Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

tonny

tonny

20-06-2014 om 14:31

Draadje voor voetballiefhebbers

Om te beginnen: ik heb totaal geen spelinzicht, bij gym waren klasgenoten altijd kwaad dat ik niet wist waar de bal heen moest.

Maar de sfeer met EK en WK vind ik gewoon leuk. Ik vind die wedstrijden een soort hoorspel, liefst kijk ik TV met daarbij het geluid van de radio. Het leukst vond ik het toen de jongens klein waren. Allemaal vriendjes voor ons kleihe TV-tje, en bij elk doelpunt een blokje rond rennen, toeter voorop.
Vind het gewoon een leuk feestje, al is het allemaal franje.

Ik houd wel van franje


Molleke

Molleke

20-06-2014 om 16:26

Jaaaaa

Ik geniet altijd van het WK en EK en ben blij dat we een ronde verder zijn. Ik ben geen echte voetbalfan en het lukt me (nog) niet echt om een wedstrijd van Nederland helemaal geconcentreerd te kijken maar zit wel recht voor de buis met mijn ipad op schoot . Dus internetten en vooral de doelpunten in herhaling zien . Oudste dochter kijkt mee en zit ondertussen bij elke goal te appen met haar vriendinnen. Jongste vindt het ook leuk maar die gaat ook achter de laptop. We hebben allevier een oranje shirt aan Vinden de meiden leuk! Ik hoop dat we nog ver komen!!!!!

Andere jaren keek ik ook fanatiek VI maar dat is er helaas nog niet zoveel van gekomen. Man kijkt zoveel mogelijk alle wedstrijden. Ik alleen Nederland.

Tango

Tango

20-06-2014 om 16:30

Hoera!

Ik wilde ook al steeds een draadje voor voetballiefhebbers starten want ik ergerde me zo aan die voetbalhaters maar vergat het steeds. En nu is het er toch zomaar.
Spelinzicht heb ik overigens ook niet echt hoor. Ik begin het voetbal steeds beter te begrijpen doordat zoon hier ook voetbalt maar bij bepaalde termen haak ik toch af hoor en soms vindt ik iemand heel goed spelen maar zit ik er volgens de opinie gigantisch naast.
Maar leuk vind ik het wel. Wij waren de eerste hier in de straat met een oranje versierde auto omdat ik met zoon naar een training van het Nederlands elftal ging kijken in de Kuip. Sta je daar met je auto met vlaggetjes, stickers en spiegelhoesjes tussen al die kale auto's. Haha! Maar zo'n training is echt leuk om te zien.
En van de week was het zo leuk met die vroege wedstrijd. Al die kinderen met toeters op straat en maar toeteren bij de doelpunten.
Zoon hier houdt overigens alle standen van de wedstrijden bij en wil het liefst zoveel mogelijk zien, dus is het bijna elke dag puzzelen met het eten e.d. Maar daar komen we ook wel overheen.

Leuk!

Ja hoor ik vind het ook leuk! Al die regels van buitenspel en zo snap ik nog steeds niet helemaal en buiten het EK en WK houd ik ook helemaal niet van voetbal.
Maar dit wil ik toch niet missen, vind het gezellig, leuk en spannend (vooral die wedstrijd Nederland - Australië).
Onze buurman is een ontzettende voetbalfan en hij kwam een maand geleden al vragen "of we toch wel weer de straat gingen versieren". Hij had alles al in huis!
Dus het ziet er hier heel gezellig uit en als Nederland in de finale komt heeft hij al een partytent en groot scherm geregeld om met alle buren in de speeltuin te gaan kijken.

Annie

Annie

20-06-2014 om 21:44

Mja leuk

Met 3 voetballers in huis, kan ik niet anders dan voetbal kijken. Ik weet ondertussen ook wel hoe het een en ander werkt in het spel. Maar aan oranje toestanden, zoals vlaggetjes, wordt hier niet gedaan, dat is niet aan mij besteed. Ik heb nog een trauma van hoe we in een volledig oranje versierde auto met vlaggetjes, sjaaltjes, petjes, ballen, bandana's, ratels, leeuwtjes en andere oranje hebbedingen naar Frankrijk op vakantie gingen, ik was 15 en wist niet hoe laag ik onderuit gezakt moest zitten om niet gezien te worden in het voetbalcircusmobiel. Wat een opluchting toen Nederland uit dat toernooi werd geknikkerd en het voetbalcircusmobiel terug naar een auto werd omgetoverd.
Mijn mannen zitten tijdens de wedstrijden van Nederland wel in tenue, die hebben zelfs sambaballen om mee rond te rennen als Nederland scoort. Ze hadden zo'n standenposter in de woonkamer gehangen, maar die moest echt verhuizen naar een andere kamer, ik woon tenslotte niet in een bouwkeet.
Met sommige wedstrijden leef ik helemaal mee, maar soms vind ik er niets aan, ik ga dan de voetballers een cijfer geven, en die cijfers slaan niet op hun voetbalprestaties maar op eh... hun aaibaarheid. Iedere wedstrijd roep ik iemand uit tot het snoepje van het team, heel triest, volgens de drie mannen op onze bank. Maar ondertussen krijg ik altijd wel tips van diezelfde mannen wie dat snoepje deze wedstrijd absoluut moet worden .

Kaaskopje

Kaaskopje

21-06-2014 om 12:31

Ja hoor... tenminste grote wedstrijden

Gewoon voetbal hoef ik niet persé te zien, maar de standen vind ik wel interessant. Zeker voor 'onze' AZ. Bij EK's en WK's vind ik de wedstrijden van Nederland heel erg spannend, de rest mwah. Dus als Nederland eruit ligt zou ik het niet meer hoeven te volgen, maar vind ik het dan nog wel interessant wie er uiteindelijk wint.

Ook als ik geen man en kinderen zou hebben zou mijn interesse er zo uitzien. Het verschil met die situatie en de echte is dat ik er nu net iets meer van weet door wat ik er gaandeweg van meegekregen heb.

Dalarna

Dalarna

21-06-2014 om 14:53

sonj@

http://nl.wikibooks.org/wiki/In_mensentaal/Voetbal/Buitenspel Lees de tekst onder de afbeelding en je begrijpt het.

Gisteren stond er iemand gigantisch buitenspel maar omdat de bal helemaal niet naar die persoon ging was er niets aan de hand en werd het een doelpunt. Dit zie je ook op het tweede kleinere plaatje.

Katniss

Katniss

21-06-2014 om 16:46

Buitenspel

Ik vind de tekst op Wikipedia niet zo duidelijk, maar dit filmpje wel:


https://www.youtube.com/watch?v=ErYdQO37YnQ&feature=player_embedded

Als je bedenkt dat het doel van de buitenspelregel is om te voorkomen dat spelers bij het doel van de tegenstander op de bal gaan wachten, is het helemaal duidelijk. Er moet dus altijd een tegenstander tussen de keeper en de speler die aangespeeld wordt staan.

Hortensia

Hortensia

23-06-2014 om 12:54

Hoera, het mág, voetbal leuk vinden!

Nee, geen oranje aan het huis (al vind ik het prima als anderen het doen) en het juichpak heb ik ook in de supermarkt laten liggen. Als Nederland vanavond speelt ga ik eerst even tanken want dan is hier de benzine goedkoper maar dan ga ik toch echt kijken!

Mijn kinderen interesseert het niet en ik heb geen man, dus het komt puur uit mijzelf. Ik vind het gewoon leuk.

En mochten we net als vier jaar geleden die finale halen, dan zal ik net als vier jaar geleden alsnog iets oranjes buiten hangen, zo ben ik dan ook wel weer

Ik erger me natuurlijk ook wel eens aan iets, maar om daar dan meteen een topic over te openen...?
Ach ja, we leven in een vrij land.

Dalarna

Dalarna

23-06-2014 om 14:20

Hortensia

Het draadje voor de voetbalhaters is geopend door een voetballiefhebber hoor, tenminste van landenvoetbal.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-06-2014 om 14:25

Moet mezelf corrigeren

Ik merk dat ik ook wedstrijden van andere landen dan Nederland wil zien. Gister met Portugal, eerder Ghana. Toch wel spannend. Ik blijf er zelfs voor op

Molleke

Molleke

23-06-2014 om 14:30

Leuk leuk

We zijn al door naar de volgende ronde dus dat maakt de wedstrijd van vanavond wel minder spannend. Ik moet nog even snel naar de winkel na het werk maar probeer toch op tijd thuis te zijn. Hier (nog) geen oranje aan of om ons huis maar ik wil voor volgende week wel even kijken. Vanavond dus met bord op schoot voor de buis Dochter kan vanmiddag haar juichpak ophalen.....!!!!!

Kubus

Kubus

23-06-2014 om 15:08

"ik ergerde me zo aan die voetbalhaters"

Ik ben dus zo'n hater. Of eigenlijk gewoon geen liefhebber. Niet van voetbal, en ook niet van dat gezellige gedoe eromheen.
Maar ik probeer dus niemand mijn mening op te dringen, en dat doen de voetballiefhebbers (in mijn omgeving dan) dus wel.
Ik ben flauw als ik niet meedoe aan de pool. Ik ben flauw omdat ik niet in het oranje ga, ik ben flauw omdat ik niet meekijk.
Waarom? Wie heeft daar last van eigenlijk?

Had vanmiddag mijn dochter thuisgehouden, want ze was weer uitgescholden omdat ze niet in het oranje was. Blijkbaar lukt de juf het ook niet om dit tegen te houden.

Van mij mag iedereen zijn feestje vieren, maar alsjeblieft laat anderen die er niet aan meedoen gewoon in zijn waarde!

Dalarna en Katniss

Bedankt!

Kubus

Wat een vreselijke school moet dat zijn, dat iedereen in het oranje gaat en je dochter uitgescholden wordt als ze dat niet doet. Die nare sfeer zal toch niet alleen maar tijdens het WK zijn? Ik zou niet alleen mijn kind thuishouden (zal je ook wel weer op kritiek komen te staan), ik zou op zoek gaan naar een nieuwe school.

skik

Hortensia

Hortensia

23-06-2014 om 18:07

Dalarna en Kubus

Sorry als ik wat kregelig overkwam in mijn eerdere berichtje, het zit me al een tijdje dwars dat "volks vermaak" snel wordt afgekraakt. De kroning, het songfestival (tot ze opeens dreigen te winnen, dan deugt het opeens), voetbal... Maar goed, dat is geen excuus om kregelig te worden.

He bah, Kubus, dat is ook niet leuk als je dat overkomt! Iemand uitschelden omdat die niet in het oranje loopt? Het moet niet gekker worden! En lopen zeuren omdat je niet meedoet met de poule en niet meekijkt? Wat een vreemde mensen zijn er toch...

Jammer... Een beetje meer geven en nemen over en weer, zowel de "oranjehaters" als de "oranjeliefhebbers", en dan is het zoveel gezelliger in het leven (en ja, dat ga ik ook tegen mezelf zeggen als ik wat lees van voetbalhaters, ook zij mogen er natuurlijk zijn )

Hortensia

Hortensia

23-06-2014 om 18:09

en om misverstanden te voorkomen

"Volks vermaak dat wordt afgekraakt", dan bedoel ik dat in het algemeen, in de media, niet specifiek hier, hoewel ik me nog wel een erg verhitte discussie over de kroning kan herinneren maar daar dacht ik net nog niet eens naar!

Pfff, ik moet ook niet effe-snel tussendoor schrijven, dan maak ik er een rommeltje van

Dalarna

Dalarna

23-06-2014 om 21:01

kubus

Ik denk ook dat er meer mis is op die school... vreemd hoor!

Tango

Tango

23-06-2014 om 21:37

Uitschelden?

Omdat je op school geen oranje draagt? Vind ik echt belachelijk hoor. Hier loopt zo'n beetje de helft van de klas maar in oranje. Sommige kinderen zijn het even vergeten dat Nederland die dag speelt, of de ouders denken er 's morgens voor schooltijd nog niet aan. Anderen houden niet van voetbal. Maar uitgescholden word je er niet om hoor. Dan is er echt iets mis op school en moet er flink ingegrepen worden want dat zal dan niet alleen hierom gebeuren.
Bij zoon in de klas zit overigens ook een jongetje dat voetbal'hater' is. En ik vind dat een naar wordt, maar hij zegt het zelf hoor. Iedere keer als ze in de klas de stand voor de wedstrijd van Nederland mogen voorspellen zegt hij bijv. 5000-0 voor de tegenpartij. Eerst deed er nog een jongetje met hem mee, maar die was er vandaag al mee opgehouden. Ik vind dit bij kinderen toch wel erg overdreven hoor. Oke, je kan iets niet leuk vinden maar haten gaat toch wel erg ver. Hij weigert ook alles wat oranje is met de mededeling: ik haat voetbal. Maar ook dit jongetje wordt niet gepest. Iedereen weet inmiddels dat hij zo is.

Evanlyn

Evanlyn

23-06-2014 om 23:06

Tango

En zo hoort het, dat moet gewoon ook kunnen. Mijn zoon ziet die hele voetbal-gekte niet eens. Hij is geen hater, het is simpelweg niet tot hem doorgedrongen dat hij er iets van moet vinden. Dat is helemaal OK op school.

Zijn zus kijkt wel, bij een vriendin want daar wordt tenminste gezellig samen gekeken

Molleke

Molleke

07-07-2014 om 14:30

Yes

Door naar de halve finale!!!!! Woensdaq weer om 22:00 uur. Wel laat maar ga wel kijken!!!! Ik hoop zo dat we in de finale komen!!!!!

Lucerna

Lucerna

07-07-2014 om 14:35

Finale tegen Duitsland!

Daar zitten we hier onbeschaamd op te hopen!

WK helpt tegen lage bloeddruk op de IC

http://medischcontact.artsennet.nl/opinie/columns/column/145455/wkpil-eva-vogel.htm
"Ik heb avonddienst op de intensive care en mijn patiënt is hypotensief. Ik overweeg om hem toch weer extra vulling te geven of misschien wat noradrenaline, maar dan valt me iets op. Vanuit zijn toilettas staart een Albert Heijn-hamster met oranje kuif me aan. ‘Goh, bent u fan?’, vraag ik. Zijn ogen beginnen te glinsteren. Ik zet de televisie aan en zap naar de voetbaluitzending. Zo aandachtig als hij naar het televisiescherm kijkt, staar ik naar de monitor. Langzaam zie ik de bloeddruk stijgen. Hij heeft geen nor of vulling meer nodig gehad, niet in mijn dienst in ieder geval."

Lucerna

Lucerna

08-07-2014 om 22:55

Oew...

Ja, finale tegen Duitsland wil ik nog steeds graag, maar nu krijg ik het wel even benauwd... Maar het kan een knetterende finale worden!

AnneJ

geweldig verhaal!

En ik zit in het verkeerde draadje, zoals te zien aan de tijd van deze reactie

Groeten,

Temet

ook even hier

Mijn KRO detective is net afgelopen. Kinderen kijken voetbal en ze waarschuwen wel als er een doelpunt is.

gohh.....

Ineens was het over..... paar strafschoppen en Nederland verliest met 4-2. Goh...

Lucerna

Lucerna

10-07-2014 om 08:16

LOL AnneJ

Dat is typisch niet de reactie van de liefhebber... "Ineens" was het over? Er was niets ineens aan...

Molleke

Molleke

10-07-2014 om 09:46

Jammer

maar helaas. Ik heb genoten van het toernooi en alles er omheen. Op naar het EK. De oranjemeuk gaat eerst weer op zolder!

Op naar het EK?

Het WK is niet afgelopen hoor.

Molleke

Molleke

10-07-2014 om 11:36

Voor mij wel

Ik nou niet zo'n voetbalfan dat ik alles volg. Ja Nederland end en de belgen dit jaar. Mijn man gaat zeker de finale kijken en ik zal dan met een schuin oog meekijken maar het boeit mij niet meer zo. Die wedstrijd van zaterdag vind ik niks aan en ik vermoed de spelers zelf ook niet. Die troostfinale kunnen ze beter afschaffen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.