparaten. Wil je buiten eten, kun je elkaar niet verstaan vanwege de herrieapparaten. Mijn buurman zit al weken elektrisch te verticuteren en te hakselen. Mijn andere buurman heeft de meest luidruchtige maaier ooit (vraag me af of hij niet wettelijk teveel decibels produceert) en hij maait het gras 2 x per week in 2 beurten dus 4 x herrie. En achter zijn ze een schuurtje aan het opknappen. Schuren pff

MerelR

Als je buren zo vroeg in het jaar beginnen, zijn ze hopelijk uitgefeest als de echte zomer begint.
Hier ook van die fijne buren in het blok. ik merk dat tegen de zomer de buitenactiviteiten afnemen.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-05-2016 om 10:39

Ik zit altijd in het lawaai

Tenminste tijdens schoolweken. Vakanties zijn een héérlijke adempauze. Je went eraan hoor, maar als het dan opeens dagen stil is...wat een genot!

Op zich begrijp ik het probleem van MerelR wel. Ik ben niet zo van de buitenmuziek, daar wil ik de natuur horen. Barbecuegezelligheid vind ik wel leuk klinken. Ik vind het trouwens wel uitmaken wáár de buren zitten. Als ze in hun eigen achtertuin zitten, hebben ze natuurlijk groot gelijk met dit weer, maar als ze pontificaal bij hun voordeuren groeperen, zou ik op en gegeven moment ook wel irritaties krijgen. Dat is wat ik tokkie noem. We hebben in ons straatje een periode bewoners uit een andere wijk gehad, omdat hun buurt werd gerenoveerd, gesloopt en herbouwd en die bezetten samen het hele fietspad met hun tuinstoelen, kinderfietsjes en gestrekte benen. In hun wijk normaal, maar hier niet. Irritánt! Als je samen aan de ene kant van je schutting kunt zitten, waarom kun je dan niet samen aan de andere kant van de schutting zitten? Omdat je anders op visite bent en op het fietspad niet?

Het valt hier in de buurt best mee verder, overdag. Af en toe een klusser, dat moet kunnen. En we hebben hele vrolijke buurkinderen. 's Avonds heb ik het irritatiepuntje dat op een veldje jongeren hangen en bijna tot middernacht voetballen. Of jongeren die aan de schommels zitten. Kleng kleng kleng. Gewoon omdat het zo lekker klengt.

Half a twin

Half a twin

12-05-2016 om 10:57

Ligusterhaag en de buren

Onze tuinen zijn van oudsher gescheiden door ligusterhagen. Wel effe werk maar helemaal top! Veel vogels die er in nestelen, heerlijk dat vogelgekwetter.
Als je je er even in verdiept ben je er zo achter dat je maar 3 keer per jaar hoeft te snoeien. Eind september goed kort maken dan kan de volgende snoeibeurt wachten tot na het broedseizoen. Eind mei begin juni snoeien wij voor het eerst. Dan etgens in juli en dan weer eind septemer d Een finale grote snoeibeurt. Meestal in 3 avonden. Maandagavond rechts 20 minuten flinke herrie met een krachtig apparaat. Dan de rommel opruimen. Woensdagavond links en vrijdagavond de voortuin, dat zijn minder meters dus zo klaar.
Onze buurman vindt heel kort niet zo mooi en moet dus vaker en eerder snoeien dan wij. Hij heeftook heg aan de kant van de tuin waar wij recht van overpad hebben en om dat mogelijk te maken is hij dus wel iedere drie weken aan de beurt met zijn heggeschaar op een accu. Op dit moment is hij al een uur bezig, jet is nog lang niet klaar en vverstoort de broedende vogels behoorlijk. Zo jammer!
Diverse buren hebben het al eens uitgelegd aan hem maar het wil niet landen bij hem. De tuin moet alle seizoenen mooi zijn en dat mag wat inspanning en stroom kosten blijkbaar. Die vogels in de tuin vind hij kennelijk niet belangrijk.

Fransien

Fransien

12-05-2016 om 11:04

BBQ

Tsja, jammer van de rook, daarvoor houd ik mijn ramen en deuren wel dicht, maar die herrie! Ik heb buren die graag buiten een feestje vieren tot 's avonds laat en gasten die dan dronken over straat tollen en ik heb meegemaakt dat ze vlak voor mijn voordeur stonden te kotsen. Dat vind ik nou een stuk minder en wat mij betreft minderen ze de drank en de leut en vooral de herrie.

mirreke

mirreke

12-05-2016 om 11:04

heerlijk weer en super buiten

Ik vind het weer helemaal fantastisch en ben er blij mee. Dit weekeinde helaas minder, maar komende week gaan de temperaturen weer stijgen. Ik zit ook altijd heerlijk buiten te werken, en heb helemaal nergens last van.

Huis lekker koel houden, dan vind ik het prima uit te houden. Geen last van buren, maar we hebben dan ook een heerlijk grote tuin. Veel mensen in de omgeving zitten allemaal buiten, maar daar heb je helemaal geen last van.

Van mij mag dit de hele zomer zo doorgaan...

MerelR

MerelR

12-05-2016 om 13:18

Radio

Bladblazers en ander elektrisch spul maakt me dan weer veel minder uit. Ook kinderen horen wat mij betreft bij 'natuurlijke' geluiden, daar stoor ik me echt niet aan. Waar ik me vooral vreselijk aan erger is dat je buiten de radio aanzet (met techno-trancemuziek). Als ik buiten zit wil ik de vogeltjes horen fluiten. Bovendien gaan de buren en de visite harder praten omdat ze boven de muziek uit willen komen die ze dan vervolgens weer niet meer kunnen horen en weer harder zetten enz. enz.
Maar goed, momenteel is het rustig buiten dus ik leg snel mijn tablet weg en ga genieten van de stilte )

Half a twin

Half a twin

12-05-2016 om 14:01

Techno trance hoeft niet eens

Zelfs Andre Hazes is mij al te erg als ik er op dat moment geen zin in heb. Inderdaad ik wil die vogeltjes zien en horen en dat gaat niet met bladblazers en heggescharen op de achtergrond. Lief spelende kinderen die wat meer geluid maken hoort erbij maar dat gejank van onze buurjongen van 5 jaar oud is gewoon te erg. Mama mag de zandbak open? Ja Kees ik kom er zo aan! Whahahoeha jank jank jank, je moet het nu u u u u doe oe oen! En dan niet 1 keer of zo maar de hele dag, als zijn moeder niet acuut doet wat hij wil is het janken. Ik kan daar echt niet tegen.

De 4 maanden oude baby van 4 huizen verder heeft de afgelopen dagen ook veel gehuild maar dat is anders het arme kind wist nog niet dat het zo warm kan zijn zeg maar. Ze was een beetje haar normale ritme kwijt. Dat hebben alle babies, hoort erbij.
Die 5 jarige kan ik onderhand achter het behang plakken, wat een huilebalk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.