Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Altijd partner uutnodigen voor feest?

MRI schreef op 18-11-2024 om 17:32:

[..]

Zou het kunnen dat bij de wij-stellen, eéń van de partners (meestal de man) niet zo veel of geen vrienden heeft en de ander het leuk voor hem/haar vindt toch contacten naast het huwelijk te hebben? Dat lijk ik om me heen best vaak te zien.

Ik denk eerder dat de wij-stellen, zoals jij die benoemt, het meestal gewoon leuker vinden met z’n tweeën dan alleen? 

Wat is een “wij-stel”?

Het “wij” sluit de twee “individuen” niet uit en omgekeerd.

Er is altijd een “wij” in een stel, bij sommige stellen al meer dan bij andere stellen, maar het één is niet beter of slechter dan het andere. Het is maar hoe de twee individuen dat ervaren. Rika Ponnet zegt dat mooi. “Er is slechts een probleem als één van de twee (of beide) een teveel of een te weinig aan relatie ervaren”. 

Bij sommigen kan de drang naar autonomie zo doorslaan zodat er van een “wij” niet zoveel meer overschiet. Dat is het andere uiterste.

De kunst is een evenwicht te vinden tussen autonomie en verbinding. En dat is voor iedereen anders.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.