Huis, Tuin en Keuken
Linda99
19-04-2009 om 18:41
Welke fiets na moederfiets
Mijn heerlijke Sparta moederfiets gaat de deur uit. Ik gebruik hem zelden en als ik hem gebruik is het vaak zonder de jongste (oudste fietst alles zelf).
Fiets staat op MP en er zijn al volop reacties. Mooi dus.
Maar nu? Ik wil in elk geval een fiets met een stuk of 7 versnellingen en er moet wel een kind een beetje fatsoenlijk achterop kunnen (maar niet zo heel vaak dus).
Ik kom er nog niet echt uit. In elk geval moet ie wel tweedehands zijn en rond de 300 euro zijn. Wie weet waar ik naar kan zoeken?
Linda99
20-04-2009 om 09:39
Hihi
Scherp van je Liora
Maar bij gebrek aan antwoorden op mijn vraag zal ik hem anders stellen:
welke merk fiets met een stuk of 7 versnellingen is een goede en kan ook een beetje fatsoenlijk een kind vervoeren? Niet dat het zooitje gaat wiebelen zoals mijn vorige fiets zeg maar.
Linda99
20-04-2009 om 10:25
Ja?
Ik heb er echt helemaal geen verstand van. Qua budget ga ik uit van hetgeen mijn moederfiets op zal leveren en ik zag al op wat sites dat je daar geen nieuwe merkfiets met 7 versnellingen voor hebt. Maar voor minder moet dus prima kunnen?
Een bezoekje aan de fietsenwinkel staat in elk geval ook op het programma maar da's toch duurder dan via marktplaats vaak.
(en iets er bijleggen gaat nu ook even niet)
Peetje
20-04-2009 om 11:26
Ik ben overgegaan naar
hoi hoi,
Niet alles gelezen maar voor wat t waard is: ik ben van moederfiets naar een stadfiets gegaan...brrr... wiebelen, plat door de bochten...
Dus nu sinds een half jaar een Transporter (eeeh, deliverybike) van Batavus. Nieuw, met een leuke korting op internet (scheelde 200 met de fietsenmaker). Maar misschien ook wel op Marktplaats, ze zijn ijzersterk en fitesen heel fijn.
Zoon (9) klimt nog wel eens achterop, en dochter (5) zit veel achterop (zitje). Voorop een krat voor de boodschappen, t stuur kun je "vastzetten" zodat dat recht staat terwijl er een kind achterop klimt oid.
groeten,
Peetje
Genista