Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

Uitlaatschema hond

Ik laat mijn hond uit om 6 u en dan nog eens om 7u15 na zijn ontbijt …voor ik naar mijn werk moet vertrekken. Mijn man vind dit niet nodig gewoon wachten tot na zijn ontbijt.Mijn hond zelf maakt geen aanstalten om een plasje te doen om 6 u maar hij gaat wel altijd mee … Kan ik dat 1 ste plasje achterwege laten of hoe doen jullie het…We hebben geen tuin dus ik moet wel effectief met hem de straat op.Ik vind het zo zielig na een ganse nacht moet ik ook altijd plassen redeneer ik…

Daarna word hij uitgelaten om 12 u /14u30 /18 u en 20 u…14:30 een langere wandeling.
Hij slaapt direct na ons laatste rondje…
Mijn hond is 8 maanden.Een labradoodle.

En nog een vraagje…ik voel me schuldig als ik mijn hond alleen laat buiten het werk vb om te gaan sporten.Aan de ene kant weet ik wel dat hij slaapt na een speel/wandel moment maar toch ga ik dus al een half jaar niet sporten hierdoor en ik mis het wel … Laten jullie de hond gewoon terug alleen nadat zijn behoeften zijn vervuld?

Hier ook rond 6 uur en daarna pas weer tegen een uur of 12, dan rond 16.00, 19.00 en laatste ronde 22.30. En nee, als de hond al best lang alleen zit blijft er wel iemand thuis bij hem, we gaan dus niet bijv eerst werken, dan uitlaten en vervolgens weer weg. We hebben wel camera's binnen dus we kunnen wel kijken wat hij doet als we weg zijn, meestal gaat ie dan slapen of eerst naar buiten kijken en dan slapen. 

6.00 12.00 16.00 en 19.30 en wie als laatste naar bed gaat kijkt nog even of de hond nog wil plassen.

6.00 heeft meneer nog niet veel zin, kort rondje dus.
12.00 en 16.00 is een kilometer of 2.
Tussen de middag ben ik vaak 1,5 uur thuis, wandelen, eten en noem maar op.

Hier door de weeks om 6.30 dan rond 11 uur naar het bos voor een lange wandeling ( ongeveer 1 uur tot 1,5 uur) en dan om 17.00 weer en dan pas weer rond bedtijd.  Als ik dagdienst heb dan worden het 4 korte rondjes maar dat is alleen op donderdag.  Op zaterdag en zondag gaan ze vaak pas uit rond 9.00-9.30 en meteen een grote ronde.  Hoe het de rest van de dag gaat is afhankelijk van onze plannen.  Wij hebben wel een tuin maar daar plassen ze eigenijk nooit.  Mijn oudste heel soms zijn is inmiddels al 13 en in de avond wil ze nog wel eens in de tuin plassen.  

door de weeks rond 7:30, in de weekenden kan het rustig 9:00 worden.
Dan rond 11/12 uur, 16 uur en laatste ronde rond 20. Hij wil later in de avond nooit meer, is bang voor het donker

Hier het eerste rondje om een uur of 7. Ervoor of erna ontbijt, net hoe het uitkomt. Dan om 10.30 uur een wandeling van ca. een uur. Na de lunch, 13 uur, moet ze meestal plassen, omdat ze op/na de lange wandeling veel drinkt. Om 15.30 uur weer een wandeling van een uur. Voor wij aan tafel gaan een kort rondje, anders staat ze steevast voor de deur als wij net ons bord vol hebben. En dan nog eentje voor het slapen gaan, rond 22 uur. Soms tussendoor nog eentje.
Een van de lange wandelingen doen we op de fiets, want ze speelt niet met andere honden en zo komt ze toch van haar energie af.
We laten haar regelmatig alleen, maar nooit langer dan 3 uur. We plannen het altijd zo dat er dan iemand thuis is. Dat betekent inderdaad dat er wel eens iemand zijn/haar plannen aan moet passen. Maar een half jaar niet sporten, dat is wel het andere uiterste hoor. Dat moet intussen wel kunnen. 
Als ik het zo lees wordt ze qua wandelingen dus best verwend... Maar ze is met haar 11 jaar nog steeds in uitstekende conditie. En wij ook

Hier is de hond bijna 2. En gaat doordeweeks om 6 uur,13:00 en rond 22 uur. Weekend 9, 13/14 en 23 uur
Als hij eerder moet komt hij dat ons netjes melden.
Het is geen hond die uren kan lopen. Na een rondje van 30 a 45 minuten om 13 uur gaat hij aan het eind in de straat liggen omdat hij moe is 😒

Onze hond laten we soms pas rond de middag voor het eerst uit. Geen enkel punt. Je merkt het toch als de hond wel eerder eruit zou moeten? Die van mij ligt gewoon lekken in z'n mand. Geen enkele haast.

Natje1812

Natje1812

03-12-2024 om 16:29 Topicstarter

Hij maakt eigenlijk nooit zelf aanstalten dat hij moet plassen.Hij gaat gewoon altijd mee als we zeggen plasje doen…Het is dus een beetje een vraagteken hoe lang hij het effectief kan ophouden.Hij is nog maar 8 maanden en het is mijn 1 ste hond.Hij is wel zindelijk en als we enkele uren weg zijn zijn er nog nooit ongelukjes geweest.Vandaag was hij alleen van 9:30-14 u.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.