Huis, Tuin en Keuken
Sinilind
21-06-2009 om 21:37
Waar koop ik in noord-holland niet te duur bioproducten
en is het sowieso mogelijk, bio + niet te duur. Ik vind de smaak van vooral biogroenten en fruit lekkerder, maar de prijs in de standaard supermarkten is om te schreeuwen: 4 bio-appeltjes op een tray bij albert heijn kosten meen ik 2,69. Ik vind het wel fijn om ze even om te spoelen en zonder angst zo mee te geven naar school voor Sinizoon, ipv toch te schillen omdat de "standaard" appels of andere fruit/groeten ztijf staan van de bestrijdingsmiddelen, maar de biowinkel om de hoek en de bioproducten van de AH vind ik heel erg prijzig. Is er een manier om bio en toch redelijk goedkooop te eten (eigen moestuin gaat niet lukken, hoewel ik inmiddels bessen uit eigen tuin haal)
SIni
Ulla
21-06-2009 om 22:17
Kijk eens bij
Vrij Waterland, Noordschalkwijkerweg 127 in Haarlem
Het is een biologisch-dynamisch tuinbouwleerbedrijf (voor leerlingen van de vrije school). Alle produkten worden in de landwinkel op hetzelfde terrein verkocht.
De winkel is open op donderdag en vrijdag van 9 tot 16.
marjanne
21-06-2009 om 22:35
Boerenlandwinkel
De Oude Boerderij ( voorheen de boerenlandwinkel)
Noorderweg 8
1948 PK Beverwijk
An
21-06-2009 om 22:39
Groente/fruitabonnement
Dat hebben wij. Ik vind het goed betaalbaar. In Noord-Holland ook vast veel aanbieders. Anders een Vitatas oid.
Groetjes, An
Tinus_p
22-06-2009 om 09:12
Heu
Op het moment dat je in de auto moet stappen om goedkoop bioproducten te kopen, zijn die producten niet meer goedkoop en niet meer milieuvriendelijk.....
Odin-fan
22-06-2009 om 09:16
Odin
Odin heeft tassen maar ook een heel uitgebreide webwinkel. Ik heb geen idee of het erg duur is of niet. Maar om jouw voorbeeld aan te halen, 1 kilo appels kost nu 2,50.
Ulla
22-06-2009 om 09:24
Op de fiets
"Op het moment dat je in de auto moet stappen om goedkoop bioproducten te kopen, zijn die producten niet meer goedkoop en niet meer milieuvriendelijk..."
Inderdaad Tinus.
Daarom tipte ik ook Vrij Waterland. Daar kan Sini op de fiets naar toe
Rafelkap
22-06-2009 om 12:09
Markt
En is er op de markt een biogroentekraam? Wij kopen altijd groente en fruit op de markt (niet speciaal bio) en dat is veel lekkerder dan bij de ah (en goedkoper)
Ulla
22-06-2009 om 13:09
Oh ja, de boerenmarkt
Op vrijdag op de botermarkt. Allemaal biologische produkten.
Is zeker de moeite waard.
jutter
22-06-2009 om 13:40
Odinpakket
Ik heb laatst gekeken, wij hebben nu voorde 2e keer al weer 5 jaar het groente en fruit pakket van Odin(ik was helemaal verrast). Er zit natuurlijk wel vaak kool in de winter in, maar het is zeker niet het enige. Ik heb de map met de recepten en inhoud van het pakket nu niet bij de hand. Maar ik vind het nu zeker mee vallen, er is veel meer oog voor afwisseling en variatie gekomen. Het was nl. bij ons de reden om de 1e keer (ik schat 14 jaar geleden) te stoppen met het pakket.
Kijk voor de komende weken maar elke week eens op odin.nl voor de inhoud van de tas. Kun je ook gelijk kijken waar de tas kan halen en evt. bestelde produkten via de odinwinkel.nl.
Succes, Jutter
Odin-fan
22-06-2009 om 13:59
Kool
Welnee, dat valt reuze mee. En het zijn ook steeds verschillende soorten. Maar als dat je toch tegenhoudt zou je inderdaad ook een fruitpakket kunnen nemen en de groentes los bestellen via de webwinkel. Overigens is het Biovlees dat ze verkopen erg goed van kwaliteit. Dat was in het verleden ook weleens anders, maar ze hebben nu geloof ik een andere leverancier.
Angela67
22-06-2009 om 18:58
Odin week op week af
Wat wij nog wel eens doen in de winter, bijv. rondom feestdagen of als we het groentevoer een klein beetje zat zijn, dan slaan we een week over. Gewoon melden dat je pas een week later de zak wilt (klein groenteabonnment, in ons geval).
Groet,
Angela
groene specht
23-06-2009 om 10:14
Groentetas
Wij hebben al 15 jaar een groentetas, en we hebben er in de winter nooit meer dan 1 kool per week in.
Eerst hadden we een kleine Odintas, altijd 4 verschillende soorten groenten dus, ook vaak zo'n 'vergeten groente' als pastinaak, aardpeer of bataat. Met recepten.
Nu hebben we een combitas van Vitatas, met genoeg groenvoer voor 4 personen voor een hele week.
Ik vind het elke week weer spannend waar ze ons blij mee willen maken. In ieder geval eten we veel meer verschillende soorten groente dan ik zonder abonnement zelf zou kopen. Abonnementeverkooppunten heb je zelfs bij gewone groentezaken, kijk maar eens op de websites van Odin of Vitatas.
IngridT
23-06-2009 om 13:59
En wat is er nou mis met kool?
Daar kun je hele leuke dingen mee doen hoor! En er zijn minstens 10 soorten.
Ingrid
Hennah
29-06-2009 om 01:03
Boekje adressen noord-holland
Ik heb laatst een boekje gekocht van Jeannette van Mullem, "Puur! Noord-Holland: Gids voor biologisch eten en leven". Het staat vol met adressen van winkels, restaurants, markten en boerderijen met biologisch voedsel in Noord-Holland. Misschien staan er boerderijen in bij jou in de buurt, waar je op de fiets naar toe kan. Noord-Holland heeft de meeste biologische bedrijven van heel Nederland.
Succes!