Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Ladieda

Ladieda

22-02-2016 om 11:15

Dubai

Mijn vriend heeft de kans om een tijdje in Dubai te gaan werken. Dan wil ik natuurlijk ook wel op bezoek gaan. Kun je daar als vrouw een beetje veilig over straat, en mag je wel zelfstandig rondlopen?
Eigenlijk staat het me tegen, zo'n land waar vrouwen minder rechten hebben, maar een weekje zon is natuurlijk best fijn


Kaaskopje

Kaaskopje

01-03-2016 om 11:00

Ad Hombre

Voel je je alleen bezwaard als het om een westerse toeriste gaat?

Ik ben best nieuwsgierig naar jouw vakantiebestemmingen. Ik kom nergens, dus dat is makkelijk. Maar hoe ver gaan jouw principes? Wat mag er in een land wél zijn, waarbij jij geen gewetensbezwaren voelt.

Ad Hombre

Ad Hombre

01-03-2016 om 12:09

Temet

Zoals ik al schreef ik vind het nogal een verschil of je een doodstraf of een gevangenisstraf wegens atheisme boven je hoofd hangt, theoretisch of niet. Dat maakt jou niet uit? Mij wel. Ik ben atheist dus alle landen waar ze die geschifte regel hebben ga ik toch liever niet naartoe.

Als ik een vrouw was (zoals TS) ging ik niet naar een land waar je een reeel risico loopt in de gevangenis te belanden als je aangifte doet van een verkrachting.

De combinatie van die twee voorbeelden (want dat zijn het) van de situatie in Dubai als atheist/vrouw zouden voor mij al genoeg zijn om er niet heen te gaan. Er zijn vast nog veel meer voorbeelden, islamitisch elanden zijn vrij berucht op dat gebied.

Daarnaast speelt er een principekwestie, maar aangezien ik geen bijzonder principieel persoon ben zou ik daar nog wel eens overheen kunnen stappen.

Een nooit toegepaste regel over orale sex in een Amerikaanse staat vind ik daarbij in het niet vallen.

Wat is daar inconsequent aan?

Ad Hombre

Ad Hombre

01-03-2016 om 12:14

Temet

"Voel je je alleen bezwaard als het om een westerse toeriste gaat?"

Met name als ik een westerse toeriste ben of als mijn partner een westerse toeriste is. Onprincipieel he? De term bezwaard is ook niet de juiste, 'in gevaar' is beter.

"Ik ben best nieuwsgierig naar jouw vakantiebestemmingen. Ik kom nergens, dus dat is makkelijk. Maar hoe ver gaan jouw principes? Wat mag er in een land wél zijn, waarbij jij geen gewetensbezwaren voelt."

Lees nou eens een keer wat beter. Het zijn niet alleen gewetensbezwaren ook reeele dreiging. Is het een gewetensbezwaar als ik als atheist weiger naar een land te gaan waar atheisme strafbaar is met de dood? Dat is toch gewoon common sense!

Als ik als niet-homo weiger naar een land te gaan waar homosexualiteit strafbaar is dan is het *wel* een gewetensbezwaar.

Het probleem is dat jullie argumenten en meningen steeds in hokjes proberen te duwen. Een mix van argumenten en motieven is te moeilijk voor julie, dat kun je blijkbaar niet aan. Dan ben je inconsequent.

Ik zou bijna aan autisme gaan denken

Tsjonge Ad

""ik vind jouw angst voor het moslimgevaar echt zorgelijk."

Nee hoor, is juist heel verstandig. Vandaag las ik in het nieuws over 8 Nederlanders die dachten gezellig met hun moslimkameraden te gaan meevechten tegen het perfide westen en die vervolgens door die kameraden vermoord te worden:"

Waarom zou je vanwege dít voorbeeld bang voor moslims in het algemeen zijn? Ben je ook bang voor Amsterdammers omdat Holleder zijn criminele vriendjes omglegde?

skik

Kaaskopje

Kaaskopje

01-03-2016 om 23:45

Nou Skik

Een deel van mijn familie ziet Amsterdam wel als het Sodom en Gomorra van Nederland hoor

Kaaskopje

Kaaskopje

02-03-2016 om 00:01

Voel jij dan overal de noodzaak om je atheïst-zijn te etaleren? Daar heb ik zelf geen last van als ik ergens als toerist ben. Hier op het forum kan ik er graag over bomen, maar ik heb geen zendingsdrang.

Je kunt het als toerist ergens best mooi vinden zonder het eens te zijn met de overheid of president aldaar. Een Amerikaanse Redneck mag wat mij betreft ook met zijn billen op een Nederlandse terrasstoel neerploffen zolang hij onze buitenlanders maar niet discrimineert. Dat is hier strafbaar.

Ad Hombre

Ad Hombre

02-03-2016 om 09:21

skik

"Waarom zou je vanwege dít voorbeeld bang voor moslims in het algemeen zijn?"

Even wachten, skik. Ik zeg nergens dat ik bang ben voor moslims in het algemeen. Dat is een etiket dat me hier opgeplakt wordt. En vervolgens ga je me vragen waarom ik een etiket op heb?

Dat noemen ze geloof ik een stropop argument.

Ik ben bang voor het effect van het binnenhalen van grote hoeveelheden immigranten, zeker, maar niet uitsluitend als ze een religie aanhangen die vijandelijk staat tegenover het seculiere westen. Daarnaast hebben moslimlanden in het algemeen niet mijn voorkeur als vakantie- of reisbestemming.

Dat etiket mag je me opplakken. (moet je wel heel klein printen)

Ad Hombre

Ad Hombre

02-03-2016 om 09:22

Kaaskopje

"Voel jij dan overal de noodzaak om je atheïst-zijn te etaleren? Daar heb ik zelf geen last van als ik ergens als toerist ben. Hier op het forum kan ik er graag over bomen, maar ik heb geen zendingsdrang."

Nee, maar daar gaat het niet om.

MK

MK

02-03-2016 om 11:00

"Daarnaast hebben moslimlanden in het algemeen niet mijn voorkeur als vakantie- of reisbestemming."

Daar ben ik het absoluut mee eens. Ik ging alleen naar Dubai omdat mijn vriend daar destijds werkte en ik het leuk vond om te zien waar hij woonde en hoe zijn leven eruit zag. Ik vond Dubai best mooi, maar leuk voor een keertje. Toch zou ik TO aanraden te gaan.

Verder hebben moslimlanden zeker niet mijn voorkeur als vakantiebestemming, maar jij draaft wel erg door.
In jouw optiek zou je alleen de in onze ogen politiek correcte landen mogen bezoeken en dat is een beetje te beperkend in mijn optiek. Wie bepaalt de grens?

Maar als jouw enige behoefte de camping in zuid Frankrijk is, dan kom je daarmee natuurlijk prima weg.

Ad Hombre

Ad Hombre

02-03-2016 om 11:23

"In jouw optiek zou je alleen de in onze ogen politiek correcte landen mogen bezoeken en dat is een beetje te beperkend in mijn optiek."

Als jij je nou even beperkt tot jouw optiek in plaats van een karikatuur te maken van mijn optiek...

Kaaskopje

Kaaskopje

02-03-2016 om 12:06

Tot op zekere hoogte ga ik met je mee in je principes. Even vooropgesteld dat mijn budget voor verweggistan-vakanties dusdanig beperkt is dat ik elke keer weer aan een win-actie mee doe in de hoop dat ik zomaar (je kan nooit weten haha) in de prijzen val. Kans van 1 op de teveel, maar goed je moet hoop houden. Dat gezegd hebbende... maar áls ik wel het geld ervoor had, zou ik me toch vooral laten leiden door waar ik wil rondkijken. Ik zou best naar Sint Petersburg willen, of naar de VS, of (en vooral) naar Afrika trekken richting Zuid Afrika. In de VS is het ook niet overal zo homovriendelijk, bestaat er nog de doodstraf, is men in een aantal staten nog heel erg 'wit' en zo meer. Wil ik er rondkijken? Jazeker! Azië trekt mij om de een of andere reden niet zo, maar als iemand zou aanbieden om mij op sleeptouw te nemen naar China.. we gaan! En ik zou het voor een deel best een dilemma vinden, maar niet groot genoeg om er weg te blijven.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-03-2016 om 12:09

Verder hebben moslimlanden zeker niet mijn voorkeur als vakantiebestemming,===

Is dat omdat je die landen niet het bezoeken waard vindt, of toch ook uit principe?

Hortensia

Hortensia

03-03-2016 om 10:08

Jippox

"Bedoel je een aantal dames met een bepaalde mening in dit draadje? Of bedoel je alle dames in dit draadje? Alle dames op OOL met een mening anders dan de jouwe? of bedoel je alle dames op dit forum? of zelfs gewoon huppetee maar alle dames in heel Nederland??

Val ik -bijvoorbeeld- onder jouw samenraapsel 'de dames hier', of niet?"

Tja, wat verwacht je van iemand die alle moslims op één hoop gooit

Sorry Ad. Ik heb niks tegen jouw persoon, maar wel tegen de manier waarop jij hele groepen op één hoop gooit. Maar dat zal ik vast wel weer helemaal verkeerd zien.

En ja, ik ben één van "de dames hier" en beschouw dat als een compliment.

MK

MK

03-03-2016 om 12:39

Kaaskopje

Ik ben in diverse moslimlanden geweest en het heeft het minst mijn voorkeur ja. Waarom? Inderdaad omdat het een erg mannelijke cultuur is, vrouwen niet gelijkwaardig zijn en ik de mensen opdringerig en onbeleefd vind.

Daarnaast houd ik van een wijntje, uitgebreid tafelen, etc. en dat kan ook niet altijd. De gezelligheid en warmte die ik zoek ontbreekt daar. Al heeft Dubai tal van luxe beachclubs hoor, maar het heeft dan ook niks meer met de Arabische cultuur te maken. Die beachclub kan ook op Ibiza staan.

Maar dat neemt niet weg dat ik wel in diverse Arabische landen (Marokko, Tunesië, Egypte, VAE en Jordanië) geweest ben en het interessant vind om te hebben bezocht. Op basis daarvan vorm je dan ook een mening.

Ad Hombre

Ad Hombre

03-03-2016 om 12:59

Temet

"Je lijst met mogelijke vakantiebestemmingen krimpt in:"

Toeval of niet, dat land stond toch al niet op mijn verlanglijstje.

Maar dan nog maakt het wel wat uit of je tot de DOOD kunt worden veroordeeld wegens het ZIJN van atheist of dat je gevangenisstraf kunt krijgen als je tekeer gaat tegen gelovigen.

Maar dat zal ik jou wel niet aan je verstand kunnen brengen.

Ad Hombre

Ad Hombre

03-03-2016 om 13:07

Hortensia

"Sorry Ad. Ik heb niks tegen jouw persoon, maar wel tegen de manier waarop jij hele groepen op één hoop gooit. Maar dat zal ik vast wel weer helemaal verkeerd zien."

Ja, Hortensia, dat zie je, ongetwijfeld opzettelijk, want ik heb het al heel vaak uitgelegd, verkeerd. En dan leg ik weer netjes overzichtelijk mijn standpunten t.o.v. de islam (islam is niet alle moslims) en massa-immigratie (heeft slechts deels met moslims te maken) uit en vijf postjes later begin je weer over 'alle moslims op een hoop gooien'.

En vervolgens word ik natuurlijk bij iedere langskomende gelegenheid met Wilders en Trump op een hoop gegooid. Dat mag natuurlijk wel, is namelijk voor het goede doel.

Ad Hombre

Ad Hombre

03-03-2016 om 13:17

Trouwens

Mijn kritiek op Dubai is niet dat ze moslim zijn, maar dat ze idiote middeleeuwse wetten hebben en vrouwen (zelfs toeristen) die aangifte doen van een verkrachting in de gevangenis zetten.

Dat het toevallig ook nog eens een moslimland is verbaast mij dan weer niks - dat geef ik grif toe. Maar gelukkig hebben niet alle moslimlanden de doodstraf op atheisme en gevangenisstraf op verkrachting. Dus daar kan ik nog heen mocht ik de behoefte voelen om de moslimcultuur op te snuiven.

Denk jij nou werkelijk dat jij enig risico loopt om voor het enkele zijn van atheist ter dood gebracht te worden in Dubai? Een land dat zijn uiterste best doet om maar zoveel mogelijk toeristen te lokken? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je zoiets als een reëel risico ziet.

Het ging in die Russische zaak, zo begrijp ik, over het kwetsen van gevoelens van orthodoxen (niet om het beledigen van God zelf -logisch, overigens, een beetje god moet zijn eigen boontjes wel kunnen doppen). Nou, dat is zo vaag als wat en daarmee is dit soort wetgeving in de praktijk niet zo heel veel minder eng dan die van Dubai. Je weet maar nooit of ze niet ineens besluiten dat je iets mispeuterd hebt. Als je maar met enige vreugde kennis geeft van je ongeloof kan dat zomaar door iemand razend beledigend worden gevonden. Zo 'tekeer' ging die Rus nou ook weer niet...

Ja, in principe heb je gelijk, dood voor het zijn van atheist is erger dan een jaar de cel in wegens het kwetsen van de religieuze meerderheid. Maar als we het over principes gaan hebben zou ik van een dergelijk onderscheid mijn keuze van vakantiebestemming niet af laten hangen, en als we het over de praktische uitvoering hebben vermoed ik zomaar dat je als westerse toerist in dit soort dingen in Dubai minder risico loopt dan in Rusland.

Groeten,

Temet

Kaaskopje

Kaaskopje

03-03-2016 om 19:54

Bedankt voor je antwoord. Ik kan me wel wat voorstellen bij je mening.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.