Huis, Tuin en Keuken
Linda99
19-04-2009 om 18:41
Welke fiets na moederfiets
Mijn heerlijke Sparta moederfiets gaat de deur uit. Ik gebruik hem zelden en als ik hem gebruik is het vaak zonder de jongste (oudste fietst alles zelf).
Fiets staat op MP en er zijn al volop reacties. Mooi dus.
Maar nu? Ik wil in elk geval een fiets met een stuk of 7 versnellingen en er moet wel een kind een beetje fatsoenlijk achterop kunnen (maar niet zo heel vaak dus).
Ik kom er nog niet echt uit. In elk geval moet ie wel tweedehands zijn en rond de 300 euro zijn. Wie weet waar ik naar kan zoeken?
Linda99
20-04-2009 om 09:39
Hihi
Scherp van je Liora
Maar bij gebrek aan antwoorden op mijn vraag zal ik hem anders stellen:
welke merk fiets met een stuk of 7 versnellingen is een goede en kan ook een beetje fatsoenlijk een kind vervoeren? Niet dat het zooitje gaat wiebelen zoals mijn vorige fiets zeg maar.
Linda99
20-04-2009 om 10:25
Ja?
Ik heb er echt helemaal geen verstand van. Qua budget ga ik uit van hetgeen mijn moederfiets op zal leveren en ik zag al op wat sites dat je daar geen nieuwe merkfiets met 7 versnellingen voor hebt. Maar voor minder moet dus prima kunnen?
Een bezoekje aan de fietsenwinkel staat in elk geval ook op het programma maar da's toch duurder dan via marktplaats vaak.
(en iets er bijleggen gaat nu ook even niet)
Peetje
20-04-2009 om 11:26
Ik ben overgegaan naar
hoi hoi,
Niet alles gelezen maar voor wat t waard is: ik ben van moederfiets naar een stadfiets gegaan...brrr... wiebelen, plat door de bochten...
Dus nu sinds een half jaar een Transporter (eeeh, deliverybike) van Batavus. Nieuw, met een leuke korting op internet (scheelde 200 met de fietsenmaker). Maar misschien ook wel op Marktplaats, ze zijn ijzersterk en fitesen heel fijn.
Zoon (9) klimt nog wel eens achterop, en dochter (5) zit veel achterop (zitje). Voorop een krat voor de boodschappen, t stuur kun je "vastzetten" zodat dat recht staat terwijl er een kind achterop klimt oid.
groeten,
Peetje
Genista
20-04-2009 om 14:18
Ik zou ook
tot in eeuwigheid op de Amazone hebben rondgereden, ware het niet dat hij een paar jaar geleden gestolen is Ik heb best een redelijk karretje kunnen kopen binnen mijn toen even beperkte budget, maar ik mis die Amazone soms behoorlijk.
Linda99
20-04-2009 om 15:00
Maar toch
Mijn Amazone is ook echt een fijne fiets maar staat met z'n brede schuur meer in de weg in de schuur dan niet.
Wat meespeelt is dat ik de grote boodschappen gewoon met de auto haal en naar het werk reis met ov en een vouwfiets met 7 versnellingen. En dat fietst toch echt een stuk prettiger dan de 4 versnellingen op mijn zware Amazone......Een cargobike zie ik dus ook niet zitten.
Dus met liefde gefietst op de Amazone maar hij gaat echt weg
marie
20-04-2009 om 18:50
Gazelle orange
Hallo
Ik ging van een Gazalle Impala naar een Gazelle Orange. Met 7 versnellingen en trommelremmen.
Kan ik je echt aanraden.
succes
Linda99
20-04-2009 om 22:50
Marie
Ik had de Gazelle Orange al gespot omdat ie aan mijn eisen lijkt te voldoen. Fijn om te lezen dat ie bevalt. Ook met kind achterop?
marie
21-04-2009 om 15:28
Gaat prima
Hallo
ik heb maar een heel enkele keer een kind achterop (meiden zijn 10 en 12 jaar oud) en dat gaat prima.
groetjes