Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wonen in Nieuwkoop

Dag dames,

Zijn er mensen die ervaring hebben met wonen in Nieuwkoop. Wij wonen momenteel in Beverwijk en hebben een uitnodiging voor een huis in Nieuwkoop. Ik twijfel heel erg omdat ik het niet ken. Ik ben dan vooral benieuwd naar scholen, culturele achtergronden, winkelen/ boodschappen, speeltuinen enz.

Het zou ons enorm helpen met onze keuze als we wat meer wisten.

kijk eens op de website van de gemeente, daar staat al veel info op. Misschien eens in het weekend erheen gaan en er rondlopen. Het is een kleine plaats dus dan krijg je best een indruk.

Gingergirl schreef op 29-01-2025 om 07:35:

kijk eens op de website van de gemeente, daar staat al veel info op. Misschien eens in het weekend erheen gaan en er rondlopen. Het is een kleine plaats dus dan krijg je best een indruk.

Aanvullend hierop, voor mama van 2, dus ik denk met 2 kinderen: als je kinderen nog naar de basisschool gaan zou je ook kunnen kiezen om eens een middag aan het eind van de schooldag op het centrale schoolplein van de 3 (RK, PC en openbaar) basisscholen te gaan kijken? Dank aan Google...

Verwacht in Nieuwkoop niet het winkelaanbod dat je in Beverwijk hebt. Mocht je afhankelijk zijn van het OV dan zijn er slechts twee buslijnen, waarvan er één maar beperkt rijdt. Vanuit Beverwijk zit je zo op de A9, Nieuwkoop ligt aan provinciale wegen. Ziekenhuis is er in Beverwijk, vanuit Nieuwkoop moet je toch een stuk gaan rijden.  

Nieuwkoop is daarnaast een gemeente waar de SGP een redelijk aantal stemmen haalt. 

Er wonen bijna 30.000 mensen, het gros heeft bij de gemeenteraadsverkiezingen op een plaatselijke partij gestemd (niet SGP), je hebt er een Hema, Etos, AH, Jumbo en meer winkels, en mooie natuur. Google wat en ga er eens kijken. Dan kun je zelf bepalen of het iets voor jullie is. Mij lijkt het heel mooi, maar dat zegt niks over hoe jullie het vinden. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.