Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

MerelR

MerelR

07-05-2018 om 19:35

Wat eten jullie met dit warme weer?

Ik ben benieuwd wat jullie 's avonds serveren als het zo warm is overdag. Wij hebben net een pastasalade met tonijn, sla en peultjes op. Wat aten jullie?


Guera

Guera

07-05-2018 om 19:45

Poke bowl

Of mooi stuk vlees op bbq met brood en salade.
Verder ook gewoon wat we anders ook eten maar dan buiten

Lekker warm

Hier geen liefhebbers van specifiek zomermenu's. Dus wij aten een macaroni met paprika, ui, soepgroenten, gehakt en worst. Kipstukjes en sperziebonen.

saar

saar

07-05-2018 om 21:20

Maakt mij ook niet uit

We eten niet echt anders nu, wel eten we in zomer net iets vaker salades. Vandaag toevallig een salade (veldsla) met tonijn, ansjovis, ei, pijnboompitten, champignons, boontjes, bieten, olijven, kikkererwten en nog allerlei groentes en stukje brood, erg lekker.
Maar warm eten gaat er net zo goed in, voor morgen pasta met portobello en asperges gepland, warm.

vrijwel exact hetzelfde

de tonijn werd vervangen door een hardgekookt ei en ik heb in mijn eentje daar 400g peultjes bij gegeten. Ik beken: "grown in Egypt" of zoiets, zonder enige twijfel.

40er

40er

07-05-2018 om 21:51

Gewoon

Wat ik op een andere dag zou eten. Vanavond waren dat gebakken krieltjes met vis en rauwkost (maar in de winter heb ik ook altijd rauwkost )
Voor morgen staan er gekookte aardappelen met spinazie op het menu.

Ceasar salade vanavond

Heerlijk. Met kip en zelfgebakken croutons

Marjoleine64

Marjoleine64

07-05-2018 om 21:58

salade

Maaltijdsalade van ijsbergsla, paprika, komkommer, tomaat en tonijn met rijst erdoor.
Morgen weer een andere salade variant verzinnen, misschien witlof of zo.

bicyclette

bicyclette

07-05-2018 om 22:04

gewoon

"Ik ben benieuwd wat jullie 's avonds serveren als het zo warm is overdag."

Goh, ik vind het helemaal niet zo warm overdag. We hebben het toch gewoon over heel normale zomerse temperaturen? Voor mij in ieder geval geen reden om mijn leef- en eetpatroon plots aan te passen.

rode krullenbol

rode krullenbol

07-05-2018 om 22:30

Het Spaanse gerecht "Moros y Christianos"

Want Moren en Christenen? Die lust ik zowel rauw als gekookt! (grapje ...)

Redelijk gewoon

Het liefst zou ik salades eten maar die eet ik ook met minder warm weer maar de kinderen houden daar niet van dus eten we normaal. Wel eergisteren buiten gegourmet in plaats van barbecue. Ik blijf toch liever op mijn stoel zitten en houd niet van veel of grote stukken vlees dus gooien we van alles lekker door elkaar in de pannetjes.

bieb63

bieb63

08-05-2018 om 15:13

ook gewoon maar vanavond gazpacho

In principe eten we niet zoveel anders in de zomer als in de winter. Behalve (meestal) wel rekening houdend met seizoensgroentes e.d. Maar ik eet in de zomer ook rustig boerenkool (uit de diepvries dan, maar dat is helemaal prima) met rookworst, als we daar toevallig zin in hebben en geen andere inspiratie is.
Wat ik echter nooit zou eten als het niet warm is, is gazpacho. Daar krijg je dan een te koude buik van. Maar we vinden het heerlijk, dus vanavond kan het!

Kaaskopje

Kaaskopje

08-05-2018 om 15:28

Yvan

Oh wat een fijne bb

Kaaskopje

Kaaskopje

08-05-2018 om 15:31

Oh help... geënterd )

Wat een fijne bbq wilde ik typen. Wij hadden Weber, maar die is uit de tuin gestolen.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-05-2018 om 15:32

Bicyclette

Nou wij wel hoor. Hier vliegen de kroppen sla, gebakken aardappels en ijsjes laag met dit soort weer.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-05-2018 om 15:34

Oh, weer te snel weggestuurd

Het is juist leuk om af en toe uit de sleur te breken. Doe wild en improviseer gewoon eens wat .

Miou

Miou

08-05-2018 om 16:27

En hier

eten we ook meestal gewoon, hoewel we de boerenkool en witlof uit de oven maar laten voor wat het is. Vanavond eten we burritobowl, gemaakt door oudste dochter die even een paar daagjes thuis is om te leren. Vlgs mij rijst met tomatensalsa, guacamole, sla, gebakken paprika en komkommer met tortillachips en zure room. Er kan kip bij maar vandaag zijn de vegetariers in de meerderheid, dus zonder vlees.

Pennestreek

Pennestreek

08-05-2018 om 16:28

Kaasfondue

ja echt, morgen eet ik kaasfondue. Ter compensatie stond het weekend de bbq te roken, en vanavond eten we een hamburger met daarbij gebakken aardappelen en salade.

Nee, ik houd niet echt rekening met temperaturen, al heb ik in de zomer eigenlijk nooit trek in boeren- of zuurkool en heb ik 's winters toch wel graag iets warms in mijn buik. Dus dan eten we minder vaak salade.

maan.

maan.

08-05-2018 om 16:48

Pastasalade

Pastasalade gemaakt. Verder al stokbrood met kipstukjes gegeten, brood met aardbeien, aardappels sla en veggieburger.
Voor morgen is mijn inspiratie een beetje op, misschien foccacia of broodje hamburger.

Kaaskopje, #17

Dat zouden we inderdaad met zijn allen veel meer moeten doen! Op alle vlakken.

bieb63

bieb63

08-05-2018 om 17:03

nou

Ik doe wel eens gek hoor..... Vorige week hele gepofte bieten uit de oven. Heerlijk!
En wat dacht je van bitter/zoet/zuur/zout: spekjes uitbakken, witlof bladen even mee roerbakken en dan appelstroop en balsamico-azijn erdoor en beetje peper. Of het winters of zomers is, geen idee. Maar lekker.

Pirata

Pirata

08-05-2018 om 17:04

Asperges

Tagliatelle met asperges en roomsaus en verse kruiden. Misschien een snippertje gerookte zalm erbij.

zeer inspirerend!

jullie bijdragen.

zebra

zebra

08-05-2018 om 19:05

dat varieert

afgelopen weekend bbq, de dag erna de teppanyaki plaat aan met aardappelsalade, stokbrood, salade en rauwkost.
Vandaag aten mijn zoon en ik een pizza en mijn man gekookte aardappels met asperges, ham en hardgekookt ei.
Soms eten we broodjes gezond, dan zet ik vanalles op tafel en kan ieder zijn eigen broodjes beleggen met sla, rauwkost, ei en meer van dat soort dingen.
Spaghetti of macaroni gaat er doorgaans ook goed in bij warm weer maar misschien komt dat wel omdat ik er zelf dol op ben

Kaaskopje

Kaaskopje

08-05-2018 om 19:11

Bieb

Ik heb stom toevallig 1 aflevering van Maarten 't Hart in zijn moestuin gezien en hij deed bietjes ook in de oven. In aluminium gevouwen (ja, ietwat schuldig, omdat het zo slecht voor het milieu en zo is). Ik wil dit zeker ook een keer doen. We hebben nu nog winkelbieten in huis, maar man heeft al verse gezien, langs de weg in een stalletje. Bij diezelfde maaltijd sneed hij spitskool in reepjes, een hand rozijnen erdoor en knabbelen maar. Dat vond ik wel érg basic.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-05-2018 om 19:14

Ik biecht eerlijk op

dat wij vandaag voor het gemak hebben gekozen. Maar ik dan wel in een niet standaard variant. Kant en klare salade. Zó makkelijk met dit soort weer! Ik had Marokkaanse salade met couscous, kip en meer wat het typisch Marokkaans doet smaken. Man had tonijn-salade. Allebei blij. Dochter moet zich vandaag ook zelf bedruipen. Als ik een dag makkelijk wil, ga ik niet voor haar de keuken in. Dus die komt zo denk ik thuis met curry.

stamppot andijvie

Wij hebben vandaag stamppot andijvie gegeten met een gehaktbal. Niet echt zomers maar ik kan ook in iets warme temperaturen erg genieten van een stamppot.
Gisteren hadden we vis, gebakken aardappels, wortels, doperwten en sla.
De dag voor barbecue.
Zo warm is het trouwens toch helemaal niet?

rode krullenbol

rode krullenbol

08-05-2018 om 22:07

Helaas ...

Vandaag geen andijviestamppot met een gehaktbal, maar volkoren boterhammen met kaas, vanwege een lange fietstocht door de duinen langs de Nederlandse kust. Morgen weer een nieuwe dag met nieuwe kansen!

bieb63

bieb63

08-05-2018 om 23:05

Kaaskopje

Je moet idd zomerbieten hebben.
Ik heb het alvolgt gedaan en dat gaf een heerlijke intense smask. Per biet een stuk alu folie. Met schil en al er op leggen (loof eraf natuurlijk en een klein sukje van het kontje). Wat perper, zou en tijm erover strooien, dan wat balsamico azijn en goede olijfolie. Dichtvouwen. Ca 1 uur en een kwarier in de oven (hete lucht ca. 165 gr, andrrs 180 gr). Prik ze daarna asn eenvork en het schilletje krijg je er dan zo af. In zn geheel op de borden. En dan met een lekker stukje vlees of vis.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-05-2018 om 11:18

Bieb

Oh, klinkt lekker! Maarten at die bietjes ook heel basic, gewoon zonder toevoegingen dus. Ik vind jou recept interessanter .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.