Huis, Tuin en Keuken
sus-anne
16-10-2009 om 16:38
Winkel jij veel online?
sinds enige tijd winkel ik steeds meer online.
regelmatig doe ik de boodschappen online,maar ook kleding ,kadootjes,schoenen,drogisterijartikelen en hema spullen bestel ik met zekere regelmaat.
ik vind het echt ideaal,het bespaart veel tijd,geen gedoe meer met parkeren of benauwde pashokjes en lekker op zaterdag een boek lezen ipv die drukke stad in.
twee keer per jaar winkel ik nog echt,een dagje Amsterdam met (eén van) de kinderen ,gewoon een gezellig dagje uit,maar verder kom ik nog weinig in de stad.
ik vraag me af hoe dat bij jullie is?
angel3
16-10-2009 om 18:06
Wat is veel?
ik koop wel zeer regelmatig kleding online maar ik merk dat ik het soms toch lastig vindt en baal van de verzendkosten. Maar toch best vaak ja. Hema eigenlijk nog nooit gedaan. Kadootjes zoek ik graag uit, maar als kadootje een boek is of een leuk shirtje dan wel
Dus boeken, kleding, regelmatig boodschappen ja.
Ik woon in een dorp waar toch best nog aardig wat winkels zijn en daar struin ik nog wel eens op mijn gemak met dochter van 3
Maar echt shop till you drop doe ik misschien ook maar 2 keer per jaar .
groet
ps kadootjes? , drogist artikeln? vertel wat is de url?
sus-anne
16-10-2009 om 18:15
Bijvoorbeeld
drogisterij.net bloemen.com chocoladekado.nl hema.nl (kadootjes)
maan.
16-10-2009 om 18:45
Eigenlijk nooit
Ik koop eigenlijk alles in de winkel!! Boodschappen wil ik zien wil ik voelen voordat ik ze koop, kleding wil ik passen want maten kloppen nooit, geldt zeker ook voor schoenen.
Eénmaal een onlinebestelling bij Neckerman gedaan grrr wat een ***zaak zeg dus dat doe ik nooit meer, heeft me trouwens ook erg veel moeite gekost om uit hun bestand te komen (en al die andere bestanden aan wie ze mijn gegevens hadden doorgegeven nogmaals grrr).
Yta Chalne
16-10-2009 om 19:06
Dieet
Ik bestel veel dieetvoeding online, scheelt me zes winkels aflopen. En soms boeken, en alle vakanties.
sus-anne
16-10-2009 om 20:31
Boeken en verzendkosten
boeken koop ik ook online,en wat de verzendkosten betreft:als ik naar de stad rij ( benzinekosten)en parkeergeld moet betalen,en ook nog een bakje koffie drink in de stad ben ik die kosten ook kwijt(of meér).
Rosy
16-10-2009 om 20:51
Niet vaak
Ik vind het namelijk vervelend om op de pakketpost te moeten wachten. Je weet niet wanneer ze komen.
En als je niet thuis bent, mag je of bij de buren je pakket gaan zoeken of je moet naar het postkantoor.
euh...... die is onlangs gesloten in ons dûrp. Geen idee waar ik nu een pakketje op zou moeten halen.
Dan ga ik liever naar de stad. Dan weet ik wanneer ik het heb. En als ik op de fiets ga heb ik meteen weer wat beweging gehad.
Ben ik nou de enige die dit heeft?
Dendy Pearson
16-10-2009 om 21:15
Heeeel veel
Ik koop vrijwel alles online, behalve de boodschappen want Albert bezorgt hier niet.
Zelfs de schoenen van dochter heb ik laatst online besteld, want wat ik voor haar zocht was in de winkel al niet meer te krijgen (goed passende winterlaarsjes in september).
Ik vind pakjes krijgen leuk. Kan echt genieten samen met dochter van een groot pakket van H&M of Kleertjes.com. Boeken ed koop ik altijd bij Bol, hoef ik in de winkel niet te zoeken. De sintaankopen doe ik lekker online bij Bart Smit. Omoda ga ik in het voorjaar proberen, die schijnen wel goed te leveren.
Ik baal er altijd van als ik in de stad kom voor een aanbieding en dan is het er niet. Online grijp ik nooit mis.
En verder hou ik gewoon niet zo van winkelen.
Dendy
Julia64
16-10-2009 om 22:30
Ligt eraan
Dingen als boeken, gadgets voor in huis, speelgoed etc., ja, dat daarvoor vind ik online winkelen ideaal. Maar voor kleding doe ik het zelden.
Kleding wil ik kunnen zien met eigen ogen (vaak is de kleur in het echt heeeel anders dan op de foto), de stof voelen, en - het belangrijkste - passen!
Ik vind het ook zo'n gedoe als dingen weer terug moeten als het niet goed is. In een winkel weet je het tenminste meteen.
Bovendien vind ik winkelen best leuk (als een van de weinigen hier op het forum, heb ik wel eens het idee)
groet
Julia
sus-anne
16-10-2009 om 23:00
Julia
ik vind winkelen ook leuk hoor,zo twee keer per jaar een hele dag lekker struinen,heerlijk.
maar de stad in gaan en dan in de ene winkel een tube tandpasta halen,in de tweede een paar sokken,in de derde een verjaardagskadootje, in de vierde een cd,en in de vijfde een truitje,daar heb ik een hekel aan.normaal had ik elke week wel een lijstje wat afgewerkt moest worden.en dat kost heel veel tijd.daarom vind ik online winkelen zo ideaal.
Kaaskopje
16-10-2009 om 23:51
Wel vaker
maar niet veel. Bij producten waarvan ik bijna zeker weet dat het goed zit vind ik het superhandig. Kleding bestellen vind ik wat enger. Wat een gedoe als het niet past. Dan ga ik dus liever naar een 'echte' winkel.
Kaaskopje
16-10-2009 om 23:54
Sus-anne
Naar de stad met de auto? Dat meen je niet! Ik ben oprecht verbaasd
sus-anne
17-10-2009 om 08:03
Kaaskopje
ik kan me voorstellen dat je verbaasd bent Kaaskopje,maar helaas ,vanwege reuma kan ik niet fietsen.
Bastet
17-10-2009 om 08:47
Ohja
Boeken,kadootjes,en mijn kinderen bestellen graag bij Large,voor bandshirts die in de winkel niet te krijgen zijn.
Soms ook kleding,en ik struin marktplaats af,voor allerlei dingen,ook kleding.
Groetjes,Bastet
Dendy Pearson
17-10-2009 om 09:44
Postkantoor
Het is voor mij wel makkelijk dat het postkantoortje naast de schoolvan dochter zit. Geen gedoe dus om iets terug te sturen.
Dendy
Manda Rijn
17-10-2009 om 10:13
Wat zijn jullie favoriete winkels?
Sinds we 1,5 jaar geleden uit het centrum verhuisd zijn kom ik erg weinig in de stad. Wat ik ook erg jammer vind want ik hou erg van de historische binnenstad hier. Vakanties, foto's, kinderkleding doe ik al jaren online. Verder verkoop ik zelf ook graag via mp en ebay. En ook als ik wel iets in een winkel wil kopen kijk ik op internet vaak waar het ding het goedkooopste is.
mijn favoriete webwinkels:
- marktplaats & ebay
- hm
- kleertjes.com
- wehkamp
- bol
- hema
Rieke
17-10-2009 om 12:58
Mijn favoriete winkels
Ik kijk ook veel en vergelijk.
MP
wehkamp
kippesoep en hippest en king louie by exota (kleding voor mezelf en kinderen)
esprit
bol
omoda en ziengs (schoenen)
fokkido (lego en playmobile)
verder kijk ik veel bij specifieke winkeltjes als ik iets zoek om te vergelijken, bv voor een tas, kado, speelgoed, koop zelden trouwens, meer om een indruk te hebben van wat er te koop is en vaak slaag ik bij een winkel in mijn eigen stad.
Mayte*
17-10-2009 om 14:06
Zo handig!
Ik vind het super makkelijk om online te kopen. Dochter en ik hebben beiden een hele makkelijke maat zowel qua voeten als qua kleding, dus heb eigenlijk nooit dat iets niet past.
Kleding voor de kinderen koop ik steeds vaker op MP. En het leuke is, ik verkoop ook weer veel via MP. Budget voor kleding kan drastisch naar beneden op deze manier.
Schoenen en laarzen gaan via Omoda. Ziengs kende ik nog niet als online shop. Ook een aanrader?
Twee keer iets van Desigual gekocht via Waiwurrie.nl
Ook prima!
Man koopt alle electronica spullen en computerdingen online.
Dus ja, het neemt hier in huize Mayte hand over hand toe, dat online winkelen.
Rieke
17-10-2009 om 14:12
Mayte
Nee, ik zie het nu, ziengs heeft een website waar ik vaak kijk. Maar de winkel is bij ons in de stad. Geen online shop dus, sorry..
Asa Torell
17-10-2009 om 14:27
Hier ook steeds meer
behalve dat ik een nieuwe camera juist weer eens een keer in de winkel gekocht heb, vind ik toch wel handig voor als ie stuk zou gaan.
Kleding online vind ik soms tegenvallen, maar een tijdje later probeer ik het dan toch weer, er is gewoon zoveel meer keus dan in de winkel. En boeken heb ik pas net ontdekt, heerlijk om gewoon de hele serie in huis te kunnen halen van een favoriete schrijver, in plaats van alleen de nieuwste die in de winkel ligt.
Aan drogist en supermarkt ben ik nog niet begonnen maar die zijn hier dan ook om de hoek.
Favoriete sites:
MP (wie niet)
H&M
Profotonet voor fotoafdrukken (beter dan hema, volgende dag thuis bezorgd, alle formaten ook als het niet precies 2x3 of 3x4 is - nee geen aandelen )
Bol.com voor de boeken
Babywalz
Tirza G.
17-10-2009 om 14:33
Wat ik laatst had
Nou ja, láátst, het was nog in de grote vakantie, begin september. Dochter wilde haar mobiel-dinges omzetten met het oog op haar aanstaande studie en zoon had nou toch eingelijk echt de langverwachte Grafische Rekenmachine nodig. De dichtstbijzijnde plaats die wij "stad" noemen is een halfuur rijden, maar met deze twee duidelijke missies zou Tirza dan toch eens even flink gaan shoppen met haar kroost. Een buitenkansje, zo vaak heb ik ze niet gelijktijdig thuis
Eerst naar de TMobile-winkel waar een vlotte, leuke, aardige jongeman ons vertelde dat we Echt Beter dat abonnement wat Tirzadochter wilde, online af konden sluiten. Online staan altijd de beste aanbiedingen en dat is ook altijd veel meer uptodate. Neeeeee, als je écht slim wilde zijn, regelde je dat omzetten online.
Vervolgens naar de Dixons, waar een vlotte, leuke, aardige jongeman ons moest vertellen dat net precies díe rekenmachine was uitverkocht. En dat als we hem echt wilden hebben, we hem beter online konden bestellen. Hij wist namelijk niet wanneer hij weer binnenkwam.
Tirza was vroeg thuis. Wát een deceptie.
Tirza
Kaaskopje
17-10-2009 om 15:28
Oh (sus-anne)
Ja dan kan ik me voorstellen dat het anders gaat. Ik ben net door mijn rug gegaan op de plek van mijn stuitje, wat een vreselijke pijn, en kan niet veel meer dan op de computertafel leunen en hopen dat de pijnstillers snel aanslaan. Ik ben nu dus nóg begripvoller voor andermans pijn dan normaal
Margriet*
17-10-2009 om 15:58
Yep
Vakanties, Marktplaats, Esprit (ik vind ook heel veel niet leuk op hun site), Omoda, Sidder.com voor de Nintendo, Birkenstock (Duitse site), computers, fototoestellen etc etc. Liefst wel sites waar de verzendkosten niet te hoog zijn. Zo vind ik die bij Wehkamp echt schandalig hoog ivm Esprit die het wel bijna gratis doet.
Maar ik ga ook graag de stad af en toe in, hier in Amsterdam heb ik zo mijn favo winkels. Zo ga ik graag naar Exota toe om even door de rekken te neuzen en ben ik een erge fan van Sissy-Boy en die verkopen niet online. En ik ga ook graag af en toe door de Bijenkorf.
Bastet
18-10-2009 om 09:38
Tip
Een hele leuke site: www.flavourites.nl
Dit is een verzamelsite met een overzicht van allerlei webwinkels op divers gebied!Veel te leuk,eigenlijk..
Bastet
Nely
18-10-2009 om 11:40
Sommige dingen
koop ik wel vaak online zoals kinderkleding, onze zoon houdt toch niet van passen in een kledingzaak. Boeken koop ik meestal online via bol.com. Voor mezelf koop ik zowel online als in winkels. Voor mijn man koop ik meestal in winkels.
Online boodschappen kunnen doen lijkt me wel prettig en vooral tijdbesparend. Helaas doet AH dat hier nog niet.
Mare
18-10-2009 om 12:13
Ook ik shop steeds meer online
Met een drukke baan, gezin, net verhuisd naar nieuwbouwhuis... er blijft gewoon weinig tijd over om voor kleding naar de winkels te gaan. En ik wil wel regelmatig nieuwe kleding in mijn garderobe, dus is dit een prima alternatief.
Zo lekker thuis achter de laptop vind ik het heerlijk winkelen, ik bestel gewoon alles in 2 maten (en soms ook nog 2 kleuren) en dan thuis gewoon kijken wat mij (en de meiden) bevalt.
Esprit is bij mij torenhoog favoriet; gewoon helemaal mijn smaak en stijl. Nog nooit problemen gehad met retourneren (gelukkig). Verder voor de meiden veel bij H&M, recentelijk begonnen in USA te bestellen (bopshop.com voor de Uggs).
Via ander draadje hier orangebag.nl en omoda ontdekt; superleuk!
En ik zie hier ook al weer een paar die ik even moet noteren.
Overigens; wat ik wel nog doe is een paar keer per jaar voor de 'gezelligheid' winkelen. Met een vriendin naar een leuke winkelstad, Alkmaar, Maastricht, Groningen. En dan komen we met tassen vol naar buiten - vriendinnen kunnen je zo lekker aanmoedigen 'ah joh, doe nou maar anders krijg je er spijt van' haha!
Mare
Nasha 1st
18-10-2009 om 13:40
Veel online en tirza.....lol
Neckerman (nooit problemen) Wehkamp, andere dingen, ik vind het heerlijk makkelijk. Ja, je hebt soms verzendkosten (niet bij alle zaken) maar als ik de stad inga dan moet ik ook de auto parkeren, en dat kost ook aardig wat duiten....daarbij ga ik niet graag shoppen met 3 kids die alleen maar lopen te klieren, of ruzie maken, of het niet eerlijk vinden dat Nashazoon1 al schoenen heeft en dat we voor Nashazoon2 niet direct kunnen slagen.....blegh.....niks gezellig!
Nee hoor, lekker thuis op de pc.....als hij het doet dan...
Tirza, heb dubbel gelegen om je verhaal hahahaha
Tink
19-10-2009 om 00:11
Speelgoed
Laatst wilden de zonen hun spaarpot omkeren voor een grote Legodoos. Gelukkig had ik eerst wat rondgegoogeld, want in de speelgoedwinkel bleken dezelfde dozen ongeveer 18 euro duurder dan via internet! (En nee, niet 2ehands...)
Ze hebben een week op hun pakje moeten wachten omdat ze het bij TNT ergens hadden zoekgemaakt, maar verder was het zeer de moeite waard, zelfs als je de verzendkosten (die ze in dit geval mooi konden delen) meerekent.
Aatje77
19-10-2009 om 14:39
Tink
Mag ik vragen of je op een specifieke site hebt gekeken of was het verschil overal zo groot?
Nely
19-10-2009 om 18:19
Ook eerst vergelijken
voordat er (grote) dozen lego en ander speelgoed worden gekocht, meestal via Kelkoo ofzo. Dan laat ik onze zoon eerst via internet opzoeken wat hij precies wilt zodat ik het artikelnummer weet en daarna ga ik vergelijken.
Het is wel goed opletten ivm de verzendkosten maar vaak loont het toch wel om online te bestellen.