Huis, Tuin en Keuken
juf
29-08-2010 om 12:35
Wie heeft idee voor cursus
Ik moet dringend weer iets voor mezelf gaan doen. Ik stomp af. Ik werk 2 dagen als juf en verder ben ik thuis. Meer werken kan niet.
Ik ben op zoek naar een cursus die ik overdag kan doen als de kinderen op school zijn. Veel cursussen zijn echter in de avond, op woensdagmiddag of zaterdag. Dat lukt me niet.
Ik zoek iets in het verlengde van mijn opleiding pabo. Of iets m.b.t. gedrag/stoornissen.
Het kan ook iets van mozaiek leggen zijn of een kookcursus. Als het maar overdag is. Ik kan op internet en inde krant niet echts iets vinden. Wie heeft een idee/tip? Graag in de regio Den Haag-Leiden-Bollenstreek.
Bedankt
liora
29-08-2010 om 12:38
Omdraaien
Volgens mij moet je eerst bedenken wat je wil doen. Als het dan toch in de avond is, j
Kan het misschien toch wel. Oppas?
Liora
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
Rieke
29-08-2010 om 12:54
Volksuniversiteit
Kijk op de site van de volksuniversiteit. En is er een muziek school/centrum voor kunsten in de buurt, daar heb je vaak leuke cursussen overdag; tekenen, schilderen, sieraden maken, kunstgeschiedenis, fotografie, keramiek. Ik zou persoonlijk kiezen voor een cursus die juist niet in het verlengde van je werk ligt.
rodebeuk
29-08-2010 om 13:57
Op zich is het een leuk uitgangspunt
... maakt niet uit wat, als het maar onder schooltijd is!
Vaak kan het wat opleveren als je jezelf op zo'n manier beperkt.
Ik denk alleen dat ik bij deze keuze toch ook wat verder zou kijken naar wat jou op dit moment kan voeden. Het rijtje gedrag - stoornissen - mozaiek - koken roept namelijk wel vragen op. Ik bedoel, misschien heb je er meer aan om nog wat beter bij jezelf na te gaan waarom je afstompt en wat de beste aanvulling zou zijn. Los van tijden. Meer gericht op jouw eigen eigenschappen en omstandigheden.
Het ene uiterste is een schriftelijke cursus met totale vrijheid wat betreft tijd en inhoud maar nul sociale contacten, het andere uiterste is vrijwilligerswerk waar je jezelf helemaal vastzet kwa tijd, in beginsel geen nieuwe theoretische kennis opdoet en de hele tijd onder de mensen zit.
En om te bepalen wat jouw afstomping het beste tegengaat is het toch handiger denk ik om nog iets meer te kijken naar wat je nu het meeste mist cq het liefste erbij zou willen krijgen.
ijsvogeltje
29-08-2010 om 16:33
Iets voor je werk!
Tja, als moeder die niet altijd tevreden is over het niveau van de leerkrachten, kan ik alleen maar zeggen: iets wat je beter maakt in je werk! Ga je verdiepen in ASS, dyslectie, ADHD, hoogbegaafdheid etc. Misschien de opleiding voor IB'er?
Manus
29-08-2010 om 17:16
Sen
De meeste hogescholen bieden tegenwoordig de master Special Educational Needs aan. Volgens mij kom je met deze studie ook in aanmerking voor de Lerarenbeurs. Ik kan me voorstellen dat een master SEN je kansen op de arbeidsmarkt (mettertijd) zullen vergroten.
Succes!
Manus
juf
29-08-2010 om 17:36
Tja
Bedankt voor de tips.
Ik ben echt op zoek naar iets voor overdag. Doordat ik al 2 dagen opvang nodig heb wil ik niet nog meer dagen oppas hoeven regelen. Ik heb zelf een autistisch kind en voor hem is structuur heel belangrijk. Daarom zou een cursus onder schooltijd heel prettig zijn. Mijn man is vaak 's avonds weg, dus ook dan wil ik liever gewoon thuis zijn. Doordat ik veel thuis ben voor de kinderen merk ik dat ik wat afstomp. Mijn sociale contacten zijn de afgelopen jaren steeds minder geworden. Daarom wil ik ook een cursus doen waarvoor ik het huis uit moet. Ik weet ook niet zo goed wat ik precies wil. Ik vind veel dingen leuk. Onder de mensen zijn is belangrijker.
De master SEN vind ik echt fantastisch en zou ik graag doen, maar is echt niet haalbaar. Wel als thuisstudie, maar dat wil ik dus niet. Ik ben al veel leuke cursussen tegen gekomen op internet, maar nog niets wat leuk is en onder schooltijd is (behalve fotografie en dat zoek ik niet). Nog meer tips zijn welkom!!
Mariel81
29-08-2010 om 20:31
Moet het een cursus zijn?
Je zou ook kunnen denken aan gaan sporten bij een fitness school of gewoon zelf beginnen met hardlopen, vrijwilligerswerk, een lijst maken met boeken die je graag wilt lezen, museum bezoek, het bijhouden van contacten.
Zijn allemaal dingen die op mijn lijst voor zelfontwikkeling staan.
Mariel
dorle
30-08-2010 om 11:12
Hou je van
schilderen?
Dat heeft verder niets met je opleiding of stoornissen te maken, maar is wel heerlijk iets voor jezelf. Ik ken wel een cursus overdag in Den Haag waar geen ervaring voor nodig is.
reina
30-08-2010 om 17:02
Maar?
Je werkt als juf, schrijf je, dan wordt er via school toch zat aangeboden waaraan je in je werk iets aan hebt of waarmee je evt verder kunt komen? Je zou iets kunnen gaan zoeken als het behalen van een speciaal onderwijs-akte.