Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
11-10-2017 om 20:28
Ik kreeg net van een oudere weduwe een doorstuurfacebookbericht. Wat vinden jullie hier nu van?
Er moet mij iets van het hart... 3FM gaat van 18 tot en met 24 december het Glazen huis in Apeldoorn ! ... Ik denk dan ... daar gaan we weer.. weer een heleboel geld inzamelen voor een " goed doel " in het buitenland.. Ooooo,.. en het leuke er aan is , dat het een paar dagen voor de kerst wordt bekend gemaakt hoeveel geld er na het buitenland gaat... Vrienden... volgens mij gaat er dan iets goed mis... hoe veel gezinnen kennen geen kerst omdat het financieel niet mogelijk is, ouderen die te weinig liefde krijgen omdat er zo nodig bezuinigingen moeten worden uitgevoerd in de zorg en er geen geld is om deze mensen bij te staan. Gezinnen die niet in het ziekenfonds zitten omdat ze het niet kunnen betalen.,.. kinderen die nood gedwongen in te huizen zitten en daar een matige kerst moeten ondergaan... Er zijn zoooooooooo veel instanties in NL die ook een bijdragen kunnen gebruiken. Dus mijn vraag aan de wonder DJ`s van Serious Request ,waarom geen geld op halen voor de mensen die het hier zo hard nodig hebben ,.. en dan bedoel ik gewoon hier in Nederland... voor in de zorg,.. voor onderzoeken naar kinderkanker,... deze vervelende ziekte in het algemeen , om er maar 1 te noemen wat gewoon steeds meer voor komt. en gezinnen die het ook niet meer kunnen redden tegenwoordig.. Er zijn gewoon genoeg mogelijkheden om het opgehaalde geld hier in Nederland te gebruiken.
Dus mijn vraag aan jullie ,.. kunnen jullie je hier in vinden, en ben je ook van mening dat er genoeg mogelijkheden zijn om het opgehaalde geld in Nederland te gebruiken.. Deel dan dit bericht.. zeker om dit onder de aandacht te brengen dan het gewoon anders moet, anders KAN !. VERGEET JE EIGEN LAND NIET 3FM !
BVD.
14-10-2017 om 13:38
@Kenfan, #19
Die fondsenwervers (inderdaad werknemers...), hier vooral in de winkelstraten, worden meer en meer een plaag. Zelfs in die mate, dat sommige steden beslist hebben om er harder tegen op te treden, zie vb: https://www.hln.be/nieuws/binnenland/oostende-verbiedt-hulporganisatie-voorbijgangers-aan-te-klampen-op-straat~a975bc1a/.
14-10-2017 om 14:22
Fondsenwerver
Op straat zijn het inderdaad meestal studenten die zo hun geld verdienen, maar aan de telefoon zijn het vooral mensen die door het UWV naar een callcenter zijn gepusht, daar is altijd werk en 'dat vind ik niet leuk' mag je na een half jaar WW niet meer zeggen. Dat zijn dus mensen van alle leeftijden. Dan heb ik het dus echt over callcentra, die allerlei projecten aannemen voor opdrachtgevers.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.