Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

dochter

dochter

17-12-2015 om 14:17

Bejaarde abonnement aangesmeerd

Hopelijk kan iemand hier nog iets over vertellen. Mijn pa (81 jaar) kon met zijn wat oudere samsung geen contact krijgen met de ING-app. (hij doet dat thuis via WiFi). Ging vanochtend bij de bank vragen hoe dat kwam...bank wist het ook niet en op de terugweg dacht hij, dan ga ik wel even via T-Mobile, zijn provider, vragen hoe dat komt.
Bij T-Mobile zeiden ze dat dat kwam omdat hij geen internet abonnement heeft. Ja dat klopt, buiten zijn eigen huis heeft hij geen WiFi, en hij hoeft geen internet op zijn mobieltje want hij gebruikt dat verder nooit. Tja, en in de winkel hebben ze gezegd dat hij niet op de ING-app kon omdat hij geen internet heeft, dus hij heeft internet genomen, maar tevens hebben ze hem daarbij een Samsung-tablet aangesmeerd, was namelijk 120 euro korting, dus kostte hem maar € 4,25. Kon hij zijn telefoon conneccten (als hij dat al kan met zijn 81 jaar) met de tablet en met de tablet ook nog bellen, zo mooi allemaal (hij heeft thuis gewoon een vaste lijn, dus nergens voor nodig) en ze hebben trouwens al een Samsung tablet.
Dus toen pa een half uur later mij belde dat hij dat allemaal had gedaan, ben ik naar hem toegegaan en heb hem gevraagd waarom hij dat allemaal gekocht had, ja alles alleen omdat hij op zijn mobiel ING moest kunnen ontvangen. Kassabonnen waren er niet, helemaal geen info. Met pa samen terug naar de T-Mobile winkel gegaan, want hij had dit allemaal niet nodig. ING-app kan gewoon op de tablet die ze al hebben en mobieltje is gewoon wat ouder en hapert soms wel eens. Kassabon kwam daar verkreukeld uit een prullenbak en die kreeg ik mee, en ze hadden hem op zijn e-mail wel het contract gestuurd. Terugdraaien kon niet maar 'ze zou het proberen' .... tablet moesten we weer mee naar huis nemen, namen ze niet terug. (ik was 2 uur later weer bij die winkel dus) Hoofdkantoor heb ik daarna gebeld, zij vonden het belachelijk hoe e.e.a. gegaan was, ze hebben gewoon een ouder iemand iets aangesmeerd, maar zij konden er ook niets aan doen, want getekend was getekend. Wat nu te doen, pa zat hier net gewoon te huilen en beloofde nooit meer contracten te tekenen. Gevalletje jammer, maar helaas, gewoon 2 jaar lang € 19,50 per maand betalen voor iets wat je niet gebruikt of is er nog een mogelijkheid dit terug te draaien?


Emma

Emma

17-12-2015 om 14:56

Geschillencommissie

Het ziet er niet naar uit dat T-mobile dit wil herstellen. Het is een rotstreek. Ze hebben het mijn bijna 90-jarige ouders ook eens geflikt. De meeste bedrijven snappen het en draaien de zaak terug. Dit is echt ongehoord. Je zou naar een geschillencommissie kunnen gaan, iets onafhankelijks buiten t-mobile om.

In de metro, de gratis krant, hebben ze zo iets, kan je naar schrijven en vaak krijgen zij wel wat voor elkaar. Dreigen met rechtszaken wil ook nog wel eens helpen, of dreigen met publiciteit.

Jacquel

Jacquel

17-12-2015 om 15:19

Tuurlijk kan dat teruggedraaid

Wat een flauwekul van dat T-Mobile, hier is gewoon sprake van onwil.

Zijn jullie lid van de Consumentenbond? Zij kunnen veel voor elkaar krijgen via hun rubriek Stekeligheden. Met één telefoontje hebben ze al veel van dit soort situaties opgelost. En anders een klacht via Klachtenkompas, dat schijnt ook wel resultaat op te leveren. Als T-Mobile een Facebook-pagina heeft, kun je daar ook je gram spuien, daar hoor ik ook over dat het helpt.

Veel succes. Ik vind het een ongelofelijke rotstreek die riekt naar kwade trouw.

MamavanSenH

MamavanSenH

17-12-2015 om 15:58

Bellen en huilen

Klinkt heel lullig, maar bellen, een zielig verhaal ophangen en huilen wil wel eens helpen. Ik kreeg ooit een raar abonnement aangesmeerd (ook zo leuk om te doen bij een autist die je door bepaalde vragen zo om de tuin leid waardoor ze ja zegt op een verkeerd begrepen vraag en vervolgens ergens een jaar aan vast zit). Tig keer bellen en mailen en uitleggen hielp niet. Eén keer bellen en huilen aan de telefoon en ineens konden ze het wel opzeggen...

Emma

Emma

17-12-2015 om 16:14

Youp van 't Hek

Die krijgt nog wel eens wat voor elkaar bij T-mobile

Bianka

Bianka

17-12-2015 om 16:20

Ja, mijn licht dementerende vader is ook zoiets gebeurt maar dan met energie. Mijn broer heeft de energiemaatschappij gebeld, die waren eerst ook niet bereid iets te doen maar toen mijn broer dreigde contact op te nemen met radar om daar eens te vertellen hoe men bij dat energiebedrijf hun klantjes weet te werven, was het snel opgelost.
Ik heb ook mijn ouders verboden iets te tekenen zonder met ons te overleggen maar als mijn moeder niet thuis is, durf ik niet in te staan dat pa toch niet iets tekent. Oudere mensen zijn best makkelijk van alles wijs te maken of ze snappen het niet en dat vind ik vrij ernstig. Net als bij jouw vader, dochter. Ik ken dergelijke verhalen van meer vrienden en van mijn zwager. Eigenlijk zou er iets moeten zijn waardoor dergelijke zaken eenvoudig teruggedraaid kunnen worden. Er wordt toch gebruikt gemaakt van de goedgelovigheid of het onbegrip van die oudjes.

Facebook enz

Ik zou dit direct op Social Media zetten, Facebook, Twitter enz. daar zijn dit soort bedrijven heel erg gevoelig voor en krijg je veel meer voor elkaar dan via een klantenservice of consumenten bond . Ze lijken wel niet goed bij hun hoofd om de arme man zo iets aan te smeren

Jamie

Jamie

17-12-2015 om 17:04

nou mamavansenh

Jij hebt iets gekocht op afstand en daar kun je altijd weer vanaf binnen iets van 7 werkdagen. Huilen aan de telefoon had dus helemaal niet gehoeven.

Jamie

Jamie

17-12-2015 om 17:07

ik had het anders aangepakt

Ik was in de winkel gebleven tot ze het hadden opgelost, niet thuis het hoofdkantoor gebeld maar IN de winkel en het tablet dus wel teruggeven. Volhouden had hier wel geholpen want het is overduidelijk dat hem iets is aangesmeerd. Het hoofdkantoor gaf jou gelijk dus het hoofdkantoor mag het in orde maken. Meteen nu of morgen weer terug dus.

Jamie

Jamie

17-12-2015 om 17:08

en ja

ik heb inmiddels ook al heel wat nare ervaringen meegemaakt met verkopers met mijn vader.

Jamie

Jamie

17-12-2015 om 17:09

oja

Geen info op papier? Geen bon? Geen bewijs? Dat snap ik even niet. Zij hebben alleen een handtekening? Hij toch ook wel een kopie?

Violetta

Violetta

17-12-2015 om 18:26

Diep schamen

Ik zou witheet zijn en persoonlijk de verkoper die hem dit heeft aangesmeerd willen spreken, die moet zich heel diep schamen.
Bij de consumentenbond nemen ze dit soort zaken altijd serieus en anders misschien via Radar of een dergelijk programma.

Jamie

Jamie

17-12-2015 om 19:22

tja

Ik en zeker mijn vader niet willen hiervoor niet naar Radar ofzo en mijn ervaring met de consumentenbond is ook niet best. Ze doen alleen wat als het voor 'stekeligheden' in aanmerking komt, anders doen ze niets. Het is meer een testcentrum dan dat ze je helpen bij problemen.

Niet dement toch?

Mijn 85 jarige vader zou het erg genant vinden als ik mij met zoiets zou bemoeien. Het zou hem waarschijnljjk ook niet gebeuren. Maar mocht er toch per ongeluk iets mis gaan zou hij dat zelf alleen willen oplossen of zijn "verlies" accepteren.
Je vader is toch niet dement? Hij regelt zijn zaken zelf en is blijkbaar niet failliet. Het zou heeel sportief zijn als de winkel alles ongedaan zou maken. Maar eisen kan je het niet.
We hoeven iemand op leeftijd toch niet direct als een hulpeloze bejaarde af te schilderen. Hij heeft een foutje gemaakt, jammer

Jamie

Jamie

18-12-2015 om 02:16

nee mach

Dit is misleiding! Zijn vraag was duidelijk en dit was niet de oplossing. Iemand die volledig begrijpt wat hij tekent had dit nįooit getekend. Verder zit er een heel traject tussen volledig bij je verstand en dement. Mijn vader zou niet op tv bij radar willen voor zoiets maar wel willen dat we helpen. verder ben ik van mening dst het niet uitmaakt of je het wel of niet financieel kan dragen.

Jacquel

Jacquel

18-12-2015 om 11:26

Tjonge Mach

Ook iemand die bij z'n volle verstand is en met normaal IQ, maar moe is of net ruzie gehad of wat dan ook, kan volledig van de sokken gepraat worden door een flitsend jongmens dat enthousiast allerlei voordelen staat op te sommen. Voordelen waar je helemaal niet naar gevraagd hebt en die je ook niet nodig hebt, maar waardoor je overdonderd wordt. Er zijn opleidingen waarin verkopers leren hoe ze mensen over de streep trekken. Als je een onscrupuleus iemand treft, dan krijg je dus dit. En die verkoper wist echt donders goed waar hij of zij mee bezig was, dit is geen miscommunicatie van de verkoper uit, maar gewoon het behalen van een target nog net voor het einde van het jaar. Weet ik dat zeker in dit geval? Nee, maar statistisch gezien is dit het meest waarschijnlijke scenario.

Puck

Puck

18-12-2015 om 12:46

Goh MAch, wat een inlevingsvermogen

Omdat jij een krasse oude zelfstandige vader hebt moeten anderen zich ook maar niet met de zaken van hun ouders bemoeien. Mijn moeder is ook niet dement en jonger dan jou vader, maar ze vindt het juist heel prettig als wij ons met haar zaken bemoeien en haar helpen met dingen die ze zelf moeilijk vindt. En als je dan op deze manier overdonderd wordt door een snelle verkoper dan is dat geen gevalletje jammer maar is het gewoon misbruik maken van de situatie.
Je hoeft mensen op die leeftijd inderdaad niet als hulpeloos af te schilderen maar jouw houding laat ze het lekker zelf doen is net zo extreem.

Bianka

Bianka

18-12-2015 om 13:38

helaas

Mijn vader was de dingen die hem momenteel overkomen in zijn goede jaren ook niet gebeurd. En de vader van dochter zou het waarschijnlijk ook niet overkomen zijn, als hij even na had kunnen denken en had overlegd met dochter. Ik vind in dit geval dat de verkoper van de winkel erg voortvarend te werk is gegaan en ik vind dat ze best herroeping hadden kunnen laten doen. Er is gebruik gemaakt van de goedgelovigheid en naiviteit van een ander. Ja, er is hem iets aangesmeerd waar hij geen behoefte aan heeft en het wel of niet kunnen betalen, staat hier helemaal los van.
En verder Mach, ik hoop van harte dat jouw vader zo goed bij de pnken blijft want ik kan je zeggen dat het zwaar kut is voor mijn vader, mijn moeder en de overige mensen om te zien en voelen hoe iemand langzaam aftakelt. En ik moet je zeggen dat het ook heel zwaar is om je vader langzaam zien te veranderen van kordate man met een meer dan helder verstand (die een leidinggevende functie had) in iemand die onzeker is in alles wat hij doet en denkt en die, om het vergeten te maskeren, dan maar dingen ondertekend omdat hij denkt "ik zal het wel weer vergeten zijn". Het erge is dat er mensen zijn die dat goed doorhebben en geen scrupules kennen om dan zo iemand daarvan te weerhouden ipv te stimuleren. Ik hoop uit het diepst van mijn ziel dat je dat niet mee hoeft te maken. We hebben er allemaal veel verdriet van.
En ik spreek voor mijn situatie, ik bedoel niet te zeggen dat de vader van dochter in dit proces zit, voordat zij zich zorgen gaat maken.

Jacquel

Jacquel

18-12-2015 om 14:39

Huilen

De vader van Dochter huilt. Zelf denkt hij misschien dat hij huilt om zijn 'domme' actie, maar feitelijk huilt hij om een wereld waarin je niet meer kan vertrouwen op de goede bedoelingen van anderen.

rode krullenbol

rode krullenbol

18-12-2015 om 15:43

Nou, nou

Dat zijn wel heel grote woorden.

Waarom die bejaarde

Ik vind dat je het bejaard zijn er niet bij moet betrekken. Er is iemand iets aangesmeerd wat hij blijkbaar niet nodig had. Had ook een jong iemand kunnen gebeuren. Is echt jammer en je hoopt op coulance van de winkel. Maar ik hoop niet dat er nu geen telefoonwinkel meer een abo of telefoon of andere gadget durft te verkopen aan ieman die boven de 80 is.

dochter

dochter

18-12-2015 om 17:20

reakties en de afloop

Nou nou, ik vind juist duidelijk dat er een verschil is of je met een jong of oud iemand te maken hebt, zeker als het over internet/wifi en dat soort dingen gaat, daar weten oudere mensen gewoon minder vanaf. En trouwens er is hem gewoon iets op de mouw gespeld, dat dit het énige was wat hij nog kon doen om ING te ontvangen op zijn mobiel, en dat is gewoon NIET waar... er is dus gelogen in de winkel, vinden jullie dat dat mag? Of moet je dan maar genoeg bij de pinken zijn om in de gaten te hebben dat iemand staat te liegen tegen je.
En ik denk dat wat Jacquel zegt wel een beetje waar is, hij is zelf ook ondernemer geweest en was beslist niet het type om anderen te belazeren of verkeerd voor te lichten, denk dat dat zeker meespeelt in zijn gevoelens, dat je dus blijkbaar niemand meer kan vertrouwen?

Maar goed, hoe het verder ging, mijn broer is met schoonzus gisterenavond in de winkel geweest om uit te leggen dat pa dit helemaal niet nodig had en ook niet met die intentie naar de winkel was gegaan. Uiteindelijk, omdat ze de winkel niet wilden verlaten voordat het opgelost was werden zijn (telefonisch) gesommeerd door de manager (waar het personeel de hele tijd mee aan het bellen was over dit euvel) de winkel te verlaten, er kon 's avonds toch niets meer geregeld worden met het hoofdkantoor.
Enfin, broer is vanochtend weer teruggegaan en heeft het voor elkaar gekregen (hoofdkantoor gaf aan dat dit ook donderdagavond al had gekund, de winkel is degene die dit soort dingen kan laten terugdraaien door het hoofdkantoor) tablet is ingenomen en ze zouden de hele boel terugdraaien, duurde wel een weekje, dus nu maar duimen dat het écht zo is, broer heeft wel inname papieren e.d. meegekregen.

rode krullenbol

rode krullenbol

18-12-2015 om 17:52

Wat een logica!

Iemand belazert je, dus is blijkbaar niemand te vertrouwen!

Jamie

Jamie

18-12-2015 om 18:13

fijn dochter

Toch nog gerechtigheid maar winkel had dat meteen de eerste dag kunnen regelen. Hoop dat ze ook wel wat te horen krijgen van het hoofdkantoor over hun verkoopmethodes.

Jamie hoofdkantoor.

Ik vermoed juist dat de verkopers wat extra krijgen bij ieder verkocht abonnement of accessoires.
Verkopers op provisiebasis zogezegd.

Hoofdkantoor gaat hier niets over zeggen vermoed ik. Een excuusbrief naar de vader van ts zou ook netjes zijn, adresgegevens hebben ze.

Jacquel

Jacquel

18-12-2015 om 19:21

Nee,

Niet 'íemand' en dus 'niemand', maar wel dat de vader uit een generatie komt die met vereende krachten een land heeft heropgebouwd. Dat staat in schril contrast met het huidige najagen van individuele doelen.

Ik ben zelf ook ondernemer en stel er eer in om mensen gelukkiger de deur uit te laten gaan dan ze binnengekomen waren. Dat er verkopers zijn die ten koste van de klant willen scoren, daar word ik boos en verdrietig van.

dochter

dochter

18-12-2015 om 20:10

klopt Jacquel

Klopt Jacquel, zo bedoelde ik het ook ja! En nu moet je niet op alle slakken zout leggen Rode Krullenbol, als je even doordenkt weet je natuurlijk ook wel dat je dit nu ook niet super letterlijk moet nemen, maar ik stond erbij bij een huilende man van 81, die altijd het beste met de ander voor heeft en dan zo behandeld wordt, natuurlijk weten we allemaal wel dat niet 'iedereen' fout is en je niet ineens 'niemand' meer kan vertrouwen. Maar het voelt wel even behoorlijk lullig op zo'n moment.

Gaat nog veel verder

Dan gaat het hier nog over een telefoon. Ik kom veel gekkere dingen tegen. Ouderen die hun volledig gebit laten trekken omdat de tandarts zegt dat het nu echt wel tijd is voor een kunstgebit. Ouderen die zich door een brillenwinkel door laten verwijzen naar een oogkliniek en die zich daar een staaroperatie laten aansmeren: Moet u zelf betalen, ja, die zorg van tegenwoordig.

Er wordt zwaar misbruik gemaakt van de goedgelovigheid en het geloof in deskundigheid van ouderen (als de expert het zegt dan zal het wel zo wezen).
Maar vooral: er wordt zwaar misbruik gemaakt van het feit dat ouderen zich niet als zwak en kwetsbaar willen laten kennen.

Je moest eens weten hoeveel ouderen door een behulpzame hulpverlener een PGB aangesmeerd hebben gekregen, daar nooit een cent van hebben gezien, maar die nu wel terug moeten betalen wegens niet AAN hen geleverde zorg.

"Iemand belazert je, dus is blijkbaar niemand te vertrouwen!"

Iedereen belazert je. Niemand is te vertrouwen.
Voor ouderen is dat een verstandige insteek.

Bianka

Bianka

19-12-2015 om 11:25

Gelukkig maar

Fijn Dochter, dat het zo is afgelopen. Ja, vertrouwen in de mens geknakt, helaas.
En ja, wat dat belazeren betreft. Mijn ouders hadden dat destijds ook met die enrgieman. Zo'n aardige jongen. Had nog een kopje koffie gehad. Leuke gesprekken gehad. En dan had hij hun zo misleid. Gelukkig heeft mijn broer dat ook opgelost, een paar jaar geleden.
En ik leer toch ook met name mijn moeder om de naiviteit wat in te perken. Haal nooit iemand in huis, voor je het weet kijken ze rond of er iets te halen is of sturen ze je met een boodschap naar boeven en verdwijnen met jouw portemonnee. En niets tekenen zonder eerst ons te raadplegen. Bij mijn moeder slaat dat dan om in een algeheel wantrouwen maar dat is beter in de situatie waar ze nu in leven dan iedereen grenzeloos te vertrouwen.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-12-2015 om 09:34

Schoonvader

Wij hebben afgelopen maand het huis van mijn schoonvader leeggeruimd en man man, wat heeft die man aan een hoop onzin meegedaan. En maar betalen. En maar goedgelovig zijn. Ik sta er echt van versteld dat een verder geen domme man in zoveel onzin is getrapt. Dat was al zo toen mijn schoonmoeder ook nog leefde. Dus sámen waren ze goedgelovig. Maar hoe ernstig dat was bleek dus pas goed bij het leegruimen. En bij alles kregen ze van die waardeloze kitsch-presentjes. Die ze weer blij als cadeautje inpakten voor een verjaardag. Dat vond ik beslist apart. Ze konden best goede cadeautjes kopen namelijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.