Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

tonny

tonny

02-03-2010 om 20:04

Wat is een leuk kraamcadeautje

een leuk kraamcadeautje voor de pasgeborene, derde meisje in het gezin? Wat is in zo'n geval leuk om zélf te hebben?

tonny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
woem

woem

02-03-2010 om 21:55

Luiertaart

Ikzelf vond het allerleukste kraamcadeautje een luiertaart.Die kan je makkelijk zelf maken.Een pak luiers in de maat 2,zodat hij nog even kan blijven staan.Een mooie schaal eronder,kan een porseleinen zijn of een kartonnen ofzoiets,gewoon wat je mooi vindt,iets groter dan een bord(xenox heeft ook van die schalen,ik geloof voor 1.99)Je rolt de luiers op met de gekleurde kant naar binnen.Je zet ze op het bord neer in een rondje met een elastic eromheen.Onderste laag groot en dan steeds kleiner.Dan de tweede laag en eventueel een derde laag.Om de elasticen doe je roze of blauw lint.Je kan er nog schoentjes,sokjes of babyshampoo ofzo op zetten of in verstoppen.Mooi celefaanpapier omheen en je hebt een orgineel en bruikbaar cadeau.Ik wil je wel een foto sturen,kan je zien hoe het eruit ziet,

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

02-03-2010 om 22:05

Wat ik altijd leuk vind

is een prentenboek.

tonny

tonny

02-03-2010 om 23:02

Derde dochtertje

Eigenlijk zoek ik een tip van 'ervaringsdeskundigen' wat een leuk cadeau is voor een derde dochtertje. Er zijn dan al stapels (roze...) speelgoed. Heel veel kleertjes. Knuffels.

Die luiertaart is een leuk idee, maar te groot om mee te nemen. Te onpraktisch. En te weggooi. Ik zoek iets blijvenders.

Een prentenboek is leuk ja. Nog titels? Ik ben er al járen uit.

En andere tips?

Rembrand

Rembrand

02-03-2010 om 23:09

Iets met haar naam erop?

Hoi Tonny,
Ik weet niet hoeveel geld je uit wilt geven, maar ik vind een kadootje met de naam van de baby erop altijd erg leuk. Heeft ze toch iets wat echt van haar is.
Op www.koterkado.nl staan erg leuke dingen.
M.

Zilver fotolijstje

met nijntje erop, laatst gekocht,ga eens bijv bij lucardi kijken daar hebben ze altijd leuke blijvende dingen, en nog voor weinig geld ook,(dat is mooi meegenomen)
krulleke

Wat ik het leukste vond om te krijgen

(al had ik geen derde meisje)
kinderbijbel met naam kind er in
prentenboek
(zilveren) geboortelepel met naam en geboortedatum erin gegraveerd (zo jammer dat haast geen enkele juwelier die meer verkoopt), te gebruiken als paplepel

Hanne.

Hanne.

03-03-2010 om 08:46

Zit even te denken

Ik zit even te denken wat ik nu het leukste cadeautje vond (al was mijn 3e kind pas de 2e dochter).

Ik kom toch uit bij relatief standaard dingen, maar dan wel goed over nagedacht. Het was mijn 1e winterbaby, dus kreeg ik bv een knalroze buiten pakje (soort skiepakje, maar dan dunner), en een paar leuke zomerslofjes voor 6 maanden.

Dingen met de naam er op heb ik niet gekregen, maar vind ik wel leuk, maar dan vooral als het bv met iets van het geboortjekaartje er op is (bv geschilderd tegeltje, rompertje, met een stukje van het kaartje). Heb ik nu niet gekregen, maar bij de 2e wel. Is nogsteeds erg bijzonder.

(Prenten)boeken heb ik wel gekregen, maar konden veelal direct retour, de bekende had ik blijkbaar allemaal wel zo'n beetje. Wel leuk vind ik 'knofje' is voor wat oudere kinderen, maar dat maakt niet uit. Leuk detail is dat de kaft roze geruit is. Doet het toch goed bij een meisje

tonny

tonny

03-03-2010 om 08:47

Iets met haar naam

dát ga ik doen.

Het is geen geboorte in de naaste familie/vriendenkring, al te duur ga ik het niet maken, maar het komt in orde!
Bedankt voor het meedenken!

Tonny

Clowntje

Clowntje

03-03-2010 om 10:12

Voor mijn derde dochter

heb ik pas geleden (ze is nu 6 maanden) Sophie de Giraf gekocht. Een bijtspeeltje van rubber met een piepje erin. Ze vindt het helemaal leuk (en haar oudere zussen ook). Ik vond het wel leuk om haar ook een nieuw babyspeeltje te geven.
Ook hebben we een mooie babygym nog gekocht, had altijd zo'n plastic ding, irriteerde me iedere keer en nu dus wel een mooie houten. Ook een groot succes.
We hebben ook een leuke pop gekregen (stoffen haba pop), doet het ook goed.
zal nog eens verder denken.

jippa

jippa

03-03-2010 om 10:39

Bestekje met naam

Ik heb geen derde dochter, maar een bestekje met naam vind ik een heel leuk persoonlijk kado.

Aïda

Aïda

03-03-2010 om 14:11

Hier

vond ik het erg leuk om voor mijn 3de dochter een klein popje te krijgen. Er zijn al 20 poppen in huis, maar voor nu ze nog klein is (jaja inmiddels alweer bijna 16 maanden maar voor mij nog altijd klein Vind ik een eigen popje toch wel erg leuk.

Verder inderdaad haar eigen bestekje met naam, haar eigen bordje.
En heel knullig, van een nicht kreeg ik zelf gebreide slofjes, en dat vond ik erg leuk en lief, dus die hebben een mooi plekje in op haar kamer gekregen.

Yaron

Yaron

03-03-2010 om 14:49

Zilveren rammelaar

Ik vind een zilveren rammelaar met naam ook erg leuk en mijn kinderen speelden er ook veel mee. Te koop vanaf ongeveer 15 euro.

Fotoalbum

Vind ik altijd leuk om te geven. Ze hebben bij de Hema op het moment leuke exemplaren met een kaft van stof speciaal voor kinderen.

Bestek en servies (mooi bordje/kommetje/beker) vond ik ook leuk om te krijgen.

Hanne.

Hanne.

03-03-2010 om 21:25

Fotoalbum !?!

Een fotoalbum zou ik niet zo snel geven, zou eerst eens kijken of de ouder in spe nog wel foto's afdrukken!!

Ik ben al jaren digitaal en heb al minstens zoveel jaar geen foto meer ingeplakt

Ja iets met haar naam

De leukste dingen die mijn derde kind kreeg waren toch de dingen met haar naam erop (althans, dat vond ikzelf...) Andere dingen heb je al of worden toch gauw door de oudere kinderen "ingepikt". Ik herinner me een slabje met een print (of zelfs borduursel??) van haar geboortekaartje erop. Dat vond ik erg leuk en ook heel persoonlijk. Je kunt ook t-shirtjes laten bedrukken of zoiets. Gegraveerd bestekje of naam-armbandje is ook altijd heel leuk.
Veel succes. En laat je nog even weten wat het geworden is?
n@nny

Hanne (ot)

En dan maar hopen dat je met regelmaat bv je externe harde schijf vult met de nieuwbakken baby foto's... Anders rest er niets dan putten uit je geheugen.

Mijn dochter smult van haar fotoboek met babyfoto's (ook van digitale camera generatie). Wordt met grote regelmaat uit de kast gehaald.

tonny

tonny

04-03-2010 om 11:34

En...

... ik heb een badcape beborduurd met haar naam erop. Ingepakt met badolie en shampoo.

Verder twee kettinkjes met naamkralen geregen voor de zusjes van de baby.

tonny

Dendy Pearson

Dendy Pearson

04-03-2010 om 13:16

Wat ik heel bijzonder vond

was een geborduurt geboorteschilderijtje. Dit kreeg ik van een buurvrouw. Was denk ik helemaal niet duur, maar omdat het zelfgemaakt was heel bijzonder. Het hangt al jaren op haar kamer. En ik kreeg een badcape met daarop haar naam. Ook heel leuk.
Dus als je een beetje crea bent is iets zelfgemaakt erg mooi.

Dendy

meg

meg

04-03-2010 om 15:57

Om zelf te maken?

Ik maak als kraamcadeautje kleerhangertjes, koop je -in een setje- van hout bij bv. Zeeman. Dan de naam en evt. geboortedatum inbranden met houtbrander of erop schilderen, bloemetjes erbij, hartstikke lief en heel persoonlijk. Dat gooit niemand weg, maar blijft een levenlang bewaart...

Rieke

Rieke

04-03-2010 om 16:45

Ja zelf borduren

Van mijn moeder en mijn tante krijgt elk kleinkind/nichtje/neefje een geboortemerklap, echt een blijvend kado. Ook een gegraveerd bestekje of een geboorte beker met inscriptie is leuk.
En wij kregen bij onze dochter een glas in lood 'tegeltje' met daarop een klein schilderijtje met naam en geboortedatum en klein spiegeltje erop geschilderd. Om op te hangen in haar kamertje. Heel schattig. Hadden ze op een kunstmarkt gekocht.
Soms moet je er gewoon tegenaan lopen.

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

06-03-2010 om 09:51

Rompertje...geboortekaartje...

wat ik bijna altijd geef; een rompertje of wit shirtje met de naam van de baby erop. Dit doe ik door op de computer een plaatje te downloaden of mooie letters te gebruiken maar nog liever gebruik ik het geboortekaartje wat ik scan, en dat druk ik met de gewone printer (geen laser) af op transferpapier (te koop bij hema,bruna enz. en dan strijk ik de afbeelding op het shirtje, succes altijd gegarandeerd!! alleen met afdrukken even om denken dat het in spiegelschrift op het transferpapier komt te staan, (alleen met letters) anders staat het na het strijken in spiegelschrift op het shirtje!

Iets voor de moeder...

Ik was altijd erg blij met iets voor MIJ. Lekkere douchegel, ook al heb je weinig tijd om te douchen, geurkaars, flesje wijn, tijdschrift, etc. Zeker bij een derde kind, heb je alles tenslotte toch al wel.

Linda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.