Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Asa Torell

Asa Torell

05-04-2009 om 19:41

Wat te doen met kapotte kleding?

In elk geval niet meer repareren, want dat is echt iets wat er hier toch nooit van gaat komen, maar wat dan wel? Bij het saneren van zoons kast heb ik er zeker 10 broeken met versleten knieen uitgehaald, die zogenaamd nog bewaard werden voor stranddagen ofzo (we zijn slechte weggooiers).
Zal ik ze in de prullenbak doen? Een goed doel heeft er niks aan met die gaten er in, lijkt mij. En de eigen lompen/poetsdoekenbak is al vol met de slijtexemplaren van de vorige maat...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vwb reparatie

Asa, als je zelf aan repareren niet toekomt, hebben jullie in de buurt dan niet zo'n aardige Turkse meneer (nou ja, er zijn ook wel Nederlanders die dit werk doen, maar hier in de buurt zijn het allemaal Turken) die zoiets voor een schappelijk bedragje voor je doet? Als die broeken toch al bijna af zijn is het sop de kool niet waard, maar ik heb op deze manier toch al menig kledingstuk (van mezelf, overigens) nog een of twee seizoenen extra gegund. Eenvoudige klusjes zijn vaak maar een paar euro.

Groeten,

Temet

amk

amk

05-04-2009 om 20:40

Idd temet

die alleraardigste Turk. Prima kwaliteit, stukken beter dan als ik het zelf zou doen. Meestal in 2 dagen klaar.
Ik heb een nogal onhandig figuur, dus al mijn broeken moeten gelijk na aankoop verbouwd worden. Kost me dan 7,50 per broek maar dan wordt ook de band er helemaal afgehaald en zelfs het merkje weer helemaal terug gezet.

En wat ik vaak doe met lange rokken als die wat afraken. Laten inkorten tot een korte.

Nieuwe ritsen ook zo iets dat ze erg veel beter dan mij kunnen.

groet,
Angela

Guinevere

Guinevere

05-04-2009 om 21:04

Wel repareren

Die 365 kapotte broeken per jaar ga ik toch echt wel repareren, zoon heeft vrijwel áltijd een broek aan met een stuk op zijn knie. Maar ik ben wel lui. Dus dat gaat met opstrijkstukken van spijkerstof. Lekker snel klaar. En als het weer los laat, een drupje textiellijm of bisonkit eronder.
Het zal zoon trouwens een zorg zijn dat ie een kapotte broek aanheeft, daar let ie gelukkig niet eens op.

Asa Torell

Asa Torell

05-04-2009 om 21:20

Nou ja weet je wat het is

Ik krijg nogal veel doorgeschoven, dus we hebben ook genoeg wel hele broeken. Ik zal wel een selectie maken en sommige broeken misschien inderdaad eens van een opzetstuk voorzien of inkorten. Maar de rest hoef ik echt niet meer in huis! We hebben al zoveel! En is er dan nog een prullenbakalternatief, een lompenboer ofzo? Ik zou het dus echt niet weten.

Guinevere

Guinevere

05-04-2009 om 21:30

Kledingbak

Ja, dump het in een zak in de kledingbakken bij de supermarkt. Het wordt dan geselecteerd op kwaliteit en troep. De troep gaat vermoedelijk naar een lompenboer. Ik geloof dat ze er papier van kunnen maken oid.

Asa Torell

Asa Torell

06-04-2009 om 12:22

Ja zou dat goed gaan?

Met die kledingbak? Of zouden ze het naar de vuilnis brengen? Dat ga ik misschien maar eens uitzoeken. Je hebt er hier inderdaad een hele rij bij de supermarkt dus dat is het probleem niet.

En daar is een site van

Hier in Amsterdam worden die bakken geplaatst door Kici, en die hebben een site, vziw, waarop hun bakken zijn terug te vinden.

Ik vind het een werelduitvinding: nu kan ik zonder schuldgevoel ('het is toch nog goehoed?') mijn overtollige zooi kwijt. Inderdaad worden ook de lompen nog gebruikt, begreep ik.

Groeten,

Temet

O kijk

Ze staan bij jou gewoon bij de supermarkt, zie ik nu. Nog beter.

En Asa, je kan dingen ook te goed willen doen . Als de recyclejongens je spul naar de vuilnis brengen, dan kan jij er zelf toch ook niet echt een betere bestemming voor vinden. Gooi nou maar gewoon in die bak en laat de experts zich erover ontfermen...

Groeten,

Temet

Opstrijken

Kwestie van kniestukken erop strijken en even langs de rand afstikken. Tien minuten werk en het scheelt je de aankoop van een nieuwe broek. Ik zou het wel weten.Moet je een broek kopen dan ben je meer tijd en geld kwijt.

Damajo

Asa Torell

Asa Torell

06-04-2009 om 20:53

Waar koop je die dingen?

Iemand een vast adres waar je die kniestukken altijd kunt krijgen? Ik vind 'even langs de rand afstikken' trouwens geen 10-minuten kwestie (alleen al het me er toe zetten...) maar strijken en (na)lijmen, dat gaat misschien nog net lukken.

Rieke

Rieke

06-04-2009 om 21:10

Markt

Ik koop die dingen op de markt, en ook bij naaimachinezaken verkopen ze kniestukken. Met die strijkdingen heb ik trouwens niet heel goed resultaat; ze laten na een was gedeeltelijk los, en zoonlief gaat peuteren tijdens school ed.
Ik heb pas een stuk of 10 broeken aan mijn moeder meegegeven en ze heeft 1 broek gebruikt om de rest mee op te knappen.
Zou ik toch zelf ook moeten leren eigenlijk. Kind nr. 2 heeft ook al geregeld kapotte knieen in de broeken.

Guinevere

Guinevere

06-04-2009 om 22:01

Hema

Ik haal die opstrijkstof bij de Hema. Er zijn losse voorgeknipte stukken of een groter stuk stof om zelf op maat te knippen. Op allebei de knieën zo'n ding doen staat trouwens leuker dan alleen de versleten kant te behandelen. Meestal blijft het best aardig zitten, het ligt misschien aan de lijm als het te snel loslaat. Of er is iets niet goed gegaan bij het opstrijken. Of je wast zó heet dat de lijm oplost?

Als het schoon gewassen is

dan kan je het gewoon in die kledingbak gooien want alle kleding die niet geschikt voor hergebruik wordt versnippert tot nieuw product (isolatiemateriaal etc etc) zoiets heb ik ooit gelezen.

ik heb trouwens zelden versleten kleding, een bevlekt verwassen kindershirt gebruik ik nog een keer om de caviakooi mee schoon te vegen of schoenen te poetsen en dan verdwijnt het in de vuilniszak.

Isolatiemateriaal

Inderdaad Manda, zoiets was het. Er stond een heel stuk over die recycling in het Volkskrant Magazine volgens mij, maanden terug.

Groeten,

Temet

Asa Torell

Asa Torell

07-04-2009 om 21:23

Is al gebeurd

Ik heb ze in de bak gedaan (behalve 2 die nieuwe knieen krijgen). Overigens wel met licht schuldgevoel want volgens de site die Temet hier noemt, moeten ze er wel voor betalen om afval kwijt te kunnen, dat zal hier dan ook wel voor gelden neem ik aan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.