Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Geloven jullie Rutte?

"Omtzigt positie elders" staat er in de notities van Ollongren. Rutte een week geleden "ik en Kaag hebben niet over Omtzigt gesproken". Rutte vandaag (nadat het even duurde voordat de gespreksverslagen kwamen): "ik heb een ministersfunctie voor Omtzigt voorgesteld". 

Wat denken jullie hiervan?


En denken jullie dat er inderdaad sprake was van handje klap tussen VVD en D66 over het voorzitterschap? 

Of dat nou wel of niet het geval is, kunnen ze nou niet iets beter hun best doen om ook de schijn niet te wekken? 

Emmawee schreef op 08-04-2021 om 15:45:

En denken jullie dat er inderdaad sprake was van handje klap tussen VVD en D66 over het voorzitterschap?

Of dat nou wel of niet het geval is, kunnen ze nou niet iets beter hun best doen om ook de schijn niet te wekken?

Ik denk eigenlijk van niet. Volgens mij waren ze toe aan een nieuwe voorzitter en Bosman is nu eenmaal geen reële kandidaat

Alkes schreef op 07-04-2021 om 20:53:

[..]

Grappig dat juist de Rutte fans in deze draad teleurgesteld zijn in Kaag.

Das raar Alkes. Dus als je moeite hebt met Kaag ben je meteen een Rutte-fan?

Lijkt me heerlijk, zo’n zwart-wit bestaan....

Een mooi interview met oa formateur Tjeenk Willink, die kritisch is over de bestuurscultuur en vertelt over wat in zijn ogen nodig is, in de formatie en in politiek en bestuur:
https://www.groene.nl/artikel/verbroken-verbinding


Je kan een beperkt aantal artikelen van de Groene gratis lezen volgens mij. Ik weet niet hoeveel.

Ik zei het verkeerd. Tjeenk Willink is natuurlijk informateur, geen formateur. Hieronder nog een signaal van zijn kant. Hij zit er tamelijk stevig in, heeft zelf ook duidelijk een agenda. Dat krijg je, en werd kennelijk ook OK gevonden, als je zo’n gerenommeerd persoon met een duidelijk profiel kiest. Ik vind het wel mooi, krijg daardoor ook wat vertrouwen dat er niet zomaar wat in elkaar gerommeld wordt maar dat recht wordt gedaan aan belangrijke aspecten: https://www.welingelichtekringen.nl/politiek/2659901/tjeenk-willink-rutte-niet-uit-de-problemen-in-formatie.html

Logisch verhaal nadat de media schreven dat Rutte niet afgeschreven was. Tjeenk Willink moet natuurljk duidelijk maken dat hij onpartijdig is en boven de partijen staat. Wel zei hij nadrukkelijk dat Rutte niet de enige schuldige was aan de huidige bestuurscultuur. De anderen zitten er net zo dik in, dus zwarte pieten was onterecht.

Lexus

Lexus

09-04-2021 om 23:11 Topicstarter

Rachel: ik begon deze draad juíst hier omdat ik de mensen die hier posten erg serieus vind en hun mening hoog acht. Niet dat ik het altijd met ze eens ben natuurlijk maar ik waardeer doorgaans de meningen hier wel. 

Ik discussieer ook wel eens op facebook of youtube (niet over dit onderwerp toevallig) maar daar vind ik het veel eerder een chaos worden. Maar welkom, en leuk als je met meer onderwerpen meepraat.

Rachel. schreef op 07-04-2021 om 10:57:

[..]

nee hoor totaal niet ik weet gewoon dat op YouTube deze onderwerpen flink besproken worden in de comments en dat iedereen daar zijn mening aan elkaar geeft erover nog iets heftiger dan hier vandaar dat ik dat voorstelde 😉heeft niks met generatiekloofjes te maken was een advies omdat daar ook enorm veel volwassenen zijn die dit onderwerp met elkaar bespreken en er zijn miljoenen reacties erover nogmaals vandaar dat ik dit voorstelde aangezien dit een hele hype op YouTube is tegenwoordig 😁heel interessant hoor misschien toch maar eens kijken als je het onderwerp interessant vind

het kloofje is dat ik niet wist dat dat op YouTube gebeurde. Ik kom nier verder dan liken, opslaan, abonneren. Ik lees de bovenste  reacties bij artiesten, meer niet. Dus discussies zijn me ontgaan 😊.

Lexus

Lexus

21-04-2021 om 21:47 Topicstarter

Emmawee inderdaad, het gekonkel gaat door. Nou maar eens nieuwe verkiezingen is mijn idee.

Lexus

Lexus

21-04-2021 om 21:48 Topicstarter

En Kaag deed ook een 'Rutte' door ineens aan geheugenverlies te lijden. Wat een zooitje

Kaag en Hoekstra gaan hier niet best uitkomen, als je de bronnen moet geloven. En Ollongren misschien ook wel niet. D66 heeft blijkbaar geklaagd over Omtzigt en CDA wilde hem de mond snoeren. En wie had nou ook alweer de notitie 'positie elders'? Hmmm, dat was Ollongren. Dit stinkt harder dan Rutte.

Lexus schreef op 21-04-2021 om 21:47:

Emmawee inderdaad, het gekonkel gaat door. Nou maar eens nieuwe verkiezingen is mijn idee.

En dan? Allemaal op de PvdA stemmen? Die partij zat tot aan zijn ellebogen in de toeslagenaffaire ...

Pief, ik vind het geweldig dat je kunt bedenken dat het opzet en partijgekleurd was: 'En wie had nou ook alweer de notitie 'positie elders'? Hmmm, dat was Ollongren.'.

Ondertussen blijkt keer op keer, dat wat Omtzigt vertelde waar was, honderd procent.

Tsjor

tsjor schreef op 22-04-2021 om 07:29:

Pief, ik vind het geweldig dat je kunt bedenken dat het opzet en partijgekleurd was: 'En wie had nou ook alweer de notitie 'positie elders'? Hmmm, dat was Ollongren.'.

Ondertussen blijkt keer op keer, dat wat Omtzigt vertelde waar was, honderd procent.

Tsjor

In de reconstructie van Rtl wordt beschreven dat vooral ministers van D66 klaagden over kritische kamerleden en dat Hoekstra aangeeft dat CDA heeft geprobeerd Omtzigt te 'sensibiliseren'.

Denk dan eens terug aan het debat in de Tweede Kamer waarin Kaag en Hoekstra Rutte keihard aanvielen omdat hij het over Omtzigt had gehad als minister. Terwijl zij zelf Omtzigt monddood wilden maken. Ongelofelijke hypocrisie.

En dan lijkt het ineens veel waarschijnlijker dat die opmerking 'Omtzigt functie elders' niet door een ambtenaar zomaar is verzonnen en niet toevallig in de papieren van D66 minister Ollongren stond. Maar daar zullen we voorlopig niet achter komen.

Wat baal ik ervan dat ik op het CDA heb gestemd.  Nooit meer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.