Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

liora

liora

19-03-2011 om 16:42

Ach knut dood

Ach, de wereld ligt in puin. Maar het bericht dat ijsbeer Knut dood is raakt me....


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
NaShA

NaShA

30-03-2011 om 16:28

Rationeel

sommigen blijven beesten maar rationele gedachten toebedelen. Met de opmerking: moeder voelde aan dat de afwijking de soort zou bedreigen bedoel ook IK geen rationele gedachte. Beesten voelen bepaalde dingen, en inderdaad, meer het instinctieve gevoel, jij gaat het niet redden...En ook hiermee bedoel ik geen rationeel denken bij ijsbeermoeder, dat KAN ze namelijk niet....

NaShA

NaShA

30-03-2011 om 18:00

Onbewust

is dat natuurlijk wel "de gedachte" omdat alleen de sterke het overleven. Zwakkeren overleven niet. Heel simpel...

Fiorucci

Fiorucci

30-03-2011 om 18:08

Jawel, maar....

Dan stopt moeder niet met verzorgen in belang van de soort, maar gewoon omdat het geen zin heeft het desbetreffende jong te verzorgen. Ze kan haar zorg dan beter aanwenden voor diegene die wel kans maken.

NaShA

NaShA

30-03-2011 om 18:30

Gale zwankezwaan

Niet in het belang van de soort, maar wel in het belang van die betreffende ijsbeervader. Die heeft instinctief de drijfveer zijn genen door te geven, een ander ijsbeerjong niet van hem heeft zijn genen niet en dus in zijn ogen minderwaardig (wederom, zo DENKT een ijsbeer niet echt, zo "beveelt" zijn instinct hem). Ik heb op Nat Geo ditzelfde gedrag bij leeuwen gezien. Heel zielig, in onze ogen....maar voor een leeuw heel normaal. HIJ is de sterkste, die ander niet...

fladder

fladder

01-04-2011 om 15:12

Fout

Inmiddels is bekend dat Knuts dood niets te maken had met stress, al dan niet door pesterijen. Mijn suggestie om van Knut een soort antipestsymbool te maken is dan ook niet echt raak meer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.