Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bibi72

Bibi72

10-11-2009 om 12:55

Voorgerecht gezocht

Ik weet dat de kans klein is, maar ik probeer het toch, wie weet?
Járen geleden (ergens tussen de 10 en 15 jaar geleden schat ik) heb ik met kerst een voorgerecht gemaakt, waarvan mijn man nu nog zegt dat dat zo lekker was, en dat ik dat maar weer moet maken (zegt hij al een paar jaar) Maar ik heb het recept niet meer! Ik heb internet afgestruint, maar kan het niet vinden. Volgens mij stond het destijds in een kookblaadje (zou Allerhande geweest kunnen zijn, maar kan ook iets anders zijn geweest)
Het is lang geleden, dus precies weet ik het niet meer, maar volgens mij ging er ham en roomkaas (of monchou?) in, meloen, en ik dacht bieslook. Het werdt opgediend in de vorm van een vlinder.
Weet iemand dit recept of waar ik het kan vinden? Mijn man zal je eeuwig dankbaar zijn

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

10-11-2009 om 14:40

Tja

Met die ingrediënten verzin ik wel een voorgerecht hoor. Sowieso ben ik nooit zo van de recepten, ik zie de lijst met ingrediënten en mijn fantasie maakt er wel wat van.

Maar goed, daar heb je niets aan natuurlijk...

groet, Mamvantwee

Recept

hoi

ik heb ff op smulweb gekeken en daar krijg ik dit uit:

Gevulde rauwe ham met meloen
Ingrediënten

2 ons rauwe ham, 1 bakje verse roomkaas naturel, bieslook, meloen (geen
watermeloen), peper, zout
Bereidingswijze

Meng de verse kaas met circa 2 eetlepels in stukjes geknipte bieslook. Voeg peper en zout naar smaak toe. Leg in het midden van een plakje ham een flinke eetlepel van het kaasmengsel en rol het plakje op. Snijd de meloen in tweeen en verwijder de pitten. Maak met een meloenboor bolletjes. Leg op elk bord 3 reepjes van de gevulde ham en leg de bolletjes meloen er tussen in.
Garneer met wat sprietjes bieslook.

Gruffalo

Bibi72

Bibi72

10-11-2009 om 16:48

Het is niet het recept wat ik bedoel, maar...

Het lijkt er wel erg op! Volgens mij was mijn recept niet met rauwe, maar met gekookte ham. Maar als ik 'mijn' recept niet vind, maak ik denk ik deze, klinkt ook erg lekker! Bedankt in elk geval!
Mamvantwee, ik zat zelf ook al te denken om zelf maar iets te verzinnen met de ingrediënten

Bibi72

Bibi72

12-11-2009 om 11:08

Echt verder niemand?

Dan zal het waarschijnlijk het recept van Gruffalo worden. Zal vast heel lekker zijn, maar ik vond de vorm van een vlinder ook zo leuk! Maar ik heb geen idee hoe dat ook al weer moest!

jippa

jippa

13-11-2009 om 22:45

Inspiratie

Hier zie je en ander voorgerecht in de vorm van een vlinder, misschien geeft dat inspiratie?
http://kookjuffertje.skynetblogs.be/post/3091890/181-vlinders-van-garnaalsalade--voorgerecht
jippa

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.