Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat zag je vroeger bij je ouders, wat je nu niet meer ziet?

Vervolg op "Wat zag je vroeger bij je grootouders, wat je nu niet meer ziet?"

Ik zelf moest denken aan een casetterecorder , een platenspeler met LP's, een VHS videorecorder en een grote stereotoren.


mut

mut

29-05-2024 om 22:11

Theebeurs

de ervaringen die ze aan mij hebben doorgegeven

Tafelschuiertje

Bloemen op de ruit als het gevroren had!

Pffffffffff is dit een beetje flauw; in navolging op het andere draadje?

Auwereel schreef op 31-05-2024 om 17:25:

Bloemen op de ruit als het gevroren had!

Die nog wel, maar dan aan de buitenkant 

Mijn vaders geheugen. Hij was een heel intelligente man, maar je kunt nu geen normaal gesprek meer met hem voeren. Ik mis hem heel erg.

vloerbedekking

Zuinigheid; vader ging ter ontspanning door de tuin te schoffelen of de auto te poetsen tot die er blinkend uit zag en moeder droogde altijd de was in de buitenlucht, desnoods afgedekt met vuilniszak. Ze hadden ook geen cent te makken.

de was buiten drogen associeer ik niet met zuinigheid. Ik hang de was ook buiten net als alle buren hier, en geen armoe. Lekker fris, snel droog, milieuvriendelijk. Ik vind het luxe om lekker buitenlucht aan de lakens te hebben

nou scheelt het voor de beleving misschien dat de “drooginstallatie” ongeveer evenveel kostte als een wasdroger

wat je vroeger overal zag en nu niet meer: de goudkleurige ronde Honeywell thermostaat. 
en een soort gebogen houten raamwerk met gaas (?) in de vensterbank. Om de planten tegen zon te beschermen of zo?

Ginevra schreef op 06-06-2024 om 21:14:



wat je vroeger overal zag en nu niet meer: de goudkleurige ronde Honeywell thermostaat.
en een soort gebogen houten raamwerk met gaas (?) in de vensterbank. Om de planten tegen zon te beschermen of zo?

Dat deden ze toch met kranten, zie je nu ook niet meer idd. Ik denk bij gebrek aan kranten.

Sowieso is er veel minder papier in huis. Snap ook die grote papier containers niet, die zet je dan toch maar 1x per 2 of 3 jaar aan de straat om te legen.

het antwoord op de openingsvraag: mijn zus.

Op haar 4e naar een instelling verhuisd, kwam in de weekenden thuis maar is inmiddels overleden.

Mijn grootouders, op 1 na overleden voor ik het huis uit ging. En toen ik het huis uit ging was oma te oud om dat hele eind naar mij te reizen.

Ysenda schreef op 08-06-2024 om 19:16:

[..]

Dat deden ze toch met kranten, zie je nu ook niet meer idd. Ik denk bij gebrek aan kranten.

Sowieso is er veel minder papier in huis. Snap ook die grote papier containers niet, die zet je dan toch maar 1x per 2 of 3 jaar aan de straat om te legen.

Ik krijg 2 locale sufferjes in de brievenbus per week. De dozen van de macaroni, het pak van de hagelslag, de doos van de thee, papieren brieven van de gemeente (zijn er op dit moment teveel), dozen van een keer iets online bestellen........

Iedere 14 dagen is de bak meer dan half vol en gaat hij aan de weg.  Vorig jaar had ik nog een dagblad dat was echt weleens ruimte lenen bij de buurvrouw. 

Ik zou echt niet weten hoe ik 2 jaar papier in een bak zou moeten doen. 

Haaknaald schreef op 09-06-2024 om 12:01:

[..]

Ik krijg 2 locale sufferjes in de brievenbus per week. De dozen van de macaroni, het pak van de hagelslag, de doos van de thee, papieren brieven van de gemeente (zijn er op dit moment teveel), dozen van een keer iets online bestellen........

Iedere 14 dagen is de bak meer dan half vol en gaat hij aan de weg. Vorig jaar had ik nog een dagblad dat was echt weleens ruimte lenen bij de buurvrouw.

Ik zou echt niet weten hoe ik 2 jaar papier in een bak zou moeten doen.

Ik heb een plastic bak ter grote van een ruime verhuis doos staan en die leeg ik 1x per kwartaal, zit ie niet vol maar ben ik 'm wel zat.

Ik heb een nee-nee sticker, krijg de post van de gemeente digitaal. Bijna alles is digitaal.

Dozen van online bestellen gaan gevuld naar de kringloop, zijn er ook niet veel per jaar we wachten meestal de aanbieding af en bestellen dan voor 3 tot 6 maanden tegelijk.

We zijn ook maar met z'n 2. Hagelslag gaat hier niet zo snel. Heb vorige week een potje nutella uit de kast gehaald omdat ik vond dat die nu toch wel op moest. Tht: maart 2023. Denk dat de hagelslag ook uit die tijd stamt. Thee zijn 2 doosjes per maand, dat is ook het volume niet. Dan heb je nog eens een verdwaalde pizza doos. 

Ik merk dat kartonnen verpakkingen ook meer vervangen worden door plastic, de rijst en couscous zijn voorbeelden. 

PMD heb ik wel meer dan me lief is, bijna een 35 liter vuilniszak per week. 

Ysenda schreef op 09-06-2024 om 12:37:

[..]

Ik heb een plastic bak ter grote van een ruime verhuis doos staan en die leeg ik 1x per kwartaal, zit ie niet vol maar ben ik 'm wel zat.

Ik heb een nee-nee sticker, krijg de post van de gemeente digitaal. Bijna alles is digitaal.

Dozen van online bestellen gaan gevuld naar de kringloop, zijn er ook niet veel per jaar we wachten meestal de aanbieding af en bestellen dan voor 3 tot 6 maanden tegelijk.

We zijn ook maar met z'n 2. Hagelslag gaat hier niet zo snel. Heb vorige week een potje nutella uit de kast gehaald omdat ik vond dat die nu toch wel op moest. Tht: maart 2023. Denk dat de hagelslag ook uit die tijd stamt. Thee zijn 2 doosjes per maand, dat is ook het volume niet. Dan heb je nog eens een verdwaalde pizza doos.

Ik merk dat kartonnen verpakkingen ook meer vervangen worden door plastic, de rijst en couscous zijn voorbeelden.

PMD heb ik wel meer dan me lief is, bijna een 35 liter vuilniszak per week.

Wij zijn met 4 en hagelslagfans.😅

Die post van de gemeente is steeds een update over de slopp en bouwplannen hier tegenover. Vragen om niet te parkeren van nummer xx tot yy tussen bepaalde tijden. 

Ze hebben niet van iedereen mailadressen en willen dat ze tegen iedereen kunnen zeggen: je moet het gezien hebben er is op die datum en brief in je brievenbus gedaan. 

PMD is hier met 4 ook meer dan mij lief is. Iedere week wel een 60 literzak vol.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.