Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jose

Jose

15-09-2014 om 20:59

wat is goedkoper, kaarsen of waxinelichtjes of lampolie?

Hele onbelangrijke vraag misschien maar de afgelopen week doe ik iedere avond gezellig kaarsjes aan en vraag me ineens af wat eigenlijk goedkoper is. Iedere avond moet ik alle waxinelichtjes omwisselen, en ik heb ook een plateau met kaarsen (gewone van de blokker ofzo, wel dikke maar geen dure van bolsius) en daar doe ik al best een tijd mee, en die steek ik (lekker makkelijk) gewoon iedere avond aan. En verder heb ik nog twee glazen kandelaars met lont waar lampolie in gaat.
Maar nu vraag ik me dus af, zal ik in de andere bakjes ook gewone kaarsen doen (het zijn dikke stompkaarsen) van (zag ik later Action voor 0,99 cent per stuk) of toch waxine lichtjes.
Was aan een beetje aan het kijken naar brandduur en prijs, maar zie het niet bij alle kaarsen en lampolie

Mijn onwetenschappelijke antwoord

Zonder dat ik enig idee heb van de prijzen van de spullen die jij opnoemt zou ik zeggen: lampolie. Die stompkaarsen branden nooit helemaal goed op, je zit meestal met nog een behoorlijke klont kaarsvet als de lont opgebrand is. Waxinelichtjes branden meestal wel helemaal op maar ik denk dat die per branduur duurder zijn dan kaarsen.

skik

het vervelende van waxinelichtjes is...

... dat het cupje achterblijft. Afval wat makkelijk vermeden kan worden (in mijn jeugd hadden waxinelichtjes (toen nog theelichtjes genaamd, en niet gebruikt voor de sfeer ) geen cupje, ze gingen gewoon 'bloot' in het glazen bakje.

Barvaux

Barvaux

16-09-2014 om 10:23

tja

Dat lijkt me nu juist leuk om een kind te laten onderzoeken. Hoe pak je zoiets aan is al leuk om over na te denken! Het is dat wij hier eigenlijk nooit kaarsjes branden

geen kaarsen

Dat scheelt namelijk enorm in het aantal keer dat je ramen moet wassen en de muren/plafonds opnieuw moet schilderen.

Ik ben ooit 1x in slaap gevallen in een kamer met een brandende kaars (jaja, stom, gevaarlijk enz.enz. ik weet het!). Toen ik wakker werd 's ochtends en mijn neus snoot was mijn snot zwart van de roet. Sindsdien ben ik een stuk minder geneigd om kaarsjes aan te doen. Je ademt die troep ook allemaal in, dus.

Maar goed, geen antwoord op je vraag, sorry.

amk

amk

16-09-2014 om 13:07

skik

van die resten maak je met een blikje en een gewone katoenen draad zo weer een nieuwe mooie stompkaars.

sojakaarsen

Ik heb laatst kaarsen gekregen van (Naam verwijderd door Forumbeheer). Dit zijn kaarsen gemaakt van sojawas. Deze kaarsen branden echt heel erg lang en ze branden ook helemaal op. En ze stoten helemaal geen roet af. De roet die kaarsen afstoten is ongezond. Ik heb mij laten vertellen dat hier kankerverwekkende stoffen in zitten. De biologische kaarsen hebben dit niet dus is veel gezonder en je hoeft niet bang te zijn dat je muren zwart worden. Ze zien er ook nog eens super leuk uit. Dus echt een aanrader!

Link verwijderd door Forumbeheer. Sluikreclame is niet toegestaan!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.