Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

Hond 11 maanden,druk bij bezoek

Ik heb een hond van 11 maanden die echt een engel is in huis.Hij heeft nog nooit iets kapot gebeten,kan perfect enkele uurtjes alleen zijn en neemt veel rust uit zichzelf.’s nachts slaapt hij alleen beneden tot wij opstaan,hij heeft geen bench.

Het enige waar we tegenaan lopen is dat zijn emmertje overloopt als er bezoek is.Dan vindt hij zijn rust niet.Hij kan zich bezighouden met een lekker beentje,bevroren likmatje of kong maar hoe moe hij dan op dat moment ook is hij kan hem moeilijk ergens neerleggen en rusten.Ook het commando lig en blijf kent hij maar als er bezoek is heeft hij geen geduld.Op een gegeven moment begint hij te blaffen en dan is het natuurlijk voor iedereen vervelend ook voor hem.We leggen hem dan aan de leiband zodat hij tot rust komt,we belonen hem als hij rustig is maar ja na 5/10 minuten begint het weer opnieuw.Misschien ligt het aan zijn leeftijd en zal het eruit groeien maar ondertussen zou ik hem graag willen leren als ik zie dat zijn emmertje overloopt om hem te laten rusten in onze slaapkamer maar hij is dit niet gewoon dus ik weet niet hoe hij hierop zal reageren.Ik neem aan dat we dit ook zullen moeten opbouwen en dat we hem beter naar de slaapkamer brengen voor zijn emmer overloopt maar andere tips en raad zijn ook welkom …

Ik pleit voor toch een bench. Hier was dat de standaard rustplek. Ritueeltje aanleren: wandelen, eten, rusten. Ook bij bezoek. Even begroeten, dan in de bench. Zeker voor een pup is structuur en rust belangrijk, en kalmerend. Als ze er eenmaal aan gewend zijn vinden ze het zelfs fijn.hond die we nu hebben werd rustiger met 3 jaar, en is de bench de deur uit gegaan. 

Slaapkamer kan ook natuurlijk, maar ik vond de hond achter een dichte deur doen altijd wat sneu. In de bench kunnen ze nog zien wat er gebeurt en zijn ze er toch bij.

Natje1812

Natje1812

24-03-2025 om 12:59 Topicstarter

De bench is hier jammergenoeg nooit een succes geweest,hij vond er totaal zijn rust niet in ook niet met het deurtje open.Hij kroop als kleine puppy altijd onder de zetel en sliep daar nu kan hij er niet meer onder dus slaapt hij in de zetel of gewoon op de grond.Ook een mand is nooit een succes geweest dus we hebben nu een stretcher besteld.Ik hoop dat hij daar liever op ligt en we hem dan zo gemakkelijk op zijn plaats kunnen doen liggen.Apart steken in de slaapkamer is ook niet echt wat we willen maar als hij zo tot rust zou kunnen komen zouden we het wel proberen.

wat doet hij dan als er bezoek is en je hem niet beperkt? 

Dubbel

iig je bezoek vragen hond te negeren totdat jullie zeggen dat er aangehaald mag worden. Is hij al gesteriliseerd? 

Wij hebben ook eens een hond gehad die druk werd van bezoek en die ging gewoon in de gang. Maar slaapkamer had ook gewoon gekunt. Gewoon doen, lekkere kluif en verder weinig zeggen. Het is niet zielig voor een hond. Ook een hond van 11 maanden moet nog leren, die gaat net de puberteit in. 

Het belangrijkste is om je hond het commando / woord 'plaats' of 'mand' of iets dergelijks te leren. Als de bel gaat stuur je hem naar zijn plek, voordat je de deur gaat opendoen. Als hij netjes blijft liggen, mag hij zeker het bezoek even komen begroeten, en knuffels komen halen. Maar daarna moet hij terug naar zijn plek. Dat vraagt uiteraard tijd en training, maar het is wel de moeite waard. Hier ook een pup met een zwiepende kwispelstaart gehad ... en nadat er een aantal glazen van de salontafel gevallen waren, hebben we haar dit toch geleerd. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.