Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
03-04-2016 om 00:05
En dan nu iets volslagen nutteloos. Maar dit is de rubriek Off Topic, tenslotte.
Op weg van huis naar werk en terug passeer ik de nodige reclameborden en momenteel staat op veel daarvan een reclame voor Danio yoghurt: een zwaar bebaarde jonge man met diverse tatoeages op zijn handen en onderarmen, een pot Danio in de hand, en het onderschrift "Taste life to the full".
Dat voluit leven weinig met yoghurt te maken heeft laat ik even daar, het gaat mij om die afgebeelde man: een stereotype hipster (ook met geruite blouse geloof ik). En ik vraag me nu al enige tijd af waarom zo'n man wordt afgebeeld in een reclame van een standaardtoetje van een van de grootste zuivelconcerns ter wereld. Mijn redenering is namelijk deze: hipsters eten zulke producten niet, want die doen natuurlijk alleen maar aan gezond, lokaal en ambachtelijk. Nu is het natuurlijk vaak zo dat in een reclame het soort mens wordt afgebeeld waaraan de consument zich zou moeten spiegelen (drink Rivella, dan word je Doutzen Kroes), maar de meeste niet-hipsters vinden hipsters maar irritante lui,dus dan is de onuitgesproken boodschap 'eet deze yoghurt en wordt als deze baardmans' ook niet aantrekkelijk.
Ik snap dit dus niet. Op wie is zo'n reclame nou gericht? Hipsters, of would-be hipsters (een categorie die volgens mij niet bestaat).
Dezelfde vraag had ik trouwens ook al bij de reclames voor Kornuit, daar speelt hetzelfde maar dan met pils.
Miriam, jij hebt hiervoor doorgeleerd vziw, kan jij bedenken hoe dit zit?
Groeten,
Temet
15-04-2016 om 09:19
Schimmelreclames
Het viel mijn dochter en mij op dat er in de reclame wordt gezegd: "veel vrouwen willen af van hun schimmelinfectie". Eh, is het niet zo dat ALLE vrouwen die een een schimmelinfectie hebben ervan af willen?
En hoe ongelukkig was de volgorde toen een keer direct daarna een reclame van HG kwam 'heb je schimmel in je badkamer?' Hopelijk worden die 2 producten niet door elkaar gehaald....
15-04-2016 om 10:10
Zoon en ik moeten iedere lachen om de HG reclames.
"Schimmel in je badkamer? Dan heb je een probleem!"
en daarna suggereren ze dat het zo opgelost is met HG schimmelreiniger. Nou, zo groot was dat probleem dan dus niet.
Je hebt ook de zilvervisjesreiniger. "Nooit meer last van vieze zilvervisjes!" In ons hoofd is het dus een middel om zilvervisjes te reinigen, zodat je voortaan schone zilvervisjes hebt.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.