Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fransien

Fransien

04-04-2016 om 10:33

Wat drinken jullie 's avonds?

Wij drinken samen meestal een pot thee leeg en zo aan het einde van de avond heb ik meestal zin in een sapje of een glas fris of een glaasje wijn of een biertje.
Nou ben ik geen fan van zoet en prik en sinaasappelsap verveelt ook wel, maar wil ik niet iedere keer naar de bier of de wijn grijpen.
Wat drinken jullie?


Angela67

Angela67

04-04-2016 om 10:37

spa

met licht citroensmaakje (eigen merk AH) met weinig bubbels
of fanta light met de helft water dus ook weinig bubbels

of gewoon water

gr Angela

Christel

Christel

04-04-2016 om 10:44

Tomatensap

Dat vind ik lekker.

Goudvis

Goudvis

04-04-2016 om 10:45

thee

Bij het eten een glas wijn. Na het eten alleen nog maar thee (zonder koekjes).

Net ontdekt

Mijn vader had nog een hip watertje in een flesje staan.
Water met munt en citroen.

Erg lekker en makkelijk na te maken.

Ik ben ook wel fan van het zacht bubbelende water (Badoit).

Als er drank op tafel komt (niet vaak):
In Oostenrijk heb ik weisswein gespritzt leren drinken.
Ik doe goede wijn met een stevige bubbel (voeg geen siroopjes toe)
Maar een glaasje campari (mix met stevige bubbel) vind ik ook erg lekker.

Water

Water met ijsblokjes en limoen.
Holy soda ( is prik, maar een stuk minder zoet)
Rivella (idem)

Noet

Noet

04-04-2016 om 11:17

niks

drinken is iets wat er hier eigenlijk altijd bij inschiet.
Wij eten ook vrij laat, zo rond 19:30 dan heb ik de rest van de avond geen drink behoefte meer.

En anders gewoon water.

Charis

Charis

04-04-2016 om 11:39

Koffie en spa

Hier drinken we om half negen 's avonds koffie en ca. een uurtje later eigenlijk altijd een glas Spa voor man en Spa Munt voor mij

Wijn drinken we af en toe in het weekend (eens per maand hooguit). Met z'n tweeën 1 fles voor het hele weekend.

Ik begrijp dat jij te vaak naar je zin 's avonds bier of wijn drinkt? Dat is een kwestie van beginnen met niet meer drinken. Je moet van die gewoonte af, want dat is het. Als je niet van zoet, prik of sinaasappelsap houdt, zou je eventueel bitter kunnen proberen (rivella ofzo).

Dees

Dees

04-04-2016 om 11:51

Hier

Geen koffie of thee in de avond want dan doe ik geen oog dicht. Christal clear, caravan cevitam, holy soda of cafeïne vrije cola.

Jaina

Jaina

04-04-2016 om 11:58

Hier

Na het eten soms eerst koffie, anders gelijk thee. Na de thee soms nog een cola zero (hoewel ik dat vaker overdag drink dan 's avonds) en anders een sapje, een bitter lemon, of water met prik. Beetje afhankelijk van wat er in huis is.

En ik

Koffie, vaak 2 en later nog een cola.

margaretha

margaretha

04-04-2016 om 12:11

meestal niets

wij eten meestal rond 7 uur en hebben niet een bepaalde tijd dat we samen nog iets drinken. Iedereen pakt iets als die daar behoefte aan heeft. Soms drink ik ergens op de avond een glas thee en soms een glas sinaasappelsap of gewoon melk.

Nad

Nad

04-04-2016 om 12:20

veel thee, man koffie en ik evt nog een glas of wat abrikoos/sinaasappeldrank. Geen prik. Voor mij thuis ook geen alcohol. Man drinkt doordeweeks wel eens een flesje bier op een avond, in de zomer vooral.

Groene thee en als ik dan nog dorst heb water.

Liz

Liz

04-04-2016 om 12:32

Drink water bij het eten en verder alleen maar thee.

Vooral geen calorieën en bovendien vind ik thee het lekkerste.

Helpt het niet als je een ander theesmaakje kiest? Ik zou zelf geen caloriehoudende of gezoete (fris)drank willen drinken. En dus ook niet aan de wijn willen. Dat bewaar ik voor speciale gelegenheden.

Pug

Pug

04-04-2016 om 12:39

niks

Als ik nog iets wil wegspoelen, dan pak ik water.

Ik moet 's nachts veel te vaak plassen als ik nog van alles ga drinken.

mirreke

mirreke

04-04-2016 om 12:44

Wijn bij het eten

en water. Soms ook thee, nu weer munt in de tuin, en dat vind ik lekker. Of gemberthee.

Wij hebben zo'n apparaat waarmee je koolzuur in het water perst. Dat vind ik erg lekker, ik hou juist van heel erg bubbelig water.

Als wij samen gezellig wat gaan zitten drinken, is het vaak wel iets alcoholisch (meestal weer wijn), maar dat komt eigenlijk best zelden voor. Meestal doen we van alles.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

04-04-2016 om 12:59

Koffie

Na het eten altijd twee koffie, en rond een uur of 10 nog een glas frisdrank (cola of 7up, light). In het weekend een of twee glazen wijn.

Thee, water, sap, bier, wijn.

Om 20:00 thee, daarna water of sap. Doordeweeks drinken we nooit alcohol uitgezonderd in de vakanties). In het weekend 20:00 thee en daarna water of sap tot de kids slapen. Daarna bier of wijn.

Fransien

Fransien

04-04-2016 om 13:04

Samen de dag doornemen

Mijn man en ik merkten dat we wat uit elkaar aan het groeien waren en hebben daarom onze oude gewoonte om 's avonds nog even 'de dag door te nemen' en gewoon even te kletsen over wat we tegengekomen zijn, wat ons bezig houdt, dat soort dingen. We waren vaak veel te druk met onze eigen dingen, allemaal ook nuttig en nodig, maar te weinig met ons zelf en elkaar. Eigenlijk hadden we net te weinig ontspanning en vooral ook te weinig tijd met elkaar.

Ik vind het fijn, nog even gezellig samen gaan zitten. Ik merk ook dat het helpt, we komen weer een stuk dichter bij elkaar. Maar ik heb een stuk tegenzin bij doordeweeks alcohol, dus vandaar mijn vraag. Ik maak gewoon een lijstje van alles wat me lekker lijkt en dat gaan we dan uitproberen.

Puck

Puck

04-04-2016 om 13:16

water

Ook hier eerst een pot thee (maar dan in mijn eentje) en daarna meestal water. heel soms een wijntje met een glas water bij.

water bij het eten

en 's avonds thee. Meestal wordt het niet zo laat voor 'nog iets'. Alleen vrijdag/zaterdag. Dan is het sap of fris, man soms wijn/bier en ik advocaat met slagroom, hahaha. Erg he Verder drink ik nauwelijks alcohol.

Jasmijn

Jasmijn

04-04-2016 om 14:43

koffie

Hier rond 19.30 een koffie, daarna meestal cola of tomatensap. Als ik tomatensap neem dan gaat wel meteen het hele pak leeg (vind het gewoon te lekker)
Wijn drink ik alleen als er visite is, nooit gewoon thuis. Niet uit principe ofzo, maar dan heb ik er helemaal geen zin in.

Imogen

Imogen

04-04-2016 om 16:06

net als Pug

als ik na het avondeten nog iets drink, blijf ik 's nachts naar de wc lopen. Ik drink dus niets meer 's avonds.

Chai thee

Bij het eten groene of zwarte thee, later op de avond roooibos of chai. Man drinkt koffie met veel melk, maar ik blijf klaarwakker als ik 's anonds nog koffie drink.

Hortensia

Hortensia

05-04-2016 om 09:37

Meestal...

...thee, water met een smaakje of wijn.

Yaron

Yaron

05-04-2016 om 11:00

Verschilt per dag

Het is maar net waar ik zin in heb 's avonds, bij het eten bijna altijd water, bij speciale gelegenheden een glaasje wijn. Na het eten soms thee, vaak water, soms aanmaaklimonade en heel af en toe een glaasje cola. Man drinkt 's avonds altijd karnemelk en de kinderen thee, melk, maar vooral water.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-04-2016 om 20:49

Thee

Wij drinken allebei een mok thee. Ik met een smaakje, man yellow label (heet het zo?). Ik vind chai-thee van Xenos en groene thee/cranberry erg lekker. Ik dronk een tijdje een extra grote beker leeg, maar daar moest ik zo nodig van 's nachts, dat ik maar weer een maatje kleiner heb gekozen.

Caesar

Caesar

05-04-2016 om 21:05

Wijn

Wijn dus

Max

Max

05-04-2016 om 21:08

wat grappig

Wat grappig dat sommigen voor de minder gezonde dingen verkleinwoorden gebruiken: flesje bier, glaasje wijn, glaasje cola. En voor de meer gezondere dingen dat niet doen: pot thee, glas water. Viel zomaar op, bedoel er niks mee
Zelf drink ik koffie, soms thee en in de avond 1 glas fris, maar net wat er open is. Alcohol drink ik nooit, ik lust het niet.

Angela67

Angela67

05-04-2016 om 21:12

max - natuurlijk bedoel je niets mee

maar waarom voelt het nou toch alsof je toch even je morele gelijk wilt halen voor je geweldige opmerkingsvermogen?
gr Angela

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.