Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

06-06-2017 om 08:24

Honden


Kaaskopje

Kaaskopje

06-12-2017 om 15:01

Dendy

Als Hond allergisch is voor stofmijt, moeten de kleedjes op hogere temperaturen gewassen worden. We hebben voldoende fleecedekentjes en 'echte' dekens. Man werkt bij de kringloop, dus dicht bij het vuur . Maar als je die op 60 graden wast, komen ze er niet altijd goed uit. Dus naast het voer, doe ik nu ook meer mijn best op de kleedjes.

Paddington

Paddington

06-12-2017 om 15:24

Allergie

Mijn ervaring is dat het ook kan zijn dat je hond allergisch is voor Malassezia. Ik zou daar ook even op laten testen.

Dekbedden, kussens...

Zeker van dat we het hier over honden hebben en niet over kinderen?...

Kaaskopje

Kaaskopje

06-12-2017 om 17:01

Paddington

Nu heb ik al heel wat afgelezen, maar dit was ik nog niet eerder tegengekomen. Dank je wel dus!

Ik heb de indruk dat we wel door moeten gaan zoals we nu doen, maar hier kan ik wat mee.

Ik had op zich wel eerder 'gist' langs zien komen, maar niet met deze naam, waardoor er nu ook meteen allerlei verzorgingsproducten te vinden zijn.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-12-2017 om 17:08

Yvan

Ja, ik geef eerlijk toe dat ik vier jaar geleden ook niet wist dat allergie voor stofmijt, voedsel e.d. bij honden ook zo'n probleem kan zijn, we hadden het nooit eerder meegemaakt, maar dat is wel zo. Dus dan beland je ook opeens in een zoektocht naar slaap'materiaal' als matrassen, kleden, e.d..

Maar jij struikelt blijkbaar over dekbedden en kussens. Honden vinden het ook lekker om zacht te liggen, dus of dat nou een oud dekbed is of een speciaal hondenkussen, dat zal Hond worst zijn.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-12-2017 om 17:10

Ik heb nog meer gevonden

http://www.pets-dream.nl/shop/catalog/product/gallery/id/17461/image/7165/

Het ziet er comfortabel uit.

Woef

Woef

06-12-2017 om 18:43

Tip

Probeer niet alles tegelijk, want dat weet je nog niet waar het van komt en probeer het ook lang genoeg.
Voer waar maar 1 eiwitbron ( vleessoort) inzit die hij nog niet heeft gehad.
Dus of voer proberen of dekentjes maar niet allebei tegelijk plus nog een olie enz.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-12-2017 om 20:45

Woef

Wat voer betreft doen we inderdaad 1 voor 1, medicatie is nu op, het krabben begint langzaam weer opnieuw. De buik is wat verkleurd, de oksels ook. We krijgen flink tegenstrijdige adviezen: de da paard met aardappel! Een ander nééé, geen aardappel! Of néé geen paard! Je wordt er mal van.

Je hebt gelijk, dat we eigenlijk niet iets anders naast het vlees zouden moeten doen, maar ik wil graag voorkomen dat het opnieuw uit de hand loopt, dus ben ik toch ook maar bezig om de ligplekken 'wasbaar' te maken. Ik heb drie kleden voor over de bank. Die kan ik op 90 graden wassen. Een hondenkussen kan ik op 60 graden wassen. Een slaapzak heb ik op 60 gewassen en dat ging zowaar goed.

De cbd olie tja tja.. ik hoor er zulke goede ervaringen over. Ook ivm vuurwerk. We hadden het net wel weer even over een bloedtest, dat gaat er sowieso van komen. Waarschijnlijk moeten alle geneesmiddelen dan uit het bloed zijn, misschien ook zaken als cbd olie. Daarvoor moeten we naar een andere dierenarts dan onze eigen. Het is niet anders, dus daar ga ik mee overleggen.

Paddington

Paddington

07-12-2017 om 10:59

Als er toch getest gaat worden

laat dan de Malassezia meteen meenemen. Veel honden dragen het bij zich, maar hebben er geen last van. Vaak combineren dierenartsen het wel met een oorontsteking maar niet zo snel met een allergie.

Verder lijkt mij paard een prima begin voor een eliminatiedieet. Persoonlijk zou ik het zonder aardappel doen. Juist omdat je wil gaan elimineren. Ik zou het daarom de eerste 6 weken echt alleen met paard doen, zonder enige toevoeging.

Ik hoop dat jullie snel iets vinden en dat jullie hond zich snel beter gaat voelen.

"Ja, ik geef eerlijk toe

dat ik vier jaar geleden ook niet wist dat allergie voor stofmijt, voedsel e.d. bij honden ook zo'n probleem kan zijn [...]".
Vertel mij wat: ik heb 30 jaar honden gehad.
Maar die hadden geen dekbedden of kussens. Een grote mand en een paar oude dekens die gerust op 60° mochten gewassen worden, tot ze uit elkaar vielen. Die ook elke dag gelucht/gedroogd werden.

40er

40er

07-12-2017 om 12:22

Even inbreken...

Cbd olie en vuurwerk? Vorig jaar ging het best goed, toen was hij nog een pup. Maar nu de buurjongens bijna dagelijks met vuurwerk in de weer zijn merk ik dat hij veranderd. (Helaas doen de buurjongens en/of ouders nergens wat op uit, aanspreken heeft geen nut)

Kaaskopje

Kaaskopje

07-12-2017 om 13:27

40'er

Ik heb het ook nog niet ervaren hoe cbd olie uitpakt bij vuurwerk, het wordt als positief genoemd. Maar dan moet je wel nu beginnen.

'Deskundigen' zijn tegen de druppels van Kruidvat. Ik heb dat om te beginnen toch maar wel gehaald. Lijkt het iets te doen, dan wil ik wel naar de 'goede' merken kijken. Prijzen daarvan, die dus redelijk normaal zijn, liggen al snel rond de 30 euro voor 10 ml.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-12-2017 om 13:44

Yvan

Ja, ik ga onze dekens ook maar gewoon heet wassen en zie dan wel wat ervan overblijft. Ook denk ik dat het verstandig is om onze mand in te wisselen voor een kunststof mand. Nu hebben we een grote houten bak. Prachtding, maar wel een fijn nest voor stofmijt door alle spleetjes en onregelmatigheden.

De hond die we nu hebben is de 7de hond van ons samen, de eerste kwam 29 jaar geleden. Het gekke is dat nummer 6 en 7 allebei allergisch zijn voor bepaalde dingen, 1 t/m 5 hadden nergens last van. 6 Leek aardig bijgesteld te kunnen worden door graan weg te laten, maar 7 is een drama.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-12-2017 om 13:50

Paddington

We hebben onze hond wel op Leishmaniose laten testen, dat was het niet. Ik zal Malassezia zeker noemen als we de test laten doen.

De laatste rol Paard ligt nu te ontdooien, dus vanaf het weekend Eend. Zonder aardappel dan maar inderdaad. We gaven voorheen altijd sperziebonen, voor 'vulling' ivm wat overgewicht. Maar dat mocht niet meer ivm het elimineren. Waarom aardappel dan zo expliciet wél goed zou zijn, heb ik me ook wel afgevraagd.

Baasje

Baasje

07-12-2017 om 14:05

vuurwerk

Zorg dat je altijd kleine brokjes bij je hebt. Wacht drie tellen na de knal, ook de tijd die je nodig hebt om wat brokjes te maken maar het mag niet tegelijk met de knal, hond moet na kunnen denken en strooi wat brokjes in het rond en roep vrolijk: Feestje! Hond gaat het geluid koppelen aan jouw reactie. Maak voor de jaarwisseling een doos vol hersenwerkjes met stoffen, wcrolletjes, proppen papier en o eral brokjes tussen.

Leishmaniasis

komt in onze streken niet voor, tenzij bij dieren die mee geweest zijn naar het zuiden en daar geïnfecteerd zijn.
Ook in dat geval stopt de infectie bij dat ene besmette dier, aangezien er hier geen vector is die voor verdere verspreiding kan zorgen.
Wat gaat het volgende weer zijn? Aids verspreid door muggen? Kanker door negatieve energievelden rondom de woning?

Kaaskopje

Kaaskopje

07-12-2017 om 15:02

Yvan

Onze hond komt uit de omgeving van Malaga.

Dat soort

particuliere import zou dus beter zeer streng aan banden gelegd worden...

Kaaskopje

Kaaskopje

07-12-2017 om 15:26

Yvan

Heb je ook zakelijke hondenimport?

Dat is

een retorische vraag, veronderstel ik?

Kaaskopje

Kaaskopje

07-12-2017 om 20:44

Nou...

ik vind 'particulier' zelf bijna vanzelfsprekend als we het over honden hebben. Ik heb er net even flink op los gegoogeld, maar met 'zakelijke import' icm hond, kom je niet ver.

Je zou natuurlijk wel kunnen denken aan illegale handel, dus tussen illegale 'leveranciers' en zogenaamd fatsoenlijke stichtingen. Maar daarvoor vind ik 'zakelijk' een te fatsoenlijke benaming. Dat is 'crimineel'.

Weer een argument

Weer een argument om te stoppen met de import van honden. Laat honden lekker in hun eigen land.

U kent

"Onze hond komt uit de omgeving van Malaga.".

de lijst van EU-landen, vrij verklaard van rabiës?

U weet dat Spanje daar NIET bij hoort?

U weet dat de EU erg strenge regels heeft m.b.t. het reizen/importeren met/van huisdieren (EU directieve 29/12/2014)?

U weet dat u, als particulier, weliswaar een dier kan aankopen in het buitenland, maar dat er dan doorgaans een procedure te volgen is, die enkele maanden duurt en niet goedkoop is? In B toch niet en ik veronderstel dat NL op dat vlak nog strenger is. Terecht.

U weet dat er gevallen zijn van insleep van met rabiës besmette honden in NL en in B? In B in 2008, 2009 en 2015.

U weet dat dat telkens aanleiding gaf tot veel leed, onzekerheid en kosten? Bij de gevallen in B, in 2008 en 2009, moesten een honderdtal mensen preventief behandeld worden. De hond in kwestie werd afgemaakt. In 2009 onderging de andere hond van het gezin hetzelfde lot.
Droevige ouders, getraumatiseerde kinderen, een torenhoge kost voor de ziekteverzekering/de gemeenschap, omdat een stelletje onwetende idioten zich had laten verleiden door een paar droeve hondenogen...

Dààr heb ik dus geen enkel begrip voor!

Kaaskopje

Kaaskopje

08-12-2017 om 14:34

Yvan

Adem in adem uit. Honden uit landen als Spanje, mogen pas door Europa vervoerd worden vanaf de leeftijd van 15 weken, 3 weken na de rabiësvaccinatie. Volwassen honden dus ook pas 3 weken na die vaccinatie. Helaas is er illegale handel, waar dus geen controle op uitgevoerd kan worden. Daar hoort onze hond niet bij. Onze hond is volgens de regels gevaccineerd en vervoerd. Dus hou je een beetje in tegen mij graag. Maar niet alleen tegen mij, maar tegen iedereen die volgens de regels handelt. Ik ben niet verantwoordelijk voor stiekeme import van mensen die illegaal een hondje op de achterbank meenemen, of voor criminele, de wet omzeilende organisaties.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-12-2017 om 14:44

En...

ik pas er verder voor om in de verdediging gedrukt te worden vanwege de afkomst van onze hond. Onze hond is al drie jaar in Nederland en is allergisch, net zoals honden die in Nederland geboren zijn allergisch kunnen zijn. De rest doet er niet toe.

rode krullenbol

rode krullenbol

08-12-2017 om 15:27

Nog een tip

Een stofzuiger met HEPA-filter kan het aantal huisstofmijten flink omlaag brengen.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-12-2017 om 15:55

Rode Krullenbol

Ja, die staat ook op mijn lijstje

Proficiat

Dan bent u de uitzondering, denk ik.
Soit.

Enkele jaren geleden zat er af en toe zo'n Spaanse windhond in onze kippenren. Uiteindelijk moest ook onze haan, kruising Mechelse Koekoek, eraan geloven (https://ibb.co/iteHFG, "viewers discretion advised": https://ibb.co/jvjEUb).
Een madamme die er niets beters op gevonden had dan twee van die beesten mee naar huis te nemen. "Ach al die onozele regeltjes, weet je wel?!".
Af en toe kwam er dus eentje in onze tuin op bezoek.
Na een keer of zes gevraagd te hebben om het beest thuis te houden, eerst vriendelijk, dan wat minder vriendelijk, zonder resultaat, heb ik het uiteindelijk, zeer tegen mijn zin, gedood.
Veel zal het niet geleden hebben. "A clean kill": een klein gaatje ter hoogte van de hersenstam en dat was het.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-12-2017 om 20:15

Yvan

Nee, ik ben geen uitzondering. Je laat merken totaal niet te weten hoe het er aan toe gaat bij goed georganiseerde stichtingen. Of je voor of tegen adoptie van buitenlandse honden bent, daar kunnen de meningen over verschillen, maar dat gesprek kan fatsoenlijk gevoerd worden en zonder anderen zomaar uit te maken voor onwetende idioten.

Over het voorval zelf: als mijn kippen door een loslopende windhond (het is geen specialiteit van geadopteerde galgo's, windhonden hebben allemaal een enorm groot jachtinstinct) doodgebeten zouden worden zou ik na een keer boos zijn, maar hopen dat het niet weer gebeurt en bij de tweede keer zou ik razend zijn. Hou je hond uit mijn tuin, bij mijn kippen vandaan! Dus dat snap ik. Windhonden kun je ook lang niet overal loslaten. Maar dan... Yvan, ik hoop dat deel twee bedoeld was om te choqueren en niet echt gebeurd is. Een hond doodschieten geldt in Nederland als een misdaad. Een buitenlandse hond adopteren met inachtneming van Europese wetgeving is legaal. Zoek de verschillen. Of je verhaal nu waar of niet waar is, je bent met je verhaal over mijn grenzen gegaan.

Ik had het dan ook niet over u,

eigenlijk. Wie een hond wil importeren, doet maar en leeft de wetgeving na. Zo moeilijk lijkt me dat niet.

Het tweede deel is werkelijk gebeurd. Die madamme was het daar natuurlijk niet mee eens en belde de politie. Die konden enkel vaststellen dat er geen enkele overtreding van de wet kon vastgesteld worden in hoofde van de schutter, maar bij de eigenaar van de hond bleek de situatie problematischer. Verder waren dat mijn zaken niet en ik weet dus niet hoe dat uiteindelijk afgelopen is voor haar.

Dat was overigens niet de enige keer, dat ik problemen gehad heb met loslopende honden, en ALTIJD met illegaal binnengebrachte dieren... Een tijd daarvoor was er ook al eens een Duitse Herder binnengeraakt, die in enkele minuten 11 van onze 12 kuikens doodgebeten had. We hadden een jaar of vijf gewacht, tot er eindelijk eens een leghen broeds raakte!
Die heb ik mijn tuin uitgejaagd door hem wat forse tikken met een schop te verkopen, tot het beest jankend en bloedend het hazepad koos. Ook daar werd de politie bijgehaald door de eigenaar en ook daar bleek die geen poot te hebben om op te staan, integendeel.

In beide gevallen werd me, door de eigenaars, verweten dat ik onvoldoende voorzorgen genomen had, om loslopende honden uit mijn tuin te houden... Hoeveel gekker moet/kan het worden?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.