Off-topic discussies

Annemerel11
10-04-2025 om 07:51
Advies?
Ik ben 27 jaar, enig kind en single. Mijn vader heeft recent de diagnoses fronttemporale en vasculaire dementie gekregen. Dit gaat alleen nog maar verder achteruitgaan. Dit is een echte klap voor me.
Ik zou dus graag het huis uit gaan, maar door deze diagnose weet ik het allemaal niet meer.
Ik bezit een afbetaald appartement door erfenis. Recent (10 jaar oud), 2 slaapkamers, niet te groot (80 m2). Dit is gelegen op zo’n 25-30 minuten rijden van mijn ouderlijk huis enkel (snelweg) Momenteel is dit appartement verhuurd. Ik werk voltijds, maar zou dan graag nog 2x per week ‘s avonds langsgaan en zeker ook in het weekend 1 dag. Of nog wel meer met deze diagnoses nu.
Momenteel werk ik op 10 minuten rijden van jet ouderlijk huis. Als ik zou verhuizen zou dit 35 minuten zijn enkel. Dit is natuurlijk wel lang.
Ik ken ook niemand in die stad.
Er is ook nog een andere optie bijgekomen. Mijn ouders hebben een nieuw appartement gekocht om te verhuren op 15 minuten rijden van het ouderlijk huis en 5 minuten rijden van mijn werk. Ik zal dan wel gewoon de marktconforme huurprijs betalen. Gezien het nieuw is, is dit natuurlijk duur. Maar met mijn inkomen + huurinkomsten zou dit normaal wel moeten lukken. Natuurlijk is dat dan wel niet mijn eigen appartement en huur ik het, maar ben wel dichtbij.
Met het krijgen van deze diagnoses ben ik gaan twijfelen aan alles. Is het slim om dan zo ver te gaan wonen? Toch kiezen voor het huurappartement van mijn ouders?
Enig advies in mijn situatie?

IMI-x2
10-04-2025 om 08:18
Ach lieverd, lees je vele vorige draadjes nou nog eens. En ga met iemand praten, want zo te zien kom je geen stap verder en zit je helemaal vast in je hoofd. Begin bij de huisarts, die weet de weg naar hulp.
Sterkte.

Anoniemvoornu
10-04-2025 om 09:15
Serieus als je ouders zo goed bij kas zitten dat er genoeg geld is om huizen van te kopen ondanks de diagnose, met zo'n diagnose is kopen met financiering zo goed als onmogelijk dan is er ook geld genoeg om zorg in te kopen enz.
In je vorige topic was het huis te ver weg om eventueel te mantelzorgen en nu is er een huis in de buurt en vind je het weer te duur? Reageer eerst eens in je andere topics...

IMI-x2
10-04-2025 om 09:25
Dat nieuwbouwappartement was in vorige draadjes ook al een van de opties.
AnneMerel zit met een enorm luxeprobleem, ze hoeft alleen maar te kiezen, en dat lukt haar niet. Daar heeft ze hulp bij nodig.
AnneMerel, zorg inderdaad dat je ouders op tijd voldoende professionele hulp inhuren. Je vader wil heus niet dat je moeder en jij aan de zorg ten onder gaan.

rutiel
10-04-2025 om 12:10
Nee he, niet weer zo'n zelfde draadje... Verdrietig dat je nog geen stap verder bent gekomen!

TineWinkel
10-04-2025 om 12:58
Advies, mede n.a.v. al je vorige berichten: Kies IETS! Want jij blijft alleen maar malen over welke keus je zult gaan maken en komt daarmee niet verder. Kortom: MAAK een keuze en leer daarvan! Succes!

Anoniemvoornu
10-04-2025 om 13:39
IMI-x2 schreef op 10-04-2025 om 09:25:
Dat nieuwbouwappartement was in vorige draadjes ook al een van de opties.
AnneMerel zit met een enorm luxeprobleem, ze hoeft alleen maar te kiezen, en dat lukt haar niet. Daar heeft ze hulp bij nodig.
AnneMerel, zorg inderdaad dat je ouders op tijd voldoende professionele hulp inhuren. Je vader wil heus niet dat je moeder en jij aan de zorg ten onder gaan.
Dit, heel nederland heeft last van een woningtekort en deze dame heeft keuze uit 2 woningen en kan al jaren/maanden niet kiezen dit verhaal blijft ze in allerlei variaties posten. Ze lijkt totaal geen besef te hebben dat een woning alleen al een geluk is in deze tijd

S.ndra
10-04-2025 om 13:51
Je ouders hebben in elk geval geen moeite met beslissingen nemen. Neem daar een voorbeeld aan. Elke beslissing heeft voors en tegens. Je kiest wat je het beste lijkt. Je kunt niet alles voor zijn. Je beslist nu met de kennis van nu en als de situatie verandert, kun je dan weer iets anders beslissen. Zo is het leven.

Kersje
10-04-2025 om 16:51
pfffff, hoeveel topics blijf je hier nog openen over exact hetzelfde onderwerp??

AnnaPollewop
10-04-2025 om 16:52
Kersje schreef op 10-04-2025 om 16:51:
pfffff, hoeveel topics blijf je hier nog openen over exact hetzelfde onderwerp??
Nou, precies dit.

Annaniem2023
10-04-2025 om 18:02
Kersje schreef op 10-04-2025 om 16:51:
Waarschijnlijk nog vele. Er is maar één remedie: niemand van ons reageert als ze weer onder een andere naam dezelfde vraag stelt. Volgens mij is het een psychologisch experiment.

AnnaPollewop
11-04-2025 om 13:36
Mugs schreef op 10-04-2025 om 17:01:
Misschien moet je eens gaan nadenken over een kind
Laat ze eerst maar beginnen met een kamerplant.