Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

angel3

angel3

07-05-2009 om 14:12

Wel of niet zeggen? (ook al is er toch niks meer aan te veranderen)

Ik zit met een dilemma. Ik heb altijd erg het hart op de tong en zeg dan vrij makkelijk hoe ik erin zit of wat mijn mening is. Ik probeer dit steeds tactischer te doen
Nu het volgende. Voor een goede vriendin wordt een vrijgezelledag georganiseerd. Vrij laat kregen we het program en de kosten onder ogen. Kosten voor 1 dag 150 euro!!!!! Het is volgende week al en een goede vriendin dus er kan gewoon niks aan veranderd worden en ik zal ook gewoon aanwezig zijn, maar eigenlijk vind ik het een belachelijk bedrag. Ik kan het eigenlijk ook niet echt makkelijk betalen. En ik ben volgens mij niet de enige.
Ik ben mezelf een beetje aan het trainen om keuzes te maken in wat ik wel en niet zeg. Mijn hart is geen moordkuil maar het moet ook wel zinvol zijn en niet alleen om mijn ongenoegen te uiten. Dus ga ik hier nou nog iets van zeggen? of ga ik dit inslikken en hopen dat dit niet alsnog aan me gaat vreten ha ha....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Prulletje

Prulletje

07-05-2009 om 14:24

Wel zeggen

Dit is voor veel mensen een absurd bedrag. De organisatie zal zich moeten realiseren dat niet iedereen dit kan of wil betalen. Voor deze keer mag het dan te laat zijn, maar een goede les voor een volgende keer kan geen kwaad!

Prulletje

Wilma

Wilma

07-05-2009 om 14:43

Juist een goede vriendin

Zou moeten kúnnen begrijpen dat je dit erg veel geld vindt. Maar als jij voor jezelf al hebt besloten dat je wel gaat (ik ben wel benieuwd wat jullie gaan doen voor 150 euro), dan zou ik er verder niet al te veel mee doen. Als het ergens ter sprake komt, kun je wel zeggen dat je dit eigenlijk een hoog bedrag vind. Je woordkeus is soms ook al van belang. "Een absurd hoog bedrag voor een vrijgezellenfeest" klinkt heel anders dan "het is wel erg veel geld".

Groetjes en evengoed veel plezier !

wilma

angel3

angel3

07-05-2009 om 15:47

We gaan

in de morgen een water activiteit (met name de bruid (waterski,paar in boot, rest langs de kant), lunchen, een rit in lelijke eendjes, borrel en eten.
Mensen die meedoen op het water betalen nog meer!

Tja 2 keer een beetje redelijk eten met wijntje erbij en dan ook nog de bruid vrijhouden de hele dag, dan gaat het natuurlijk snel.

Kijk ik ga de bruid=vriendin er natuurlijk zeker niet mee lastig vallen, maar ik ga de organisatie wel even melden dat ik inderdaad erg geschrokken ben en ik weet ook dat ik niet de enige ben.
Het word allemaal steeds gekker.

Afschaffen die dagen en zeker na je 30e.... pffff

Niet zeggen

Ik geef ook makkelijk mijn mening en probeer dat ook altijd tactisch te doen, maar dat wordt vaak niet positief opgenomen. Ik ben wel eens gevraagd om met een (voor mij) kennis mee te gaan op haar vrijgezellefeest. Ik heb toen afgezegd omdat ik zulke bedragen(wat bij ons wel standaard is) alleen uitgeef aan voor mij goede vriendinnen.
150 euro vind ik voor een hele dag niet veel. Een etentje kost al snel 50 euro en dan nog een dagactiviteit, lunch borrelen (wat tegenwoordig stervensduur is) ben je dat bedrag al snel kwijt.
Maar dat neemt niet weg dat dat voor veel mensen veel geld is. Ik zou vantevoren aan de organisatie gevraagd hebben wat ze uittrekken voor zo'n dag en dan beslissen of ik wel of niet mee zou gaan.
Als je al besloten hebt dat je meegaat zou ik er niets van zeggen en er mijn lering voor de volgende keer uit trekken. Je kunt er nu toch niets meer aan veranderen en het kan alleen maar een stempel drukken op de dag.
Veel plezier iig!
Groetjes Lied.

Tirza G.

Tirza G.

07-05-2009 om 18:00

Seizoen cobi

Duhuh. Iedereen trouwt toch in deze Mooie Maanden. Ik vind 150 eu bespottelijk veel geld voor een vrijgezellenfeest, maar ja, ik ben dan ook geen vrijgezel. Ik ben zelfs amper gezellig.

Tirza

tonny

tonny

07-05-2009 om 20:08

Absurd bedrag

(Laat ik maar opbiechten dat ik een andere vrijgezellenfeestjesdraad startte laatst, onder een andere nick.)

Tja, als iedereen van de genodigden uitstékend verdient en minstens eens per veertien dagen in een goed restaurant een vorkje meeprikt, dan is 150 euro voor een dag met alles erop en eraan (en de bruid vrijhouden) niet gek, wellicht.

Maar als dat niet het geval is, vind ik het in hoge mate onbeleefd om gasten zo op kosten te jagen voor een uitje waarvoor je eígenlijk niet kunt bedanken.

Het is ook onzin dat leuk per definitie duur is en vice versa. Waar dat waanidee vandaan komt??

Tonny

Asa Torell

Asa Torell

07-05-2009 om 20:50

Tonny

Ha, dat dacht ik al wel. Ik wilde de betreffende dame-pseudoniem ook al vragen wat nou de uiteindelijke uitkomst was, wie er naar het vrijgezellenfeestje gaan.

Asa Torell

Asa Torell

07-05-2009 om 20:58

Angel

Jeetje, dat klinkt ook nog eens helemaal niet zo leuk. Toekijken hoe de bruid aan het waterskien is. Ik mag binnenkort ook naar zo'n gebeuren, voor een kennis trouwens, maar dat zal hopelijk iets minder kosten en bovendien gewoon leuk zijn (anders ging ik al niet maar dat ligt bij een goede vriendin natuurlijk anders).
Het grote probleem bij die dingen is volgens mij dat de horeca zo duur is, met 1 activiteit + 1 x uit eten zit je zo al op 70 euro of meer. Nou ga ik persoonlijk heel graag uit eten en het kan niet zo vaak dus ik vind 1 x uit eten niet zo erg. Maar ja, dat is omdat ik het makkelijk kan missen. In jouw geval, met 2 x uit eten op 1 dag, zou ik misschien gewoon zeggen dat ik pas na de lunch kwam meedoen. En inderdaad even laten doorschemeren dat het echt veel geld is... misschien denken ze er dan nog een keertje over na. Sommige mensen hebben zoveel geld dat ze er gewoon niet bij stilstaan dat dat niet voor iedereen geldt. En voor jou zelf lijkt het me ook goed, anders blijf je echt zitten met zo'n zuur gevoel zonder het kwijt te kunnen.

Wat ben ik blij.....

...dat iedereen in mijn omgeving al braaf getrouwd is.

Getsie, wat een toestanden, het lijkt wel of het steeds duurder, gekkker en langer moet.

Vroeger gingen we een avondje stappen of zo. Maar nu, een heel dagprogramma, met 2 keer uit eten...whaah! De hele trouwdag valt in het niet. En dan ook nog moeders mee en zo, wat een toestanden!!

Enne..Tonny..ik had je niet herkend! (maar ben wel stiekem benieuwd naar de afloop. Kun je die onder pseudoniem nog even geven ergens???)

Ingrid

Asa Torell

Asa Torell

07-05-2009 om 21:11

Jaja ingrid

dat denk jij. Echt, je weet niet wie er allemaal nog eeuwigsamenwonend zijn maar toch ineens de geest krijgen. Of wie er gaan scheiden en hertrouwen. Of straks je kinderen. Ga maar vast sparen zou ik zeggen . (hier tot nu toe elk jaar wel weer een trouwerij of drie, en dit keer oa. van iemand die de 70 nadert).

Proest asa..

70+ bachelor parties????? Eerst waterskien, en dan verkleed naar de bananenbar of zo???

hahahahahahaha!

En sowieso lijkt het hele concept van een vrijgezellenevent me een beetje achterhaald als je al jaren samenwoont, of voor de 2e keer gaat trouwen. Neem je je kinderen en alle nieuwe aanstaande stief opa's en oma's dan ook mee of zo???

Ingrid (ik zal het wel niet snappen)

Asa Torell

Asa Torell

07-05-2009 om 21:45

Klopt ingrid

Met die vrijgezellenfeesten zal het misschien wel wat minder worden bij die 2e huwelijken etc. (vziw is daar bij de 60er die ik noemde ook geen sprake van). Maar al jaren samenwonen is echt geen enkel bezwaar!

tonny

tonny

07-05-2009 om 22:56

Hahaha - o.t.

Wat leuk dat deze nickwisseling zo geslaagd was!

Nou, de 'afloop' zal zijn dat beide zonen naar het vrijgezellenfeest gaan, vader niet, wel doneert hij hen een deel van het bedrag als pleister op de pijnlijke portemonnee.

Het meidenfeest is op dezelfde datum en blijft op een euro of 45 hangen, da's netjes toch?

De Dag zelf is begin juli; ik moet nog iets kopen om aan te trekken, maar dankzij alle enthousiasme in het kleurenwaaierdraadje zal dat vast gaan lukken

Tonny

angel3

angel3

07-05-2009 om 23:51

Tja

vooraf is 'overleg' geweest wat we ongeveer zouden gaan doen maar het was erg vaag. Ik had al eens eerder gevraagd concreter te worden ook over de kosten maar dat kwam dus vorige week, terwijl alles al in kannen en kruiken was. Ik ken de organisatie vaag van een keer een verjaardag. Ik ga het denk ik wel zeggen maar wel in de bewoordingen van: ik weet dat er niks aan te veranderen valt maar...
Inderdaad is kado dan ook zo weer minimaal 50 euro en een nwe jurk ga ik dus echt niet doen....
dank voor de reacties

Ik zou

Tegen de gene die het organiseert echt wel zeggen dat je het bijna niet kan betalen.Belachelijk groot bedrag hoor!

rosa

rosa

08-05-2009 om 08:52

Natuurlijk zeggen

Ik zou er zeker iets van zeggen. Niet tegen je vriendin, maar tegen degenen die het georganiseerd hebben. Dat je het een heel gezellige dag vindt (hebt gevonden), maar dat jij het wel erg duur vond. Waarom zou je alleen positief mogen reageren? Mensen moeten een beetje nadenken als ze zoiets organiseren.

rosa

Maar dat is toch helemaal niet leuk?

De bruid allerlei gevaarlijke capriolen uit laten halen vlak voor haar bruiloft?
Straks heeft ze wit gips i.p.v. een witte jurk aan!

Ik zou dat dus duidelijk aan de organisatie laten weten (is de bruid wel op de hoogte van de geplande ongein???) en ook zeker dat dit nou niet bepaald een bedrag is waar je op zat te wachten. Dat bedrag dat Tonny noemt (45 euro) vind ik veel beschaafder).

Asa Torell

Asa Torell

08-05-2009 om 09:40

Tonny

Misschien las je mijn reactie verkeerd - ik had het dus ook door . En juist daarom was ik extra benieuwd naar de uiteindelijke uitkomst bij 'Carolien'! Klinkt overigens wel als de best mogelijke oplossing, wat jullie gaan doen. Ik vind het overigens nog eens extra duur als ik bedenk hoe jong jouw kinderen nog zijn, en schoonzoon dus neem ik aan ook - dan heb je toch al helemaal niet al dat geld voor zo'n dure dag? In elk geval de broers van de bruid dus alvast niet.

Asa Torell

Asa Torell

08-05-2009 om 09:41

Althans, tonny

ik vul dat maar in met die leeftijden, ik zou gokken dat je dochter misschien ongeveer 23 is? Of zit ik er jaren naast?

kaatje43

kaatje43

08-05-2009 om 16:47

Kan het niet wat minder

Ik vind het wel heel veel geld. Ik vind niet dat je mensen dat kan verplichten om te betalen. Absurde actie en ik zou het wel zeggen. Raar ook dat het niet in overleg is gegaan. Het moet ook steeds gekker. Bij kinderpartijtjes (is natuurlijk wat anders maar toch..) moet het ook maar steeds duurder en duurder.

tonny

tonny

08-05-2009 om 20:44

Leeftijden - o.t.

mijn oudste dochter is 26, mijn jongste bijna 18. de jongens zitten daartussen. Nou, je zat aardig in de buurt!

Tonny

Faith

Faith

09-05-2009 om 19:14

Zeggen!

Ik zou nu nog proberen om een onderdeel van de dag te laten vervallen. VOlgens mij moet dat redelijkerwijs nog kunnen. Blijft wel dat het voor de organisatie erg lastig is om iedereen nog weer op de hoogte te stellen. Faith

Asa Torell

Asa Torell

12-05-2009 om 21:30

Angel

Ik ben benieuwd of je er inmiddels iets van gezegd hebt en zoja hoe er werd gereageerd!

henri van hoorn

henri van hoorn

17-05-2009 om 06:06

Wat heb je gedaan

als ik het goed lees is het weekend al geweest. Persoonlijk vind ik dat je het gewoon moet vertellen en misschien is er dan en middenweg te vinden. Als je uitegenodigd word op een vrijgezellen feest zijn dat dus goede bekende, en die weten vaak wel hoe de situatie is. Als ze hier geen begrip voor hebben dan moeten ze het woord, vriendschap, eens onder de loep nemen. Zelf ben ik getrouwd geweest, nu niet meer dus,heb dus zo´n dag gehad, maar de mensen die ervoor uitkwamen had ik meer begrip voor dan diegene die zomaar wegbleven of afhaakte.
gr henri

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.