Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
13-04-2009 om 16:19
Mijn diepvries blijkt stuk, en de inhoud is niet meer bruikbaar. Ik denk dat ik de waarde van die inhoud kan verhalen op de verzekering, maar hoe bepaal ik in hemelsnaam de waarde?
Hij zit stampvol boontjes van biologische tuinder en vlees en pizza's en snacks en slachtkippen van scharrelboer en zo, maar ik weet dus echt niet meer wat ik daar allemaal precies voor heb betaald. Is er ruwweg een schatting te doen van de inhoud van een diepvrieskast van 190 liter?
De verzekering vroeg wel of ik foto's wil maken maar ja, dan weet ik dus zelf nog niks?
13-04-2009 om 16:28
Schatting
oke, boontjes, kip, snacks, pizza's, etc....
ik zou rekenen met een waarde van 4 euro per liter inhoud. Je weet zelf hoe vol de vriezer zat, dus een halfvolle vriezer is dan 95 x 4 = 380 euro
13-04-2009 om 19:32
Heb ik ook eens gehad
Toen heb ik een bedrag opgegeven dat het moest zijn...dacht ik. Achteraf heb ik mezelf tekort gedaan....
Ik heb me voorgenomen als het me nog eens mocht overkomen...stuk voor stuk wat ik weg moet gooien, op te schrijven en zo de waarde te bepalen. Dat moet op zich niet moeilijk zijn. Je kan eventueel nog naar de winkel/boer gaan en daar kijken wat iets kost.
Je hebt toch wel ongeveer een idee wat iets kost?
14-04-2009 om 08:26
Schrijf op
Hier hebben we hetzelfde gehad, blikseminslag in het weiland hierachter waardoor de aardlek eruit schoot tijdens onze vakantie. Mijn ouders pastten op het huis en merkten het pas na een dag of 3. Die hebben alles eruit gehaald, gefotografeerd en weggekieperd. (Gelukkkig maar, we kwamen pas 2 weken later thuis.)
Wij hebben de schatting als volgt gedaan. Eerst bedenken wat je had. Vak voor vak, dat werkt makkelijker in je hoofd (tenminste voor mij wel), doe alsof je ervoor staat en bedenk wat je gaat eten vanavond...zoiets. En zo een lijstje samenstellen. Vraag ook de rest van de familie mee te denken. Tenminste die pakken hier soms andere dingen dan ik en die denken daar dan aan en ik niet. Dan bezoek je die winkels waar je het normaal ook haalt. En schrijft de prijs erbij die het kost, zelfs als je denkt dat weet wat het kost kan het wel een heel ander bedrag zijn....hier was nogal wat vlees van de slager en dat kostte b.v. véél meer dan ik dacht.
En zo stel je de lijst samen. Schrik niet van het bedrag. Onze diepvries was stukken kleiner (100 liter) en onze 'schatting' kwam op 300 euro. Maar wij hebben er vrijwel alleen vlees in. Hoogstens een half brood en wat diepvriesgroente die we gekregen hebben uit moestuinen (maar die was op dat moment ook op).
groeten albana