Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

rosa

rosa

31-03-2009 om 08:40

Vogelsoap

Volgen jullie ook www.beleefdelente.nl? Daar kun je via webcams het nestelen en eieren leggen en uitkomen van een aantal verschillende vogels zien. Gelukkig zet iemand de hoogtepunten er in filmpjes op, want meestal gebeurt er niet zoveel, maar in de kast van de torenvalken is het spannend.
Om te beginnen zit er een holenduif in te broeden ondanks ook veel bezoeken van de torenvalken, maar nu vindt een stel kauwen dat er plek genoeg is in de kast en gaan ze er rustig een nest vlak naast bouwen! De arme holenduif zit daar op haar twee eieren, valt af en toe uit naar de kauwen, maar kan verder ook niets.
En ik ook niet, want het is spannend. Kan niet goed aflopen voor holenduif.

rosa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

31-03-2009 om 11:28

Leuke link!

Wat een geweldige link, Rosa! Dank je wel. heb even naar het ijsvogeltje gekeken. Ik ga dit zeker volgen!

klokje 2

klokje 2

31-03-2009 om 17:04

Leuk

het is zeker spannend daar voor die duif. Ik heb het de hele dag al aanstaan hier op mijn werk Dit kan nooit goed gaan nee, denk het ook niet. Die duif wordt óf uitgehongerd óf ze gaat weg en mag dan nooit meer naar binnen en kauwen eten eieren op.
Er klinkt nu trouwens al een tijdje een raar geluid, een soort motorzaag. Weet iemand wat dat kan zijn? Burlende herten? Motorcross?
Ik vind trouwens die ooievaars ook erg leuk om te zien.

rosa

rosa

31-03-2009 om 21:56

Arme duif

Zielig he? Ben heel benieuwd hoe het af zal lopen. Het schijnt wel dat de vrouw en mannetjes duif elkaar hebben afgelost. en het gekke is dat de duif de torenvalk toen die even langskwam meteen wegjoeg, en die kauwen laat-ie gewoon hun gang gaan. Hij wordt helemaal ingebouwd.

De nestkast hangt aan de buitenwand van een schuur, dus er zal wel in de buurt gezaagd worden.

De andere vogels zijn ook leuk. 'Live' wat saaier, maar daar heb je dan de filmpjes met de actie voor.

rosa

Verkeerd gelezen

Ik dacht al: vogelsoep? Maar ik had het verkeerd gelezen blijkbaar. Overigens zal ik maar niet gaan kijken, dat soort beelden kan ik niet goed tegen...

Vonda

costa

costa

01-04-2009 om 16:00

Rosa

Wat een leuke site zeg!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.